این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

راهنمای خرید عطر؛ ۳ گام برای انتخاب عطر ایده آل

زمان مطالعه مقاله 5 دقیقه
تاریخ انتشار ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
فهرست مطالب منتشر شده میتوانید مشاهده کنید

بعد از مقاله انواع عطر که با انواع آن از لحاظ غلظت عطر آشنا شدیم، به بررسی دقیق تر انواع عطر ها می پردازیم.

در آغاز گفتنی است شاید انتخاب عطر اگر در در رتبه اول کارهای سخت در کنار کار در معدن قرار نگیرد، قطعا در رتبه های پایین هم نیست! زیرا یکی از معایب عطرها این است که برخلاف خرید های دیگر مانند خرید لباس، مساله “عادت به بو” وجود دارد. پس با راهنمای خرید عطر همراه باشید.

راهنمای خرید عطر

منظور از پر شدن شامه چیست؟
وقتی برای خرید یک لباس به فروشگاه می رویم با انواعی از رنگ ها و مدل ها روبرو خواهیم شد. این تنوع انتخاب را سخت می کند. اما در نهایت پس از بررسی یک مدل انتخاب می شود. موضوعاتی چون رنگ مد سال و به صورت کلی مساله مد نیز به انتخاب کمک می کند. البته گاهی مساله مد به بو و یک مدل خاص عطری نیز ورود می کند. ولی همچنان اکثر خوش سلیقه ها عطر را به صورت سلیقه ای تهیه می کنند.

شاید بتوان چندین مانتو را پرو کرد تا بهترین مدل آن را انتخاب نمود، ولی نمی توان چندین عطر را به فاصله کوتایی بویید و یکی را انتخاب کرد. به صورت معمولی پس از بوییدن سه عطر مختلف شامه شما پر می شود و نمی توانید عطر دیگری را به درستی تشخیص دهید. پس لازم است پیش از بوییدن، در مورد جنس و طعم عطرها مطالعه و یا پرسجو کنید.

چرا انتخاب عطر بدون دانش اولیه سخت است؟

فکر کنید شما وارد مغازه عطر فروشی می شوید و قبل از هر حرفی، بوی چندین عطر به مشامتان میرسد.
عطر تلخ، بوی تند، رایحه شیرین، ملایم و غیره. نکته بدتر این است که بعد از گذشت یک دقیقه متوجه می شوید کاملا نسبت بو در اطرافتان بی حس شدید و تقریبا هیچ بوی خاصی را تشخیص نمی دهید.

بهترین راه برای مشکل پر شدن مشام، بوییدن قهوه است. با چند بار تنفس در ظرفی حاوی قهوه، بینی و قدرت بویایی شما دوباره بیدار می شود. تقریبا همه فروشگاه های عطر یک ظرف حاوی پودر یا دانه قهوه در زیر میز خود دارند.

اما اگر خواستید بدون شناخت عطرها یکی را در عطرفروشی انتخاب کنید، به این سه نکته توجه کنید:

مرحله اول: صبر کنید

بعد از بوییدن عطر فورا دست به خرید نزنید زیرا ذاتا عطرها به دلیل وجود مواد شیمیایی و ترکیب شدن آن ها با بوهای مختلف مانند بوی بدن خودتان ممکن است بعد از چند دقیقه جلوه دیگری از خود نشان دهد. اگر عطری که انتخاب کردید جنس و کیفیت خوبی داشته باشد، بسته به غلظت آن در هر ساعتی به طعم خاصی تمایل دارد.

به طور مثال عطر وی آی پی که در فروشگاه آلفامونته موجود است، با رایحه ی اولیه یاس – زعفران فضا را معطر می کند، و پس از ساعتی به رایحه ی میانی عنبر کهربایی می رسد. و سپس رایحه ی پایه صنوبر – سرو را به شما خواهد داد.

مرحله دوم: انتخاب صحیح

مراقب باشید که بینی هر کس یک ظرفیت شناسایی را دارا است و نمی تواند هر عطری که در داخل مغازه هست را برای شما شناسایی کند. از یک جایی به بعد دیگر انتخابتان درست نخواهد بود. پس حتما عطری را که مطمئنید درصد خرید بالایی دارد ببویید. در این زمینه می توانید از فروشنده عطر کمک بگیرید. اما احتمال زیادی وجود دارد عطر فروش بخواهد جنس قدیمی تر یا گران تر خود را به شما ارائه دهد.

اما اگر بتوانید از یک فروشنده بی طرف اطلاعات کاملی را بگیرید، می توانید انتخاب بهتری داشته باشید. پس توصیه می کنیم تنوع عطر برند آلفامونته را بررسی کنید.

مرحله سوم: چک نهایی و خرید

در نهایت بعد از انتخاب عطر اصلی و گذر کمی زمان اگر امکان پذیر بود نفسی در هوای آزاد تازه کنید و دوباره از عطر استفاده کنید، شاید در مرحله آخر نظرتان عوض شد.

اما در صورتی که از متخصص عطر کمک بگیرید، می تواند مدل های مختلفی را به شما ارائه دهد. عطری مناسب برای زمان های مختلف و با طعم های مختلف باشد. به طور مثال بعضی عطرها فصلی هستند. بعضی عطرها زنانه یا مردانه هستند، و برخی نیز مناسب استفاده برای هر دو (اسپرت) هستند.

انتخاب و خرید عطر

اگر اطلاعات عطرهای آلفامونته را مطالعه کنید، می توانید انتخاب های مناسب تری برای هر یک از موقعیت های خود داشته باشید. یادتان باشد داشتن یک بوی خوب و مناسب موقعیت، اول احترام به خود است و بعد به طرف مقابل.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظر خود را ارسال کنید