این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

تستر عطر چیست؟ چرا تستر عطر نخریم؟!

زمان مطالعه مقاله 10 دقیقه
تاریخ انتشار ۱۹ مرداد ۱۴۰۲

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تسترهای عطر بطری‌هایی مشابه با عطر معمولی هستند که به عنوان نمونه در فروشگاه‌های خرده فروشی عطر مورد استفاده قرار می‌گیرند. فرمولاسیون تستر عطر مانند عطر اصلی آن است با این تفاوت که شیشه تستر عطر بدون بسته بندی لوکس، برچسب و غالباً بارکد و درپوش بسته بندی رسمی عطر عرضه می‌شود.

در واقع تولیدکنندگان عطر و ادکلن، این تسترها را به عنوان نوعی تبلیغ ارائه می‌دهند و از تولید کنندگان می‌خواهند که از آن به عنوان یک ترفند بازاریابی جهت جذب مشتری استفاده کنند.

بر این اساس این تسترها معمولاً بدون بسته بندی فانتزی هستند و با قیمت بسیار پایین­تری در دسترس خواهند بود. با توجه به این مطلب بسیاری از افراد معتقدند که محتویات درون عطر تستر نسبت به عطر اصلی قوی­تر و ماندگارتر است تا از این طریق بتوانند مشتریان را برای اولین بار به خرید عطر ترغیب کنند. در هر صورت سؤالات متداول زیادی در این زمینه وجود دارد که در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع و معرفی تستر ادکلن و عطر بپردازیم و دلایلی موجه برای نخریدن تستر ادکلن و عطر را برایتان بیان کنیم.

تستر عطر چیست؟

نمونه تستر عطر و ادکلن

معنی تستر عطر همانطور که از نام آن مشخص است، عطر نمونه و آزمایشی است. این تسترها را غالباً برای برندهای طراح تولید می‌کنند و به عطرسازی‌ها و مراکز خرید ارسال می‌کنند. در واقع هدف از تولید تستر عطر، تشویق مشتریان به نمونه عطرهای جدید است.

همانطور که می‌دانید یکی از امور مهم در هنگام خرید عطر، استشمام بوی آن است. از این رو در کنار شیشه اصلی عطر، تستر عطر آن نیز وجود دارد تا مشتری بتواند از این طریق، بوی عطر مورد نظر خود را امتحان کند.

می‌توان گفت تسترهای عطر کاری را انجام می‌دهند که در دوره‌ای توسط نیروی انسانی انجام می‌شد. همانطور که می‌دانید، بسیاری از پوست‌ها هنگام تماس با خوشبوکننده‌ها اعم از عطر و… رایحۀ یونیک، دلپذیر و خاصی به خود می‌گیرند. با استفاده از تستر عطر، مشتری می‌تواند ترکیبی از ترکیبات شیمیایی شخصی خود را دریافت کند.

برخی مواقع شیشه تستر عطر، در اندازه عطرهای اصلی ارائه می­شود. در مواردی هم برخی از شرکت‌ها این تسترها را در شیشه‌های ۱۲۵ میلی‌لیتری، ۱۰۰، ۹۰، ۷۵ و در نهایت ۵۰ میلی‌متری به بازار عرضه می‌کنند. گاهی اوقات نیز هنگام خرید شیشه‌های عطر اصلی، تستر آن نیز در بطری‌های خیلی کوچک مانند یک یا دو میلی‌لیتری به مشتری عرضه می‌شود.

لازم به ذکر است که ‌ارائه تستر عطر، برای هیچ هدفی جزء تبلیغات نیست. بنابراین خرید عطر تستر نباید صورت گیرد‌. هرچند که برخی از شبکه‌های فروش و توزیع عطر، با هدف کسب سود بیشتر اقدام به فروش شیشه‌های تستر عطر به صورت غیر قانونی می‌کنند.

چرا باید تستر عطر بخرم؟

حال که بحث خرید و فروش تسترهای عطر مطرح شد ممکن است برای افراد زیادی سؤال باشد که مشتریان با وجود مشخص بودن تستر عطر در مقایسه با عطر اصلی، چرا باید اقدام به خرید تستر عطر کنند؟

می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید عطر تستر، ارزان بودن قیمت آن به دلیل بسته بندی ساده آن است. به هر حال اگر از دسته افرادی هستید که اهمیت چندانی به بسته بندی اولیه عطر نمی‌دهید و بیشتر از هرچیز قیمت عطر برای شما مهم است، می‌توانید تسترهای عطر را برای استفاده شخصی خود خریداری کنید.

چه زمانی نباید تستر عطر بخریم؟

البته در برخی شرایط هم خرید تستر ادکلن و عطر به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. به عنوان مثال اگر قصد خرید عطر به عنوان هدیه برای دوست، خانواده یا معشوق خود دارید، بهتر است عطر را با بسته بندی اصلی آن خریداری کنید. مطمئناً هدیه دادن تسترهای عطر به اشخاص مهم زندگیتان تجربۀ خوبی نخواهد بود. البته این مسئله تا حدودی هم به میزان شناخت شما از گیرنده هدیه بستگی دارد.

تفاوت تستر عطر با عطر اصلی چیست؟

نمونه تستر ادکلن

حال که با معنی عطر تستر آشنا شده‌اید، شاید دوست داشته باشید بدانید، تستر عطر چه فرقی با خود عطر اورجینال دارد؟ لازم به ذکر است که تستر عطر از جنبه‌های بسیاری مانند عطر اصلی است و تفاوتی با آن ندارد. به عنوان مثال رایحۀ استشمام شده از آن، همان رایحه‌ای است که از عطر اصلی به مشامتان می‌رسد. چرا که تستر در واقع همان عطر اصلی با همان کیفیت و ساختار است. میزان ماندگاری نیز در هر دو یکسان است چرا که تحت شرایط یکسان به دور از گرما و نور نگهداری می‌شوند.

در واقع تنها فرق تستر ادکلن با خود ادکلن، در نحوه بسته بندی آن، سرپوش و برچسب شیشه است. چرا که غالباً تسترها فاقد این موارد هستند و در یک جعبه ساده، بدون هیچ نام فانتزی به بازار عرضه می‌شوند. می‌توان گفت به جزء کلمه تستر روی شیشه عطر، نوشته دیگری به چشم نمی‌خورد.

البته گاهی اوقات ممکن است روی جعبه تستر ادکلن، نوشته‌های مختلفی را مشاهده کنید. این نوشته‌ها ممکن است حاوی اطلاعاتی در مورد نت‌های عطر و جزئیات به کار رفته در آن باشد. در چنین مواردی هدف، اطلاع رسانی در مورد نت‌های بالایی، میانی و پایه عطر به دیگر سازندگان عطر خواهد بود.

تستر عطر اورجینال است؟

شاید برای افراد زیادی سؤال باشد که آیا تسترهای عطر اورجینال هستند؟ بله در پاسخ به این سؤال می‌توان این اطمینان را داد که تسترهای عطر به طور صد در صد اورجینال هستند. در واقع فرمولاسیون عطر تستر مانند عطر اصلی با همان رایحه است چه به عنوان ادو پرفیوم یا ادو تویلت باشد. صاحبان برندهای عطر نیز نمونه‌هایی را که تهیه می‌کنند دقیقاً از همان شیشه عطر اصلی است که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند.

فقط تنها به این دلیل که قرار است به عنوان تستر عطر مورد استفاده قرار بگیرد، سازندگان آن‌ها را در بسته بندی‌های ساده‌تری قرار می‌دهند. بنابراین بر خلاف تصور بسیاری از افراد، تسترهای عطر، از همان عطرهای اصلی و اورجینال هستند.

البته درست است که تسترهای عطر اورجینال هستند اما این به آن معنی نیست که تستر عطر تقلبی در بازار وجود ندارد! بنابراین مانند عطرهای تقلبی و بسیاری از محصولات دیگر، امکان خرید و فروش تسترهای تقلبی هم وجود دارد. بنابراین هنگام خرید عطر تستر سعی کنید از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

تصور غلط در مورد عطر اورجینال

در مقابل این تصور، گروه دیگری از افراد وجود دارند که معتقدند تسترها قوی‌تر و ماندگارتر از عطرهای اصلی هستند. این افراد برای نظر خود دلایل به ظاهر منطقی هم دارند. از نظر آن‌ها دلیل قوی بودن تسترها نسبت به عطرهای اصلی این است که صاحبان برندها قصد فریب مشتریان را از این طریق دارند. همچنین اینکه همیشه برداشت‌های اول به خصوص اگر در مورد عطر و بوها باشد، قوی‌تر عمل خواهد کرد.

در صورتی که به راحتی با ارائه استدلال‌های منطقی می‌توان این عقیده را رد کرد. چرا که برای تولید کنندگان بزرگ عطر منطقی نیست که یک خط تولید جداگانه برای تستر عطر راه اندازی کنند. بر این اساس تسترهای عطر کاملاً اورجینال و از همان عطرهای اصلی هستند.

تفاوت تستر عطر با سمپل و دکانت چیست؟

قبل از کسب اطلاع در مورد تفاوت تستر عطر با سمپل، خوب است بدانید سمپل و دکانت عطر چیست؟ سمپل‌ها نمونه‌های کوچک مینیاتوری پر شده از عطر اصلی هستند که تنها به عنوان نمونه‌های تبلیغاتی به بازار عرضه می‌شوند. این تسترها به صورت رایگان عرضه می‌شوند و برای آزمایش عطر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سمپل‌ها (Perfume Samples) معمولاً حاوی یک یا دو میلی‌لیتر از عطر اصلی بوده و برخلاف تسترها در یک بسته بندی مشابه با عطر اصلی تولید می‌شوند. این تسترهای کوچک به هیچ وجه به جزء برای تبلیغات مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی تستر عطر و تفاوت آن با عطر اصلی پرداختیم. حال می‌دانید تستر عطر چیست و عطر تستر چندان تفاوتی با عطر اصلی ندارد و از همان رایحه و بو است. در واقع مهم‌ترین تفاوت این دو نسبت به هم ظاهر و قیمت آن‌هاست. از آنجایی که شما می‌توانید تستر عطر را غالباً در یک جعبه مقوایی ساده، ارزان و بازیافتی بیاید، مسلماً قیمت تستر عطر نسبت به عطر اصلی با بسته بندی فانتزی و شیک، پایین‌تر خواهد بود.

در انتها مجدد یادآور می‌شویم که هدف اصلی تسترها تبلیغ در رابطه با عطر اصلی است. بنابراین فروش تستر عطر کاری غیر قانونی خواهد بود و فرق تستر با ادکلن و عطر صرفا جنبه‌ی تبلیغاتی آن می‌باشد. در پایان از شما دعوت می‌کنیم از فروشگاه عطر آنلاین آلفامونته دیدن فرمائید.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
معرفی ۱۰ عطر برای عید ۱۴۰۳

به‌زودی بهار وارد خانه‌ها می‌شود و با آغاز فصل جدید ممکن است بخواهید در کلکسیون عطرهایتان تجدیدنظر و عطر ۱۴۰۳ […]

ادامه مطلب
نظر خود را ارسال کنید