این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

تفاوت میان مشک حیوانی،گیاهی،صنعتی

زمان مطالعه مقاله دقیقه
تاریخ انتشار ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

یکی از معروف ترین مشک های جهان که دارای بویی خاص و البته قیمتی بسیار بالاتر نسبت به نوع گیاهی یا صنعتی آن است، مشک آهوی ختن می باشد. البته تنها این گونه از حیوان نیست که این مشک را تولید می کند. بلکه چند گونه دیگر نیز این مشک را تولید می کنند که می توان معروفترین آنها را به آهوی ختن نسب داد.

تفاوت میان مشک حیوانی،گیاهی،صنعتی

مشک حیوانی

از بزرگترین مشکلات استفاده از این گونه مشک، قیمت بسیار بسیار بالای آن است. بقدری بالا که حتی این کالا را جزء دسته گرانترین کالاهای جهان قرار داده اند. این عصاره عطری نیاز مردم قدیم را می توانست پاسخ دهد ولی امروزه را، خیر.

اگر بخواهیم عصاره عطر این ماده را در کلام تشریح کرد باید گفت این عطر رایحه ای شیرین و قوی را دارا می باشد.

 

 

مشک گیاهی

مشک گیاهی یا مشک طبیعی، ماده ای است که از گیاهان وحشی و خودروی طبیعت بدست میاید. همانطور که میدانید گیاهان وحشی و خودروی طبیعت در کنار مصارف پزشکی، در مسایل آرایشی و بهداشتی بسیار استفاده می شوند. از همین رو توانستند با عصاره گیری از همین گیاهان، مایعی استخراج کنند که بویی همانند بوی مشک حیوانی دارد. ولی با قیمتی بصرفه و ارزان تر. می توان از این ماده در ساخت عطر با رایجه چوبی و سبزه و طبیعت استفاده کرد. گفتنی است که از این رایحه چوبی در عطر شیرین و قوی معروف در محصولات فروشگاه عطر نیز استفاده می شود.

مشک صنعتی

همانطور که از نام این عطر پیداست، این عصاره عطری در فضای آزمایشگاهی تولید و مصرف می شود. البته باید گفت که مشک صنعتی در انواع مختف وجود دارد که تنها از یک نوع آن استفاده می شود.

تفاوت میان مشک حیوانی،گیاهی،صنعتی

در قالب کلی می توان رایحه این مشک را شیرین ولی برخلاف مشک حیوانی سبُک یا “لایت” دانست. از همین رو برای تولید این عطر ها در دسته های عطر زنانه یا عطر مردانه و غیره، از این مشک در کنار مشک گیاهی در عطرهای مختلف و برای بدست آوردن بهترین غلظت و رایحه استفاده می شود.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظر خود را ارسال کنید