این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

جامع‌ترین راهنمای خرید آنلاین عطر و ادکلن! هفت نکته مهم در خرید اینترنتی عطر

زمان مطالعه مقاله 12 دقیقه
تاریخ انتشار ۲۸ مرداد ۱۴۰۲

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

این روزها با توجه به گسترش و رونق پیدا کردن انواع مختلف آنلاین شاپ‌ها، بسیاری از محصولات به صورت اینترنتی به فروش می‌رسند. عطرها نیز از جمله محصولاتی هستند که فروش اینترنتی آن‌ها بسیار زیاد شده است. در نگاه اول ممکن است فکر کنید خرید اینترنتی عطر و ادکلن، بدون بو کردن آن‌ها کاری دشوار است. شاید حق با شما باشد اما ما در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات مربوط به خرید آنلاین عطر و ادکلن بپردازیم تا از این طریق بتوانید برای خرید عطر بدون بو کردن آن اقدام کنید.

نکات مهم در خرید آنلاین عطر و ادکلن

خرید اینترنتی عطر و ادکلن

یکی از مسائلی که می‌توانید در خرید اینترنتی عطر در نظر داشته باشید، توجه به عطرهایی است که قبلاً استفاده کرده‌اید. به اینکه عطر دلخواه شما از چه نت‌هایی تشکیل شده یا از چه گروه عطری است؟ ممکن است تمایل شما به سمت عطرهای گروه گل بیشتر باشد، در این صورت می‌توانید عطر مورد علاقه خود را از این گروه عطرها انتخاب کنید.

خرید آنلاین عطر و ادکلن هم مانند بسیاری از محصولات دیگر که به صورت اینترنتی انجام می‌دهید ساده است. تنها کافی است یک سری نکات را رعایت کنید تا بتوانید یک خرید رضایت بخش و دلخواه داشته باشید. در ادامه قصد داریم چند مورد از نکات مهم در انتخاب عطر و ادکلن بدون بوییدن و تست آن را بیان کنیم.

۱. قبل از خرید از علایق خود اطلاع کسب کنید

با توجه به تنوع خوشبو کننده‌های بدن، قبل از خرید مطمئن شوید که کدامیک از انواع آن‌ها را ترجیح می‌دهید. به عنوان مثال انواع مختلف ادکلن، ادو پرفیوم و ادو تویلت همگی از خوشبو کننده‌هایی هستند که می‌توانید بنا به سلیقه خود از آن‌ها استفاده کنید. با اطلاع از ویژگی‌های هرکدام از آن‌ها بهتر می‌توان برای خرید، تصمیم گیری کرد. ماندگاری ادکلن ممکن است زیاد نباشد اما می‌توان گفت رایج‌ترین نوع عطر است که رایحه‌ای با طراوت و عالی دارد. از طرفی اگر به دنبال عطرهای با ماندگاری بالاتر و قوی‌تر هستید بهتر است ادو پرفیوم را انتخاب کنید. بنابراین قبل از انتخاب گزینه خرید آنلاین عطر و ادکلن، بهتر است بدانید کدام را به دیگری ترجیح می‌دهید.

۲. نسبت به اصطلاحات عطر آگاهی کسب کنید

سعی کنید قبل از سفارش اینترنتی عطر و ادکلن، نسبت به اصطلاحات و توصیفاتی که در مورد عطرها به کار می‌رود شناخت نسبی کسب کنید. به عنوان مثال اگر رایحه‌ای به عنوان تند، فریبنده و احاطه کننده به تصویر کشیده می‌شود، به احتمال زیاد رایحه‌ای چوبی و شرقی است که در عصر و شب‌ها تأثیرگذاری بیشتری دارد و تم رسمی‌تری دارد، در سمت دیگر رایحه‌های گلی و میوه‌ای قرار می‌گیرند که به نوعی اسپرت‌تر محسوب شده و در هنگام روز بهتر می‌درخشند.

۳. توجه به بسته بندی عطر

بسته بندی یک عطر، نشان دهنده تم و بوی رایحۀ درون آن خواهد بود. به عنوان مثال جعبه مجلل و بطری طلایی رنگ، نمایانگر لباس شب و بوی مجلل است. عطرهای مشکی نیز همانطور که انتظار می‌رود نشان دهنده عطرهایی تند و عمیق هستند که برای شب مناسب خواهند بود. عطرهای قرمز همچنین با خطر، انرژی و هیجان همراه است. در واقع عطری زنده و تند را منتقل می‌کند که غالباً از نت‌های تند مانند زنجبیل و فلفل سیاه تشکیل شده است.

در صورتی که بسته‌های آبی رنگ و سبز کم رنگ، بر طراوت و تازگی طبیعت دلالت دارند که اکثریت در واقع مناسب تابستان و لباس روز خواهند بود، عطرهای زرد رنگ همچنین که با نشاط، خودانگیختگی و تابستان همراه بوده معمولاً نمایانگر یک رایحه تابستانی و مرکباتی است. بطری‌های صورتی رنگ نیز احتمالاً زنانه‌اند و از نت‌های گل تشکیل شده‌اند (توجه کنید که هیچ قانون مصوبی در مورد این نکات وجود ندارد و ما در مورد اصول عرفی و کلی شرکت‌های بزرگ عطرسازی صحبت می‌کنیم).

۴. به نام عطر ساز و برند آن توجه کنید

اکثراً عطر سازان تمایل دارند که در کارهایشان، سبک خاص خود را حفظ کنند. بنابراین به مجموعه عطرهای آن‌ها نگاه کنید، اگر با سایر عطرهای آن‌ها آشنا هستید و مورد رضایت شما بوده است، احتمالاً از عطر انتخابی دیگر که متعلق به همان سازنده بوده نیز لذت خواهید برد‌.

۵. با خانواده عطرها آشنا شوید

با شناخت خانواده‌ عطرها و اینکه به کدام گروه‌ها تعلق دارند، در هنگام خرید آنلاین ادکلن یا عطر می‌توانید انتخاب را برای خود محدودتر کنید. در واقع با شناخت اینکه عطر مورد علاقه شما به کدام خانواده تعلق دارد، خیلی راحت‌تر می‌توانید عطر دلخواه خود را انتخاب کنید.

بسیاری از وب‌سایت‌ها با گروه بندی رایحه‌های خود، کار را برای کاربران و مشتریان خود آسان‌تر کرده‌اند. در ادامه به معرفی چند مورد از گروه‌های عطرهای مختلف می‌پردازیم.

  • مرکبات:

گروه بویایی مرکبات، عطرهای زنده و پر انرژی هستند. بنابراین با توجه به نت‌های موجود در این گروه، برای استفاده در روز، کیف باشگاه، دفتر کار و فصل تابستان مناسب هستند.

  • آبزی:

عطرهای گروه آبزی با رایحه شور، میوه‌ای و تازه‌ای که دارند، یادآور اسپری دریا خواهد بود. این گروه عطرها هم مناسب روز، کیف باشگاه و فصل تابستان هستند.

  • اسپرت:

هرچند که عطرهای خانواده اسپرت به گروه خاصی تعلق ندارند اما غالباً عطرهای اسپرت تند و پر انرژی هستند. بنابراین جهت استفاده در کیف‌های باشگاه، تعطیلات و شب‌ها مناسب خواهند بود.

  • گلدار:

عطرهای خانواده گلی، غالباً مورد استفاده و پسند خانم‌ها قرار می‌گیرند. با این حال عطرهای گلی مردانه زیادی هم در بازار موجود است. در هر حال اگر جزء افراد با اعتماد به نفسی هستید که می‌توانند عطرهای غیرمتعارف‌تری را در شب استفاده کنند، انتخاب از بین عطرهای گلدار برای شما مناسب خواهد بود.

  • شرقی:

عطرهای گروه شرقی بیشتر جزء عطرهای حسی و قوی‌ به شمار می‌آیند. بنابراین می‌توان گفت جهت استفاده در قرارهای ملاقات و مراسمات مهم دیگر به ویژه در شب‌های پاییز و زمستان مناسب هستند.

۶. توجه به نظرات و پیشنهادات کاربران و مشتریان دیگر

توجه به نظرات در خرید آنلاین عطر

با مطالعه نظرات و پیشنهادات کاربران دیگر سایت، می‌توانید متوجه شوید که عطر دلخواه شما تا چه حد مورد رضایت مشتریان قبلی این محصول بوده است. هر چند ممکن است نظرات دیگران چندان مشابه با شما نباشد اما کمک خواهد کرد بتوانید در مورد عطر مورد نظر، احساس و عقیده‌ای پیدا کنید. به عنوان مثال اگر شما طرفدار عطرهای با رایحه سبک­تر هستید، با مشاهده نظرات اکثر کاربران در مورد رایحه بیش از حد قوی یک عطر، می‌توانید فکر آن عطر را از سرتان بیرون کنید و به دنبال عطری مناسب‌تر برای خود بگردید. وبلاگ‌ها و سایت‌های مربوط به عطر (مانند Fragrantica.com) می‌توانند منابع خوبی جهت بررسی بی طرفانه عطرها در پروسۀ خرید آنلاین عطر باشند.

۷. از روی قیمت عطر تصمیم نگیرید

برخی از افراد گمان می‌کنند، بهترین روش انتخاب اینترنتی عطر و ادکلن، توجه به قیمت آن است. در واقع این افراد معتقدند اگر یک عطر گران قیمت را انتخاب کنند مطمئناً بهترین عطر است! در حالی که خوب است بدانید، قیمت به تنهایی گزینه خوبی برای تضمین کیفیت عطر نیست. چرا که همه عطرهای گران قیمت لزوماً خوب نیستند و در مقابل، عطرهای ارزان هم حتماً بد نیستند! بنابراین بهتر است جهت خرید اینترنتی عطر و ادکلن، به دنبال فاکتورهای دیگری باشید. آپشن بزرگی که در خرید آنلاین دارید استعلام اینترنتی قیمت عطر و ادکلن در وسعت و مقیاس بزرگ است، جایی که شما با دنیای انبوهی از قیمت‌ها و کیفیت‌های مختلف روبرو هستید.

فواید خرید اینترنتی عطر و ادکلن

همان طور که می‌دانید شاخصۀ شناخت یک عطر از نظر رایحه آن است که از طریق بو کردن می‌توان به آن پی برد. بر این اساس افراد زیادی هستند که چندان تمایلی به خرید آنلاین عطر و ادکلن ندارند. هر چند که مزایای خرید آنلاین عطر هم مانند بسیاری از محصولات دیگر زیاد و قابل توجه است. در ادامه قصد داریم به معرفی کوتاه چند مورد از فواید خرید آنلاین عطر بپردازیم.

  • صرفه جویی در زمان

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید اینترنتی عطر و ادکلن، صرفه جویی در زمان است. چرا که اگر شما بخواهید یک عطر خوشبو و کمیاب را در بازار پیدا کنید، شاید لازم باشد ساعت‌ها یا حتی روزها به گشتن و جستجو در مورد این عطر بپردازید که مطمئناً مستلزم صرف وقت طولانی است.

بنابراین از طریق خرید از فروشگاه‌های معتبر آنلاین عطر شما می‌توانید تنها با چند جستجوی ساده، عطر دلخواه خود را پیدا کنید. در مورد تست عطر نیز، بسیاری از فروشگاه‌های معتبر جهت آسایش خاطر و کسب رضایت مشتری، تسترهای محصولات مختلف خود را برای مشتری می‌فرستند. در این صورت دیگر لازم نیست زمان طولانی را صرف پیدا کردن عطر مورد علاقه خود کنید. بلکه به راحتی می‌توانید بدون خارج شدن از منزل در کمال آرامش به تست کردن عطرهای مورد نظر خود بپردازید.

  • صرفه جویی در هزینه

یکی دیگر از مزیت‌های سفارش اینترنتی عطر و ادکلن، صرفه جویی در هزینه است. متأسفانه در بازار عطر نیز مانند بسیاری از بازارهای دیگر، نمونه‌های تقلبی و فیک از عطرهای پرطرفدار بسیار دیده می‌شود. این نمونه‌ها به حدی شبیه به نسخه اصلی عطر است که حتی افرادی که چند سال است در زمینه عطر و ادکلن فعالیت دارند، به سختی می‌توانند آن‌ها را از هم تشخیص دهند. بنابراین طبیعی است که تشخیص آن برای شما در یک خرید حضوری چند ساعته سخت باشد. بر این اساس ممکن است به راحتی دچار اشتباه شوید و هزینه بالایی را بابت خرید عطر دلخواه اورجینال خود بپردازید در حالی که نمونه فیک آن می‌باشد.

پس خیلی راحت می‌توانید از طریق فروشگاه‌های معتبر اینترنتی درخواست ارسال تستر عطر مورد علاقه خود کنید. سپس به مدت چند روز از تستر عطرهای مختلف در خانه و مهمانی استفاده کنید و در نهایت تصمیم نهایی خود را جهت خرید عطر اورجینال از شرکت مربوطه بگیرید.

  • تنوع زیاد عطر در سطح اینترنت

وجود تنوع عطر و ادکلن در خرید اینترنتی از دیگر فواید آن است. در واقع زمانی که شما به صورت حضوری اقدام به خرید عطر و ادکلن می‌کنید، زمان محدودی در اختیار دارید و در یک مدت زمان کوتاه امکان مشاهده همۀ انواع عطرها وجود ندارد. از طرفی ممکن است در یک فروشگاه امکان قرار دادن همۀ عطرها با رایحه‌های مختلف وجود نداشته باشد.

در حالی که اکثر فروشگاه های اینترنتی با تولیدکنندگان و تأمین کننده‌های زیادی همکاری می‌کنند، اما در یک فروشگاه حضوری، هرچقدر هم که بزرگ باشد امکان کار کردن با همه برندها و شرکت‌های مختلف وجود ندارد.

بر این اساس در خرید اینترنتی شما می‌توانید با انواع مختلف عطرها و ادکلن‌های اورجینال از وب‌سایت‌های مراکز معتبر آشنا شوید و از بین آن‌ها بهترین عطر را برای خود انتخاب کنید.

  • عدم حضور در مکان‌های شلوغ پر خطر

همانطور که می‌دانید خرید از فروشگاه‌های بزرگ به صورت حضوری که جمعیت بالایی در آن وجود دارند، با مشکلات بسیاری همراه خواهد بود. بنابراین با امکان خرید اینترنتی محصولات مختلف از جمله عطر می‌توان خود را از این مسائل دور نگه داشت.

  • امکان مقایسه عطرها

یکی دیگر از فوایدی که می‌توان در خرید اینترنتی عطر به آن اشاره کرد، امکان مقایسه‌ عطرها با یکدیگر است. چرا که شما می‌توانید عطرها را از نظر میزان قیمت، رایحه، ماندگاری بو و برند سازنده با یکدیگر مقایسه کنید‌. به عنوان مثال با انتخاب یک عطر، امکان نمایش عطرهای مشابه دیگر با همین خط بویایی برای شما وجود دارد.

معایب خرید اینترنتی عطر و ادکلن

خرید آنلاین عطر؛ خرید غیرحضوری عطر چه فواید و معایبی دارد؟

خرید عطر اینترنتی هم مانند محصولات دیگر معایب خاص خود را دارد. با شناخت عیب‌های خرید آنلاین ادکلن و عطر، بهتر می‌توان در رابطه با این نوع خرید تصمیم‌گیری کرد.

  • تحویل کالای تقلبی

متأسفانه افراد سودجو و کلاهبردار در همه جا حضور دارند. در خرید اینترنتی نیز گاهی اوقات ممکن است برخی از کلاهبرداران با وجود تبلیغات زیاد و پر رنگ و لعاب در مورد کیفیت یک عطر، کالای تقلبی برای مشتری بفرستند. همین امر موجب بدبین شدن افراد زیادی نسبت به خرید اینترنتی محصول از جمله عطر و ادکلن شده است. جهت جلوگیری از بروز این امر بهتر است قبل از قطعی شدن خرید اینترنتی، از اصالت و اعتبار فروشگاه اطمینان حاصل کرد. چرا که فروشگاه‌های بزرگ و معتبر که سال‌های زیادی است در زمینه فروش اینترنتی فعالیت دارند، به هیچ وجه با فروش کالای تقلبی، اعتبار خود را از بین نمی‌برند. فروشگاه عطر آلفا مونته مفتخر است که به عنوان نمایندگی رسمی شرکت عطر آلفا مونته محصولات اورجینال این شرکت را در ایران به فروش می‌رساند.

  • تحویل کالای اشتباه

در خرید اینترنتی عطر و ادکلن نیز گاهی این مسئله مشاهده می‌شود که فرد کالا دیگری را انتخاب کرده است و هنگام تحویل عطر دیگری را دریافت می‌کند. این موضوع می‌تواند به علت سهل انگاری مسئول ثبت کالا یا توزیع آن باشد. برای این منظور بهتر است قبل از تأیید خرید اینترنتی خود از امکان برگشت یا مرجوع کالاهای اشتباه یا معیوب اطمینان حاصل کنید.

سوالات رایج

در این بخش به چند مورد از پرتکرارترین سوألات شما در زمینه خرید آنلاین عطر و ادکلن می‌پردازیم.

آیا سفارش عطر و ادکلن به صورت اینترنتی کاری منطقی است؟

سفارش اینترنتی عطر و ادکلن می‌تواند کار منطقی باشد در صورتی که قبل از قطعی شدن خرید خود همه جوانب را در نظر بگیرید. در واقع بهتر است قبل از اقدام به خرید آنلاین عطر مورد علاقه خود، نسبت به همه مشخصات عطر، قیمت، تقلبی و اصل بودن آن و همچنین امکان تست عطر قبل از خرید اطمینان حاصل کرد. بنابراین در صورت خرید اینترنتی امکان بروز خطای کمتری وجود خواهد داشت.

برای خرید اینترنتی عطر و ادکلن باید چکار کنیم؟

بهتر است قبل از هرچیز از علایق و خواسته‌های قطعی خود اطلاع کسب کنیم. سپس با شناخت بیشتر عطرها به دنبال پیدا کردن فروشگاه‌های معتبر فروش آنلاین عطر باشیم. سپس با انتخاب عطر دلخواه خود از فروشندگان، تقاضای ارسال تستر کنیم و بعد از تست عطر و اطمینان از اصل بودن آن نسبت به قطعی کردن خرید آنلاین عطر خود اقدام کنیم.

آیا شیشه‌های تستر عطرها هم مانند شیشه‌های عطر اصلی هستند؟

بله دقیقا یکی هستند و تفاوت آن‌ها در این است که تسترها غیر قابل فروش خواهند بود. پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ تستر عطر چیست؟ را بخوانید تا در خرید آنلاین عطر به اشتباه نیفتید.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم به همه مواردی بپردازیم که کمک می‌کند تا بفهمیم چگونه اینترنتی عطر بخریم؟ با این حال به عنوان یک سخن پایانی اگر قصد دارید به صورت اینترنتی اقدام به خرید آنلاین عطر مورد علاقه خود کنید، سعی کنید به اندازۀ کافی برای خرید آن زمان بگذارید. می‌توان گفت مهم‌ترین چیز برای سفارش اینترنتی عطر، صرف زمان کافی برای آن است. چرا که یک عطر خوب می‌تواند ماندگار شود و نمایانگر شخصیت شما باشد. بنابراین اگر قصد دارید از این طریق یک سرمایه‌گذاری عاقلانه انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم در خرید عطر دلخواه خود دقت لازم را به کار ببرید. امیدواریم از مقالۀ راهنمای جامع خرید اینترنتی عطر و ادکلن لذت و استفاده کافی را برده باشید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم از بخش خرید اینترنتی عطر آلفا مونته دیدن فرمائید.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظر خود را ارسال کنید