این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

شنیدن نت عطر

زمان مطالعه مقاله دقیقه
تاریخ انتشار ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
در این مطلب می خوانید:

آیا تا به حال کسی به شما گفته که به یک عطر گوش دهید؟ این که بخواهیم حس شنوایی را به عطر و استشمام عطرها ربط دهیم بی معنی به نظر می رسد. این به نظر بازی با کلمات است نه چیز دیگری. شنیدن نت عطر با اینکه به صورت واقعی عبارت درستی نیست، اما منظور کلام را می رساند. اما حقیقت این است که بعضی از مردم رایحه ها را گوش می دهند و می شنوند مثل اینکه آن ها کلمه هستند.

این مورد به عنوان سیناستیزی شناخته می شود ، شرایطی که یک حس همزمان با یک یا حس های بیشتری دریافت می شوند. این یعنی یک پدیده ادراکی که در آن همانند سازی یک مسیر حسی یا شناختی (شنوایی ، بینایی و غیره) به یک تجربه اتوماتیک و غیر ارادی در یک مسیر حسی یا شناختی دیگر منجر می شود. این عمل گاهی به شکل یک تصویر دیداری که معمولاً با یک شبیه سازی آکوستیک (شنوایی رنگ شده) همراه است بروز می کند. اما همچنین به حس های لمسی، دردناک و حرارتی هم تبدیل می شود.

شنیدن نت عطر

برای حدود ۴ الی ۵ درصد مردم، کلمات بو یا یک صدا دارند و دهان ها به شکل های هندسی دیده می شوند.

در حالی که درباره ی این پدیده به طور گسترده تحقیق نشده، به نظر می رسد سیناستیزی روی افراد هنرمند تأثیر می گذارد. اما این به آن معنی نیست که افراد دیگر از این موضوع مستثناء هستند. فقط داده ها در مورد هنرمندان بیشتر است.

بعضی از موسیقی دانان از جمله “فارل ویلیام” ، “کنی وست” و “لیدی گاگا” از سیناستیزی خود و نقش آن در خلاقیتشان آگاه هستند. “اُلیور مسیان” ، “فرانزینر” و “دوک الینگتون” هم همین ویژگی را داشته اند.

سیناستیزی

سیناستیزی به نظر می رسد که یک آسیب شناسی خوش خیم است و معمولاً فقط یک حس اضافی را به حسی که مستقیماً درگیر است اضافه می کند. در حالی که ممکن است مطرح کردن سیناستیزی در این مقاله نامناسب به نظر برسد! اما شکی نیست که شبیه سازی حس بویایی می تواند به شکل های چشایی ، دیداری ، لمسی و شنیداری بروز نماید. بدون آن که مستقیماً این حس ها فعال و درگیر شده باشند. شنیدن نت عطر شامه خیلی قوی ای می خواهد.

این ممکن است یک ارتباط غیر مستقیم باشد. از آن جا که یک رایحه یا بو با اجزای تشکیل دهنده ی پیچیده مثل “ادوپرفیوم” می تواند عکس العمل هایی در مغز را فعال کند که موقعیت پیچیده ای را برمی انگیزد. در آن حواس به طور مجازی و نه به شکل واقعی و فیزیکی شبیه سازی می شوند. در نتیجه باعث احساس های متنوعی می شوند.

یعنی در کلامی ساده میتوان گفت که مغز اینگونه افراد برای مواردی که از یک حسی دریافت میکنند شبیه سازی هایی در ذهن خود انجام میدهند که به نوبه ی خود، میتواند خوشایند نباشد.

در فروشگاه مجازی عطر آلفا مونته می توانید نت های موسیقی هر یک از عطر ها را مفصل مطالعه کنید. به شما پیشنهاد می دهیم پست های عطر بوناونتورا (Bonaventura Perfume) و عطر مانژر بلک (Monsieur Black) را مطالعه کنید.

 

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
معرفی ۱۰ عطر برای عید ۱۴۰۳

به‌زودی بهار وارد خانه‌ها می‌شود و با آغاز فصل جدید ممکن است بخواهید در کلکسیون عطرهایتان تجدیدنظر و عطر ۱۴۰۳ […]

ادامه مطلب
نظر خود را ارسال کنید