این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

عطر تابستانه چی بخرم؟ راهنمای خرید عطر مناسب تابستان

زمان مطالعه مقاله 10 دقیقه
تاریخ انتشار ۳۱ مرداد ۱۴۰۲

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

رایحه‌ها و عطرها در سراسر تمدن بشری مورد استفاده قرار گرفته‌اند و در دوران مدرن هنوز بخشی ضروری از روال زیبایی و سبک زندگی افراد هستند. انتخاب عطر مناسب می‌تواند خلق و خوی شما را تغییر دهد، خاطره‌ها را زنده کند و شخصیت شما را تقویت کند، اما نمی‌توانید در تمام طول سال رایحه یکسانی داشته باشید! زمانی که زمستان سرد جای خود را به تابستان گرم می‌دهد، رایحه‌های مشک و چرم جای خود را به نت‌های گلی و میوه‌ای می‌دهند. با خرید عطر تابستانه می‌توانید خلق و خوی خود را تغییر دهید و نیمه دیگری از شخصیت خود را به نمایش بگذارید. با ما در مقالۀ راهنمای خرید عطر مناسب فصل تابستان همراه باشید، زیرا که انتخاب عطر تابستانی باکیفیت نیازمند بررسی پارامترهای ظریفی است.

عطر تابستانه

تابستان زمان مناسبی برای تازه کردن کلکسیون عطر شماست و چه راهی بهتر از این که یک ادکلن تابستانی باکیفیت را به مجموعه عطرهای خود اضافه کنید! عطری را می‌خواهید که سبک و با طراوت باشد، اما همچنان ماندگاری و پخش بوی خوبی را ارائه دهد. عطرهای تابستانه ی باکیفیت به دلیل توانایی آنها در برانگیختن حس طراوت و شادی با دقت ساخته شده‌اند و برای هر مناسبت قابل استفاده هستند. چه به دنبال یک عطر معمولی در طول روز باشید یا یک عطر رسمی‌تر عصرانه، عطرهای تابستانی بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید خریداری کنید.

در حالی که انتخاب نوع رایحه‌های عطر موضوعی کاملاً ذهنی است، اما عطر خنک تابستانی معمولاً در خانواده گل‌ها یا مرکبات دسته بندی می‌شود. نت‌های رایج عطر مناسب فصل تابستان شامل شکوفه پرتقال، ماندارین و گریپ فروت هستند. همچنین گل‌هایی مانند گل یاس، گل صد تومانی و گل سرخ نیز در این بخش قرار می‌گیرند. در عطر و ادکلن تابستانه، نت‌های گیاهی مانند ریحان به این عطرها طراوت می‌بخشند. به طور کلی، عطر تابستانه ماهیت خنک، سبک، ملایم و تازه (Fresh) دارد اما برای کسانی که دوست دارند کمی تندی داشته باشند، بوهایی مانند زنجبیل، کریاندر و فلفل صورتی می‌توانند یک تندی دلپذیر را اضافه کنند.

عطر مناسب تابستان چه ویژگی‌هایی دارد؟

عطر تابستانه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

حال که دریافتیم منظور از عطر تابستانی چیست، نگاهی به ویژگی‌های ادکلن برای تابستان می‌اندازیم:

  • خنک و تازه: عطرهای تابستانه باید حس خنکی و تازگی را به مشام برسانند. عطرهایی که از رایحه‌های سبز، مرکبات، ترنج، نعناع یا آبی دریایی و اقیانوسی استفاده می‌کنند، معمولاً خنک و مناسب برای فصل تابستان هستند.
  • سبک و ملایم: در تابستان، عطرهای سنگین و غلیظ ممکن است بر روی پوست خیلی سنگین به نظر برسند. بهتر است از عطرهای سبک و ملایم استفاده کنید که به طور معمول حاوی رایحه‌های خنک و میوه‌ای هستند. رایحه‌های میوه‌ای، گل‌های تازه، وانیل و صمغ‌ها معمولاً بهترین رایحه و انتخاب برای فصل تابستان هستند.
  • پخش بو و ماندگاری خوب: با توجه به اینکه در تابستان تعرق بیشتری روی پوست ما اتفاق میفتد، عطرهایی با پخش بو و ماندگاری خوب انتخاب کنید تا بتوانید زمان طولانی‌تری از عطر خود لذت ببرید. پس در انتخاب عطر مناسب فصل تابستان به میزان پخش بو ماندگاری توجه کنید.
  • حفاظت در برابر آفتاب: برخی از عطرها حاوی عناصری هستند که می‌توانند در تماس با نور خورشید، پوست را حساس کنند و عوارضی مانند لکه‌های خورشیدی ایجاد کنند. بنابراین، در انتخاب عطر تابستانه خود، به نکاتی مانند وجود عناصر حفاظتی در برابر آفتاب و محافظت از پوست توجه کنید.

در انتخاب عطر برای تابستان توجه به سه نکته مهم زیر می‌تواند کمک کننده باشد:

  • سلیقه شخصی: هر شخص سلیقه متفاوتی درباره عطرها دارد. بهتر است به سلیقه شخصی خود و رایحه‌هایی که دوست دارید توجه کنید. آیا به عطرهای ملایم و گلی علاقه دارید یا رایحه‌های دریایی یا حتی چوبی را ترجیح می‌دهید؟
  • تست عطر: قبل از خرید عطر، حتماً آن را تست کنید. برای این کار می‌توانید یک نمونه کوچک از عطر را روی پوست خود تست کنید تا متوجه شوید آیا شیمی پوست شما با آن سازگار است یا خیر (عدم ایجاد حساسیت).
  • موقعیت استفاده: در نظر داشته باشید که عطری که می‌خواهید خریداری کنید برای چه موقعیتی است. آیا برای استفاده روزانه، مجالس رسمی یا زمان ورزش است؟ انتخاب عطری که با محیط و موقعیت استفاده شما سازگاری داشته باشد، مهم است.

در تابستان چه عطری بزنیم؟

در تابستان رایحه‌های مرکباتی ترد با طعمی شاد از مارگاریتای نمکی، رزماری و خزه یا میوه‌های تازه مانند هندوانه و با دامنی پر از ماندارین سبز و علف تداعی می‌شوند. همچنین گل‌های سبک مانند مشک بلوبری و زغال اخته و شکوفه پرتقال گخ با مگنولیا و ترمه ابریشمی ترکیب شده است را انتخاب کنید. در حالی که گل‌های سبک برای تابستان فوق العاده هستند، برخی از گل‌ها وجود دارند که باید از آنها اجتناب کنید. در خرید عطر مناسب فصل تابستان از ترکیب‌های رایحه‌های گلی سنگین، نعناع هندی، رایحه‌های خیلی شیرین و گیاهان شرقی دوری کنید.

تابستان زمانی برای ماجراجویی در فضای باز، باربیکیو، برگزاری مهمانی و فعالیت‌های ساحلی است. عطر شما نیز باید سبک زندگیتان را تداعی کند. همچنین مهم است که رایحه‌ها را بسته به فصل تغییر دهید، زیرا عطرها به شدت تحت تأثیر دما هستند. گرما باعث می‌شود عطر سریع‌تر تبخیر شود و ماندگاری کمتری از خود نشان دهند. به همین دلیل است که رایحه‌های تابستانی و زمستانی متفاوت هستند و باید توجه کرد که دقیقا چه عطر مناسب تابستان است. اگر رایحه‌ای خیلی قوی باشد، در تابستان می‌تواند زیادی تلقی شود، بنابراین عطرهای برای روزهای گرم، در مقابل عطرهای زمستانی که غنی و گرم هستند، سبک‌تر و با طراوت‌تر هستند.

نت‌های عطر تابستانی

نت های مناسب تابستان

اولین نکته‌ای که هنگام خرید عطر تابستانه زنانه و مردانه بسیار مهم است، آنالیز هرم بویایی خواهد بود. هرم بویایی شامل نت‌ها یا بوهای متفاوتی است که از عطر مورد نظر شما متصاعد می‌شود. عطری که عمدتاً حاوی نت‌های مرکباتی (ماندارین، پرتقال و غیره)، نعناع، نت‌های دریایی و گلی یا حتی نت‌های میوه‌های گرمسیری مانند نارگیل باشد، به احتمال زیاد با فصل تابستان سازگاری دارد.

نت عطر و ادکلن مخصوص تابستان معمولاً شامل ترکیباتی انرژی بخش می باشد. در ادامه به نمونه‌ای از نت‌های عطر تابستانه اشاره می‌کنیم:

  • رایحه مرکباتی: ما از بوی تمیز و تازه‌ای که عطرهای مرکباتی ایجاد می‌کنند، لذت می‌بریم. بوهای مرکباتی حس تازگی را به همه پروفایل‌های عطری دیگر – از گلهای مهربان و ادویه‌جات تند تا مشک‌های خاکی – می‌آورند. به نظر می‌رسد که همه می‌توانند نت‌های مرکباتی درخشان لیمو، پرتقال، نارنج، گریپ فروت و ترنج را در مجموعه عطری خود استفاده کنند تا عطر تابستانی خود را تازه و انرژیک می‌کنند.
  • رایحه سبز: عطرهای “سبز” هر آنچه که دارای بوی تازه و تندری از برگ‌های سبز و غنای سبزیجات است که ما را به یک ماجراجویی حسی به یک چمن دوردست می‌فرستد. نت‌هایی مانند برگ هندوانه، برگ گل، برگ پونه و نعناع که عطر را باحال و خنک می‌سازند.
  • رایحه دریایی: ترکیب نمک و روح دریا یکی از جذاب‌ترین ساختارهای عطرهای تابستان را تشکیل می‌دهند. نت‌هایی مانند آبی دریایی، آب معدنی و هوای تازه ساحلی که حس تازگی و خنکی را به عطر می‌بخشند.
  • رایحه میوه‌ای: نت‌های میوه‌ای بسیار مناسب برای تابستان هستند، زیرا بوی تازه، شاداب و انرژی‌بخشی را به عطرها می‌بخشند که با ماهیت فصل گرما و تازگی تابستانی همخوانی دارد. این نت‌ها می‌توانند احساس خوشحالی، سرزندگی و تازگی را به شما و دیگران منتقل کنند. نت‌هایی مانند توت، هلو، خرما، هندوانه، آناناس، هلو، انبه، تمشک و انگور که عطر را شاداب و ملایم می‌کنند.
  • رایحه گلی: عطرهای گلی حتماً برای تابستان ضروری‌اند! این بوهای تازه و شیرین برای هوای گرم بسیار مناسب هستند و با یک اسپری می‌توانند شما را به یک باغ زیبا منتقل کنند. علاوه بر عطر موردعلاقه، عطرهای گلی همچنین می‌توانند خلق حال خوبی در شما کنند، اعتماد به نفس شما را افزایش دهند و روحیات شما را شاداب کنند. نت‌هایی مانند گل یاسمن، گل سنبل، گل لیمو و گل رز که حس آرامش و شادابی را به عطر می‌بخشند.
  • رایحه وانیل و صمغ‌ها: این نت‌ها معمولاً برای عطرهای سردتر و فصولی مانند پاییز و زمستان مناسب هستند. با این حال، اگر علاقه‌مند به استفاده از وانیل در تابستان هستید، می‌توانید نت‌های وانیلی را با نت‌های میوه‌ای یا گلی ترکیب کنید تا تازگی و لطافت را به عطرتان بیافزایید. نت‌هایی مانند وانیل، آمبروکسان، بنزوئین و صمغ‌ها که به عطر گرمی و عمق می‌بخشند و باعث تعادل بین خنکی و گرمی می‌شوند.

انتخاب عطر مناسب تابستان یک امر سلیقه‌ای است. برخی دوست دارند ادکلن خنک و تلخ باشد، برخی دیگر به عطر تابستانی خنک و شیرین علاقه دارند. نکته دیگر برای انتخاب عطر تابستانه مناسب این است که ترکیب عطری با غلظت کمتر را انتخاب کنید. ادکلن و ادو تویلت اغلب از نت‌های نیروبخش و تازه تشکیل شده‌اند و به طور طبیعی با دمای بالا سازگار هستند، با این تفاوت که غلظت کم آنها در اصل باعث ماندگاری کم‌شان می‌شود. اگر به دنبال ماندگاری بالا هستید، ادوپرفیوم را انتخاب کنید.

معرفی پنج عطر و ادکلن مناسب تابستان

عطرهای تابستانی آلفا مونته

برای برخی افراد استفاده از عطر چندان پیچیده نیست! صبح یا عصر، روز یا شب، آنها ترجیح می‌دهند یک عطر را استفاده کنند. با این حال، شما نمی‌توانید عطری داشته باشید که با همه مناسبت‌ها و تمام اوقات روز سازگار باشد. در تابستان، روزها بسیار گرم هستند و نیاز به حداکثر خنکی وجود دارد. از سوی دیگر، شب‌های تابستان نوید کمی ملایم‌تر و با دمای دلپذیرتر را می‌دهند. بنابراین انتخاب عطرهای مناسب تابستان نیاز به دقت و ظرافت خاصی دارد.

اگر می‌خواهید از عطر مناسب فصل تابستان لذت بسیاری ببرید، باید آنها را در زمان‌های مناسب استفاده کنید. تصور بوییدن یک عطر بسیار شیرین در وسط یک روز تابستانی سخت است! از سوی دیگر، عطری که دارای جنبه‌ای کمی شیرین باشد می‌تواند شما را در طول شب جذاب نشان دهد. بنابراین، می‌توانید صبح‌ها از ادکلن استفاده کنید و عصرها از یک عطر با غلظت بیشتر (پرفیوم) بهره ببرید. اما مراقب باشید که عصاره عطر انتخابی زیاد نباشد که سنگین بودن را نشان دهد. در هر صورت، بهترین عطرهای تابستانه را ادامه آورده‌ایم:

عطر کونتیننتال پلاس (Continental+)

عطر کونتیننتال پلاس را باید خوشبوترین و خاص ترین عطر مردانه برای تابستان دانست. این عطر با رایحه‌های مختلفی مانند چرم، چوبی، مشک، وانل و میوه‌ای می‌تواند هر مردی را در نزد زنان جذاب و نیرومند نشان دهد.

عطر دل آکوا (DellAcqua)

یک عطر تابستانه مردانه که بوی تند و خنک، همراه با گیاهان معطری مثل یاس را تداعی می‌کند. دل آکوا آلفا مونته عطر مردانه مناسب فصل تابستان است که به خاطر رایحه‌های دودی و چوبی می‌تواند قدرت ماندگاری و پخش بوی بالایی داشته باشد.

عطر اکسکلوسیو (Exclusive)

آلفا مونته اکسکلوسیوو یک عطر اسپرت تابستانی فوق العاده است که با رایحه‌های خنک و انرژی بخش آمیخته شده با رایحه لیموترش، نعناع و برگ جوانه انگور فرنگی تداعی می‌شود. این عطر با رایحه‌های خوشبو گل میموزا، گیاهان سبز، گل رز و مشک سفید بسیار فریبنده است.

عطر هانیبال (Hannibal)

هانیبال آلفا مونته یک عطر خنک تابستانه زنانه است که با رایحه گلی، چوبی، مشکی، خاص و منحصر به فردش شناخته می‌شود. نت‌های تند، سبز و تازه مانند گریپ فروت و انگور سیاه با رایحه‌های گرم مشک، چوب سرو ویرجینیا تجلی پیدا می‌کند.

عطر نایکا (Naica)

عطر نایکا آلفا مونته یک عطر زنانه خوشبو مناسب تابستان است که به افزایش جذابیت و زیبایی ظاهری بانوان کمک زیادی می‌کند. این عطر با نت‌های برگ چای، شکوفه‌ی درخت هلو، پونه، مشک، ویستریا، چوب درخت سدر، گیاه اوسمانتوس و عنبر ساخته شده است.

کلام آخر

انتخاب یک عطر که روح تابستان را تداعی می‌کند، باعث می‌شود تا در تمام روز، حس پویایی و اعتماد به‌نفس داشته باشید.
هنگام انتخاب عطر تابستانه باید سعی کنید رایحه‌ای را انتخاب کنید که با شخصیت شما سازگار باشد. چند سوال اساسی وجود دارند که می‌توانید قبل از خرید یک عطر از خود بپرسید که می‌توانند به شما در تصمیم گیری صحیح کمک کنند، از جمله اینکه عطر را برای چه کسی می‌خرید؟ در چه ساعتی از روز از عطر استفاده می‌کنید؟ چه رایحه‌هایی را دوست دارید؟ فرد رمانتیکی هستید که عاشق عطرهای کلاسیک و پرزرق و برق است؟ آیا نت‌های میوه‌ای را دوست دارید یا گلی؟ این سوالات به شما کمک می‌کنند تا بتوانید عطر مناسب فصل تابستان را تهیه کنید. برند آلفا مونته می‌تواند با تولید محصولات باکیفیت به شما در انتخاب بهترین عطرهای تابستانه بازار کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید عطر اورجینال با مشاوران با تماس بگیرید.

 

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
معرفی ۱۰ عطر برای عید ۱۴۰۳

به‌زودی بهار وارد خانه‌ها می‌شود و با آغاز فصل جدید ممکن است بخواهید در کلکسیون عطرهایتان تجدیدنظر و عطر ۱۴۰۳ […]

ادامه مطلب
نظر خود را ارسال کنید