این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

عطر مردانه چی بخرم؟ جامع‎‌ترین راهنمای خرید عطر مردانه

زمان مطالعه مقاله 12 دقیقه
تاریخ انتشار ۲۸ آبان ۱۴۰۱

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
در این مطلب می خوانید:
  1. 1 انواع عطر مردانه
    1. 1.1 ۱- عطر مردانه تند
    2. 1.2 ۲- عطر مردانه شیرین
    3. 1.3 ۳- عطر مردانه تلخ
    4. 1.4 ۴- عطر مردانه ملایم
    5. 1.5 ۵- عطر مردانه خنک (سرد)
    6. 1.6 ۶- عطر مردانه گرم
  2. 2 برای خرید بهترین عطر مردانه باید به چه نکاتی توجه کرد؟
  3. 3 انتخاب عطر مردانه بر اساس شخصیت
    1. 3.1 ۱- عطر برای شخصیت های پرانرژی
    2. 3.2 ۲- عطر برای شخصیت های آرام
    3. 3.3 ۳- عطر برای شخصیت های شجاع و جسور
    4. 3.4 ۴- عطر برای شخصیت های عاشق پیشه و رمانتیک
    5. 3.5 ۵- عطر برای شخصیت های عمیق و رازآلود
    6. 3.6 ۶- عطر برای شخصیت های شیرین و خون گرم
    7. 3.7 ۷- عطر برای مردان کلاسیک و سنگین
    8. 3.8 ۸- عطر مردانه مناسب ورزشکاران
  4. 4 انتخاب عطر مردانه بر اساس سن
  5. 5 انتخاب عطر مردانه بر اساس نوع پوست
    1. 5.1 ۱- عطر برای آقایان با پوست خشک
    2. 5.2 ۲- عطر برای آقایان با پوست چرب
    3. 5.3 ۳- عطر برای آقایان با پوست معمولی
  6. 6 گروه بویایی عطر مردانه
    1. 6.1 ۱- عطر گلی مردانه
    2. 6.2 ۲- عطر تازه (Fresh) مردانه
    3. 6.3 ۳- عطر چوبی مردانه
    4. 6.4 ۴- عطر تند مردانه
  7. 7 انتخاب عطر مردانه با ماندگاری بالا
  8. 8 عطر مردانه برای هدیه
  9. 9 جمع بندی

عطرها بیش از چهار هزار سال است که در ظروف کوچک قرار می‌گیرند تا هر زمانی که کسی بخواهد بوی شگفت انگیزی بدهد، مقداری از آن را روی بدن خود اسپری می‌کند. به ویژه برای مردان انتخاب بهترین عطر مردانه که بتواند شخصیت آنها را منعکس کند، امری ضروری است.

شناخت نوع ادکلن و رایحه های آن می‌تواند راهی عالی برای افزایش جذابیت مردان باشد. انتخاب عطر مناسب می‌تواند خلق و خوی شما را بالا ببرد، حس خاصی را در شما برانگیزد و به شما انرژی دهد. به همین دلیل ما در راهنمای خرید عطر مردانه به شما کمک می‌کنیم تا با خرید ادکلن مردانه مناسب، یک تجربه فوق العاده را کسب کنید. استفاده از عطر مردانه باکیفیت علاوه بر بالا بردن جذابیت، اعتماد به نفس آقایان را نیز بالا خواهد برد.

مردی در حال انتخاب عطر مردانه مناسب

انواع عطر مردانه

با وجود طیف گسترده‌ای از عطرهای مردانه که این روزها به صورت آنلاین به فروش می‌رسند، پیدا کردن محصول مناسب برای دوستداران عطر کمی دشوار شده است. اما ابتدا اجازه دهید در مورد انواع عطر مخصوص آقایان صحبت کنیم و سپس به سراغ نکات مهم در خرید بهترین ادکلن مردانه می‌رویم.

۱- عطر مردانه تند

ادکلن تند مردانه ماهیت گرمی دارد و چهار فصل هستند اما معمولاً در فصول سرد استفاده می‌شوند. در عطرهای تند از رایحه‌های ادویه‌ای مانند میخک، فلفل، هل، زنجبیل و دارچین استفاده می‌شود که با رایحه‌های دیگر مانند گلی و چوبی ترکیب شده‌اند. عطر و ادکلن‌های تند مردانه معمولاً از رایحه سنگینی تولید می‌شوند و به همین جهت ماندگاری بالا و پخش بوی بسیار بالایی دارند.

← برای خرید عطر تند مردانه کلیک کنید

۲- عطر مردانه شیرین

ادکلن شیرین مردانه‌ می‌تواند حس شادی و نشاط را تداعی کند و موجب تحریک گیرنده‌های چشایی افراد شود. عطرهای شیرین معمولاً دارای رایحه وانیل، گل فام،‌ مشک، کهربا، عنبر و غیره هستند. این عطرها به طور عمده در زمستان استفاده می‌شوند.

← برای خرید عطر شیرین مردانه کلیک کنید

۳- عطر مردانه تلخ

عطر و ادکلن تلخ مردانه غالبا توسط آقایان شیک پوش و جدی استفاده می شود. اگر به دنبال یار مناسبی برای تیپ رسمی، جدی و کاریزماتیک خود هستید پیشنهاد ما استفاده از ادکلن های تلخ مردانه است. قهوه، عود، چوب و گیاهان با نت های تلخ در بسیاری از عطرهای تلخ مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین فصول سرد سال زمان مناسب تری برای استفاده این نوع عطر ها می باشد.

← برای خرید عطر تلخ مردانه کلیک کنید

۴- عطر مردانه ملایم

ادکلن مردانه ملایم بسیار سبک و خنک است و برای کسانی که به عطرهای تند حساسیت دارند گزینه‌ای مناسب است. از رایحه‌های معروف عطرهای ملایم می‌توان به ترنج، لیمو ترش، هل، سدر، ترخون، فلفل، مشک، کهربا و زعفران اشاره کرد.

← برای خرید عطر ملایم مردانه کلیک کنید

۵- عطر مردانه خنک (سرد)

ادکلن مردانه خنک مخصوص فصول گرم سال است. این عطرها احساس خنکی را به افراد منعکس می‌کنند و باعث می‌شوند تا در تمام طول روز شاد و سرحال باشند. رایحه‌های گلی، میوه‌ای، چوبی و گیاهی همچنین اقیانوسی به وفور در عطرهای خنک مردانه وجود دارند.

← برای خرید عطر خنک مردانه کلیک کنید

۶- عطر مردانه گرم

عطرهای مخصوص فصول سرد باید قوی و ماندگار باشند. به همین دلیل، ادکلن‌های مردانه گرم به دلیل استفاده از رایحه‌های گرم مانند دارچین، فلفل قرمز شیرین، زعفران، دارچین، جوز هندی، صندل سفید و سایر موارد، تداعی کننده گرما هستند.

← برای خرید عطر گرم مردانه کلیک کنید

برای خرید بهترین عطر مردانه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

عطر محصولی بسیار شخصی است زیرا چیزی است که هر روز استفاده می‌کنید و باید نشان دهنده شخصیت و خصوصیات روحی شما و امتدادی از استایل تان باشد. هر مردی دارای ویژگی‌های شخصیتی متفاوتی است که او را به آن چیزی که هست تبدیل می‌کند. یک عطر را می‌توان بر اساس شخصیت، سن، پوست یا سبک پوشش انتخاب کرد. در راستای راهنمای خرید عطر مردانه به معیارهای انتخاب ادکلن مناسب اشاره می‌کنیم:

انتخاب عطر مردانه بر اساس شخصیت

بهترین عطر بر اساس شخصیت مردان

انتخاب بهترین عطر مردانه براساس شخصیت فوراً روحیه شما را بالا می‌برد. طبق تحقیقات مختلف گفته می‌شود که رایحه مناسب پوست و شخصیت شما به ترشح هورمون‌های سالم کمک می‌کند که اعتماد به نفس درونی را بالا می‌برد. به همین دلیل در ادامه به انتخاب عطر براساس شخصیت می‌پردازیم.

۱- عطر برای شخصیت های پرانرژی

افراد با شخصیت‌های پویا و سرزنده با رایحه میوه و مرکبات تناسب دارند. عطرهای خربزه، هلو و انواع مرکبات در این عطر جای می‌گیرند. طراوت و بی آلایشی این عطرها جوانی انسان را نمایان می‌کنند. هر کسی که با چنین شخصی تعامل داشته باشد، از عطر او نیز انرژی می‌گیرد.

۲- عطر برای شخصیت های آرام

افرادی که در دسته اول قرار نمی‌گیرند و ترجیح می‌دهند آرام بنشینند، باید عطری را انتخاب کنند که بوی علف تازه و چوب صندل دهد که می‌تواند کاملاً آرامش بخش باشد. اگر فردی خجالتی و آرام هستید، باید عطرهای ملایمی مانند اسطوخودوس و شکوفه گیلاس را نیز انتخاب کنید.

۳- عطر برای شخصیت های شجاع و جسور

شخصیت‌های شجاع و جسور همیشه مایلند چیز جدیدی را امتحان کنند. همین امر خرید عطر را برای این افراد آسان می‌کند. امتحان بوهای غیرمعمول مانند رایحه‌های گل‌های عجیب و غریب‌تر، وانیل و دارچین و انواع عودها می‌تواند تداعی کننده شخصیت افراد جسور باشد.

۴- عطر برای شخصیت های عاشق پیشه و رمانتیک

افراد ظریف و رمانتیک کاملاً از بوی گل‌های تازه الهام می‌گیرند. انتخاب یک عطر رمانتیک برای ذات مردانه آسان است، فقط باید به سراغ رایحه‌های ترکیبی از انواع گل‌ها و میوه‌ها باشید. عطرهای گلی کاملا آرامش بخش هستند و ما را به یاد خاطرات دوران کودکیمان میندازند.

۵- عطر برای شخصیت های عمیق و رازآلود

افرادی که دوست دارند مرموز باشند، باید عطری را تهیه کنند که چندین رایحه خاص داشته باشد. آنها باید یک پایه سبک مانند وانیل را با رایحه پیچیده‌ای از ادویه یا چوب انتخاب کنند. این افراد باید یک عطر قوی با رایحه‌های مختلف برای حفظ شخصیت مرموز خود انتخاب کنند.

۶- عطر برای شخصیت های شیرین و خون گرم

این افراد می‌توانند عطرهای میوه‌ای را خریداری کنند. عطرهای ساخته شده از توت فرنگی، تمشک، هلو، خربزه و عسل از بهترین گزینه‌ها هستند. این عطرها بوی شیرین و مطبوعی دارند که نشان دهنده شخصیت فرد است.

۷- عطر برای مردان کلاسیک و سنگین

مردانی به عطرهای کلاسیک علاقه دارند، باید به سراغ رایحه‌هایی با ترکیبات چرم، چوب، مشک، عنبر و وانیل بروند. این عطرها نباید بعد از استفاده مالش داده شوند و فقط اجازه دهید به طور طبیعی روی پوست بنشینند.

۸- عطر مردانه مناسب ورزشکاران

این دسته از افراد که عاشق ورزش کردن هستند، بهتر است به سراغ عطرهای اسپرت با ترکیب پیچیده‌ای از رایحه‌های گلی و مرکبات باشند. هدف نهایی این است که این افراد بتوانند تحرک و توانمندی خود را نشان دهند.

انتخاب عطر مردانه بر اساس سن

نت‌های عطری زیادی مانند نت‌های میوه‌ای، گلی، چوبی یا ترکیبی عجیب و غریب وجود دارند که می‌توانند براساس سن شما انتخاب شوند. سوالی نظیر “برای آقای x ساله عطر مردانه چی بخرم؟” سوالی است که غالبا عطرفروشان بسیار با آن مواجه می شوند. در ادامه نکات خرید عطر مردانه بر اساس سن می‌پردازیم.

  • پسر نوجوان تا ۲۰ سال: در این سال‌های زندگی پرنشاط، پسران بیشتر تمایل به چیزهای جدید دارند. عطرهای شیرین و مرکباتی و خنک در این گروه سنی غالب هستند. علاوه بر این، اگر شخصیت قوی و نگرش پیشرو و جاه طلبانه‌ای دارید، رایحه مرکبات انتخاب مناسبی است.
  • آقایان ۲۱ تا ۲۵ سال: در این سنین شما مسئولیت‌هایی دارید که باید آنها را بپذیرید. این سن با نگرش ذهنی قوی و شخصیت جدید شما مشخص می‌شود. به سراغ نت‌های تند و میوه‌ای بروید تا بر روحیه اجتماعی و زندگی پرمشغله‌تان حاکم شود. این سن با عطر اسطوخودوس شناخته می‌شود.
  • مردان ۲۶ تا ۳۵ سال: با گذشت زمان سن شما به سمت بلوغ بیشتر و پر از زیبایی می‌رود که زبان بدن شما را تقویت می‌کند و‌ هاله ای از پیچیدگی را در اطراف شما ایجاد می‌نماید. این گروه سنی بهترین زمان برای انتخاب رایحه‌های چوبی معطر با رایحه‌ای از ادویه‌های ملایم یا رایحه گل است.
  • مردهای ۳۶ تا ۴۰ سال: دیگر یک نوجوان کنجکاو نیستید! بحران میانسالی می‌تواند واقعاً دشوار باشد زیرا هیچ یک از ما نمی‌خواهیم شور و نشاط جوانی خود را از دست بدهیم. اگر می‌خواهید مانند قبل بمانید و شخصیت عمیق و برتر خود را در میانسالی نشان دهید، عطرها با رایحه‌های وانیل و گل‌های تازه را انتخاب کنید.
  • آقایان میانسال بالای ۴۰ سال: برای افرادی که بالای ۴۰ سال سن دارند، عطرهای میوه‌ای خاص یا عطرهای مشک‌دار عالی هستند. در این سنین داشتن عطر با بوی قوی بیشتر از عطرهای لطیف جذابیت دارند. عطرهای تند برای شما انتخاب خوبی محسوب می‌شوند.

انتخاب عطر مردانه بر اساس نوع پوست

مردی شیک‌پوش در حال عطر زدن

فرمون‌ها عطر طبیعی بدن شما هستند و دقیقاً مانند DNA عمل می‌کنند. به همین دلیل هر فردی عطر منحصر به فرد خود را دارد. مهم نیست از چه نوع عطری استفاده می‌کنید، ادکلن‌ها با فرمون‌ها ادغام می‌شوند تا حسی منحصر به فرد به عطر بیفزایند. به همین دلیل است که هر عطری در افراد مختلف بوی متفاوتی می‌دهد. در راستای راهنمای خرید عطر مردانه به انتخاب عطر براساس نوع پوست می‌پردازیم.

۱- عطر برای آقایان با پوست خشک

بهتر است روی عطرهایی سرمایه گذاری کنید که قویتر هستند مانند اکستریت د پرفیوم ها و یا پرفیوم ها تا مولکول‌های عطر به پوست شما بچسبند و رطوبت آن را تامین کنند. عطرهایی مانند عطرهای شرقی، گل‌ها و مرکبات برای شما بهترین خواهند بود. همچنین میتوانید پوست خود را پیش از استفاده از عطرها مرطوب نمایید.

۲- عطر برای آقایان با پوست چرب

اگر پوست چرب دارید، ادو پرفیوم نوع مناسبی از عطر برای شماست. برای انتخاب بهترین عطر مردانه می‌توانید هر خانواده از نت‌ها را امتحان کنید زیرا همه آنها ماندگاری طولانی دارند و شما را خوشبو می‌کنند.

۳- عطر برای آقایان با پوست معمولی

برای افرادی که پوست معمولی دارند، انتخاب عطر مبتنی بر یافتن عطر با سلیقه ی شما خواهند بود. شما همچنین می‌توانید هر خانواده از رایحه‌ها را در صورت تمایل و با توجه به روحیه خود امتحان کنید.

گروه بویایی عطر مردانه

اگر می پرسید: «چه ادکلن مردانه‌ای بخریم؟» ابتدا باید بگوییم عطری که می‌زنید داستانی در مورد شخصیت شما می‌گوید. حس بویایی ما قوی‌ترین حس ماست و تاثیر زیادی بر احساساتمان دارد. عطری که می‌زنید نه تنها با نحوه درک مردم از شما، بلکه با نحوه به یاد آوردن شما نیز ارتباط عمیقی دارد. این بدین معناست که عطری که انتخاب می‌کنید باید با شخصیت شما همخوانی داشته باشد و به شما کمک کند تا تاثیر ماندگار و مثبتی به جای بگذارید. بررسی غلظت عطر از نکات مهم در خرید ادکلن مردانه است.

راهنمای غلظت انواع عطر مردانه

برای خرید ادکلن مردانه با ماندگاری بالا باید به سراغ عطر با غلظت بالا بروید. عطرهای ماندگار اغلب حاوی نت‌های مشک مانند نعناع هندی، گل سرخ و چوب صندل هستند. اما باید توجه کنید که سه نت اصلی برای توصیف یک عطر استفاده می‌شود. نت‌های بالایی یک عطر همان چیزی است که به محض دریافت اولین بوی عطر آن را استشمام می‌کنید. نت‌های میانی زمانی ظاهر می‌شوند که نت‌های بالایی شروع به از بین رفتن کنند. نت‌های پایه قوی‌ترین رایحه‌ها هستند و ماندگاری بالایی دارند.

اما شناخت خانواده‌های مختلف عطر شما را یک قدم به یافتن رایحه خاص خود نزدیک‌تر می‌کند. چندین خانواده عطر مختلف وجود دارند که همگی دارای انرژی‌های متفاوتی هستند. در ادامه راهنمای انتخاب عطر مردانه مناسب به برخی از انواع خانواده عطر مردانه اشاره می‌کنیم:

۱- عطر گلی مردانه

اگرچه رایحه‌های گلی فقط مختص خانم‌ها هستند، اما نت‌های خاصی وجود دارند که می‌توانند حس آرامش ‌بخش و در عین حال جذابی را به شخصیت شما اضافه کنند. نت‌های شرقی با رایحه‌های رز، یاسمن و این گونه رایحه‌های گرم که با نت‌های قوی دیگر مخلوط شده‌اند، می‌توانند عطری شگفت انگیز و مناسب برای لحظات حسی ایجاد کنند. اگر به دنبال یک رایحه ایده‌آل برای شب‌های قرار ملاقات یا لحظات احساسی با معشوق خود هستید، این یک دسته عطر ایده‌آل است. نمونه ای از یک عطر مردانه با رایحه گلی، عطر پراسپرو (Prospero) آلفا مونته است.

۲- عطر تازه (Fresh) مردانه

این دسته از عطرها در سراسر جهان محبوب هستند. تازه، خنک و آرامش بخش خواهند بود که به شخصیت شما حس طراوت می‌بخشند. نت‌های مختلفی وجود دارند که با هم ترکیب می‌شوند تا این نوع خاص از عطر را ایجاد کنند. نت‌های مرکبات، نت‌های آبی، نت‌های گیاهی، نت‌های تازه نعنایی، نت‌های میوه‌ای با میوه‌های استوایی از جمله نت‌های محبوب این عطرها هستند. هر زمان که در مورد رایحه مناسب سردرگم شدید، می‌توانید از این نوع عطر که مورد علاقه همه است، استفاده کنید. عطر گرند کنیون (Grand Canyon) نمونه ای از عطر تازه با رایحه ای اقیانوسی است. علاوه بر این، این نوع رایحه برای هر نوع آب و هوا و فصلی مناسب است.

۳- عطر چوبی مردانه

با آکوردهای اصلی چوب‌های معطر و خزه، عطرهای چوبی در بین مردان سراسر جهان بسیار محبوب هستند. در این نوع عطر، برخی از محبوب‌ترین نت‌ها مانند چوب صندل، وانیل، نعناع هندی، خزه بلوط، چوب رز، رز برزیلی، کندر، صمغ درختان معطر و غیره را احساس خواهید کرد. همه این نت‌ها به‌ خاطر رایحه گرم، خاکی و چوبی‌شان شناخته می‌شوند که به شخصیت افراد حس مردانه می‌بخشند. برای مثال عطر چلنجرز (Challengers) با نت چوبی. شما می‌توانید این عطر را با ترکیبی از نت‌های دیگر یا با رایحه‌ای خالص امتحان کنید. اینها می‌توانند کمی قوی باشند، بنابراین باید آن را در حد اعتدال اعمال کنید.

۴- عطر تند مردانه

این نوع عطر قدرتمند و تند در بین آقایان طرفداران زیادی پیدا کرده است. نت‌های دارچین، زنجبیل، هل، میخک، فلفل سیاه، فلفل سیچوان، فلفل و بسیاری دیگر، حسی لوکس و در عین حال تاثیرگذار به عطرها می‌بخشند. اگر ادکلنی با طراوت و در عین حال قوی می‌خواهید، رایحه‌های تند برای هوای سرد عالی هستند. این نت‌ها با خصوصیات مردانه که شامل قدرت، جسارت، امنیت، صلابت و کاریزماتیک می‌باشند، تطابق زیادی دارند. اما بهتر است از رایحه‌های تند در فصول سرد سال استفاده کنید. مراجعه شود به: خرید عطر تند مردانه آلفامونته

انتخاب عطر مردانه با ماندگاری بالا

انتخاب یک عطر مردانه بر اساس ماندگاری آن که در طول روز همراهتان باقی بماند، امری مهم است. قطعا شما هم دوست ندارید هر چند ساعت یکبار عطر خود را روی لباستان شارژ کنید. برای خرید عطر مردانه با ماندگاری بالا، ادو پرفیوم گزینه بهتری نسبت به ادو تویلت ها به حساب می‌آیند. اگر به دنبال چیزی هستید که واقعاً ماندگار باشد، بهترین گزینه اکستریت د پرفیوم مردانه است، که غلظت‌ترین نوع عطر مردانه می‌باشد. بهتر است قبل از خرید ادکلن مردانه در مورد میزان ماندگاری اش تحقیق و پرس و جو کنید.

عطر مردانه برای هدیه

شاید قصدتان از خواندن این مقاله این است که عطر مردانه هدیه بدهید. پس بهتر است تمام نکاتی که گفتیم را در انتخاب عطر هدیه مردانه رعایت کنید. تیپ شخصیتی طرف مقابل را در نظر بگیرید، رایحۀ مورد علاقه اش را بشناسید و سعی کنید (حداقل دفعۀ اول) خیلی از محدودۀ مورد پسندش دور نگردید. یادتان باشد ادکلن مردانه برای هدیه را اول از همه خود آن شخص باید دوست داشته باشد.

جمع بندی

ممکن است بپرسید: «عطر مردانه خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟» باید بیان کرد که یک عطر خود باید از مواد اولیه باکیفیت، بسته بندی شکیل و قدرت ماندگاری و پخش کنندگی بالایی برخوردار باشد. عطر مناسب آقایان محصولی است که مطابق با نیازهای شخصیتی و موقعیت اجتماعی آنها باشد. عطر مخصوص یک ورزشکار با یک مدیر شرکت متفاوت است.

برای اطمینان از اینکه در انتخاب بهترین عطر مردانه موفق عمل کرده‌اید، ضروری است که رایحه‌های عطر مورد نظر خود را با شخصیتتان متعادل کنید. با این حال، ما خرید عطر مردانه از برند آلفامونته را توصیه می‌کنیم زیرا محصولات آن با دقت و وسواس بسیاری تولید شده‌اند و می‌توانند جوابگوی نیازهای مردان خوش تیپ امروزی باشند. امیدواریم راهنمای خرید عطر مردانه مورد توجه شما قرار گرفته باشد. نظرات خودتان را با ما درباره عطرهای مردانه به اشتراک بگذارید.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظـــــرات کاربـــــران آلفامونتـــــه
نظر خود را ارسال کنید

فرهاد ادیبی 2023-04-15 01:36:51

سلام مرسی بابت مطلب مفیدتون از شما عطر مردونه قیمت مناسب اصل بگیریم یا ادکلن درجه دو؟ لطفا به عنوان یه راهنما کمک کنید نه فروشنده😅 ممنونننن

حامد حسینی 2023-03-15 08:54:08

سلام مرسی مقاله جالبی بود از عطرهای خودتون کدوم عطر برای پسر جوان 20 ساله پیشنهاد میدین؟

علی نورانی 2023-02-15 22:18:29

سلام مقاله خیلی بود .من پوستم چرب است چه اودکلنی بخرم.هم خوش بو واداری باشد.

اسماعیل افراسیابی 2023-02-15 03:26:36

سلام مطالب مفید و سازنده و خوبی گذاشتین

اسماعیل افراسیابی 2023-02-15 03:24:51

سلام مطالب مفید وخوبی بود .جالب وتازه.

2023-01-18 19:23:04

سپاسگزارم پاینده باشید