این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

عطر اقیانوسی چیست؟ معرفی ۳ عطر از گروه بویایی اقیانوسی (دریایی)

زمان مطالعه مقاله 10 دقیقه
تاریخ انتشار ۹ مهر ۱۴۰۲

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نسیم هیجان انگیز اقیانوس، در کنار هوای کوهستانی تازه، دو حسی است که با عطر اقیانوسی همیشه همراه شماست. با نزدیک شدن به فصل تابستان حس اشتیاق به عطرهای تازه و با طراوت بیشتر هم می‌شود. با یقین می‌توان گفت گروه عطرهای اقیانوسی به همان اندازه تازه خواهند بود.

انواع رایحه اقیانوسی مدرن از زمان تولید خود محبوبیت زیادی در بین طرفدارانشان پیدا کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر در مورد گروه عطرهای آبی و دریایی صحبت کنیم.

عطر اقیانوسی چیست؟

عطرهای دریایی و آبی

عطر اقیانوسی یا عطر دریایی با رایحه آب‌های طبیعی همچون دریا، اقیانوس، دریاچه، رودخانه و همچنین صخره همراه است. این رایحه را می‌توان با بوی چوب، درختان ساحلی و شن‌های خاکی متناظر دانست.

عطرسازان برای ساخت عطر و ادکلن اقیانوسی از روغن‌های ضروری مانند مرکبات، گیاهان ساحلی، برخی از آبزیان و چوب استفاده می‌کنند. از مهم‌ترین ترکیبات به کار رفته در این عطرها، Calone است که تداعی کننده رایحه تازه دریاست. این رایحه با رنگ‌های خاص اقیانوس، از جلبک دریایی شور تا انواع میوه‌های خوش طعم مطابقت خاصی دارد. رایحه عطر اقیانوسی تقریبا مدرن است و برای افراد با سبک‌های جوان‌پسند مناسب خواهد بود.

معرفی انواع نت‌های عطر اقیانوسی

می‌توان گفت انواع مختلف عطر اقیانوسی، با فرمول‌های پیچیده، برای جذب طیف وسیعی از عطرها و تبدیل شدن به یک رایحه خاص در طبیعت، راه درازی را پشت سر گذاشته است. به گونه‌ای که با استفاده از آن، گویی در مکان ساحلی، در حال قدم زدن هستید.

به عنوان مثال، رایحه نسیم دریا با نت‌های مرکباتی، ترکیب شده تا هرچه بیشتر طراوت یک عطر خنک اقیانوسی افزایش پیدا کند. نت‌های گلی مانند نیلوفر آبی نیز برای ایجاد رایحه ادکلن اقیانوسی شیرین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از طرفی نت‌های چوبی مانند چوب سدر هم جهت ایجاد رایحه‌ای شبیه به ساحل دریا مؤثر هستند. به عنوان مثال ادکلن ویلا آسونیا (Villa Ausonia) یک ادکلن اقیانوسی منحصر به فرد است که با الهام از نسیم اقیانوس اطلس در جنوب غربی فرانسه ساخته شده است. این ادکلن ترکیبی غیرمعمول از رایحه طبیعی سیب، ریحان و لیمو است و با نت میانی چوبی و رایحه‌ای بر پایه وانیل و مشک طراحی شده است.

بهترین زمان استفاده از عطر و ادکلن اقیانوسی

می‌توان گفت انواع مختلف عطرهای اقیانوسی، عطرهایی همه کاره هستند که در هر موقعیت و زمان اعم از شب و روز یا در جمع‌های دوستانه و رسمی قابل استفاده خواهند بود.

از طرفی با توجه به خنک بودن غالب عطر اقیانوسی، برای استفاده در فصل تابستان و بخصوص گرمای روز، مناسب هستند. با این حال از آنجایی که این گروه عطرها واقعا تازه و با طراوت هستند، می‌توانید آن‌ها را برای فصل‌های مختلف سال استفاده کنید و دیگران را تحت تأثیر خود قرار دهید.

معرفی چند عطر اقیانوسی و دریایی

عطر دریا

عطرهای اقیانوسی به دلیل حس تازگی و طراوتی که دارند، باعث می‌شوند فرد سرشار از انرژی و سرزندگی شود. بنابراین اگر دوست دارید روز خود را با انرژی و طراوت کافی آغاز کنید، پیشنهاد می‌کنیم یکی از عطرهای اقیانوسی ذیل را تهیه کنید.

عطر اقیانوسی زنانه Omnia Crystalline

اگرچه اکثر گروه‌های عطر با رایحه اقیانوسی، مردانه هستند اما در بین آن‌ها عطرهای زنانه خوشبو هم وجود دارد. عطر زنانه اقیانوسی با طراوت Omnia Crystalline Bvlgari مثال جذابی از این دسته است. این عطر اقیانوسی زنانه رایحه‌ای فوق‌العاده، با نت‌های دل انگیزی همچون بامبو، گلابی، چای و گل نیلوفر ارائه می‌شود.

عطر اقیانوسی مردانه Hugo ICED

این عطر به عنوان یکی از بهترین عطرهای اقیانوسی برای مردان معرفی شده است. چرا که به دلیل وجود نت‌های معطری همچون نعنا، چای، پرتقال تلخ، ویرجینیا یا وتیور در آن، حس تازگی وصف ناپذیری ایجاد خواهد کرد. استفاده از این عطر اقیانوسی مردانه Hugo Iced Hugo Boss توأم با یک حس زنده بودن عمیق است که بلافاصله بعد از مصرف، ایجاد می‌شود. هوگو باس هوگو آیسد یکی از بهترین عطرهای خنک دریایی محسوب می‌شود.

عطر اقیانوسی اسپرت اوردوز (Overdose)

عطر دریایی اوردوز، یکی از آن عطرهای اقیانوسی جذاب موجود در بازار ایران است که نماینده رسمی برند آلفامونته آن را وارد می‌کند. اوردوز به لطف نت‌های جذاب آب دریا، جلبک دریایی و نمک جزو محبوب‌ترین عطرها برای طرفداران ادکلن اقیانوسی محسوب می‌شود. طبع این عطر، خنک و تلخ است و برای فصول بهار، تابستان و تا حدی پاییز طراحی شده است. اوردوز یک توییست قوی از عطر محبوب Megamare Orto Parisi به حساب می‌آید.

← جهت خرید عطر اوردوز (Overdose) کلیک کنید →

جمع بندی

لیست فوق تنها موارد محدودی از عطرهای اقیانوسی هستند. بنابراین اگر در بین عطرهای گروه دریایی به دنبال عطر مورد نظر خود هستید، می­توانید از طریق وبسایت و مشاهده همه عطرهای اقیانوسی، عطر مطلوب خود را انتخاب کنید.

در این مطلب به معرفی عطر اقیانوسی و ویژگی‌های مربوط به آن پرداختیم. همانطور که گفته شد این گروه عطر با رایحه دریایی که دارد، مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است‌. البته لازم به ذکر است اگر می‌خواهید یک عطر دریایی اصل داشته باشید قبل از هرچیز بهتر است با گروه بویایی و نت‌های آن بیشتر آشنا شوید تا در نهایت خرید رضایت بخش تری داشته باشید.

از طرفی برای خرید عطر اقیانوسی، حتما از طریق فروشگاه‌های معتبر فروش عطر و ادکلن که به صورت آنلاین یا حضوری در حال فعالیت هستند، اقدام کنید.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظر خود را ارسال کنید