این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

مزایای عطر روغنی

زمان مطالعه مقاله دقیقه
تاریخ انتشار ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

اگر شما هم اهل خرید عطر و ادکلن باشید احتمالا اسم عطر روغنی یا گرم را بارها شنیده اید. در سال‌ های اخیر اینگونه عطرها با استقبال خوبی از طرف مصرف کنندگان مواجه شده اند. در این مقاله می خواهیم مزایای عطر روغنی را برای شما بازگو کنیم.

عطر روغنی چیست و چه مزایایی دارد

ملاک اصلی طبقه بندی عطر و ادکلن های مختلف غلظت آن ها می باشد. میزان غلظت هر عطر به مقدار آب و الکل تشکیل دهنده آن بر می گردد. برای مثال پرفیوم با بیشترین غلظت عطر، درصد بسیار کمی از آب و الکل در خود دارد و بیشتر حجم آن را اسانس یا روغن تشکیل می‌دهد. از طرف دیگر در ادو کلن اسانس کمتری به کار رفته است و بیشتر آن را آب و الکل تشکیل می‌دهد.

در عطر روغنی همان طور که از نام آن پیداست، روغن‌ها نقش مهمی در تعدیل اسانس عطر دارند. به این معنی که به جای آب و الکل، روغن های حامل وظیفه‌ی پراکندن رایحه ها را بر عهده می‌گیرند. با این توضیح عطر روغنی نیز در دسته‌ی عطرهای غلیظ قرار گرفته و خصوصیات عطرهای غلیظ را با خود دارد.

مزایای عطرهای روغنی

به هر روی اینگونه عطرها نیز مزایای منحصربه فرد خود را دارند و مصرف  کننده با توجه به نیاز خود آن را انتخاب می کند. در ادامه به برخی از مزیت های مهم عطرهای روغنی می پردازیم.

سازگاری عطر با پوست

عطرهای روغنی معمولا روی پوست مالیده می شود و به دلیل اینکه فاقد الکل هستند ایجاد حساسیت و التهاب نمی کنند. اگر شما فردی هستید که به سلامتی خود اهمیت زیادی می دهید عطرهای روغنی گزینه مناسب تری برای شما به نظر می رسد.

فراموش نکنید عطرهای روغنی را باید به نقاط نبض دار بدن و قسمت‌هایی از پوست که گرما و جریان خون بیشتری دارد بزنید. مچ‌دست، داخل آرنج، پشت گردن، قفسه سینه و گردن بهترین محل ها برای عطرهای روغنی هستند.

 

عطر روغنی مناسب استفاده روزمره

به این دلیل که عطرهای روغنی روی پوست زده می شود و از طرفی با وجود غلظت زیاد آن ماندگاری طولانی دارد. این عطرها به طور میانگین ۶ الی ۱۵ ساعت ماندگاری دارند. به همین دلیل نیازی نیست که هر چند ساعت یک بار دوباره آن را روی بدن خود اسپری کنید. عطرهای روغنی به طور طولانی مدت روی پوست شما باقی خواهند ماند. در رایحه آن تمام فضا را پر نخواهد کرد و صرفا پوست شما را خوشبو می کند.

ترکیب عطرهای روغنی و غیر روغنی هم می تواند مناسب باشد. می توانید عطرهای روغنی را روی پوست و عطرهای غیر روغنی با همان رایحه را روی لباس بزنید. این کار باعث می شود علاوه بر ماندگاری، عطر شما نفوذ بیشتری در هوا داشته باشید و خوشبوتر به نظر برسید.

 

ارزان تر بودن عطرهای روغنی

روغن‎های اساسی که در تولید عطر کاربرد دارد، دارای تاریخچه ای با قدمت صد ساله هستند که با صرف وقت زیاد و تلاش های زیادی به دست آمده اند. این عطرهای خاص توسط خود کمپانی سازنده و با قیمت بالاتر در سایزهای کوچکتر عرضه می‎شوند. اما از سویی دیگر چون اینگونه عطرها ماندگاری طولانی تری دارند و نیازی به تجدید آن ندارید مقرون به صرفه تر خواهند بود.

از سویی دیگر شما با خرید اینگونه عطرها، پول اضافی برای جعبه و بسته بندی هزینه نمی کنید. اما برای اینکه تسلط بیشتری در استفاده از اینگونه عطرها داشته باشید و در مصرف هم صرفه جویی شود بهتر است از شیشه های غلطکی استفاده کنید.

اما در خرید عطرهای روغنی این نکات را هرگز فراموش نکنید

هنگام خرید حضوری این عطرها بهتر است عطر را روی پوست خود امتحان کنید و چند دقیقه صبر کنید تا بوی عطر با بوی طبیعی بدن شما آمیخته شود و بوی متفاوتی ایجاد کند. همچنین از استفاده همزمان چند عطر با هم اجتناب کنید، زیرا در آن صورت دیگر بینی شما توانایی تشخیص بوی اصلی را نخواهد داشت.

نکته مهم دیگری که در خرید عطرهای روغنی باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما آن را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. اگر ترکیب عطر روغنی با الکل و دیگر مواد همراه باشد باعث آسیب رساندن به پوست شما می شود. و از طرفی چون عطرهای روغنی روی پوست مالیده می شود و امکان جذب آن در پوست افزایش میابد، در استفاده از آن نباید افراط کنید.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظر خود را ارسال کنید