این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

بررسی عطر مرکوری (Mercury)

زمان مطالعه مقاله 8 دقیقه
تاریخ انتشار ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

عطر مرکوری ، از بهترین انتخاب ها برای بانوان شیک پوش و زیرک می باشد. این عطر با رایحه ی شیرین و خنک و همراه با آرامشی که دارد، نگاه های هرکسی را جذب خود می کند. این عطر به دلیل داشتن مواد عطری خنک، مناسب ترین گزینه برای تابستان های گرم و خشک می باشد. به گونه ای که تمامی اطرافیانتان علاقه مند می شوند تا مدت ها در کنار شما بمانند و وقت بگذرانند. فراموش نکنید که مردان، به بانوان آرام ولی پرقدرت بسیار علاقه دارند.

عطر مرکوری

عطر مرکوری (Mercury Perfume) ، محصول جذاب کمپانی آلفامونته (Alfa Monte Perfume)، یکی از خاص ترین ها در دسته عطر ها  می باشد. این عطر از جمله عطر هایی است که در خود، انواعی از عصاره ها و روغن های عطری را جا داده است. هنرمندان عطر ساز آلفامونته، از هر کدام از این عصاره ها به میزانی استفاده گرده اند، که رایحه این عطر نه شما را اذیت می کند و نه شما را خسته می کند. همین عاملی است که این عطر را از دیگر عطر ها متمایز کرده و بسیار خاص می کند.

عطر زنانه مرکوری محصول آلفامونته (Mercury women’s perfume by Alfamonte)، در شیشه های ۱۰۰ میلی لیتری و با دربی به شکل الماس، عرضه می شود. ماده عطری درون شیشه، نور را به زیباترین حالت ممکن و به رنگ خورشید، بازتاب می کند.

عطر مرکوری ، دارای رایحه های نتی گریپ فروت، ترنج، پرتقال، آناناس، رز، لاله مردابی، سیب قرمز، زنبق زرد، فریزیا، گاردنیای یاسمنی، بنفشه، گل برف، سنبل، کاج، نعناع هندی، سدر، روایح دودی، کهربا و مشک می باشد.

بررسی نت های عطر مرکوری

رایحه گریپ فروت

گریپ فروت، میوه ای است پیوندی که دارای طعمی ترش و گاهی تلخ و شیرین می باشد. این میوه دارای خواص متعدد و بسیار زیادی می باشد که آن را جزوه پر مصرف ترین میوه ها می کند. این میوه علاوه بر ریزمغذی هایی که دارد، داری ویتامین بوده که می تواند به بهبود بیماری هایی مانند سرماخوردگی بسیار کمک کند.

رایحه ترنج

ترنج نیز یکی از میوه های خانواده مرکبات می باشد. ای میوه کمی تلخ تر از گریپ فروت است ولی ترشی کمتری نسبت به لیمو دارد. از ترنج در مصارف گوناگون مخصوصا صنایع غذایی، استفاده زیادی می شود. عصاره ترنج در ساخت کرم های پوستی، و از رایحه آن در ساخت عطر استفاده می شود.

رایحه پرتقال

پرتقال، یکی از معروف ترین میوه ها در ایران می باشد. این میوه که از خانواده مرکبات است، دارای طعمی ترش و بسیار آب دار می باشد. البته گاهی ممکن است که طعمی شیرین و خشک و یا تلخ داشته باشد. این میوه عموما رایحه ای ترش و طبیبعی دارد که احساس رطوبت بالایی را به شما می دهد. این میوه نیز مانند دیگر اعضای خانواده خود، بسیار مورد استفاده در صنایع مختلف قرار می گیرد.

رایحه آناناس

آناناس گیاهی است بومی کشور آمریکا. این گیاه دارای طعم و مزه جالب و خاصی می باشد که حتی بر روی عطر خود تاثیر گذاشته است. دارای عطری مرطوب و ترش است. ولی اندازه آن به پرتقال نمی رشد. در اصل نمی توان آن را توصیف کرد، مگر آنکه خودتان مزه این میوه را چشیده باشید. این میوه یکی از معروف ترین میوه ها برای صنعت کنسرو های میوه می باشد. جالب است بدانید که از پوست این میوه در بعضی مناطق برای ساخت و بافت پارچه استفاده می کنند.

رایحه رز

گل رز، از مشهور ترین و زیباترین گل ها در جهان می باشد. گل رز، بنا بر منطقه یا شرایط نگهداری، می تواند در انواع نژاد و رنگ و اندازه کشت و برداشت شود. گل رز سرخ، نماد عشق و دوست داشتن است و در مناسبت های مختلف مانند تولد، استفاده فراوانی می شود.

رایحه لاله مردابی

لاله مردابی یا لوتوس، از نمونه های بارز گیاهان مردابی می باشد. این گیاه زیبا با گل های بی نظیر خود، در مناطق مردابی مانند تالاب انزلی در ایران نیز می روید. جالب است بدانید که به دلیل کثرت این گیاه در این تالاب، نام دیگر این تالاب را، مرداب لاله نیز گذاشته اند. این گیاه با گیاه نیلوفر آبی دارای شباهت های بسیاری می باشد به گونه ای که هر دو را گاها به اشتباه به یک نام می خوانند در صورتی که از لحاظ علمی این موضوع اشتباه است.

رایحه سیب قرمز

در دنیای بزرگ امروزی، انواعی از میوه ها در رنگ ها و اندازه های متفاوت کشت و برداشت می شود. یکی از معروف ترین و پر استفاده ترین و حتی، شناخته شده ترین این میوه ها، سیب می باشد. سیب یکی از میوه هایی است که دارای رایحه طبیعی و مرطوب است. این میوه در انواع مختلف رنگ و رایحه و طعم موجود است.

رایحه زنبق زرد

زنبق، گیاهی است قدیمی و مشهور در زمینه های تاریخی. این گیاه فوق العاده زیبا در رنگ مختلفی مانند رنگ زرد می روید. این گیاه در قدیم به عنوان نشان خانوادگی و یا سلطنتی بوده است. جالب است بدانید که از گل این گیاه در کنار مردگان خود استفاده می کردند و حتی از طرح آن در تزئین وسایل گران قیمت مانند تاج پادشاهان استفاده می شده است.

رایحه فریزیا

فریزیا، یکی از عمده گل هایی است که تمامیه ما در گلخانه ها آن را دیده ایم اما شاید نام آن را هیچوقت نمی دانسته ایم. این گل در طیف وسیعی از انواع رنگ در طبیعت موجود می باشد که به صورت خوشه ای رشد می کند. این گل، گلی است که عمدتا به رنگ سفید فروخته می شود و در جعبه گل های مراسم ختم از آن به کرات استفاده می شود. این گل بر خلاف آنکه در مراسم عزاداری استفاده میشود، دارای رایحه ای فوق العاده زیبا بوده و هرکسی را مجذوب خود می کند.

رایحه گاردنیای یاسمنی

گاردنیا یکی از زیباترین گل ها در دسته گل های معطر می باشد. این گل که اندازه ی قابل توجهی دارد، به صورت پر پر و کمی حجیم در شاخه های گیاه خود رشد می کند. این گیاه در مناطق شمالی ایران پرورش داده می شود.

رایحه بنفشه

بنفشه، از تیره بنفشگان بوده و از زیباترین گیاهان برای مصارف خانگی مانند کاشت در گلدان یا باغچه می باشد. این گیاه که دارای ارتفاعی بسیار کم است، در رنگ های متفاوت مانند رنگ زرد یا بنفش پرورش داده می شود. عموما دارای ۳ یا ۴ گلبرگ بوده و عمر طولانی ندارد.

رایحه گل برف

همانطور که از نام این گل زیبا پیداست، گلی است به رنگ سفید که دارای ظاهری بسیار زیبا و به اصطلاح “ناز” می باشد. این گیاه که دارای گل های به صورت واژگون است، از درون خود اجسامی بیرون زده دارد که این گل را دقیقا همانند لوستر زیبا می کند. به گونه ای که قسمت های وسطی گیاه همانند وسط یک لوستر و گلبرگ هاا یا زائده های اطراف آن، همانند تزئینات گل می باشد.

رایحه سنبل

این گیاه که یکی از نماد های ایرانیان در سفره زیبای هفت سین می باشد، دارای رنگ های مختلف است. این گیاه که ارتفاع بسیار کمی دارد، دارای گل های بسیار پرپشت بوده و عموما با رنگ بنفش شناخته می شود. جالب است بدانید که یکی از کشور های مبدا این گل زیبا، ایران هست.

رایحه کاج

کاج، یکی از عمده درختانی است که در پارک ها یا باغ ها کاشته می شود. این گیاه که رایحه ای بسیار مرطوب دارد، دارای میوه های مخروطی شکل بوده که بعد از کامل شدن، دانه ها باز شده و همانند باز شدن غنچه گل، دانه ها همراه با میوه بر زمین می ریزند. این درخت دارای برگ هایی سوزنی شکل و زبر و گاهی “نوچ” می باشد. جالب است که این نوچی را گاها می توان در رایحه متساعد شده از این درخت نیز متوجه شد.

رایحه نعناع هندی

نعناع هندی از خانواده نعناعیان بوده و مورد استفاده روزانه صنایع قرار می گیرد. از این نوع نعناع و حتی گیاهان مشابه، در ساخت کرم های پوستی و مصارف بهداشتی دیگر بسیار استفاده می شود. این گیاه دارای رایحه ای تند و طبیعی است که می تواند به نوبه ی خود، تجربه جالبی برای شنونده خود ایجاد کند.

رایحه سدر

سدر، از جمله درختان دارویی است که از آن و مخصوصا از برگ آن، در صنایع بهداشتی بسیار استفاده می شود. این گیاه شباهت بسیاری به درخت کاج دارد. اما تفاوت هایی با آن نیز می باشد. عمر درختان سدر گاها به ۳۰۰۰ سال می رسد و قطر این درخت از کاج نیز بیشتر می شود. از عصاره یا روغن این درخت و یا برگ آن، در موارد مختلفی مانند صنعت شامپوسازی یا عطر سازی استفاده می شود.

رایحه دودی

گاهی انگار بی دلیل رایحه ی دود و سوختگی بدون هیچ منبع مشخصی، به مشاممان می خورد که ما را نگران می کند. رایحه دودی همیشه ناراحت کننده یا مضطرب کننده نیست. رایحه دودی به عطری گفته می شود که دارای رایحه ای سنگین و خشک باشد. این رایحه حس خوبی را بر خلاف رایحه دود و سوختگی به انسان داده و به قولی آدم را جذب خود می کند.

رایحه کهربا

کهربا، یکی دیگر از موادی است که در عطر های متفاوت استفاده می شود. این ماده سفت شده زیبا، در صنایع تزئینی متفاوت مانند ساخت گردن بند یا دست بند، مورد استفاده قرار می گیرد.

رایحه مشک

مشک ماده ای است طبیعی که از بدن آهوی ختن به دست می آید. این ماده به شدت خوش بو است و بعد از جدا شدن از آهو، به صورت گلوله های خشک شده و قهوه ای رنگ در مجاورت سنگ ها یا اجسام مشابه پیدا می شود. از این ماده در مصارف مختلفی مانند ساخت عطر استفاده می شود. این ماده بسیار گران بوده و همین دلیلی است که باعث افزایش شکار این موجود زیبا و در خطر انقراض قرار دادن آن، شده است.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظر خود را ارسال کنید