این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

معرفی ۵ عطر تند مردانه برای پاییز!

زمان مطالعه مقاله 12 دقیقه
تاریخ انتشار ۱ آبان ۱۴۰۲

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

یکی از انواع محصولات آرایشی و بهداشتی پرمصرف در بین آقایان، عطر و ادکلن است. در این میان عطر تند مردانه جذابیت و محبوبیت بیشتری دارد. استفاده از عطر تند به خصوص در فصول سرد سال با استقبال بیشتری همراه است.‌ ادکلن تند مردانه در برندهای مختلفی به بازار عرضه می‌شود که هر کدام از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند، همانطور که از اسم عطر تند مردانه مشخص است، این عطرها به آقایان، جذبه و ابهت خاصی می‌بخشند و همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس در آن‌ها می‌شوند. ما در این مقاله سعی داریم شما را با بهترین عطر و ادکلن‌های تند مردانه آشنا کنیم.

عطر تند چیست؟

می‌توان گفت عطر و ادکلن تند در بین آقایان از محبوبیت زیادی برخوردار است. این نوع عطرها به خصوص برای مراسم‌های جشن و عروسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. رایحه‌های مورد استفاده در عطرهای تند بیشتر از نوع ادویه‌جات، مشک اندود، کهربا یا عنبر تهیه شده است. این رایحه‌ها در گروه بویایی شرقی قرار می‌گیرند. از آن‌جا که بیشتر آقایان از این نوع عطرها استفاده می‌کنند، به عطر تند مردانه معروف شده‌اند. اکثر عطرهای تند، طبع گرم دارند و به همین دلیل اغلب این عطرها مناسب برای فصول سرد سال هستند.

عطر تند مردانه

همان‌طور که در بالا گفته شد بیشتر مخاطبان عطر تند، آقایان هستند. عطر مردانه تند از رایحه‌های گیاهی معطر و خوشبو تهیه شده است. به طور کلی عطرها به دو گروه گرم و سرد تقسیم می‌شوند که از شش گروه بویایی مرکبات، گل‌ها، کهربا، خانواده چوبی، فوگر و chypre تولید شده‌اند. عطرهای گرم بیشتر از رایحه‌های گل‌‌ فام، عنبر، عود،‌ مشک اندود، کهربا و … تهیه شده‌اند. این عطرها در فصول سرد سال گرمابخش محفل رویایی و جشن‌ها می‌شوند.‌ در حالی که عطرهای سرد از رایحه مرکبات،‌ آبزیان و گیاهان تشکیل می‌شوند. یک سری رایحه دیگر هستند که هم‌زمان در عطرهای گرم و سرد به کار می‌روند. ادکلن تند مردانه نیز دارای دو رایحه گرم و سرد است که بنا به استقبال مشتریان تولید می‌شود.

ادکلن تند مردانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

عطر و ادکلن‌های تند جزو پرفروش‌ترین عطرهای مردانه محسوب می‌شوند. عطر بوی تند غالباً دارای ماندگاری بسیار بالایی است. این نوع عطرها خواص بی‌نظیری دارند. اکثر عطرهای تند از ادویه‌‌جات و ترشی‌جات تهیه می‌شوند. ادکلن تند مردانه، پرستیژ و ابهت خاصی به مردان می‌بخشد و آن‌ها را سرشار از غرور و اعتماد به نفس می‌کند. تجربه شما از خرید عطر تند مردانه چیست؟ آنرا با ما به اشتراک بگذارید.

تاریخچه استفاده از ادویه‌ها در تهیه عطر تند

نت‌های ادویه‌ای در عطر و ادکلن تند مردانه

اگر می‌خواهید بدانید عطر تند یعنی چه‌؟ ابتدا باید با ادویه‌های به کار رفته در رایحه عطرها بیشتر آشنا شوید.
به همین منظور در این بخش به معرفی ادویه‌های تند و نیز تاریخچه استفاده از آن‌ها در عطر و ادکلن‌های تند پرداختیم.

اولین بار از ادویه‌جات برای تهیه عطر، در مصر باستان استفاده شد. در آن زمان‌ها بزرگان و فرعونیان مصر تحسین‌کنندۀ رایحۀ ادویه جات بودند. در واقع ریشه اصلی استفاده از ادویه‌ها به مومیایی کردن مردگان برمی‌گردد. زیرا مصری‌ها برای مبارزه با بوی بد حاصل از اجساد مردگان، اقدام به سوزاندن دارچین در خانه‌های خود کردند. بعدها نیز پزشکان‌ مصری در نسخه‌های خود از ذخایر ادویه استفاده کردند. طوری که برخی از پزشکان ادویه‌ها را به عنوان درمان واقعی برخی از امراض به شمار می‌آوردند.

دلایل متعدد دیگری برای استفاده از ادویه‌ها در ساخت عطرها وجود داشت. از جمله آنها می‌توان به سودآور بودن آن‌ها در تجارت، استفاده زیاد مصریان از ادویه‌ها در غذاها و بالا رفتن کیفیت غذاها با استفاده از ادویه‌‌جات اشاره کرد. در واقع ادویه‌ها باعث می‌شدند که غذاها فاسد نشوند و در تولیدات انبوه کمک زیادی به اقتصاد بوده است.

بعدها تا اوایل قرن شانزدهم، ادویه‌ها دنباله کاروان‌های عرب را به سمت قسطنطنیه و اسکندریه کشاندند و از آن زمان به بعد، تجارت ادویه‌ها و استفاده از آن‌ها در ساخت عطر و ادکلن‌های تند مورد استفاده قرار گرفت.

انواع ادویه‌جات در نت عطر تند

انواع ادویه‌ها شامل ادویه‌جات تازه مانند گشنیز، هل، زنجبیل، فلفل صورتی و تیموت است. هر کدام از این ادویه‌ها مربوط به کشور خاصی است.
در ادامه به بررسی دقیق‌تر برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

هل

هل از گیاهان بومی هندوستان بوده و جزو خانواده زنجبیل و زردچوبه محسوب می‌شود که در مصر باستان به آن بذر ملائکه نیز گفته می‌شود. دانه‌های معطر این گیاه در تولید اسانس‌های عطر و ادکلن تند مردانه به کار می‌رود. اسانس هل بسیار گران‌قیمت بوده، از این‌رو عطرهایی که با استفاده از این اسانس تهیه می‌شوند نیز دارای قیمت بالایی هستند.

گشنیز

یکی دیگر از اسانس‌های مورد استفاده در عطر تند مردانه، گشنیز است که با نام جعفری عربی نیز شناخته شده است. گشنیز دارای رایحه‌ای نشاط‌ آور و تازه است. زنجبیل نیز جزو اسانس‌های مورد استفاده در تولید ادکلن تند مردانه است که توسط مارکوپولو از چین برگردانده شد و از یک گیاه گرمسیری گرفته می‌شود.

زنجبیل

استفاده از نت زنجبیل در تولید اسانس عطر در حال افزایش است. گاهی اوقات درصد کاربرد زنجبیل در عطر آنقدر زیاد می‌شود که به سمت رایحه صابونی می‌رود.

فلفل صورتی

فلفل صورتی یا به عبارتی توت صورتی، میوه‌ای از کشور آمریکای جنوبی است. از تقطیر این‌ میوه، در ساخت عطرها (بخصوص در نت‌های آغازین) استفاده می‌شود. عطرها و ادکلن‌های تندی که با استفاده از فلفل صورتی تولید شده‌اند، ماندگاری بالایی دارند.

انواع عطر تند مردانه

ادکلن تند

عطر های تند مردانه در رایحه‌های مختلف تهیه شده‌اند که هر کدام مناسب با سلیقه و شخصیت خاصی است. ما در این بخش قصد داریم تا شما را با بهترین عطرهای تند مردانه و نیز جذاب‌ترین برندهای ادکلن تند مردانه آشنا کنیم.‌ این عطرها در چهار گروه عطر تند و خنک، عطر تند و گرم، عطر تند و تلخ و عطر تند و شیرین دسته‌بندی می‌شوند. به همین منظور در بخش زیر در مورد انواع ادکلن‌های تند مردانه اشاره‌ای کوتاه شده است.

عطر مردانه تند و خنک

ادکلن مردانه تند و خنک، با رایحه چوبی و معطری که دارد، انتخاب مناسبی برای همه‌ی گروه‌های سنی در بین آقایان است. از مردان جوان خوش پوش گرفته تا مردان میانسال و کلاسیک همگی می‌توانند از این نوع عطرها استفاده کنند. عطر تند و سرد مردانه همچنین باعث جذب اطرافیان و آشکار شدن حسن انتخاب فرد می‌شود. نت‌های مختلف مورد استفاده در عطرهای تند و خنک از روایح نارنگی ماندارین، لیموترش سبز، زنجبیل، فلفل صورتی، دانه سرو کوهی، نعناع هندی، سدر، چوب صندل سفید، اسطوخودوس و کهربا تشکیل شده است.

عطر گرم و تند مردانه

یکی دیگر از انواع عطر تند مردانه، عطرهای تند دارای رایحۀ گرم هستند. عطر مردانه تند و گرم بسیار مورد پسند مردان جوان قرار می‌گیرد.‌ خرید عطرهای گرم و تند بیشتر برای آقایانی که از رایحه سنگین استفاده می‌کنند، مناسب است. زیرا رایحه گرم و تند در ابتدا بسیار سنگین بوده و به مرور زمان بوی آن ملایم و مطبوع می‌شود. همین ویژگی‌ است که همه‌ی دوستداران عطر را شیفته خود می‌کند. اکثر عطرهای گرم و تند به رنگ تیره بوده و بسیار ماندگار هستند.

عطر تند و تلخ مردانه

تندی و تلخی این عطرها، آن‌ها را خاص و منحصر به فرد کرده است. بیشتر آقایان به عطرهایی با رایحه تند و تلخ علاقه خاصی دارند. از این‌رو همواره به دنبال برندهایی از عطرهای تند و تلخ هستند. هرم نت‌های عطر تلخ و تند معمولاً از شاهدانه، قهوه و تنباکو تشکیل شده است. به این صورت که نت‌های آغازی از شاهدانه و نت‌های میانی از قهوه و تنباکو و نت‌های پایه از عود و بخور خوشبو تهیه شده‌اند. عطر تلخ تند مردانه جزو محبوب‌ترین انتخاب آقایان به شمار می‌رود.

عطر تند و شیرین مردانه

عطر تند و شیرین بسیار جذاب و نشاط آور است. ادکلن با بوی تند و شیرین بیشتر در مناسبت‌های رسمی، مهمانی‌های خاص و قرارهای کاری مورد استفاده مردان قرار می‌گیرد.

بهترین عطر های تند مردانه آلفامونته

در تمامی عطرهای تند، رایحه‌های متنوع و دلنشین به کار می‌رود که هر کدام ویژگی‌ خاص خود را دارند. این عطرها از نت‌های پایه و میانی انواع گل‌ها و گیاهان، مرکبات، ادویه‌جات و … تشکیل شده‌اند. در ادامه به معرفی بهترین عطرهای مردانه رایحه تند شرکت آلفامونته می‌پردازیم.

عطر تند مردانه چلنجرز

خرید عطر چلنجرز (Challengers)

عطر تند و تلخ مردانه چلنجرز، یادآور روزهای خنک پاییزی است. در واقع چلنجرز عطری است که روزهایی رویایی در پاییز دل‌انگیز را رقم می‌زند. این عطر از برند آلفا مونته بوده که رایحه ابتدایی آن پرتقال و گریپ فروت است. ترکیب رایحه تند فلفل و بوی خوش عطر گل‌های بهاری در نت‌های میانی ادکلن چلنجرز باعث ایجاد حس آرامش و نشاط می‌شود. رایحه چوبی موجود در چلنجرز نیز نت بی‌نظیری را در این عطر ایجاد می‌کند. چلنجرز عطری خوشبو و خاص از برند آلفا مونته است.

← برای خرید عطر چلنجرز کلیک کنید →

عطر تند مردانه ادگارد

خرید عطر ادگارد (Edgard)

یکی دیگر از محبوب‌ترین‌های عطر تند مردانه، ادگارد بوده که جزو انواع ادکلن سرد و تند محسوب می‌شود. برای خرید عطر خنک و تند یکی از بهترین پیشنهادها، عطر ادگارد است. ادگارد برای دوستداران عطر حس شادی همراه با خنکی، سبکی و خاص بودن را به ارمغان می‌آورد. نت‌‌های پایه به کار رفته در ادگارد شامل نت‌های خنک و تند است. این رایحه‌ها از گیاهانی مانند ترنج، لیموترش، پرتقال ماندارین و گریپ‌فروت تهیه می‌شوند. نت‌های میانی آن شامل رایحه گل‌های آرام‌بخش مانند زنبق و گل رز است. با زدن تنها چند پاف از ادگارد بر روی نبضتان گویی در باغی پر از گل‌های زنبق و رز در حال قدم زدن هستید. نت‌های پایانی ادگارد از کهربا و سدر تشکیل شده‌اند که پایانی خوش را برای مردان به همراه دارد. در واقع عطر ادکلن تند ادگارد تداعی کننده بوی خوش سیلور مانتین واتر است که روح آدمی را زنده می‌کند.

← برای خرید عطر ادگارد کلیک کنید →

عطر تند مردانه دارک لرد

عطر دارک لرد آلفامونته

تند ترین عطر مردانه آلفا مونته، دارک لرد می‌باشد. ادکلن تند مردانه دارک لرد، اولین بار در سال ۲۰۱۸ به بازار وارد شد. این عطر، جزو بهترین عطرهای تند مردانه محسوب می‌شود و در دسته عطر های تند و گرم قرار دارد. دارک لرد محصول کشور فرانسه بوده که مناسب برای همه‌ی سنین است. اسانس اولیه به کار رفته در دارک لرد از فلفل و ترنج، اسانس میانی از یاس و رام و اسانس پایانی از خس‌خس و چرم تشکیل شده‌اند. ماندگاری این محصول نسبت به انواع ادکلن بسیار تند، بالا است.

← برای خرید عطر دارک لرد کلیک کنید →

عطر مردانه تند ریچموند

عطر ریچموند

عطر چوبی تند ریچموند نیز محصولی از برند آلفا مونته است. این عطر آنقدر مسحور کننده بوده که باعث جذب بانوان به سوی مردان می‌شود. زیرا نت‌های اغواکننده در این عطر نشان‌دهنده جسارت و مردانگی است. در واقع با خرید عطر ریچموند می‌توانید احساس یک برنده واقعی را داشته باشید. ریچموند با نت‌های چوبی خود حس گرما و دلپذیری را ایجاد می‌کند و با طبع تند و گرم و تلخ‌اش مناسب برای فصل زمستان است. ریچموند جزو محبوب‌ترین‌ها در دسته عطر مردانه رایحه تند قرار دارد.‌ ریچموند یک انتخاب مناسب برای کسانی است که به رایحه‌های قوی و تند علاقه دارند.

← برای خرید عطر ریچموند کلیک کنید →

عطر مردانه تند مانژر بلک

خرید عطر مانژر بلک

عطر تند و خنک مردانه مانژر بلک، با حس تند و تیز همچون کودکان پر جنب و جوش، حس شادابی و تازگی را در روح ایجاد می‌کند. ادکلن بوی تند مردانه مانژر بلک نیز محصولی با کیفیت از شرکت آلفا مونته است. اسانس‌های به کار رفته در مانژر بلک شامل روغن سدر و رایحه ترنج‌ بوده که باعث ایجاد خصوصیات بی‌نظیری در آن می‌شود. مانژر بلک بهترین عطر تند مردانه برای جوانان است که حس اعتماد به نفس و غرور را در آن‌ها تقویت می‌کند.

← برای خرید عطر مانژر بلک کلیک کنید →

جمع‌­بندی

در این مقاله به بررسی برخی از محبوب‌ترین انواع عطر تند مردانه اشاره شد. هر کدام از انواع عطر تند، دارای ویژگی و خواص منحصر به فردی هستند. در تولید اسانس‌های عطر تند، از رایحه انواع گیاهان،‌ چوب‌ها، مرکبات، ادویه‌‌جات و … استفاده می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت همه‌ی انواع ادکلن تند مردانه باکیفیت بوده و از ماندگاری بالایی برخوردار هستند. قیمت عطر تند مردانه با توجه به برند و نوع آن تعیین می‌شود. از این‌رو در خرید عطر تند مردانه باید به نوع برند و کیفیت آن توجه بسیار کرد.‌

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظر خود را ارسال کنید