این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

معرفی ده عطر تلخ و خنک مردانه معروف جهان

زمان مطالعه مقاله دقیقه
تاریخ انتشار ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

بهترین عطرهای تلخ و خنک مردانه معمولاً فرمولاسیون خاص خودشان را دارند. در واقع، یکی از موارد نادری که شیمی و هنر با احترام و قدردانی هرچه تمام‌تر باهم روبه‌رو می‌شوند، در خط تولید انواع ادکلن تلخ و خنک مردانه است. به این ترتیب، سفر برای کشف یک رایحه جدید آسان‌تر می‌شود. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی‌های بهترین ادکلن‌های مردانه تلخ و خنک، صحبت و ۱۰ نمونه از برترین عطرهای این حوزه را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

ادکلن تلخ و خنک مردانه

انتخاب عطر تلخ و خنک مردانه

عطر تلخ و خنک مردانه معمولاً عطری سبک است که بدون ایجاد سردرد می‌تواند تا ساعت‌ها ماندگاری داشته‌باشد؛ اما برای درک بهتر اینکه کدام فرمولاسیون مناسب شما است، ابتدا باید ویژگی‌های این عطرها را بدانید.

یک ادکلن مردانه با بوی تلخ و خنک اغلب به‌عنوان «افتر شیو» یا «ادکلنی با رایحه مرکباتی یا چوبی» یاد می‌شود و شامل نت‌های مرکباتی، چوبی، سبز و آبزی است. نت‌های چوبی تداعی‌گر خاطرات کتاب‌های قدیمی، تراشه‌های مداد و آتش‌های کمپ هستند و از احساس‌برانگیزتر‌ترین و نوستالژیک‌ترین خانواده‌های عطری به‌شمار می‌روند. چوب‌های خشک، گرم و غنی مانند چوب صندل، چوب سدر، نعناع هندی، بلوط، چوب صندل و خس‌خس از رایحه‌های متداول به‌کاررفته در این عطرها هستند.

با نت‌های مرکباتی، جشنی از عطرهای سرزنده و پرانرژی در انتظار شما است. پرتقال، ترنج، لیمو، ماندارین، یوزو و گریپ فروت به عطرهای مردانه تلخ و خنک جذابیتی پرطراوت می‌بخشند. رایحه‌های مرکبات معمولاً شاداب و زودگذر هستند؛ اما حسی خارق‌العاده به عطر می‌بخشند. بااین‌حال، شناسایی برخی از نت‌ها مانند نت‌های مرکباتی در عطرهای مردانه آسان‌تر از برخی نت‌های دیگر مانند زنبق است.

نرولی هم اسانسی لطیف است که از شکوفه‌های درخت پرتقال سویل استخراج می‌شود و با لبه مرکباتی، خود را نشان می‌دهد و در عطرهای خنک و تلخ مردانه یافت می‌شود. نت وتیور با رایحه چوبی، دودی و تقریباً غبارآلود، یکی از ستون فقرات عطرهای مردانه است که هم در ترکیبات میانی و هم در ترکیبات پایه استفاده می‌شود و سلطان تمام نت‌های دوست‌داشتنی است.

بهترین ادکلن مردانه خنک و تلخ

بهترین عطر خنک و تلخ مردانه، عطر تلخ و خنک با ماندگاری بالا است که پیچیدگی و ابعاد بیشتری را هنگام استشمام ایجاد می‌کند. نت‌های تلخ تونالیته جالبی به عطر می‌بخشند و نشاط و درخشندگی را به‌همراه می‌آورند. آن‌ها به عطر عمق می‌بخشند و درخشان، شاد و ظریف هستند. از نت‌های یک عطر مردانه تلخ و خنک می‌توان برای تضاد رایحه‌های گرم و تند یا بهبود نت‌های معطر استفاده کرد. در واقع، اگر به نت‌هایی مانند نعناع هندی، عنبر یا مشک نگاه کنید، به‌خودی‌خود هرگز جذاب نیستند؛ اما وقتی با یک فرمولاسیون عالی ترکیب و متعادل شوند، جذابیت پیدا می‌کنند.

لیست ده عطر خنک و تلخ مردانه

در ادامه به معرفی ۱۰ نمونه از بهترین ادکلن های تلخ و خنک مردانه خواهیم پرداخت.

۱- کرید اونتوس Aventus Creed

Aventus Creed for men

کرید اونتوس را بهترین عطر تلخ و خنک مردانه می‌دانند که در اتمسفری از نت‌های آغازی ترنج، توت سیاه، سیب، لیمو و فلفل صورتی شما را غرق می‌کند. نت‌های میانی آناناس، نعناع هندی و یاس مراکشی است و در پایان با توس، مشک، خزه بلوط، آمبروکسان و چوب سدر بدرقه می‌شوید. قیمت بالای عطر کرید به ترکیبی از عوامل، از جمله کیفیت مواد تشکیل‌دهنده، اعتبار برند و فرمولاسیون کمیاب نسبت داده می‌شود وگواهی بر تعهد این برند به برتری و تجمل است.

بهار و تابستان بهترین فصل‌ها برای استفاده از این عطر خاص هستند. عطرهای کرید، از جمله کرید اونتوس، به خاطر ماندگاری طولانی‌مدت خود شناخته می‌شوند و به‌طور متوسط بین ۶ تا ۱۰ ساعت روی پوست باقی می‌مانند. با این‌ حال، طول عمر واقعی عطر ممکن است بسته به عواملی مانند نوع پوست، تکنیک استفاده و شرایط محیطی متفاوت باشد. پخش بوی کرید اونتوس بسیار بالا و تا شعاع حداقل ۵ متری است. شرکت آلفامونته نسخه شرکتی اونتوس کرید را تحت عنوان عطر کونتیننتال پلاس ارائه کرده است.

← جهت مشاهده مشخصات ادکلن کرید اونتوس کلیک کنید →

← جهت خرید ادکلن کرید اونتوس شرکتی کلیک کنید →

۲- شنل بلو Bleu de Chanel

Bleu de Chanel Chanel for men

شنل بلو معروف‌ترین عطر تلخ و خنک مردانه با ماندگاری بالا است که در گروه بویایی چوبی معطر قرار می‌گیرد. ادکلن دل آکوا آلفامونته، بهترین ادکلن مردانه تلخ و خنک زیر ۲ میلیون تومان، مشابه ادکلن بلو د شنل است و با ترکیب گیاهان معطر و مجلل توانسته نت‌های بالایی لیمو، نعناع، ​​فلفل صورتی و گریپ فروت را در کنار نت میانی زنجبیل، ایزو ای سوپر، جوز هندی و یاس و نت‌های پایه لابدانوم و مشک سفید گرد آورد.

Bleu de Chanel در سال ۲۰۱۰ عرضه شد. این عطر می‌تواند در تمام طول سال، در هر فصل و برای هر مناسبتی استفاده شود. طول عمر Bleu de Chanel استثنایی است و در صورت استفاده سبک از ۴ تا ۶ ساعت و بعد از استفاده سنگین تا ۸ یا ۹ ساعت روی پوست باقی می‌ماند.

← جهت مشاهده مشخصات ادکلن بلو شنل کلیک کنید →

← جهت خرید ادکلن بلو شنل شرکتی کلیک کنید →

۳- کرید رویال می فر Royal Mayfair Creed

Royal Mayfair Creed for women and men

ادکلن تلخ و سرد مردانه کرید رویال می فر جزو گروه‌های گلی میوه‌ای است. رویال میفر در سال ۲۰۱۵ عرضه شد. رایحه اصلی این عطر Olivier Creed است و نت‌های ابتدایی آن کاج، جین و آهک هستند. نت میانی رز و نت‌های پایه اکالیپتوس، سدر و پرتقال هستند. این ادکلن در فصل‌های گرم سال بهترین بازدهی را دارد؛ اما در زمستان هم می‌تواند شما را به یاد عطر سرمست‌کننده درختان کاج بیندازد.

← جهت مشاهده مشخصات کرید رویال می فر کلیک کنید →

۴- تق هرمس Terre d’Hermès

Terre d'Hermès Hermès for men

تق هرمس یک عطر سرد و تلخ مردانه است که معادل باکیفیت آن یعنی ادکلن خنک و تلخ مردانه ارزان، چلنجرز آلفامونته را هم می‌توانید خریداری و استفاده کنید. عطر هرمس Terre d’Hermes Parfum در دسته عطرهای چوبی قرار می‌گیرد. Terre d’Hermes Parfum در سال ۲۰۰۹ عرضه شد و نت‌های ابتدایی آن، پرتقال و گریپ‌فروت هستند. نت میانی را رایحه عجیب سنگ چخماق و نت‌های پایه را رایحه‌های چوبی، خزه بلوط و بنزوئین تشکیل می‌دهند.

این عطر از بهترین عطرهای بهاری و تابستانی محسوب می‌شود؛ اما در پاییز و زمستان هم جذابیت خاص خودش را دارد. زمان ماندگاری چلنجرز آلفامونته در حدود ۴ تا ۵ ساعت و پخش بوی آن بالا است.

← جهت مشاهده مشخصات ادکلن تق هرمس کلیک کنید →

← جهت خرید ادکلن تق هرمس شرکتی کلیک کنید →

۵- لالیک انکر نویر اسپرت Encre Noire Sport Lalique

Encre Noire Sport Lalique for men

لالیک انکر نویر اسپرت جزو بهترین عطرهای خنک و تلخ مردانه است که در دسته بویایی چوبی از نوع آبی قرار می‌گیرد. Encre Noire Sport در سال ۲۰۱۳ عرضه شد. نت‌های اولیه آن گریپ فروت، ترنج و جوز هندی و نت‌های میانی سرو، نت‌های آبی و اسطوخودوس هستند. نت‌های پایه را وتیور بوربن، وتیور هائیتی، چوب کشمیر و مشک تشکیل می‌دهند. نت‌های ترنج و گریپ فروت به این عطر لالیک درخشندگی می‌بخشند و از تیره شدن یا مرموزشدن آن جلوگیری می‌کنند. این عطر برای تابستان، پاییز و بهار مناسب است. ماندگاری عطر Lalique Encre Noire Sport EDT تا ۶ ساعت و پخش بوی آن بالا است.

← جهت مشاهده مشخصات ادکلن لالیک انکر نویر اسپرت کلیک کنید →

۶- اورتو پاریسی مگاماره Megamare Orto Parisi

Megamare Orto Parisi for women and men

اورتو پاریسی مگاماره یک ادکلن خنک و تلخ مردانه-زنانه (اسپرت) است که مدل شرکتی باکیفیت آن را شرکت آلفامونته با نام اوردوز آلفامونته به بازار ارائه کرده است. این عطر تلخ و خنک مردانه با ماندگاری بالا در دسته رایحه‌های آبی معطر قرار می‌گیرد. Megamare در سال ۲۰۱۹ عرضه شد. نت‌های ابتدایی، ترنج و لیمو و نت‌های میانی جلبک دریایی، کالون و هدیون هستند.

در نت‌های پایه هم آثار مشک، آمبروکسان و سدر را خواهید دید. این عطر دارای رایحه‌های متمایز خیار دریایی و جلبک دریایی است که نت‌های کلیدی مگاماره محسوب می‌شوند. خیار دریایی که به‌خاطر رایحه دریایی و شور خود شناخته شده است، عنصری منحصربه‌فرد و متمایز را به عطر اضافه می‌کند. درواقع، اوردوز آلفامونته نیز مانند مگاماره یک عطر آبزی است که به اقیانوس و رازهای آن تعلق دارد. این عطر، چهار فصل و دارای ماندگاری و پخش بوی بالا است.

← جهت مشاهده مشخصات اورتو پاریسی مگاماره کلیک کنید →

← جهت خرید ادکلن مگاماره اورتو پاریسی شرکتی کلیک کنید →

۷- پارفومز د مارلی گرینلی Greenley Parfums de Marly

Greenley Parfums de Marly for women and men

پارفومز د مارلی گرینلی جزو محبوب‌ترین ادکلن های خنک و تلخ مردانه و زنانه با رایحه معطر مرکباتی است که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد. نت‌های ابتدایی این عطر، سیب سبز، ترنج کالابریایی و پرتقال ماندارین و نت‌های میانی پتی‌گرن، سدر، ترمه، پوماروز و بنفشه هستند. نت‌های پایه از خزه بلوط، مشک و عنبروود تشکیل شده‌اند. این عطر مناسب فصل‌های تابستان و بهار است و بسته به ترکیب شیمیایی بدن حدود ۶ تا ۷ ساعت روی پوست باقی می‌ماند.

← جهت مشاهده مشخصات ادکلن گرینلی پارفومز د مارلی کلیک کنید →

۸- دیور فارنهایت Fahrenheit Dior

Fahrenheit Dior for men

دیور فارنهایت یک ادکلن تلخ خنک مردانه فوق‌العاده به یاد ماندنی است که توسط شرکت آلفامونته با نام بوناونتورا بازسازی شده است. این عطر به دسته ادکلن‌های کهربایی مردانه تعلق دارد و در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شده است. نت‌های ابتدایی دیور فارنهایت، جیر، شیرین بیان و ماندارین سیسیلی هستند. رایحه میانی برگ بنفشه، رام، گشنیز و زیره و نت‌ پایه وانیل بوربون است. عطر فارنهایت دیور یک عطر آروماتیک فوجر مردانه و متعلق به خانواده مردانه اسپایسی شرقی است که با توجه به رایحه جذابش برای استفاده در شب‌های فصول سرد سال در نظر گرفته شده است. غلظت ادو پرفیوم آن باعث تثبیت بسیار خوب روی پوست و ماندگاری بالا می‌شود.

← جهت مشاهده مشخصات ادکلن فارنهایت دیور کلیک کنید →

← جهت خرید ادکلن دیور فارنهایت شرکتی کلیک کنید →

۹- تام فورد گری وتیور Grey Vetiver Tom Ford

Grey Vetiver Tom Ford for men

تام فورد گری وتیور یک ادکلن مردانه سرد و تلخ با رایحه‌ای عالی و قیمتی گران است؛ اما شما می‌توانید نمونه شرکتی باکیفیت آن را در عطر ایتالیکا آلفامونته پیدا کنید. این عطر رایحه‌ای خوشبو با نت‌های چوب، مرکبات و جوز هندی دارد که جوهر مردانگی جذاب، کاریزماتیک و باشکوه را به تصویر می‌کشد. وتیور گری قدرت کافی برای عبور از هوای خشن زمستانی را ندارد؛ اما در نسیم تابستانی به‌خوبی شناور می‌شود و حس یک علفزار مدیترانه‌ای را با درختان مرکبات بر فراز علفزارهای وتیور ایجاد می‌کند.

این عطر رایحه‌ای متمایز و پیچیده، شیرین و عمیق با حسی چرمی، خاکی، دودی و نت‌های بالایی لیمویی و سبز دارد. نت‌های آغازی شامل گریپ فروت، شکوفه پرتقال و مریم گلی و نت‌های میانی شامل جوز هندی، ریشه زنبق و پیمنتو هستند. رایحه پایه از خس خس، چوب، خزه بلوط و عنبر تشکیل می‌شود. ادو پرفیوم تام فورد وتیور گری به‌طور متوسط ۶ ساعت روی پوست تمیز دوام می‌آورد و پخش بویی تا شعاع ۴ متر دارد.

← جهت مشاهده مشخصات ادکلن گری وتیور تام فورد کلیک کنید →

← جهت خرید ادکلن تام فورد گری وتیور شرکتی کلیک کنید →

۱۰- ورساچه پور هوم Versace Pour Homme

Versace Pour Homme Versace for men

ادکلن Versace Pour Homme یک عطر تلخ خنک مردانه از نوع فوجر معطر است. Versace Pour Homme در سال ۲۰۰۸ عرضه شد. نت‌های ابتدایی آن لیمو، ترنج، نرولی و رز د مای و نت‌های میانی سنبل، سدر، مریم گلی و شمعدانی هستند. نت‌های پایه نیز از دانه تونکا، مشک و عنبر تشکیل شده‌اند. مشتریان این ادکلن را برای تابستان استفاده روزانه عالی می‌دانند. ادکلن ورساچه پور هوم دارای سیلاب و ماندگاری متوسط و پخش بوی مناسب است.

← جهت مشاهده مشخصات ادکلن ورساچه پور هوم کلیک کنید →

سخن پایانی

رایحه‌ها و نت‌های خاص برای زمان‌های خاصی از سال مناسب‌تر هستند؛ اما انتخاب و خرید ادکلن تلخ و خنک مردانه برای یک فصل مشخص شاید در ابتدا کمی دشوار به‌‌نظر برسد. این ادکلن‌ها معمولاً گران‌تر از ادکلن‌های معمولی هستند و در فرمولاسیون آن‌ها از نت‌های خاص و کمیابی استفاده می‌شود؛ اما اگر بودجه کافی برای خرید چنین عطرهایی را ندارید، نگران نباشید! آلفامونته با تولید رایحه‌هایی مشابه ادکلن‌های مردانه تلخ و خنک روز دنیا توانسته است رضایت طیف وسیعی از مشتریان را جذب کند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت آلفامونته ادکلن موردنظرتان را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت خریداری و در اسرع وقت دریافت کنید.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظـــــرات کاربـــــران آلفامونتـــــه
نظر خود را ارسال کنید

مهرداد هاشمی 2024-05-22 16:40:10

من از ادکلن های سرد و تلخ مردونه ای که معرفی کردین عاشق تق هرمس بودم و خیلی چلنجرز آلفامونته راضی بودم واقعا باکیفیت بود