این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

رایحه عطر

زمان مطالعه مقاله دقیقه
تاریخ انتشار ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

رایحه عطر ها به دو صورت عمومی و اصلی تقسیم بندی می شوند.

در دسته بندی رایحه عمومی عطر سه خصوصیت اصلی وجود دارد: طبع عطر، طعم عطر، شدت عطر.

جالب است بدانید عطر ها هم طبع عطری خاص خود را دارند. نوع طبع فرد بسته به حالات روحی ، اخلاقی و شخصیتی فرد است. عطرها نیز با توجه به نوع مواد اولیه‌، میزان و غلظت ترکیبات استفاده شده، طبع‌ مختلف پیدا می‌کنند. در کل عطر ها دارای دو طبع هستند: طبع گرم و طبع سرد . طبع معتدل ترکیبی از این دو طبع است.

کلیات رایحه عطر ها

عدم تناسب و هماهنگی بین طبع انسان و طبع عطری که استفاده می کند می تواند عوارضی برای سلامتی اش بوجود آورد. از این رو بهتر است خواص هر یک از عطرها را کاملا بشناسید. یک فرد گرم مزاج با استشمام بوی عطر گرم معمولا دچار سردرد می شود و برای فرد سرد مزاج، بوی عطر سرد، باعث ایجاد سردرد و رخوت و بی حوصلگی می کند.

در مقالات قبلی فروشگاه مجازی آلفا مونته به طور مفصل راجع به طبع گرم، طبع سرد و طبع معتدل بحث کرده ایم.

 

طعم عطر

عطرها نیز مانند غذاها طعم دارند. طعم شیرین، طعم تلخ، طعم ترش.

طعم شیرین: منظور از عطر با رایحه شیرین این است که مواد تشکیل دهنده آن مزه شیرین داشته اند، مثل بعضی از میوه ها.

طعم تلخ: تلخی به آن معنای بدی که در ذهن حس ناخوشایند ایجاد کند نیست. خیلی وقت ها از ترکیب رایحه چوب سوخته در این شاخه استفاده می کنند. امروزه یکی از بهترین و پرفروش ترین عطر ها، عطر تلخ هستند.

طعم ترش: انتخاب این دسته از عطرها، پیچیدگی های بیشتری نسبت به دسته های بالاتر دارند. طعم ترش نشان دهنده روحیه پرنشاط و میانه رو می باشد. رایحه  ترش می تواند حالات عصبی افراد را کنترل کند.

شدت عطر

تند: با بوییدن بعضی عطرها حس خواهید کرد ماده ای تند مانند فلفل را بوییده اید. این عطر ها را عطر تند می نامند. عطری که رایحه ادویه یا عود را داشته باشد، می تواند این حس را در شما پدید آورد.

ملایم: رایحه ی ملایم آن برای عطر چهارفصل طراحی شده است. رایحه آرام، سرشار از حس سبکی و احساس آرامش و بدور از هرگونه اغراق رایحه.

کلیات رایحه عطر ها

در دسته بندی اصلی عطرها با جزئیات دقیق تر و موشکافانه تری بررسی می شوند. در این سبک از تقسیم بندی رایحه عطرها تحت اسامی مختلفی قرار می گیرند که در زیر چند نمونه از آنها را می خوانیم:

آروماتیک (Aromatic)

آروماتیک به معنای گیاه معطر یا خوشبو می ‌باشد. رایحه‌ های آروماتیک اغلب از ترکیب مریم گلی، رزماری، اسطوخودوس و باقی گیاهانی که بوی تند علف گونه دارند، ساخته می ‌شوند. ترکیبات رایحه آروماتیک بیش‌تر برای عطرهای مردانه به کار می ‌روند.

می توانید عطر های گاردینر (Gardiner) و کورنلیا (Cornelia) و چلنجرز (Challengers) با این سبک رایحه عطری را در فروشگاه آلفا مونته بررسی کنید.

مدیترانه ای (Chypre)

قبرس کشوری جزیره ‌ای در شرق دریای مدیترانه است و آب و هوای شرجی دارد؛ به همین دلیل می‌توان آن را گروه رایحه مدیترانه‌ای یا  قبرسی ترجمه کرد. رایحه ‌ی این عطرهای تند بر مبنای ترکیباتی از رایحه خزه‌ بلوط و رایحه نعناع هندی است.

می توانید عطر های سانتا مونیکا (Santa Monica) و گرند کنیون (Grand Canyon) و مای کوئین (My Queen) با این سبک رایحه عطری را در فروشگاه آلفامونته بررسی کنید.

 

مرکبات (Citrus)

ترکیبات این عطرها متشکل از رایحه لیمو ، رایحه پرتقال ، رایحه برگاموت و رایحه گریپ فروت است که در عطر مردانه با رایحه‌ آروماتیک و رایحه تند ترکیب می ‌شوند و در عطر‌ زنانه با رایحه گل‌ . به همین دلیل یکی از ویژگی‌ های این عطرها با طراوت بودن و رایحه خنک آن هاست.

می توانید عطر های مانژر بلک (Monsieur Black) و دکستر (Dexter) و والکان (Valkan) و مرکوری (Mercury) با این رایحه عطری را در فروشگاه آلفا مونته بررسی کنید.

 

میوه ای (Fruity)

رایحه‌های میوه‌ای به‌ دلیل شیرینی مطبوع به مشام خیلی ‌ها خوش می‌آیند. معمولا از رایحه ‌های آشنای میوه‌ هایی همچون رایحه سیب، رایحه انبه و درکل میوه ‌های آب‌دار تشکیل می‌ شوند. گاهی هم رایحه‌ میوه ‌ها را با رایحه گل‌ ها ترکیب می ‌کنند تا رایحه پیچیده ‌تری حاصل شود.

می توانید عطر های کنتیننتال پلاس (Continental +) و متیس (Metis) و مای کوئین (My Queen) با این رایحه عطری را در فروشگاه آلفا مونته بررسی کنید.

 

گل دار (Floral)

گل‌ ها پایه و اساس تشکیل‌ دهنده ‌ی عطرهای این گروه هستند و معمولا رایحه شیرینی دارند. رایحه‌ ی گل‌ ها حس رومانتیک بودن را ایجاد می کنند. تقریباً اکثر زنانی که اهل ریسک نیستند و زندگی آرام را ترجیح می دهند عطرهای این گروه انتخاب اولشان است.

می توانید عطر های هانیبال (Hannibal) و کراون (Crown) و پراسپرو (Prospero) با این رایحه عطری را در فروشگاه آلفا مونته بررسی کنید.

 

شرقی (Oriental)

عطرهای شرقی در اروپا و آمریکا طرفداران بسیاری دارد. دلیل آن هم به کار بردن ترکیب رایحه ادویه‌ است که این گروه را از سایر عطرها در آن منطقه متمایز می کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله عطر شرقی را مطالعه کنید.

می توانید عطر های ریچموند (Richmond) و دارک لرد (Dark Lord) با این رایحه عطری را در فروشگاه آلفا مونته بررسی کنید.

 

چوبی (Woody)

رایحه عطر چوبی به خودی خود آرامش بخش می باشد و با  رایحه ای ملایم و شیرین، حس کلاسیک و شیک بودن را القا می کنند. معمولا افرادی که روابط اجتماعی زیادی دارند این نوع رایحه را انتخاب می کنند.

می توانید عطر های والکان (Valkan) و چلنجرز (Challengers) با این رایحه عطری را در فروشگاه آلفا مونته بررسی کنید.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
معرفی ۱۰ عطر برای عید ۱۴۰۳

به‌زودی بهار وارد خانه‌ها می‌شود و با آغاز فصل جدید ممکن است بخواهید در کلکسیون عطرهایتان تجدیدنظر و عطر ۱۴۰۳ […]

ادامه مطلب
نظر خود را ارسال کنید