این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

رازهای خوشبو ماندن در طول روز؛ چگونه همیشه خوش بو باشیم؟

زمان مطالعه مقاله 8 دقیقه
تاریخ انتشار ۶ آذر ۱۴۰۱

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

یکی از مسائل مهمی که بسیاری از انسان‌ها در طول شبانه روز به آن توجه می‌کنند، خوشبو ماندن است. انسان همواره به دنبال راه‌های مختلفی برای خوش بودن در طول روز است و تولیدکنندگان عطر و ادکلن با ارائه محصولات متنوع، سعی دارند تا به مردم در رسیدن به این هدف کمک کنند. برای اینکه شما بتوانید بوی خوش عطر را مدت زمان بیشتری داشته باشید و ماندگاری آن را افزایش دهید، راه‌های گوناگونی وجود دارد. ما در این مقاله به بررسی راهکارهای مختلف خوشبو ماندن می‌پردازیم تا شما عزیزان این چالش همیشگی را برطرف کنید.

طرز صحیح عطر زدن جهت ماندگاری بهتر

رازهای خوشبو ماندن

راهکارهای گوناگونی برای خوشبو بودن در طول روز وجود دارد که باید به همه آن توجه شود. رعایت درست هر یک از این راهکارها در کنار هم، باعث می‌شود که شما به راز افرادی که همیشه بوی خوبی می‌دهند، دست یابید. در ادامه به چند راهکار برای اینکه همیشه خوشبو باشیم اشاره می‌کنیم:

رعایت روتین بهداشتی

طبیعتا اولین موردی که باید به آن اشاره کرد این است که نظافت و بهداشت فردی باید جزوی از زندگی روزانه هر شخص باشد. هیچ کسی دوست ندارد آلودگی و ناپاکی روی پوستش – جدای از بوی بدی که به همراه دارد – لانه کند.

آشنایی با انواع خوشبو کننده‌ها

اصلی‌ترین عامل ایجاد بوی خوش بدن، استفاده از محصولات خوشبوکننده است. شما باید در ابتدا عطری را انتخاب کنید که بوی تازه و طبیعی داشته باشد. همچنین ترکیبات ساختاری آن به گونه‌ای باشد که بر روی پوستتان بنشیند و حس آرامش برانگیزد. خوشبو کننده‌ها امروزه در انواع مختلفی وارد بازار می‌شوند ک برخی مستقیما بر روی بدن اسپری می‌شوند و بعضی از آن‌ها مخصوص لباس هستند. شما می‌توانید با توجه به نوع پوست و همچنین راهنمایی فروشنده، یکی از انواع مناسب را انتخاب کنید.

عطر زدن به نقاط مناسب بدن

یک راز خوشبو ماندن که امروزه افراد بسیاری به آن توجه می‌کنند، انتخاب نواحی مناسب اعمال عطر است. شما می‌توانید با توجه به نوع عطرتان آن را به قسمت‌های مختلفی از بدن اسپری کنید که می‌توان به نواحی چون عطر به موی سر، قفسه سینه، پشت گوش، پشت گردن، زیر بغل و… اشاره کرد.

مرطوب نگه داشتن پوست

یکی از دلایلی که باعث ایجاد بوی بد بدن می‌شود، خشکی پوست است. زمانی که پوست خشک باشد، تمایل به جذب و دفع عطر افزایش می‌یابد. به همین دلیل با استفاده از راهکارهایی چون مصرف آب زیاد و استفاده از محصولات آبرسان می‌توان پوست را مرطوب نگه داشت و از دفع سریع عطر جلوگیری کرد.

شارژ کردن عطر

اگر می‌خواهید در طول شبانه روز همیشه بوی خوبی بدهید، بهتر است روزی دو یا چندبار وابسته به ماندگاری عطر، از آن استفاده کنید. در طول روز ایجاد عرق بر روی بدن باعث ایجاد بوی نامطلوب می‌شود، بنابراین سعی کنید همیشه عطر به همراه داشته باشید که در طول روز از میزان عطر بیشتری استفاده کنید.

تست کردن عطر

بهتر است قبل از اینکه یک عطر را بخرید، در ابتدا آن را بر روی پوستتان تست کنید. خرید و انتخاب عطر هم مانند لباس نیاز به صبر و حوصله دارد. شما می‌توانید عطر را بر روی بدن اسپری کنید و اگر برای مدت زمان زیاد بر روی بدنتان ماندگاری داشته باشد و با پوستتان سازگار باشد، برای خرید آن اقدام کنید. در این صورت انتخاب عطر مناسب باعث خوشبو ماندن شما در طول شبانه روز می‌شود.

روش صحیح عطر زدن

نقاط مناسب بدن برای عطر زدن، ماندگاری بهتر و خوشبو ماندن

انتخاب و خرید عطر باکیفیت تاثیر زیادی بر خوشبو ماندن شما دارد، اما تنها این عامل برای بوی خوش در طول روز کافی نیست و شما باید با شیوه صحیح استفاده از آن آشنا شوید. خوشبوکننده‌ها در انواع مختلف، هر یک روش‌های مختلفی برای اسپری بر روی بدن دارند، که روش صحیح آن بر روی بسته بندی یا خود شیشه درج شده است. اما به طور کلی بهتر است نکاتی که در ادامه نام برده می‌شود را برای استفاده از تمامی عطرها به کار ببرید.

  • اعمال عطر روی نبض، باعث می‌شود که با افزایش دما بدن، رایحه آزاد شود و به خوبی بر روی بدن و پوستتان بنشیند. بنابراین عطر را بر روی نقاط پالس یا نبض چون پشت گردن، مچ دست و پشت زانو اعمال کنید. (این مورد مدت زمان ماندگاری عطر را کاهش می‌دهد!)
  • برای خوشبو شدن موها به وسیله عطرتان، بهتر است به جای اعمال مستقیما آن بر روی مو، عطر را بر روی برس اسپری کنید و سپس بر روی مو بکشید.
  • عطر را از یک فاصله مناسب اسپری کنید تا به درستی بر روی بدن بنشیند و بیش از حد استنشاق نشود.
  • برای اینکه عطر به درستی بر روی بدن پخش شود، آن را به نواحی گرم بدن اسپری کنید. گرما کمک می‌کند تا عطر با مواد شیمیایی بدن ترکیب شود و بوی خاص ایجاد شود.
  • عطر را بعد از دوش گرفتن روی پوست تمیز و خشک اسپری کنید. شستن بدن باعث می‌شود که پوست از هر عطر پاک شود و منافذ آن باز شود. بنابراین بعد از اعمال عطر، بدن آن را به سرعت جذب می‌کند.

افزایش ماندگاری عطر

یکی از سوالات مهم در خصوص خوشبو ماندن این است که چگونه از عطر استفاده کنیم که ماندگاری بیشتری داشته باشد. همانطور که می‌دانید عامل اصلی ماندگاری عطر بر روی بدن، کیفیت آن است. در صورتی که عطر شما اصل باشد و فرمولاسیون استاندارد داشته باشد، برای مدت زمان زیادی بر روی بدن باقی می‌ماند. اما علاوه بر این عامل، کارهای دیگری هم می‌توان برای افزایش ماندگاری عطر انجام داد که عبارتند از:

  • قرارگیری در هوا آزاد یکی از دلایل مهم در از بین رفتن بوی خوش عطر است. بنابراین بهتر است که عطر را نیم ساعت قبل از قرارگیری در هوا آزاد بر روی بدن و لباستان اسپری کنید تا عطر به خوبی بر روی آن بنشیند.
  • برای ماندگاری بیشتر عطر آن را بر روی بدن اسپری کنید. زیرا عطر در ترکیب با روغن‌های طبیعی بدن، بوی مطبوع تری پیدا می‌کند و ماندگاری آن افزایش می‌یابد.
  • استفاده از وازلین قبل از اسپری عطر بر روی نواحی بدن، از راه‌های دیگر افزایش ماندگاری عطر است. این ماده با مرطوب کردن ناحیه مورد نظر، تاثیر زیادی بر حفظ بوی عطر دارد.
  • شما می‌توانید از لوسیون و شامپو بدن‌هایی متناسب با عطر خود استفاده کنید که رایحه مشابهی دارند. این محصولات به ماندگاری و پخش بوی بیشتر عطر کمک می‌کنند.

جمع بندی

خوشبو ماندن در طول روز یکی از دغدغه‌های همیشگی خانم‌ها و آقایان است که ما در این مقاله به بررسی چند راهکار خوب و موثر پرداختیم. برای اینکه شما هم مانند افرادی که همیشه خوشبو هستند، به راز خوشبو ماندن دست پیدا کنید، کافی است که عطری با فرمولاسیون مناسب و سازگار با بدن خود انتخاب کنید و آن را به شیوه‌ای صحیح بر روی بدن اسپری کنید. همچنین استفاده از روش‌هایی جهت افزایش ماندگاری عطر کمک زیادی به شما در خوشبو بودن در طول روز می‌کند. ما در این مقاله به بررسی تمامی راهکارهای خوشبو بودن پرداختیم تا این دغدغه همیشگی برای شما عزیزان برطرف شود.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظـــــرات کاربـــــران آلفامونتـــــه
نظر خود را ارسال کنید

محمدعلی سبحانی 2023-03-14 15:11:28

سلام تشکر راهی برای کاهش تعریق بدن هم سراغ دارید؟