این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

بررسی عطر بوناونتورا (Bonaventura)

زمان مطالعه مقاله دقیقه
تاریخ انتشار ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

بوناونتورا ،این هنر اصیل فرانسوی، از جذاب ترین عطر های دسته ی چرمی و چوبی می باشد. این عطر، یک شاهکاربی نظیر می باشد.به گونه ای که هر کسی عطر آن به مشامش برخورد کند، مجذوب خود می کند. این عطر که دارای رایحه ای گرم و شیرین می باشد، با گیاه اسطخووس همراه شده و رایحه ای تند و آرام بخش را به وجود آورده است.

عطر بوناونتورا

عطر بوناونتورا، یکی از بهترین عطر ها در زمینه پخش بو بوده و به دلیل ساختار گرمی و تندی که دارا می باشد، یکی از بهترین عطر ها برای جلب توجه می باشد. عطری است که سلیقه افراد خاص است و هرکسی که آن را از بدن یا لباس شما استشمام کند، مجذوب آن می شود. گرمای آن سرحال می آورد و تندی آن، هر کسی را از نشاط پر می کند.

عطر مردانه بوناونتورا آلفامونته، دارای رایحه ای طبیعی از جنس گل و ادویه جات تند بوده و مناسب مجالس رسمی بوده و برای جلب توجه و متمایز کردن خود از دیگران می باشد.

این عطر دارای روایح نتی اسطوخودوس ، نارنگی ، زالزالک، گل جوز، سرو ، ترنج ، گل بابونه و لیمو ،جوز، میخک صد پر ، صندل ، برگ بنفشه ، یاسمن ، زنبق دره ای و سرو، چرم ، دانه تونکا، عنبر ،نعناع هندی ، مشک و خس خس می باشد.

رایحه اسطوخودوس:

اسطوخودوس، یکی از بهترین گیاهان در زمینه های آرام بخشی می باشد. این گیاه که دارای گل برگ های بنفش رنگ می باشد، در صنایع بعداشتی استفاده زیادی دارد و ازعصاره خوش بوی آن در سالن های اسپا استفاده زیادی می شود.

رایحه نارنگی:

نارنگی از میوه های دسته مرکبات می باشد که نسبت نزدیکی با پرتقال دارد. این میوه عموما از پرتقال کوچک تر بوده و کمی تلخ تز از مرکبات دیگر می باشد. این میوه جذاب، رایحه ای بهاری داشته و از میوه های مشهورظرف های میوه ما ایرانی ها است.

رایحه زالزالک:

زالزالک یا کیالک یکی از گیاهانی است که امروزه در ایران کاشته می شود. این گیاه دارای سه نوع زرد، سیاه و قرمز می باشد. از خواص این گیاه می توان به به ضد اضظراب و کاهش فشار خون اشاره کرد.

رایحه گل جوز جوز:

جوز هندی یکی از شهور ترین ادویه ها در پخت و پز ها می باشد. این ادویه، یکی از مشهور ترین ادویه ها در پخت و پز بوده، زیرا دارای رایحه و طعمی تند و گرم می باشد و به غذا طعمی بسیار دل انگیز می بخشد.

رایحه سرو :

سرو یکی از کهن سال ترین و مشهور ترین درختان در ایران می باشد. این درخت را می توان در مناطق متعددی از ایران پیدا کرد. سرو، در تاریخ ایرانیان نماد آزادگی و خردمندی است.

رایحه ترنج :

ترنج یا برگاموت، از دسته مزکبات است. این میوه دارای اندازه ی کوچکتری نسبت به هم نوعان خود است. میوه ای است با رایحه ای طبیعی که طعمی تلخ تر از پرتقال و مرکبات دیگر را دارا می باشد.

رایحه گل بابونه :

بابونه از زیباترین گل های طبیعت می باشد. این گیاه، گیاهی یک ساله بوده و از خانواده کاسنی ها می باشد. این گیاه یکی از معروف ترین ها در دسته گیاهان دارویی بوده و دارای خواص متعدد و زیاد و متفاوت می باشد.

رایحه لیمو:

لیمو گیاهی است گرمسیری و از خاواده مرکبات. این میوه از درخت لیمو بدست آمده و دارای بذر می باشد. لیمو ترش در خانواده خود معروف بوده و به دلیل خواص بسیار آن، در فصول سرد که بیماری های مختلف شابع تر هستند به فروش زیادی می رسد.

رایحه میخک صد پر:

میخک صد پر، گیاهی دارویی بوده و در موارد بهداشتی زیادی استفاده می شود. این گیاه که دارای درختی با ارتفاع زیاد است، دارای گل هایی سرخ است که در ابتدا کم رنگ بوده و سپس پر رنگ تر و آماده استفاده می شوند.

رایحه صندل:

چوب صندل از معروف ترین چوب های عطری می باشد. این درخت که با رنگی زرد در طبیعت حضور یافته، دارای رایحه ای شیرین و چوبی است. قطعات چوبی این گیاه تا مدت ها رایحه خود را حفظ می کنند. از چوب صندل در موارد و مکان های متفاوت مذهبی، پزشکی، حکاکی و غیره استفاده های فراوانی می شود.

رایحه برگ بنفشه:

بنفشه گلی است از تیره بنفشگان و از گل های محبوب تزیینی است. این گیاه دارای برگ های زبر و بوته ای است که از مرکز آن تعدادی گل رنگی به رنگ های متفلوت بنفش و صورتی و سفید و … می روید. عطری طبیعی داشته و از دسته گیاهان بسیار زیبا می باشد.

رایحه یاسمن:

یاسمن از محبوب ترین گل های عطری می باشد. این گیاه با گلهایی سفید رنگ یا زرد، به صورت درختچه های ۲ یا ۳ متری پرورش و از گل های این گیاه در زمینه های متفاوت بهداشتی استفاده می شود. یکی از مهمترین مصارف این گیاه در صنعت عطر سازی می باشد زیرا دارای عطری فوق العاده خوب می باشد.

رایحه زنبق دره ای :

زنبق دره ای یا موگه از گیاهان دسته مارچوبه سانان می باشد. دارای گل هایی وارونه و به صورت خوشه ای است که زیبای خاصی را به محیط اطراف خود می بخشد. این گیاه برخلاف زیبایی چشم نواز خود، گیاهی سمی مخصوصا در نوع سفید رنگ خود بوده و می تواند باعث مشکلاتی در فرد شود.

رایحه چرم:

عطر چرم، از عطر های گرم و خشک می باشد که می تواند برای بوینده جذاب باشد. عطر خالص چرم را می توان در فروشگاه های لوازم چرمی بویید. رایحه ای چرمی در کنار روایح عطری دیگه می تواند یک ترکیب فوق العاده را به وجود بیاورد.

رایحه دانه تونکا:

دانه تونکا از لحاظ ظاهری شبیه به خرمای خشک شده می باشد. دتنه ای است که به صورت پودری مورد استفاده قرار می گیرد و دارای رایحه ای گرم و شیرین می باشد. اما از لحاظ رایحه ای علاوه بر رایحه ای شیرین، کمی رایحه ی تلخ نیز، دارا می باشد.

رایحه عنبر :

عنبر، از مشهورترین ماده های عطری می باشد که از نهنگ عنبر به دست می آید. این ماده خوشبو در بدن نهنگ ساخته شده و بعد از دفع، به ساحل می رسد. این ماده، ماده ای است گران بها و می تواند یابنده این ماده خوش بو را پولدار کند.

رایحه نعناع هندی:

نعناع هندی، از خانواده نعناعیان بوده و شباهت های زیادی با نعناهای معمولی دارد. رایحه ای تند و مرطوب دارد و در صنایع مختلف، استفاده های فراوانی دارد. از آن در مصارف پزشکی و بهداشتی مانند داروهای گیاهی استفاده فراوانی می شود.

رایحه مشک:

مشک، ماده ای خوشبو است که از کیسه ی زیر شکمی آهو ختن به دست می آید. در کیسه این آهو، ماده ای لزج ترشح می شود که بعد از دفع آن، خشک می شود و تبدیل به یکی از مشهور ترین مواد عطری می شود.

رایحه خس خس:

گیاه خس خس یا علف خس خس، یکی از معروف ترین و پر مصرف ترین گیاهان در هر زمینه ای می باشد. این گیاه بر خلاف پیشوند خود، با تمامه گیاهان علفی فرق می کند. این گیاه در مصارف بهداشتی متفوت، استفاده های فراوانی دارد. علاوه بر مصارف بهداشتی، این گیاه به دلیل رشد سریع و تکثیر راحت و فراوان می تواند به عنوان علوفه دام ها استفاده شود. علاوه بر آن می تواند از آن برای جلوگیری از نشست زمین و یا شسته شدن خاک با آب استفاده کرد.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
معرفی ۱۰ عطر برای عید ۱۴۰۳

به‌زودی بهار وارد خانه‌ها می‌شود و با آغاز فصل جدید ممکن است بخواهید در کلکسیون عطرهایتان تجدیدنظر و عطر ۱۴۰۳ […]

ادامه مطلب
نظر خود را ارسال کنید