این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

راهنمای خرید عطر اسپرت؛ تفاوت عطر یونیسکس و اسپرت چیست؟

زمان مطالعه مقاله 12 دقیقه
تاریخ انتشار ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

انتخاب عطر با تنوع بالا یکی از چالش‌هایی است که همواره بسیاری از خانم‌ها و آقایان درگیر آن هستند. شناسایی عطر مطابق سلیقه خودتان، کار دشواری نیست و تنها به آگاهی کافی درباره عطرهای مختلف نیاز دارد. اگر شما هم جز افرادی هستید که همیشه در خرید عطر نگرانی انتخاب عطر اشتباه زنانه به جای مردانه و بالعکس برایتان وجود دارد، عطر اسپرت به کمکتان آمده است. عطر unisex که ما آن‌ را به عطر اسپرت می‌شناسیم، عطری همه پسند است که با سلیقه افراد مختلف جامعه همخوانی دارد. همراه ما باش تا در این مقاله به طور کامل با این عطر و ویژگی‌های خاص آن آشنا شویم.

عطر اسپرت چیست؟

عطر اسپرت سانتا مونیکا آلفا مونته

عطر اسپرت یا عطر یونیسکس چیست؟ عطر یونیسکس که در باور ایرانیان به عطر اسپرت شهرت دارد، عطری ملایم و سبک با رایحه تازه شناخته می‌شود که در دل بسیاری از خانم‌ها و آقایان جا باز کرده است. با استفاده از نت‌های مرکبات، چوب و ادویه در ساخت این عطر، می‌توان رایحه آن را نزدیک به حس طبیعت دانست که باعث سرزندگی و حس تازگی در مصرف کنندگان می‌شود. عطرهای اسپرت دخترانه و پسرانه ندارد و عطر مشترک مردانه و زنانه است. علت اصلی این اشتراک را می‌توان سادگی و رایحه میانه رو آن دانست. نت‌های عطر یونیسکس همگی شدت متوسط دارند و نمی‌توان رایحه گلی، رایحه قوی چوبی و… را به آن نسبت داد که عطر را برای جنس خاصی محدود می‌کند. استفاده متعادل از رایحه‌های مختلف باعث شده است که این عطر به عنوان عطری ملایم و سبک شناخته شود. سادگی و در عین حال تعادل در رایحه عطر یونیسکس آن را به عطری همه پسند و جذاب برای گروه‌های مختلف سنی و جنسی تبدیل کرده است. از آنجایی که همه ما شنیده‌ایم که زیبایی در سادگی است. این عطر هم به همین حالت مخاطبان زیادی را به سمت خود کشیده است.

دیدگاه‌ها در مورد ویژگی‌های عطر اسپرت

عطر‌های اسپرتی که ما در این مقاله به معرفی آن‌ها می‌پردازیم همان عطرهای یونیسکس هستند که عطر مناسب هر دو جنس مرد و زن شناخته می‌شوند. اما دیدگاه‌های مختلفی راجع به عطر اسپرت و یونیسکس وجود دارد که بهتر است قبل از انتخاب عطر مورد علاقه‌تان نسبت به آن آگاهی یابید.

  • عطر اسپرت در باور جهانی، عطری متفاوت از عطر یونیسکس است. عطرهای اسپرت با القا حس تازگی و سبکی در رایحه‌های مختلف خنک، گرم، تند و… تولید شده و در فصول مختلف سال استفاده می‌شوند. معمولا این عطر با حس سرزندگی و انرژی بالا، عطر مناسب برای ورزشکاران و آقایان شناخته می‌شود. اما تعداد بسیاری از خانم‌های ساده پسند هم طرفدار عطرهای اسپرت زنانه هستند. همانطور که لباس‌های اسپرت برای استفاده در مکان‌های راحت و برای ورزش طراحی شده‌اند، عطر اسپورت هم می‌توان مناسب قرارهای دوستانه و خودمانی، پیاده روی، کارهای روزانه، باشگاه و… دانست.
  • استفاده از اصطلاح عطر اسپرت در ایران به جای عطر یونیسکس، مرسوم نبودن کلمه یونیسکس و معادل فارسی آن است که بیان آن را برای شناسایی این عطر کمی دشوار کرده است. بنابراین نزدیک‌ترین کلمه که کاربرد زیادی هم در میان مردم دارد، کلمه اسپرت است. از آن‌جایی که در هنگام خرید پوشاک هرگونه محصولی که برای هر دو جنس خانم و آقا مناسب باشد، به نام اسپرت معرفی می‌شود. عطر اسپرت هم می‌تواند جایگزین خوبی برای کلمه ناآشنای unisex باشد.

بنابراین در خاطرتان باشد که عطر یونیسکس و اسپرت در بازار جهانی دو عطر با خصوصیات متفاوت شناخته می‌شوند که هر یک رایحه‌ و حس و حال مخصوص به خود را دارند. در این مقاله مقصود از عطر اسپرت بنابر باور ایرانیان از کلمه اسپرت، عطر یونی سکس است.

مزایای عطر اسپرت

ادکلن اسپرت زنانه و مردانه به دلیل سبک بودن و قابلیت استفاده آن برای هر دو جنس مرد و زن، امروزه مورد توجه بسیاری از مشتریان عطر قرار گرفته است. به طوریکه بسیاری از آن‌ها به دنبال شناسایی انواع عطر اسپرت هستند. اما قبل از بررسی رایحه‌های مختلف این عطر، بهتر است مزایا آن را بررسی کنیم تا دلیل محبوبیت آن روشن شود.

عطر یونیسکس به دلیل وجود رایحه‌های ملایم و خاص، برای هر دو محیط رسمی و غیر رسمی مناسب است. همچنین ترکیبات آن به گونه‌ای طراحی می‌شود که معمولا در تمام فصول سال قابلیت استفاده دارد و محدودیتی برای مصرف آن وجود ندارد. بنابراین شما با خرید عطر اسپرت می‌توانید برای تمام موقعیت‌های روزتان، عطری خاص و به یادماندنی داشته باشید.

عطر اسپرت زنانه و مردانه این امکان را ایجاد می‌کند که شما با خرید یک عطر دو نشان بزنید و همراه با همسر یا خواهر و برادرتان از این عطر استفاده کنید. همانطور که شما هم می‌دانید امروزه عطرهای باکیفیت از قیمت بالایی برخوردار هستند. با خرید عطر Sport شما می‌توانید به صرفه‌جویی در هزینه‌های خود کمک کنید.

یکی از مزایا مهم عطر اسپرت، همه پسند بودن آن است. برای خرید این عطر شما دیگر نگران خوشبو نبودن آن در نظر اطرافیان نخواهید بود. زیرا این محصول به عنوان یک عطر مشترک مردانه و زنانه، برای هر خانم و آقایی جذابیت دارد و خط بوی شما را در ذهن اطرافیان ماندگار می‌کند.

رایحه عطرهای اسپرت

رایحه مرکبات، چوب، ادویه جات، دریا و… از رایحه‌هایی هستند که ما به صورت شبانه روز با آن روبه‌رو هستیم و استشمام می‌کنیم. عناصر طبیعی با بهره‌گیری متعادل از این رایحه‌ها حس تازگی و شادابی را به ما القا می‌کنند. بنابراین استفاده از رایحه‌های نام برده شد،  انتخابی هوشمندانه برای عطرهای یونیسکس یا به اصطلاح اسپرت است و در انتخاب بهترین عطر اسپرت نکته ای ظریف به حساب می آید، زیرا هر دو جنس مرد و زن از رایحه‌های موجود در طبیعت، حس شادابی و نشاط دریافت می‌کنند. استشمام این رایحه‌ها با ترکیبات سبک و ملایم جذابیت بسیاری دارد و روح را نوازش می‌کند.

معرفی پنج عطر اسپرت آلفا مونته

در ادامه به بررسی کوتاه چند مورد از بهترین عطرهای اسپرت اورجینال آلفامونته می پردازیم، سه عطر اول عطرهای یونیسکس مشترک مردانه زنانه هستند و دو عطر بعدی اسپرت به معنی جهانی آن یعنی تازه و فرش محسوب می شوند و زنانه هستند.

عطر آوانت گارد

عطر آوانت گارد

عطر آوانت گارد دارای رایحه تندی از فلفل و مرکبات است. این عطر زنانه و مردانه است که رایحه اصیل خود را با ترکیبی از نت‌های مرکبات، فلفل، زنبق، شکوفه پرتقال، کهربا و مشک پراکنده می‌کند. رایحه اولیه این عطر شامل مرکبات و فلفل سیاه است، رایحه میانی از زنبق و شکوفه پرتقال تشکیل شده است و رایحه پایه آن از عنبر و مشک است. عطر آوانت گارد در گروه بویایی مرکباتی و آروماتیک قرار می‌گیرد و ماندگاری بالایی دارد.

عطر وی آی پی

عطر Vip وی آی پی آلفامونته

عطر VIP با رایحه یاس و زعفران آغاز می‌شود و سپس بعد از زمانی اندک رایحه عنبر کهربایی به مشام می‌رسد و در انتها رایحه صنوبر و سرو تمام فضا را پر می‌کنند. این ادکلن برای استفاده در شب‌های سرد سال تولید شده است. شیرینی عطر وی آی پی به هیچ عنوان زننده و تند نیست، زیرا بوی یاس و زعفرانی می‌توانند آرامش را به شما هدیه کنند. گروه بویایی این عطر چوبی کهربایی است که با ماندگاری بالا خود را نشان می‌دهد.

عطر ۱۹۸۸

خرید عطر 1988 آلفا مونته

عطر ۱۹۸۸ محصولی است که از ترکیب ناب رایحه های سیب، دارچین، رز وود و اسطوخودوس شروع می‌شود، رایحه‌هایی که در ادامه فضا را پر می‌کنند، جای خود را به عطر معطر چوب سدر، موگه و گل رز می‌دهند و در نهایت نیز به عطر فریبنده کهربا، چوب صندل، مشک، وانیل و عود ختم می‌شوند. ادو پرفیوم ۱۹۸۸ هم برای آقایان و هم برای بانوان مناسب است. این عطر در گروه بویایی شرقی چوبی قرار دارد و مخصوص فضای سرد است. عطر اسپرت ۱۹۸۸ تجربه ای ایده آل از خرید عطر یونیسکس است.

عطر اکسکلوسیوو

خرید عطر اکسکلوسیوو Exclusivo آلفامونته

رایحه درخت گل ابریشم در کنار حضور نت‌های سبز و گل رز در نت میانی ترکیب ویژه‌ای را پدید می‌آورد. عطر اکسکلوسیوو یک رایحه جذاب میوه‌ای سیتروسی با نت انتهایی مشک سفید است که رایحه‌ای بسیار خوشبو را نشان می‌دهد. برای کسانی که عطرهای مشک سفید نوع سیتروسی میوه‌ای گلی را دوست دارند، اکسکلوسیو می‌تواند انتظاراتشان را به خوبی برآورده کند. این عطر ماندگاری بسیار بالایی دارد.

عطر سانتامونیکا

سانتامونیکا عطری گلی، شیک و خاص

عطر سانتامونیکا با رایحه اغوا کننده و شرقی شناخته می‌شود. این عطر با رایحه ملایمی که دارد، برای استفاده در تمام فصول سال عالی است، زیرا حس گرم و شاداب را ارائه می‌دهد. در نت‌های اولیه می‌توانید آناناس و سنبل را احساس کنید و خود را در نت‌های میانی به رایحه زنبق و یاسمن غرق می‌کنید و تندی رایحه فلفل برزیلی را نیز حس کرد. در انتها نیز با رایحه نعناع هندی و کهربا می‌توانید شادابی و سرزندگی را احساس کنید. این عطر با هدف ایجاد انرژی و شادابی در زنان طراحی شده است. این عطر زنانه به خوبی معنی اسپرت و فرش را منعکس می کند.

صحبت پایانی

تلاش ما در این مقاله بر این بود که عطرهای اسپرت را به صورت دقیق توضیح دهیم و اینکه عطر یونیسکس چیست را به بهترین نحو تعریف کنیم. همچنین امیدواریم عطرهای اسپرت آلفا مونته که عطر محبوب زوج های جوان هستند مورد پسند شما نیز قرار گیرند. اگر تجربه استفاده از عطرهای آلفامونته ی اسپرت را دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظر خود را ارسال کنید