این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

راهنمای خرید عطر زنانه؛ عطر زنانه چی بخرم؟!

زمان مطالعه مقاله 10 دقیقه
تاریخ انتشار ۲۸ خرداد ۱۴۰۲

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

عطری که می‌زنید در مورد شخصیت شما داستانی را تعریف می‌کند. حس بویایی قوی‌ترین حس ماست و تاثیر زیادی بر احساساتمان دارد. عطری که می‌زنیم نه تنها با نحوه درک مردم از ما، بلکه با نحوه به یاد آوردن ما نیز ارتباط عمیقی دارد. این به این معناست که عطری که انتخاب می‌کنید باید با شخصیت شما همخوانی داشته باشد و به شما کمک کند تاثیر ماندگار و مثبتی در ذهن دیگران به جا بگذارید. درحقیقت، خرید یک عطر زنانه عالی می‌تواند یک تجربه فوق العاده برای بانوان باشد. زنان می خواهند در هر جایی که هستند در نقطه کانونی توجهات قرار گیرند. پس چه چیزی بهتر از یک عطر خوشبو می‌تواند به جذابیت‌های زنان بیفزاید. در راهنمای خرید عطر زنانه به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید عطر مورد نظر خود و بهترین عطر زنانه با ماندگاری بالا را تهیه کنید.

عطر زنانه

راهنمای انتخاب عطر زنانه

وقتی یک عطرساز عطری را می‌سازد، مردانه یا زنانه بودن برایش مهم نیست. اگرچه عطرها جنسیت ندارند، اما برای بازاریابی و فروش، مفهوم عطرهای مردانه و زنانه ایجاد شده‌اند. پس چرا برخی از عطرها بیشتر مناسب خانم‌ها هستند؟ صرفاً به این دلیل که برخی از نت‌ها جنبه زنانه یا مردانه بیشتری را بیان می‌کنند.

چگونه باید عطر مردانه را انتخاب کنیم؟ نت‌های چرم، تنباکو و نعناع هندی برای مردان جذاب‌تر هستند، در حالی که نت‌های گلی و میوه‌ای، زنانگی را تداعی می‌کنند. نت‌های چرمی می‌توانند حس حرفه‌ای و پیچیده‌ای را برای خانم‌ها ایجاد کنند، در حالی که نت‌های گلی مانند یاس رایحه‌ای برای مردان عاشق عالی خواهد بود.

نکته مهم در نوع عطر زنانه می‌تواند انتخاب نوع رایحه و میزان غلظت عطر باشد. چندین نوع مختلف عطر وجود دارند که همگی با غلظت‌های مختلف تولید می‌شوند. هر چه غلظت بیشتر باشد، ماندگاری عطر نیز بالاتر خواهد بود. انواع عطر مناسب خانم‌ها از نظر غلظت شامل موارد زیر هستند:

  • پرفیوم غلیظ‌ترین نوع با غلظت بین ۱۵ تا ۴۰ درصد عطر است.
  • ادو پرفیوم براساس غلظت ۱۵ تا ۲۰ درصد رایحه بعدی است.
  • ادو تویلت پنج تا ۱۵ درصد غلظت دارد.

انواع عطر زنانه

همچنین می‌توان عطرهای زنانه را براساس رایحه‌ها به انواع زیر تقسیم کرد:

عطر تند زنانه

این نوع عطرها در آشپزخانه به خوبی احساس می‌شوند. بوی دارچین، زنجبیل، هل، میخک، فلفل و غیره در عطرهای تند زنانه وجود دارند. عطرهای تند رایحه‌های جذاب خود را دارند و به معنای واقعی بسیار لوکس و اغواگر هستند. گفته می‌شود که جذابیتی قوی و کلاسیک در این نوع عطرها وجود دارد. این عطرها برای مجالس رسمی با لباس مجلسی زنانه بسیار عالی و شیک خواهند بود.

عطر شیرین زنانه

گفته می‌شود که رایحه‌های گلی بزرگترین دسته از انواع مختلف عطرها را پوشش می‌دهند که از گل‌های خوشبوی مختلف مانند گل رز، یاس، شکوفه‌های پرتقال، گاردنیا و میخک و غیره الهام می‌گیرند. عطرهای گلی رایحه‌ای رمانتیک و شیرین دارند. اینها معمولا یک نت واحد یا ترکیبی از نت‌های مختلف از گل‌های گوناگون دارند. عطرهای گلی ماهیتی بسیار زنانه دارند و برای کسانی که خواهان عطر جذاب زنانه هستند، انتخابی عالی هستند. پایه اکثریت عطرهای شیرین زنانه را روایح گلی تشکیل می دهند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی ده عطر شیرین زنانه با ماندگاری بالا را بخوانید.

عطر تلخ زنانه

عطرهای تلخ ترکیبی از رایحه‌های خاکی و مشک هستند. موادی مانند عنبر، مشک و رایحه‌های پایه حیوانی اغلب در عطرهای ملایم دیده می‌شوند. این نوع عطرها زمانی ایده آل هستند که کسی بخواهد توجهات را به خود جلب کند یا آن شخص بسیار خاص را اغوا کند. عطر تلخ زنانه برای یک قرار خاص یا یک شب عاشقانه ایده آل است.

عطر ملایم زنانه

عطرهای مبتنی بر مرکبات حسی ملایم دارند. عطرهای ملایم از لیمو، نارنگی و ماندارین مشتق شده‌اند. و برخی از آنها می‌توانند نت‌های تند نیز استفاده کرد. این عطرها همچنین تمایل به ایجاد حس طراوت طبیعی دارند و برای استفاده در طول روز عالی هستند. عطرهای ملایم زنانه احساس راحتی را تداعی می‌کنند و برای همه فصول مناسب هستند.

عطر خنک زنانه

عطرهای خنک نوع نسبتاً قدیمی از عطرها هستند که حاوی رایحه‌های مصنوعی شبیه بوی هوای کوهستان، نسیم فرح بخش اقیانوس و دیگر فضاهای خنک هستند. ادعا می‌شود که عطرهای خنک زنانه انتخاب‌های بسیار خوبی برای مصاحبه‌های شغلی و رویدادهای رسمی بانوان هستند. همچنین بهتر است عطر خنک را در تابستان به خود بزنید تا خنک بمانید.

عطر گرم زنانه

ترکیبی از چوب و خزه رایحه اصلی عطرهای گرم را تشکیل می‌دهند. استفاده غالب از خزه بلوط، مرکبات، نعناع هندی، ترنج و همچنین رایحه‌های شیرین خاکی به ایجاد یک عطر بسیار تسکین دهنده کمک می‌کنند. عطرهای گرم زنانه معمولاً به محصولاتی گفته می‌شوند که برای فصول سرد سال استفاده می‌شوند تا تداعی کننده یک خانه گرم یا نشستن در دورتادور آتشی باشد که هیزم‌ها را در زمستان برقی می‌سوزاند.

عوامل و نکات مهم برای انتخاب بهترین عطر زنانه

عوامل موثر بر نحوه انتخاب عطر خانم ها

پیدا کردن عطری که مناسب شخصیت شما باشد بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. از درک تعادل نت‌های مختلف تا درک نحوه واکنش عطر به پوست شما، یافتن رایحه عالی چیزی جز یک علم نیست. اگر سوال می‌کنید که: «چه عطر یا ادکلن زنانه ای بخریم؟» برای پاسخ به ادامه مطلب توجه کنید تا دریابید در انتخاب عطر زنانه باید به چه نکاتی توجه کرد:

انتخاب عطر زنانه بر اساس پوست

مواد شیمیایی موجود در پوست شما با عطر واکنش نشان می‌دهد و نحوه درک افراد از بوی عطر را تغییر می‌دهد. به همین دلیل است که حتی رایحه‌های تک جنسیت نیز در مردان و زنان بوی کاملا متفاوتی دارند. بنابراین در انتخاب عطر زنانه با توجه به جنس پوست خود اقدام کنید. برای پوست های چرب بهتر است به سراغ عطرهای میوه‌ای و گلی سبک بروید، زیرا عطرها روی پوست‌های چرب ماندگارتر هستند. برای پوست‌های خشک، عطرهای تند با ماندگاری بالا توصیه می‌شود.

انتخاب عطر زنانه بر اساس تیپ شخصیتی

عطری که استفاده می‌کنید تأثیر زیادی بر روحیه شما دارد.
عطر مناسب برای خانم‌های جسور و  زنانی با اعتماد به نفس، عطرهای تلخ یا تند هستند.
برای بانوان با تیپ شخصیتی آرام، عطرهای ملایم زنانه مناسب خواهند بود.
برای دخترانی که آرام و کم تحرک هستند، عطرهای شیرین انتخاب خوبی هستند.
عطر مناسب برای یک خانم مدیر، می‌تواند رایحه‌ای تلخ داشته باشد.
انتخاب عطر بر اساس تیپ شخصیتی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • عطرهای گلی: مناسب برای بانوان مهربان و شاد
  • عطرهای شرقی: مناسب برای زنان اغواگر، مرموز و شهوانی
  • عطرهای آروماتیک: مناسب برای خانم‌های برونگرا و پرانرژی
  • عطرهای چوبی: مناسب برای بانوان با روحیه ماجراجویانه و جسورانه (عطر چوبی چیست؟!)

انتخاب عطر زنانه بر اساس سن

عطرهای مخصوص دختران از سن پایین دارای رایحه‌های ملایم و نت‌های آرامش بخش هستند.

زمانی که دختر جوانی در سن بیست سالگی هستید، همچنان شخصیت شما همچنان در مسیر رسیدن به کمال است. طبیعی است که به رایحه‌های گلی و بهاری عطرهای دخترانه روی بیاورید تا تناقض بین نوجوانی بی‌دغدغه و زنانگی در حال ظهور را نشان دهید. عطرهای بهاری مانند یاسمن تازه، گل رز یا زنبق در این دوره بسیار مورد استقبال دختران جوان قرار می‌گیرند.

وقتی وارد سی سالگی می‌شوید، همه چیز به جذابیت و اغواگری مربوط می‌شوند. عطر شما باید حسی شدید را آشکار کند و در عین حال رمز و راز و ظرافت را نشان دهد. عطرهای عنبری حسی بزرگ را نشان می‌دهند و ممکن است برای زن فعالی که بسیار به تصویر خود توجه می‌کند و می‌خواهد زنانگی و پویایی خود را تایید کند، مناسب باشند. نت‌های دریایی و اقیانوسی که جذابیت و توانمندی را تداعی می‌کنند نیز قدردانی می‌شوند. برای مهمانی‌ها و مناسبت‌های ویژه، عطرهایی با نت‌های شیرین و شرقی مناسب‌تر هستند.

در چهل سالگی، وقت آن است که همه چیز را دوباره ارزیابی کنید و وضعیت خود را زیر سوال ببرید. هر تغییری در عطر باید بازتاب میل به تغییر در سبک زندگی باشد. پس آیا هنوز احساس معصومیت کودکانه دارید یا هنوز می‌خواهید جذاب باشید؟ پس عطر را مطابق با احساس خود انتخاب کنید. زنان در دهه چهل‌سالگی خودبین و با راحتی با زنانگی خود، گاهی اوقات از عطرهای شیک و فریبنده با نت‌های قوی لذت می‌برند. آنها به ویژه به خانواده‌های عطری گلی، شرقی یا شیپر با مواد خام نجیب و بوهایی که توسط وانیل، لوبیای تونکا، پچولی یا عنبر تسلط دارند، جذب می‌شوند. آنها همچنین ممکن است از بوی‌های گلی و تازه‌تر (مانند گل رز، گل گارنیش، زنبق دهنوشتی یا گل‌های سفید مانند یاسمین، یلانگ یلانگ، تیوبروز یا گل‌های پودری مانند زیره سبز، بنفشه یا میموزا) لذت ببرند.

چند نکته در انتخاب نت عطر زنانه

انتخاب عطر زنانه

اولین نکته مهم در انتخاب بهترین عطر زنانه، باید درک نت‌ها عطر باشد. سه نت اصلی برای توصیف یک عطر استفاده می‌شوند. نت‌های بالایی یک عطر همان چیزی است که به محض دریافت اولین بوی عطر آن را استشمام می‌کنید. نت‌های میانی زمانی ظاهر می‌شوند که نت‌های بالایی شروع به از بین رفتن کنند. نت‌های پایه قوی‌ترین نت‌ها هستند و رایحه‌ای ماندگار ایجاد می‌کنند. عطر زنانه با ماندگاری بالا باید براساس نت‌های مختلف انتخاب شوند.

دیگر نکات مهم در خرید ادکلن زنانه به شرح زیر هستند:

شما همچنین می‌توانید رایحه‌های لایه بندی شده را برای ایجاد رایحه خاص خود در نظر بگیرید. قاعده کلی این است که با خانواده عطرهای مکمل همراه شوید. به عنوان مثال، نت‌های شیرین وانیل و کارامل به خوبی با عطرهای تابستانی گلی مانند گل رز و یاس هماهنگ می‌شوند. از سوی دیگر، نت‌های مرکبات، نارنگی، علف، لیمو و امثال آن با نت‌های تند مانند دارچین، جوز هندی و فلفل هماهنگ هستند.

  • ترکیبی از عناصر مانند مواد شستشوی بدن و لوسیون برای آماده سازی پوست و به دنبال آن عطر انتخابی شما می‌تواند به حفظ عطر در طول تابستان کمک کند. قبل از زدن عطر از لوسیون با مرطوب کننده بدن استفاده کنید تا عطر زمان بیشتری روی پوست شما بماند.
  • چه چیزی بهتر از انتخاب یک عطر است که به یک خاطره به یادماندنی وصل می‌شود. اگر ترجیح می‌دهید در یک مزرعه پر از گل باشید یا در ساحل شمال کشور آفتاب بگیرید، رایحه‌های گلی یا آبی مانند لیمو، زنبق، مگنولیا و سدر، چوب صندل و عنبر را انتخاب کنید. این نت‌ها نه تنها شما را به گذشته باز می‌گرداند، بلکه روحیه شما را صرف نظر از موقعیت مکانی بالا می‌برد.

مراحل انتخاب عطر زنانه

در این بخش به صورت خلاصه گام های انتخاب عطر زنانه مناسب را برایتان تشریح می‌کنیم و امیدوارم که مثمر ثمر واقع شود.

  • مطمئن شوید که هیچ عطر یا لوسیون بدن دیگری روی پوستتان نیست. این به دلیل این است که شیمی بدن شما منحصر به فرد است و تعیین کننده بویی است که در شما بوجود می‌آید.
  • هنگام خرید عطر، تعداد عطرها را محدود کنید. بهتر است بین ۳ تا ۶ عطر را در هر پروسۀ خرید تست کنید.
  • ابتدا عطر را در هوا یا روی کاغذ تست بپاشید تا بدانید آن عطر به تنهایی چه بویی می‌دهد.
  • کمی عطر را بر روی مچ دست خود بپاشید و عطرها را با هم مخلوط نکنید. بررسی کنید که عطر روی پوست شما چگونه عکس‌العمل نشان می‌دهد. پس از اتمام تست عطر، چند دقیقه صبر کنید تا حس بویایی شما تعادل بیابد و سپس عطر دیگری را تست کنید.

انتخاب عطر زنانه، سرگرم‌کننده اما زمانبر است. در پایان، همه چیز ارزش آن را خواهد داشت.

عطر زنانه خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

انتخاب یک عطر مستلزم درک ترجیحات شخصی و شیمی بدن شماست. ترکیب هورمونی و فرمون پوست ما می‌تواند رایحه عطر را کمی یا به میزان قابل توجهی تغییر دهد. بهترین راه برای تست یک عطر این است که مقداری را روی مچ دست اسپری کنید، چند ثانیه صبر کنید و سپس عطر را استنشاق کنید.

عطرهای زنانه باید تداعی کننده زنانگی باشند، با این تفاوت که حتی زنانی هستند که عطرهای مردانه دوست دارند! بنابراین باید گفت چیزی به عنوان ویژگی‌های عطر زنانه وجود ندارد، بلکه این قوه بویایی ماست که بین رایحه‌ها تمایز قائل می‌شود؛ اما شما باید به سراغ عطرهای خوب و باکیفیت بروید. عطرهای با کیفیت زنانه باید ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

  • برند معتبر و شناخته شده
  • ماندگاری و پخش بوی خوب
  • کیفیت بسته بندی و شیشه
  • عدم ایجاد حساسیت پوستی
  • عدم ایجاد رد عطر روی لباس
  • اورجینال بودن عطر زنانه

قبل از اینکه تصمیم به خرید عطری بگیرید، حتماً باید چند تست ساده انجام دهید تا مطمئن شوید که آن چیزی است که می‌خواهید. با این حال، نکته کلیدی این است که کمی از عطر را روی پوست خود امتحان کنید. بهتر است مقدار کمی را روی مچ دست اسپری کنید، چند لحظه صبر کنید و سپس عطر را روی پوست خود استشمام کنید.

عطر هدیه مناسب برای دختر نوجوان یا جوان چیست؟

سوای از سلیقۀ شخص مقابل، عطری که برای این دسته پیشنهاد می شود، عطرهای سبک و بهاری هستند. نوجوانی سن شکوفایی است، پس ادکلنی که استفاده می کنیم باید این قضیه را با رایحه اش جلوه دهد. پیشنهاد می کنیم عطرهایی با نت های گلی یاسمن، زنبق و یا سوسن دره را تست کنید.

معرفی بهترین عطر زنانه با ماندگاری بالا

انتخاب عطر زنانه جذاب و خوشبو

در انتها به معرفی کوتاه چند مورد از بهترین عطرهای زنانه آلفا مونته که از جذابیت زیادی برخوردارند می پردازیم:

عطر زنانه مای کویین (My Queen)

خرید عطر مای کویین (My Queen) آلفامونته

مای کویین آلفامونته یک عطر زنانه با طبع ملایم و خنک است. آناناس، ترنج، پرتقال، گریپ فروت و گل رز نت آغازین این عطر را تشکیل می‌دهند. در ادامه و در نت میانی با رایحه های گل گاردنیا، بنفشه، زنبق دره، نیلوفر و سیب روبرو می شوید و در انتها رایحۀ پتچولی، چوب سدر، عنبر و مشک به مدت طولانی به عنوان نت پایه خودی نشان می‌دهند. خرید عطر مای کویین آلفا مونته برای فصول گرم سال توصیه می‌شود. این عطر توئیست درجه یکی از عطر ذن شیسیدو محسوب می‌گردد.

برای خواندن جزئیات بیشتر، بررسی تخصصی عطر مای کوئین آلفامونته را بخوانید.

عطر زنانه سانتا مونیکا (Santa Monica)

عطر سانتامونیکا

سانتامونیکا با طبع تند و شرقی اش از عطرهای محبوب زنانه برای فصل زمستان به شمار می‌رود. سنبل و آناناس نقش نت بالایی این عطر را ایفا می‌کنند. زنبق، یاس و فلفل صورتی نت میانی را تشکیل می‌دهند و در نت پایه با خس‌خس، مشک، نعناع هندی، کهربا و وانیل مواجهید. خرید عطر سانتا مونیکا به عنوان تجربۀ یک رایحه خاص و جدید پیشنهاد می‌گردد. سانتامونیکا آلفامونته تداعی کننده جذابی از ادکلن محبوب اکسنتو سوسپیرو محسوب می‌‌شود.

عطر زنانه متیس (Metis)

عطر متیس آلفامونته

متیس نماد جذابیت برای یک زن است. نت های متیس آلفا مونته را توت فرنگی، گلابی، ترنج و تمشک در نت آغازین به زیباترین نحو اجرا می‌کنند. در نت میانی این جذابیت با رایحۀ گل داتوره، شکوفه، گل یاس و پرتقال به اوج خود می‌رسد و در انتها با عطر مشک و نعنای هندی آرام می‌گیرد. خرید عطر متیس آلفا مونته با طبع ملایم و شیرین برای فصل‌های معتدل سال یعنی بهار و پاییز یک انتخاب هوشمندانه است. اگر قصد خرید ایو سن لورن مون پاریس با قیمتی فضایی را دارید پیشنهاد می‌کنیم قبل از آن متیس آلفامونته را امتحان کنید.

کلام آخر

یک عطر بی‌نقص نه تنها می‌تواند استایل زنان را تقویت کند، بلکه وقار و شخصیتشان را تداعی می‌کند. هر بانویی باید چندین نوع عطر منحصر به فرد داشته باشد که نشان دهنده روحیاتش باشد. همچنین، مهم است که هر بار که وارد اتاق می‌شوید بوی خوبی بدهید، زیرا زنان با شخصیت، به ظاهر و هر آنچه باعث می‌شود دیگران مجذوبشان شوند، اهمیت می‌دهند. برای خرید عطر زنانه با کیفیت می‌توانید محصولات آلفامونته را تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوران ما تماس بگیرید.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظر خود را ارسال کنید