این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

بررسی عطر کنتس؛ عطر مشابه بلک اوپیوم اور رد!

زمان مطالعه مقاله 8 دقیقه
تاریخ انتشار ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

عطر کنتس از آن دسته عطرهایی است که در تمامی نت‌هایش می‌تواند احساسات شما و اطرافیانتان را به خروش بیاورد و حسی سرشار از غنا، شور و حرارت و سرزندگی را در فضا بپراکند. این عطر، انتخاب خانم‌های بلندپرواز و جسوری است که زندگی تک‌بعدی را دوست ندارند و در پی کشف ابعاد گوناگون زندگی هستند. در این مقاله قصد داریم درباره ادکلن کنتس آلفامونته، تاریخچه، نت‌ها و ویژگی‌های آن صحبت کنیم. از شما دعوت می‌کنیم با ما همراه باشید.

معرفی عطر کنتس

آلفامونته Countess عطری شگفت‌انگیز، پیچیده و سرشار از رایحه گل‌ها و گیاهان معطر است. رایحه این عطر موردپسند بسیاری از درباریان و شاهزاده خانم‌های دوران‌های گذشته بوده و آنچنان اثری ایجاد کرده است که حتی تا به امروز هم در میان اشرافزادگان اروپایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رایحه، یادگاری از میراث گل‌ها است و لایه‌های فریبنده آن جزئیاتی شاداب و روشن را منعکس می‌کنند که هدایتگر قلب امپراتوری مُد است. خانم‌هایی که به اصالت کلاسیک پایبندند، به احتمال زیاد از این عطر استقبال خواهند کرد و دوشیزگان خجالتی یا زیرکی که دوست دارند اسراراآمیز دیده شوند نیز به‌سمت ادکلن کنتس جذب خواهند شد.

تاریخچه عطر کنتس

کنتس مشابه عطر بلک اوپیوم رد

عطر جذاب کنتس مشابه عطر Black Opium Over Red Yves Saint Laurent است؛ با همان گیرایی، همان نت‌ها و همان حرارت پنهان! اپیوم یک عطر شرقی-ادویه‌ای است که برای برند مد ایو سن لورن (YSL) توسط ۲ عطرساز مشهور Jean Amic و Jean-Louis Sieuzac of Roure خلق و اولین بار در سال ۱۹۷۷ به بازار عرضه شد.

بلک اوپیوم با نام جنجالی خود سروصدای زیادی به پا کرد و این اتهامات برای آن مطرح شدکه طراح برند ایو سن لورن با این نامگذاری سعی در اهانت به چینی‌ها و ترویج مواد مخدر داشته است. حتی در ایالات متحده، گروهی از آمریکایی‌های چینی‌تبار خواستار تغییر نام و عذرخواهی عمومی مدیران ایو سن لورن به‌دلیل بی‌قیدی و بی‌احساسی در برابر تاریخ چین و نگرانی‌های این‌چنینی شدند. آن‌ها کمیته‌ای به‌نام ائتلاف آمریکایی علیه سوءاستفاده از نام تریاک و مواد مخدر تشکیل دادند و نسبت به انتخاب نامی که نماد «تهدیدی که زندگی افراد زیادی را در چین نابود کرد» بود، خشم خود را ابراز کردند. بااین‌حال، این عطر تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین عطرهای جهان شد.

برای جشن رونمایی از آن در ایالات متحده در سال ۱۹۷۸، یک کشتی بزرگ از موزه بندر جنوبی نیویورک اجاره شد و ترومن کاپوتی – نویسنده آمریکایی – در این مهمانی در عرشه همان کشتی نشست. کشتی با بنرهایی به رنگ‌های طلایی، قرمز و بنفش پوشانده شده بود و مجسمه برنزی ۱۰۰۰ پوندی (۴۵۰ کیلوگرمی) بودا که با ارکیده‌های سفید کتلیا مزین شده بود، در عرضه کشتی به نمایش گذاشته شد. YSL این تم شرقی را در طراحی شیشه عطر بلک اوپیوم نیز نیز به‌کار برد. پس‌از چند سال، برند آلفامونته تصمیم گرفت با ساخت ادکلن Countess دوباره حماسه جاویدان بلک اوپیوم را در اذهان زنده کند و توانست به این هدف خود دست یابد.

نت‌های عطر کنتس

عطر شورانگیز کنتس عطری است گلی، ادویه‌ای و میوه‌ای که از ادکلن Black Opium Over Red در سال ۲۰۲۴ الهام گرفته است. نت‌های ابتدایی بلک اوپیوم، گیلاس و ماندارین سبز و نت‌های میانی، یاس، شکوفه پرتقال و چای سیاه هستند. نت‌های پایه هم شامل وانیل ماداگاسکار، قهوه و برگ نعناع هندی می‌شوند.

اما نت‌های ابتدایی عطر کنتس آلفامونته مخلوطی از میوه و ادویه‌ها شامل گلابی، فلفل صورتی و شکوفه درخت پرتقال است. نت‌های میانی عمدتاً شامل قهوه و یاس و نت‌های پایانی سدر، نعناع هندی و وانیل هستند. بااین‌حال تم غالب فلورا، رایحه‌ای فریبنده در تمامی نت‌های عطر کنتس است که خاصیتی اغواگرانه به آن می‌بخشد. درواقع، این عطر جزو عطرهای تند و تلخ گرم محسوب می‌شود.

نت گلابی بسیار لذت‌بخش است و جزو نت‌های سبز متعادل با شیرینی به شمار می‌رود. گلابی که به آب‌نبات انگلیسی و میوه خدایان هم مشهور است، رایحه‌ای اثیری در عطرهای زنانه و مردانه به‌جا می‌گذارد که شبیه هیچ نت دیگری نیست.

فلفل صورتی، رایحه‌ای تند، فلفلی و گرم دارد. این ویژگی‌ها باعث شده در بسیاری از عطرهای تیره و چوبی به‌عنوان پایه اصلی عطرها استفاده شود. رایحه و شفاف فلفل صورتی، لطافت ملایمی به عطرها می‌بخشد. دانه فلفل صورتی یک عنصر محبوب در اغلب عطرهای زنانه است چون با رایحه گل‌ها بسیار هماهنگ است. بااین‌حال، این رایحه با نت‌های حسی عمیق‌تر چوب و چرم به اوج شگفت‌انگیزی خود می‌رسد.

شکوفه پرتقال یک ماده پیچیده است و تقریبا یک عطر گرم و اتوماتیک دارد، به‌طوری‌که می‌توان آن را در یک پالت بزرگ از نت‌ها تفسیر کرد. این نت گلی-حیوانی، درعین‌حال رایحه‌ای تازه، کودکانه و تمیز و صابونی است. از آنجایی که عصاره طبیعی شکوفه پرتقال بسیار گران است، عطرسازان اغلب بوی گل را از ترکیبی از مواد خام طبیعی و مصنوعی تولید می‌کنند. شکوفه پرتقال همچنین حاوی ایندول است که آن را به یک ماده تقویت‌کننده قوای جنسی تبدیل می‌کند.

برخی از چای‌های سیاه بوی گل می‌دهند و برخی دارای رایحه‌ای سرزنده، علفی و باطراوت هستند. نوعی چای سیاه نیز وجود دارد که بوی آن تقریباً شبیه دارو است. برگ‌های چای معمولاً بوی شیرین و ملایمی دارند.

مشخصات بویایی قهوه در عطرسازی بسیار غنی و فریبنده است. گرمای عمیق و مسحورکننده این نت می‌تواند جنبه‌های چوبی، تند یا گلی را نشان دهد. قهوه اغلب در رایحه‌های شرقی، خوش‌طعم و چوبی استفاده می‌شود تا رایحه‌ای خواب‌آور و آرامش‌بخش را به عطر اضافه کند. همچنین می‌توان آن را با وانیل، تنباکو، مشک، مرکبات یا نت‌های گل ترکیب و آکوردهایی جسورانه و پیچیده ایجاد کرد. افزودن قهوه به عطر می‌تواند حسی از شدت، عمق، گرما و راحتی را به‌همراه داشته باشد که لذت قهوه تازه آسیاب‌شده را القا می‌کند.

یاس به رایحه‌ها غنا و شدت می‌بخشد و نت گلی شیرین و سکسی دارد. یاس‌ها معمولاً برای عطرهای زنانه سبز و شورانگیز استفاده می‌شوند.

نت‌های سدر و نعناع هندی عمیق و تیره هستند و احساسی غنی، گرم، قوی، رمانتیک و وسوسه‌انگیز را القا می‌کنند. در عطرسازی، چوب سدر در درجه اول به‌عنوان نت پایه استفاده می شود و در ترکیب با نت‌های بالایی و میانی ماندگاری عطر را تثبیت می‌کند. چوب سدر به‌خوبی با نت‌های گل و مرکبات ترکیب می‌شود و حال و هوایی کلاسیک به عطر می‌بخشد.

نت وانیل اغلب شیرین، خامه‌ای و کمی چوبی توصیف می‌شود. وانیل، با نت‌هایی از قبیل کارامل، شکلات و خامه تداعی می‌شود و حس آرامش‌بخشی را به‌همراه دارد.

ویژگی‌های عطر کنتس

عطر Countess

عطر آلفامونته کنتس جزو گروه بویایی زنانه، تند تلخ و گرم به شمار می‌رود که با نت‌های تازه شکوفه پرتقال و گلابی متعادل شده و با نت‌های چوبی سدر و نعناع هندی تقویت شده است. رایحه معمایی و آشنای این عطر حتی بدون باز شدن در آن در فضا پخش می‌شود و ناگفته‌های زیادی را به‌همراه می‌آورد که همین ویژگی آن را به بیانیه کاملی از زنانگی و لطف تبدیل می‌کند. این معجون گرم سرشار از رایحه‌های لذیذ و نت‌های شیرین وانیلی برای شب‌های قرار ملاقات‌های عاشقانه یک انتخاب بی‌نقص و عالی است، رایحه جذاب قهوه به عطر کنتس احساس آرامش و شادی و حسی همراه با رمز و راز ایجاد می‌کند. عطر آلفامونته کنتس، عطری با ماندگاری و پخش بوی خوب و جذابیت بسیار بالا ارزیابی می‌شود.

جمع بندی

عطر آلفامونته کنتس یکی از کمیاب‌ترین عطرهای گلی – شرقی زنانه است که با نت‌های شیرین، گرم و جذاب خود می‌تواند تا مدت‌های طولانی شما را در خاطره‌ها ثبت کند. برای خرید عطر کنتس می‌توانید به وب‌سایت آلفامونته مراجعه کنید و محصول موردنظرتان را در اسرع وقت تحویل بگیرید.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
معرفی ۱۰ عطر برای عید ۱۴۰۳

به‌زودی بهار وارد خانه‌ها می‌شود و با آغاز فصل جدید ممکن است بخواهید در کلکسیون عطرهایتان تجدیدنظر و عطر ۱۴۰۳ […]

ادامه مطلب
نظر خود را ارسال کنید