این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

بررسی عطر گاردینر (Gardiner)

زمان مطالعه مقاله دقیقه
تاریخ انتشار ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

عطر گاردینر، از نمونه عطرهای آلفامونته می باشد که سمبل و پایه یک مفهوم قرار داده شده است. این عطر جذاب، به هر فردی که از آن استفاده کند، اعتماد به نفس می دهد. به گونه ای که احساس خاص بودن در آن فردا، جوش و خروش می کند. عطر گاردینر به دلیل ترکیب جذاب خود، مانند چرم و کهربا، عطری است برای خاص پسندان و شیک پوشان و افرادی که دنیال جلب توجه و جذب نگاه ها به سمت خود می باشند. این عطر که محصول هنرمندان فرانسوی است، عطری است مناسب تمام روز ها و شب های سال.

معرفی عطر گاردینر

عطر گاردینر (Gardiner Perfume)، به دلیل داشتن مواد عطری طبیعی مانند مرکبات مختلف و گیاهان خاص عطری، می تواند بهترین گزینه برای انتخاب عطر جدید و تجربه یک حس و حال متفاوت باشد. همانطور که که گفته شد، ترکیبات این عطر به گونه ای است که شما را از دیگران متمایز کرده و باعث می شود تا تمام نگاه ها و توجه ها بر روی شما جمع شود. رایحه ی شما به گونه ای دیگران را جذب خود می کند که هیچ کس از هم صحبتی با شما خسته نشده بلکه لذت هم می برد.

عطر مردانه گاردینر آلفا مونته، عطری است برای آقایان جذاب که در شیشه های صد میلی لیتری عرضه می شود. رنگ جذاب سرخ تیره ماده این عطر، بازتاب فوق العاده ای از استقامت و جذابیت را بر نمایش می گذارد.

عطر گاردینر فوق العاده، دارای رایحه های نتی آویشن ، ترکیبات سبز ، زعفران ، میوه جات ، سرو ، چای میت، یاس ، رز ، زنبق زرد، خس خس ، مشک، سدر ویرجینیا، کهربا ، وانیل و چرم می باشد.

بررسی نت های عطر مردانه گاردینر

رایحه آویشن

آویشن، گیاهی است کوهستانی که دارای انواع مختلفی در جهان می باشد. چند نوع از این گیاه در ایران نیز رشد می کند. گیاهی است از خانواده نعناعیان و عموما به صورت خشک شده مورد استفاده غذایی قرار می گیرد.

رایحه ترکیبات سبز

در دسته رایحه ترکیبات سبز، گیاهانی با رنگدانه سبز قرار دارند. این گیاهان که در جنگل ها به کرات یافت می شوند، دارای رطوبت بالا و گاها رایحه های مرطوب و خاص هستند. یکی از این گیاهان، سرخس می باشد. سرخس، دارای برگ های پر پشت و زیبا است و از خود، بسیار رطوبت پخش می کند و محیط را مرطوب و خوش بو می کند. رایحه ای طبیعی و جنگلی دارد و با استشمام آن، شما را یاد جنگل های بهاری شمال ایران، می اندازد.

رایحه زعفران

زعفران، همان طلای سرخ است. این ماده گران قیمت و با ارزش، یکی از گران ترین مواد قابل خرید و فروش در دنیا می باشد. رعفران، از گل صورتی-بنفش زعفران و به رنگ قرمز به دست می آید. بعد از چیدن آن از گل، خشک شده، آسیاب شده و در بسته بندی هایی با یکای مثقال، به دلیل کمیاب بودن آن، به فروش می رسد. فراموش نکنید که مصرف بیش از اندازه آن در یک وعده، می تواند خطر ساز باشد.

رایحه میوه جات

در دنیای درختان پر میوه، انواعی از میوه در اندازه ها و عطر ها و طعم های متفاوت وجود دارد. این میوه ها هر کدام دارای خواص خاص خود می باشند. عموما میوه ها فصلی بوده و در یک فصل خاص، رشد می کنند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، می توان در تمامیه فصل ها، عموم میوه ها را کاشت و برداشت کرد. خوبی این کار، پرورش بیشتر میوه ها با اندازه بزرگ تر است. اما بدی آن، استفاده از کودهای مضر شیمیایی و سم های خطرناک و موارد مشابه است. رایحه ی میوه ها، رایحه ای مرطوب و بهاری می باشد. عموما در یک سبد کامل میوه، عطر سیب و پرتقال یا خیار، بیشتر به مشام می رسد.

رایحه سرو

در تاریخچه ی ایران و در کتب مختلف، از سرو به عنوان نماد آزادگی نام برده اند. این درخت در ایران و در بیشتر مناطق آن رشد می کند و گاها، قدمت آن به چند صد سال می رسد. جالب است بدانید که هنوز نمونه های قدیمی این درخت، پا برجا هستند. این درخت دارای ارتفاعی بسیار بلند و تنه ای قطور است. برگ های آن در نوک درخت واقع شده و به زیباترین شکل ممکن، چیده شده اند.

رایحه چای میت

چای میت یا ماته، از چای های پر مصرف آمریکای جنوبی می باشد. البته از این چایی در سوریه و لبنان(کمتر) نیز استفاده می شود. این چای، از درخت ماته به دست می آید.

رایحه یاس

گل یاس که مخفف یاسمن یا یاسمین هست، از گل های خوش بو و زیبای تزئینی می باشد. این گل که به رنگ سفید شهرت دارد، دارای رایحه ای لطیف و کمی تند است. گل های این گیاه در نوک شاخه هایش رشد می کنند و عموما به صورت منفرد روی آن قرار می گیرند. این گل بعد از باز شدن، محیط را پر از عطر خوش بهاری می کند.

رایحه رز

رایحه گل رز، یکی دیگر از رایحه هایی است که به عنوان سمبل و نماد استفاده می شود. هر رنگ گل رز در جهان، معنای خاص خود را  می دهد. برای مثال از رنگ سرخ این گل زیبا و خوش بو، برای ابراز علاقه و یا عشق و حتی تبریک، استفاده می شود. گل رز رنگ های دیگری مانند رنگ زرد یا سفید نیز دارد. این گل در صورت نگهداری در آب و شرایط مناسب، می تواند تقریبا تا ۱ هفته، سرحال بماند و رایحه خود را در محیط پخش کند.

رایحه زنبق زرد

زنبق، یکی دیگر از گل های زیبایی است که در صنعت عطر سازی بسیار استفاده می شود. این گل علاوه بر ساخت عطر، در مراسم مذهبی نیز استفاده می شده است. این گیاه که در رنگ های متفاوت مانند زرد، رشد می کند، رایحه ای فوق العاده دارد.  این گل در کنار ظاهر زیبای خود، به گلی مناسب برای هدیه دادن تبدیل شده است. از این گل در قدیم، در کنار قبور مردگان استفاده می شده است. حتی جالب است اگر بدانید که از طرح این گل زیبا، در نقش تاج پادشاهان نیز استفاده می شده است.

رایحه خس خس

علف خس خس، یکی از کارآمد ترین علف ها در خانواده خود می باشد. این علف که بسیار پرپشت بوده و رشد سریع و راحتی دارد، در بسیاری از مسائل مربوط به سلامت انسان نقش دارد. برای مثال نوعی از این گیاه، به عنوان سفت کننده خاک استفاده می شود. این کار از فرسایش و شسته شدن خاک جلوگیری می کند. از خدمات دیگر این گیاه، می توان به خوراک دام، منطقه بندی، عطرسازی و موارد مشابه اشاره کرد.

رایحه مشک

مشک، ماده ای است طبیعی که از آهوی ختن به دست می آید. آهوی ختن نر، در کیسه خود، ماده ای را ترشح می کند که بعد از جدا شدن توسط اجسام سخت و سفت شدن آن، به مشک که از خوش بو ترین مواد جهان می باشد، تبدیل می شود. مشک نیز مانند عنبر، از موارد کمیاب و گران قیمت می باشد که در بازار امروزی در حال خرید و فروش است . اما متاسفانه، گران قیمت بودن این ماده، باعث شکار بی رویه این حیوان و در خطر قرار گرفتن آن، شده است.

رایحه سدر ویرجینیا

سدر از جمله درختان خانواده مخروطیان می باشد. این درخت که شباهت های زیادی با درخت کاج دارد، دارای دو تفاوت اصلی می باشد. عمر این درخت بیشتر از کاج و  تنه آن، قطور تر از درخت کاج می باشد. برگ های این درخت، سوزنی شکل است و گاهی هم نوچ می باشند. رایحه ی این درخت مرطوب و کمی تند و تلخ است.

رایحه کهربا

کهربا، یکی دیگر از موارد استفاده شده در عطر های آلفامونته است. کهربا به صمغ خشک شده درختان یا به اصلاح “فسیل شده” درختان می گویند. از کهربا در ساخت زیور آلات زینتی و وسایل دکوری متفاوت استفاده می شود. زیرا دارای سختی نسبتا بالا و ظاهری زیبا و رنگی فو ق العاده می باشد. یکی دیگر از استفاده های این سنگ، در عطر سازی عطر های مختلف، می باشد.

رایحه وانیل

میوه گیاه وانیل و به رنگ سفید می باشد. این ماده ارزشمند بعد از زعفران، جزء گران ترین مواد مبادله ای می باشد. میوه ی وانیل بعد از برداشت، تخمیر شده و عموما به صورت پودر در می آید. بعد از آن، این پودر را با الکل یا مواد قندی دیگر ترکیب کرده و عصاره وانیل به دست می آید. خوب است بدانید که اولین کشف وانیل بعد از پیدا کردن قبیله ای بود که از آن، در غذا و نوشیدنی هایشان، استفاده می کردند.

رایحه چرم

چرم، یکی دیگر از موارد گران قیمت در خرید و فروش می باشد. چرم از پوست حیوانات به دست آمده و در رنگ های متفاوت مانند مشکی یا قهوه ای، تولید، و به بازار عرضه می شود. رایحه ی چرم، رایحه ای سنگین و کمی تلخی-دودی می باشد. بهترین راه برای درک این رایحه، مراجعه به فروشگاه های فروش لوازم چرم اصل، می باشد.

 

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
معرفی ۱۰ عطر برای عید ۱۴۰۳

به‌زودی بهار وارد خانه‌ها می‌شود و با آغاز فصل جدید ممکن است بخواهید در کلکسیون عطرهایتان تجدیدنظر و عطر ۱۴۰۳ […]

ادامه مطلب
نظر خود را ارسال کنید