این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

سابقه بوی خوش عطر

زمان مطالعه مقاله دقیقه
تاریخ انتشار ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

شاید یکی از بزرگترین سوالات افراد علاقه مند به دنیای عطر این باشد که چرا بهترین و لوکس ترین عطرهای موجود در بازار جهانی متعلق به کشور  فرانسه می باشد؟آیا به علت قدرت صنعتی کشور می باشد و یا فرمولاسیون عطر فرانسه در کشورهای دیگر یافت نمی شود؟

سابقه بوی خوش عطر

فرانسه یکی از کشورهای مورد توجه مردم جهان می باشد و عموما آن را با زبان خاص و حال و هوای عاشقانه اش می شناسند. در طول تاریخ فرانسه با بررسی سبک زندگی مردم به این موضوع پی خواهید برد که فرانسوی ها در گذشته اهل رسیدگی به خود و رعایت نکات بهداشتی و نظافتی نبودند. به گونه ای که برای مثال تا ۱ ماه استحمام نمی کردند. حتی اشراف زاده ها به این موضوع افتخار می کردند.

یکی از اصلی ترین دلایل این سبک زندگی مردم فرانسه، ساخت عطر غلیظ و خلوص بالا و ماندگاری رایحه  طولانی مدت بود. از همین رو فرانسه یکی از پر مصرف ترین کشورها در زمینه عطر می باشد.

مقایسه پاکیزگی فرانسوی‌ها و ایرانی‌ها در طول تاریخ
در تاریخ گفته شده لویی چهاردهم، پادشاه فرانسه، در طول عمر خود تنها فقط یک بار استحمام کرده است.
اما ایرانی ها چگونه به نظافت خویش اهمیت می دادند؟ در آن زمان به دلیل حضور پررنگ دین زرتشت در ایران و تاکید این دین به پاکیزگی، ایرانیان به نظافت خود بسیار توجه می کردند و به طور معمول هفته ای یک بار استحمام می کردند.

 

سابقه بوی خوش عطر

جالب است بدانید ویلیام جکسون از پژوهشگران آیین‌های باستانی در کتاب خود اشاره می کند که کمتر دینی مانند دین ایرانیان به رعایت نظافت اشاره جدی کرده است.
بعد از آنکه دین اسلام وارد ایران شد، توجه مردم به نظافت بسیار بیشتر شد. به گونه ای که مردم در استحمام های خود از گلبرگ های خوشبو و صمغ گیاهان و غیره برای خوش بو کردن خود استفاده می کردند. مواردی که بعدا و امروزه برای ساخت برترین عطرهای موجود در بازار استفاده می شود. هر یک از مواد سنتی که از عطاری های آن زمان تهیه می شد، رایحه مخصوص به خود داشتند. همانطور که از اسمش پیداست، گیاهان دارویی دارای عطر و بوی ویژه ی خود هستند و این فروشگاه عطر سنتی به عطّاری شهرت یافته ‌اند.

اولین عطر در فرانسه چگونه ساخته شد؟

در فرانسه با پیشرفت عصاره گیری و کمک های دریافتی از اعراب، اولین عطرها به وجود آمدند. به علت آنکه در گذشته های دور از مواد موجود در طبیعت اطلاع درست و کاملی نداشتند، از مشک و عنبر که ذاتا بوی خوشی داشت، استفاده می کردند که به عطر رایحه تند می بخشید. اتفاقا همین موضوع بود که باعث افزایش فاصله هر استحمام می شد.
“کیفی” اولین عطر ساخته شده در فرانسه می باشد که صنعت عطرسازی را دگرگون کرد.

پس از کشف الکل توسط دانشمند بزرگ کشورمان زکریای رازی، اولین عطر با ترکیب الکل به نام “لودورن” که نام یکی از افسانه های قدیمی فرانسه بود، به وجود آمد. پس از پی  بردن به خواص ضد عفونی الکل، دستور داده شد که به جای استفاده از آب، از الکل برای استحمام استفاده کنند.
هم اینک با مطالعه توضیحات داده شده متوجه این موضوع شده اید که چگونه و چرا عطر های برتر موجود در بازار جهانی متعلق به فرانسه می باشند و چه چیزی باعث این برتری شده است.

امروزه نیز همانند گذشته بیشتر عطرسازان به افزایش کیفیت، خلوص و ماندگاری عطرهایشان در هر سبک و رایحه ای توجه خاص دارند. با پیشرفت تکنولوژی و ساخت منازل مدرن، تقریبا در تمام خانه ها حمام وجود دارد و مردم را از حمام های عمومی بی نیاز می کند. گفتنی است امروزه، مصرف عطر به منظور جذاب تر شدن، افزودن به زیبایی های ظاهری و ایجاد خاطره بویایی در هر مجلس و مکانی استفاده می شوند.

 

سابقه بوی خوش عطر

البته لازم به ذکر است که عطر هر اندازه خوش بو و جذاب باشد، نمی تواند ایراداتی که شخص با رعایت نکردن موارد بهداشتی یا رسیدگی نکردن به نظافت شخصی به وجود می آورد جبران، و یا از دید همگان بپوشاند. بنابراین پیشنهاد برند آلفامونته به شما این است که در ابتدا به خودتان برسید و در هر زمینه ای به فکر خویش باشید و سپس به موارد متفرقه بپردازید. باید بدانید که عطر ابتدا باید به مشام صاحبش خوش آید و سپس دیگران از آن لذت کافی ببرند، پس مراقب خویش باشید.

علاوه بر رسیدگی به خود، عطر روی پوستی که تمیز باشد تغییر کمتری دارد. در صورتی که پوست شما عرق آلود باشد، ممکن است مواد و رایحه عطر شما واکنش خارج از انتظاری با نمک موجود در عرق داشته باشد و شما را نا امید کند.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظر خود را ارسال کنید