این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

هنر عطر

زمان مطالعه مقاله دقیقه
تاریخ انتشار ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

هنر عطر چیست؟ همه انسان ها با انواعی از رایحه ها سر و کار دارند که ممکن است برایشان جدید باشد. گاها برای تشخیص این گونه عطر ها به تجربه بالایی نیاز است.

عموم ما در روز به مقایسه چندین وسیله، بو، رنگ و غیره می پردازیم و از کلماتی مانند چه رنگ زیبایی یا چه بوی خوبی استفاده می کنیم. در زندگی انسان ها کلمات جایگاه مختلفی پیدا کردند ودلیل آن، قرارداد هایی است که بینشان نهادینه شده است. برای مثال زمانی که از وسیله ای خوشمان بیاید می گوییم چه وسیله “خوبی”. ولی اگر منظره ای را ببینیم که حالمان را خوب کند می گوییم چه منظره زیبایی. زیرا کلمه زیبا می تواند احساس درونی شما را برای شنونده به نمایش بگذارد.

هنر عطر

برای مثال زمانی که به یک موسیقی گوش می دهیم و یا به یک پرتره نگاه می کنیم و کلمه ی “خوب” را بیان می کنیم، این معنی را می رساند که متنی را که گوش دادم یا تصویری که دیدم، جالب بود ولی خاص و “یونیک” نبوده. ولی زمانی که چیزی را می بینیم و متحیر می شویم، در توصیف کلامی، از واژه “زیبا” استفاده می کنیم. چرا که این کلمه معنای خاص بودن را به ما القا می کند. “زیبا” کلمه ای برای توصیف یک هارمونی، نقاشی، موسیقی خاص یا به طور کلی یک هنر است. پس با این احتساب، عطری که ما را مجبور به گفتن کلمه “زیبا” می کند، اثر هنری محسوب می شود.

یکی از اصلی ترین اصول یک هنرمند، ابتکار ایده های جدید بر پایه ی حرفه خود می باشد که عواملی مانند سلیقه می تواند در انتخاب این ابتکار، تاثیر گذار باشد. هنر عطر کلاس خاصی ندارد و همه چیز به خود شما بستگی دارد. اما با این وجود نمی توان به راحتی گفت که می توان هر عطری را اثر هنری دانست.

برای انتخاب بهترین عطر در راستای سلیقه و علاقه تان به افرادی نیاز دارید که اطلاعات زیادی داشته باشند تا بتوانند در انتخاب، خرید و استفاده از عطر به شما کمک دهند. یاری جستن از اینگونه افراد، کمک بسزایی در لذت بردن از این هنر در راستای سلایقتان می کند.

 

رایحه عطر

همه ی انسان ها بجز افراد مبتلا به آنوسمیا (Anosmia) (بیماری که از ناتوانی کامل یا نسبی استشمام بو رنج می برد) توانایی استشمام انواع رایحه را دارند و به دنبال کشف بوهای ناآشنا می روند. حتی می توان این حس خدادادی را عاملی برای تفریح اوغات فراغت در کنار خانواده دانست. برای مثال می توان مسابقاتی ترتیب داد که در جمع خانواده و با چشمانی بسته، چندین ماده خوراکی یا عطری را تنها با حس بویایی بررسی کرد و با حدس نام آن، اوغات خوشی را رقم زد.

می توان از این حس برای ایجاد خاطرات مختلفی استفاده کرد. برای مثال برای همه ی ما پیش آمده است که بعد از چندین ساعت درس خواندن و یا کار کردن، خسته به خانه بر گشته ایم و ناگهان رایحه غذای مورد علاقه مان را از پشت در منزلمان استشمام می کنیم. شگفتی های حس بویایی قابل مثال زدن نیستند.

همین رایحه می تواند خستگی روزانه ما را از بین برده و دوباره حالمان را خوب کند. در آن سوی داستان، رایحه هایی نیز می تواند باعث آزارمان شود و حالمان را نامساعد کند. مانند بوی سیگار، بوی آشغال، بوی فاضلاب و … . پس می توان گفت یکی از حس هایی که روزانه با آن سروکار داریم استشمام کردن می باشد. برند آلفا مونته (Alfa Monte) تلاش کرده است با این هنر عطر و شناخت رایحه ها، محصولات عطر باکیفیت و خوشبویی تولید کند.

 

حافظه بویایی

البته گاهی هم پیش آمده است که رایحه های جدیدی را شنیده ایم که کاملا برایمان ناشناس بوده است و هیچ تصوری از منبع آن نداریم.

در همچین مواردی نیازی نیست که که حتما به دنبال منبع بگردیم، بلکه می توانید با مقایسه کردن آن با رایحه های شناخته شده و خاطرات ثبت شده در ذهن خود، تجربه جدیدی بدست بیارید. هیچوقت فراموش نکنید که گاها تجربه می تواند زودتر از هرچیزی پاسخگوی سوالات ما شود.

حتی اگر علاقه مند باشید می توانید با کمک یک عطر شناس، چندین عطر زیبا را بررسی کنید و رایحه هایشان را با هم مقایسه کنید تا بتوانید جزییات را به راحتی تشخیص دهید. فراموش نکنید که همین لذت های کوچک است که شیرینی بخش زندگی ماست.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
معرفی ۱۰ عطر برای عید ۱۴۰۳

به‌زودی بهار وارد خانه‌ها می‌شود و با آغاز فصل جدید ممکن است بخواهید در کلکسیون عطرهایتان تجدیدنظر و عطر ۱۴۰۳ […]

ادامه مطلب
نظر خود را ارسال کنید