این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

عطر امضا چیست؟ راهنمای خرید و انتخاب عطر امضاء

زمان مطالعه مقاله 10 دقیقه
تاریخ انتشار ۱۸ فروردین ۱۴۰۳

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

انتخاب یک عطر جدید آسان نیست، اما پیدا کردن عطری که بتواند شما را تعریف کند، حتی سخت‌تر نیز خواهد بود. شاید فردی باشید که توانسته‌اید رایحه مورد علاقه خود را پیدا کنید، اما هنوز کسانی هستند که ساعت‌ها در فروشگاه‌های عطر جستجو می‌کنند، ولی هنوز سردرگم هستند. عطری که شما را با آن می‌شناسند، «عطر امضا» نام دارد.

شما بالاخره با جستجوی زیاد می‌توانید رایحه مورد علاقه خود را پیدا کنید تا هویت شخصیتان را نشان دهید. با خرید عطر امضا به دیگران اجازه می‌دهید حتی بدون صحبت کردن با شما، سبک زندگی و خصوصیات فکری شما را درک کنند. در این بررسی به طور کامل در مورد عطر امضا صحبت می‌کنیم.

عطر امضا چیست؟

عطر امضا چیه؟

عطر امضا (Signature Scent/Perfume) عطری است که شما را تعریف می‌کند؛ دقیقاً همان چیزی را می‌گوید که می‌خواهید در مورد شما گفته شود، عطری است که شما را از آن می‌شناسند و با شیمی بدن شما بی‌نهایت سازگار است.

شما از عطر مورد علاقه خود سیر نمی‌شوید و بارها از آن در فصول مختلف استفاده می‌کنید. این عطر شما به معنای واقعی کلمه، قدیمی نمی‌شود و شما همیشه از اسپری کردن آن لذت می‌برید.

قدرت زیادی در یک عطر نماد یا نشان وجود دارد و شما باید آن را همتای زیبایی برای استایل شخصی در نظر بگیرید. سعی کنید عطری را پیدا کنید که واقعاً در شما طنین انداز می‌شود. هر فردی ترجیحات خاص خود را دارد، به همین دلیل به سراغ عطر مورد علاقه خود می‌رود.

اگر بخواهیم کاملتر توضیح دهیم، باید به گفته‌های جو فیرلی (موسس شرکت Perfume Society و یکی از کارشناسان مجله عطر The Scented Letter) اشاره کنیم:

دو مکتب و دیدگاه کلی در بین افراد در مورد استفاده از عطر وجود دارد؛ دسته اول افرادی که از عطرهای مختلف بر اساس عواطف، حالات احساسی آن لحظه و موقعیت متناسبشان استفاده می‌کنند و دسته دوم افرادی که علاقه‌مندند از عطر امضایی استفاده کنند تا همه او را با آن بشناسند – آنها ممکن است وارد یک اتاق شوند و بفهمند شما لحظاتی پیش آنجا بوده‌اید – و آنرا بخاطر بسپارند و با آن رایحه به یاد شما بیفتند.

شما جزو کدام دسته‌اید؟ اگر شما هم جزو دسته دومید و یا علاقه‌مندید در مورد آن بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

چگونه عطر امضا انتخاب کنیم؟

حال که دانستید عطر امضا یعنی چه؟ در نحوه انتخاب عطر امضا باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. برخی از عطرها به بیش از یک خانواده عطری تعلق دارند، اما دانستن اینکه به چه نت‌هایی تمایل دارید، می‌تواند به شما در انتخاب عطر مورد علاقه‌تان کمک کند. رایحه‌های گلی بیشتر زنانه هستند، عطرهای تند و گرم با رایحه‌های چوبی و خاکی مردانه محسوب می‌شوند.

هر عطری به طور منحصر به‌ فردی نت‌ها و آکوردهای بسیاری را با هم ترکیب می‌کند، بنابراین در حالی که یک عطر ممکن است رایحه‌ای چوبی داشته باشد، شاید حاوی ترکیبات میوه‌ای نیز باشد. اما دانستن اینکه چه خانواده عطری را دوست دارید، اولین قدم برای یافتن بهترین عطر امضا است.

  • شناخت خانواده‌های بویایی

فهم انواع عطرها تقریباً مانند فهم ژانرها در موسیقی است! دیوید مولتز می‌گوید:

“وقتی چیزی را می‌شنوید، می‌خواهید تفاوت بین هیپ هاپ یا باروک را بدانید! بنابراین خوب است بدانید که چه عطرهایی گلی، تازه، چوبی و غیره هستند!”

بعضی از عطرها به بیش از یک خانواده عطری وابسته هستند، اما دانستن اینکه به چه نت‌هایی تمایل دارید، می‌تواند به سرعت دامنه جستجوی شما برای یافتن یک عطر امضای عالی را محدود کند. عطرهای گلی تمایل به زنانگی و بلوغ بیشتری دارند، عطرهای تند تمایل به گرم‌ و تحرک برانگیز‌تر بودن را دارند، عطرهای چوبی معمولاً خاکی و مردانه‌اند و عطرهای تازه و یا اقیانوسی معمولاً ترش یا سبک‌ و آبی‌تر هستند. البته، هر عطر نت‌ها و ترکیبات مختلفی را به طور منحصر به فرد ترکیب می‌کند، اما دانستن اینکه به کدام خانواده عطری عمده علاقه دارید، اولین قدم در جهت پیدا کردن عطر امضایی خود است.

  • به عطر زمان بدهید!

عطرها به دلیل شیمی بدن منحصر به فرد ما، بر روی هر فرد به شکل متفاوتی می‌بویند، به همین دلیل، عطر روی کاغذ نمونه نشان‌دهنده نحوه ترسیم بوی آن بر روی پوست شما نخواهد بود. قبل از خرید یک عطر در اندازه کامل، از نمونه‌برداری یا استفاده از عطرهای در اندازه‌ی سفری استفاده کنید و با عطر برای یک هفته یا بیشتر بمانید. به خود اجازه دهید تا کمی با یک بوی جدید زندگی کنید، قبل از اینکه قضاوت کنید!

  • دوست دارید چگونه بنظر برسید؟!

به این فکر کنید که می‌خواهید از عطر امضاء خود چه حسی بدهید؟! آیا می‌خواهید بازیگوش و شاداب به نظر برسید؟ یا می‌خواهید سرد و جذاب بنظر برسید؟! هنگامی که بین بوهای میوه‌ای و سبز به صورت موازی عطرهای چرمی و شاه پری را تست می‌کنید به این فکر کنید که دوست دارید چطور بنظر بیایید؟ به قول شاپیرو (خالق برند عطر نیش Ellis Brooklyn): “وقتی عطر را انتخاب می‌کنید، نه فقط برای اینکه چه کسی هستید، بلکه برای اینکه چه کسی می‌خواهید باشید نیز انتخاب کنید!”

  • ماندگاری عطر مهم است!

مدت زمان ایده‌آل برای طول عمر عطرتان را در نظر داشته باشید. قطعا این مسئله جزو موارد مهم در هنگام انتخاب عطر امضایتان محسوب می‌شود. پس از پیش از خرید عطر امضا حتما در مورد غلظت عطرها اطلاعات کسب کنید. شما که نمی‌خواهید عطر مورد علاقه‌تان خیلی زود تاثیرش را از دست بدهد، می‌خواهید؟!

  • به شامه‌تان استراحت داده باشید!

قبل از رسیدن به فروشگاه عطر، در طول آن روز هیچ عطر یا ادکلنی استفاده نکنید. اینطوری، حس بویایی شما تازه و بدون بوهای دیگر خواهد بود. همچنین در هر فرصت بیش از دو یا سه عطر تست نکنید، اجازه بدهید بویایی‌تان سرحال باشد.

  • صبر کنید تا فرآیند بویایی طی شود

هر عطر طی روز به شیوه‌ای متفاوت تکامل می‌یابد و پس از چند ساعت، مشاهده خواهید کرد که عطر خاصی چگونه با شما کار می‌کند. همه چیزی که پیش‌تر درباره نت‌های عطری، خانواده‌های عطری و غلظت عطرها یاد گرفته‌ایم، حالا مفید خواهد بود.

بعضی از عطرها ممکن است به طور کلی خسته کننده باشند، در حالی که برخی دیگر که ابتدا عجیب بنظر می‌آیند، ممکن است به طور شگفت‌انگیزی تکامل پیدا کنند. بنابراین از روی حس‌تان نسبت به اولین پاف عطر در پنج ثانیه آغازین تصمیم گیری نکنید!

  • این رایحه‌ی شماست!

آنچه که دوست دارید را انتخاب کنید، نه آنچه دیگران می‌خواهند! در نهایت، این مسئله به آنچه که شما دوست دارید بستگی دارد.
امضای شما نمایانگر شخصیت شماست و تصویری از شماست که به دنیای اطراف ارسال می‌کنید.

بنابراین، همیشه آنچه را که دوست دارید بپوشید و نه آنچه دیگران می‌خواهند.

نکات مهم در خرید عطر امضا

عطر امضا یا Signature Scent

به مانند انتخاب لباس، آرایش و دیگر مسائل شخصی، در خرید عطر امضاء نیز می‌بایست به موارد مختلفی توجه کرد و آن‌ها را در نظر گرفت.
در ادامه به برخی از نکات کلیدی در انتخاب عطر منحصر به فرد شما اشاره می‌کنیم:

  • شخصیت

مهمترین نکته در انتخاب عطر امضا، توجه به شخصیت است. همانطور که پیش‌تر بیان کردیم، عطر نماد، نماینده هویت شخصی شماست. اگر فردی جدی هستید، عطری با رایحه چوبی را انتخاب کنید، اگر فردی شوخ طبع یا پراحساس هستید، عطر با رایحه گلی یا رایحه خنک و فرش می‌تواند انتخاب خوبی باشد. توجه کنید که خصوصیات عطر امضاء مردانه با عطر امضاء زنانه به طبع متفاوت است.

  • سن

انسان‌ها بسته به سن ممکن است از عطرهای مختلفی خوششان بیاید. یک دختر ۲۰ ساله ی بازیگوش، احساسات و خلقیات متفاوتی نسبت به یک بانوی ۴۰ ساله بالغ دارد. بنابراین، عطر می‌تواند تداعی کننده سن و روحیات فرد باشد. رایحه عطر امضا می‌تواند از سنین پایین تا بالا از نت‌های پرجنب و جوش به نت‌های سنگین تغییر کند.

  • فصل

عطر نماد در هر فصل می‌تواند برای افراد متفاوت باشد. تغییرات آب و هوایی در احساسات و خلقیات انسان نیز تاثیرگذار هستند. افراد دوست دارند در فصول سرد از عطرهای گرم و بالعکس استفاده کنند. پس عطر امضا را مطابق با فصل انتخاب کنید تا تاثیرگذاری آن در ذهن و روان شما بیشتر باشد.

  • موقعیت شغلی

عطر نماد یا نشان می‌تواند در محل کار متفاوت از یک دورهمی دوستانه باشد. به خصوص اگر مدیر شرکت هستید یا سمتی بالایی دارید، انتخاب یک عطر که نشان دهنده شخصیت شما باشد، ضروری خواهد بود. بدین ترتیب همه شما را در محیط کار با عطری که می‌زنید، می‌شناسند و نسبت به شما قضاوت می‌کنند. مثلا اگر قصد خرید عطر مناسب جلسات کاری دارید نباید از عطرهای Fresh و سبک روزمره استفاده کنید.

معرفی بهترین عطرهای امضا

به نظر نکتۀ دیگری باقی نمانده. هرآنچه که برای خرید یک عطر امضاء عالی نیاز بود را شرح دادیم.
در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین عطر امضاهای پرطرفدار موجود در شرکت آلفا مونته می پردازیم:

  • عطر امضای مردانه کونتیننتال پلاس

عطر کونتیننتال پلاس

عطر امضای مردانه است که تجلی بخش خصوصیات مردان خواهد بود. این گروه از عطرها به قدرت، استقامت و جسارت مردان اشاره دارند. اگر می‌خواهید شخصیت خود را به عنوان فردی جسور و شجاع نشان دهید، به سراغ رایحه‌های چوبی، ادویه جات، خاکی و اقیانوسی بروید. پیشنهاد می کنیم عطر کونتیننتال پلاس آلفا مونته را بررسی کنید.

  • عطر امضای زنانه یارن

خرید عطر یارن (Yarn)

عطر امضای زنانه باید تداعی کننده زیبایی، جذابیت و ظرافت‌های بانوان باشد. این گروه از عطرها باید اغواکننده باشند و شخصیت زنان را طوری به تصویر بکشند که الهه زیبایی هستند. پس باید به سراغ رایحه‌های گلی، میوه‌ای، مرکبات و رایحه‌های شرقی افسون‌گر بروید. عطر یارن آلفا مونته می تواند در این دسته قرار گیرد.

  • عطر امضای اسپرت رندلف

خرید عطر رندلف (Randolph)

عطر امضای اسپرت همانطور که از نامش پیداست، برای موقعیت‌های روزانه مناسب است. اگر به دانشگاه یا محل کار می‌روید، این مدل را خریداری کنید. عطرهای اسپرت روحیه پرجنب و جوشی دارند و نشان دهنده این هستند که شما فردی فعال، ورزشکار و بسیار سرزنده هستید. عطر رندلف جزء عطرهای پرطرفدار و جدید آلفا مونته است که می تواند امضاء شخصی خوبی برایتان باشد.

جمع‌بندی

خرید عطر امضا برای هر فردی در هر سن و موقعیتی ضروری است. این عطر می‌تواند شخصیت شما را تعریف کند، بدون آنکه نیاز باشد در مورد خودتان حرفی بزنید. با این حال، وقتی از کسی می‌پرسید: «نام عطر امضای شما چیست؟» اکثریت مردم جوابی خاصی به سوال شما نمی‌دهند! شاید آنها به رایحه خاصی علاقه داشته باشند، اما نمی‌دانند که چطور یک عطر می‌تواند هویت آنها را به گونه‌ای اسرارآمیز نشان دهد. عطر نماد می‌تواند به شما در رسیدن به یک رابطه عاشقانه، پیدا کردن کار مناسب یا موفقیت در هر زمینه دیگری کمک کند. با بررسی قیمت عطر امضا در وبسایت «آلفا مونته» می‌توانید عطر شخصی و مورد علاقه مناسب خود را پیدا کنید.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظر خود را ارسال کنید