این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

عطر شرقی؛ جذاب‌ترین گروه‌بویایی عطر و ادکلن!!

زمان مطالعه مقاله 10 دقیقه
تاریخ انتشار ۲۶ مهر ۱۴۰۲

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

عطرها به یکی از لوازم جانبی مهم در زندگی افراد تبدیل شده‌اند. زنان و مردان امروزی عطرها را بخشی از شخصیت خود می‌دانند. در این میان، گروه بویایی شرقی حس کنترل و آزادی را در فرد ایجاد می‌کند. عطر شرقی با رایحه‌های قوی، غنی و تند ترکیب شده‌ تا دیگران را مسحور و مجذوب خود کند. برای کاوش در دنیای فریبنده رایحه‌های شرقی تنها کافیست یک نوع ادکلن شرقی را خریداری کنید؛ اما برای اینکه در زمان خرید بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید، این مقاله را تا پایان بخوانید.

عطر شرقی چیست؟

عطر شرقی

نه خانواده از عطرها وجود دارد که یکی از آنها خانواده بویایی شرقی (Oriental) است. عطر شرقی شما را به خاور میانه و خاور دور می‌برد. درحقیقت، خاستگاه این گروه از عطرها آسیاست. بدین دلیل که این عطرها هنوز از مواد قدیمی مانند چوب صندل، کومارین، زنجبیل، وانیل و صمغ استفاده می‌کنند. اگرچه بین خانواده‌های مختلف عطرها همپوشانی وجود دارد، عطرهای شرقی معمولاً رایحه‌ای تند، سنگین و گرم منتشر می‌کنند.

کارشناسان عطرهای شرقی را به دو دسته تند و شیرین تقسیم می‌کنند. رایحه‌های گرم، تند و چوبی مشخصه عطرهای تند شرقی هستند، در حالی که به خاطر رایحه‌های میوه‌ای و گلی جزو دسته‌ی عطرهای شیرین شناخته می‌شوند. ادکلن شرقی را می‌توان برای مردان و زنان براساس خصوصیات شخصیتی و جنسیتی تنظیم کرد. در تولید این عطرها از ترکیب ادویه‌ها، گل‌ها، چوب و رزین‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این، رایحه‌های شرقی ماندگاری طولانی دارند و نشان‌دهنده جسارت و فریبندگی هستند.

معرفی انواع نت‌های عطر شرقی

نت های عطر و ادکلن شرقی

عطرسازان معمولاً نت‌های شرقی را با استفاده از ترکیبی از مواد طبیعی و مصنوعی تولید می‌کنند. آنها اغلب مواد تشکیل دهنده عطرهای شرقی را از مناطق مختلف از جمله خاورمیانه، آسیا و آفریقا تهیه می‌کنند. رایج‌ترین ترکیبات مورد استفاده در عطرهای شرقی شامل عود، عنبر، مشک، وانیل، چوب صندل و گل رز هستند. متخصصان این مواد را با هم ترکیب می‌کنند تا رایحه‌ای منحصر به فرد ایجاد کنند. نت‌های عطر و ادکلن شرقی به مانند دیگر گروه‌های بویایی شامل نت بالا، نت میانی و نت پایه هستند.

نت بالایی خیلی زود از بین می‌رود، اما چیزی است که باید مصرف کننده را تحت تاثیر قرار دهد. نت میانی می‌تواند نت پایه را به روشی دقیق و حساب شده آزاد کند، این نت باید به اندازه کافی خلاقانه باشد تا نت پایه را با ظرافت پنهان کند. نت پایه تم اصلی عطر را ارائه می‌دهد. نت پایه معمولاً  سی دقیقه بعد از استفاده احساس می‌شود. یکی دیگر از جنبه‌های مهم در مورد انتخاب نت پایه این است که باید مکمل نت میانی باشد. عطرسازی یک هنر است، زیرا طراح یک رایحه خاص باید بین نت‌های مختلف تعادل ایجاد کند. نت پایه باید به اندازه‌ای ظریف باشد که نت‌های میانی و بالایی را پنهان نکند. این‌ها را گفتیم که اهمیت تلفیق درست نت‌های سنگین شرقی با دیگر نت‌ها را دست کم نگیرید.

نت‌های عطر شرقی معمولاً کمی غنی‌تر از بقیه هستند، اما می‌توانند بین رایحه‌های شرقی گلی و رایحه‌های شرقی چوبی متفاوت باشند. شما معمولاً می‌توانید این را از طریق نت‌های مختلفی که در عطر استشمام می‌کنید تشخیص دهید. عطرهای شرقی معمولاً از نت‌های عجیب و غریب و غیرعادی‌تری استفاده می‌کنند که شامل وانیل، دارچین، گل یاس، یاس، ارکیده و شکوفه پرتقال هستند. به همین دلیل، آنها اغلب بویی دلپذیر و مجلل دارند. عطرهای شرقی گلی معمولاً سبک‌تر هستند. از سوی دیگر، عطرهای شرقی چوبی با پایه خاکی و گرم معمولاً سنگین هستند و عمق بیشتری دارند.

در ادامه به معرفی سه نت پرکاربرد در عطر خانواده شرقی می‌پردازیم:

نت وانیل (Vanilla)

وانیل اساسا مواد اصلی عطر و ادکلن‌های شرقی را تشکیل می‌دهد. گرمایی جذاب و زنانه در عمق وجود وانیل نهفته است. برای توصیف نت وانیل می‌توان به شیرینی، عسلی، عنبری، چوبی و ادویه‌ای بودن آن اشاره کرد.

نت دانه تونکا (Tonka Bean)

منشأ دانه تونکا، آمریکای جنوبی (برزیل، ونزوئلا و گویانا) به حساب می‌آید. دانه تونکا از میوه‌ی یک درخت گرمسیری به نام «Dipteryx Odorata» به دست می‌آید. روند پردازش دانه تونکا مفصل است اما در توصیف عطر دانه تونکا می‌توان به تلفیقی جذاب از نت‌های چوبی، بادام، پسته، وانیل، تنباکو و عسل اشاره کرد.

نت صمغ مر (Myrrh)

داستان‌هایی افسانه‌ای در مورد صمغ مُر وجود دارد. از آن‌ها که بگذریم، سابقه استفاده از مر در یونان باستان، مصر و عربستان گزارش شده است. صمغ مر یک رایحه گرانبها و ارزشمند محسوب می‌شود که از قدیم در عبادت خدایان، مراسمات مذهبی، داروهای گیاهی و مواد آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شد. صمغ مر دارای خواص ضد التهاب و آرامش‌بخش است و به هنگام ترکیب شدن با اسطوخودوس در علم رایحه درمانی، دشمن سرماخوردگی است. صمغ مر به عنوان یکی از محبوب‌ترین مولفه‌های عطر شرقی، ترکیبی از تند و شیرین، چوبی، گرم و تا قسمتی بالزامیک معرفی می‌گردد.

انواع گروه‌های بویایی شرقی

نت‌های شرقی

بسته به نوع نت‌ها، خانواده رایحه‌های شرقی متشکل از گروه‌های بویایی زیر هستند:

  • عطر شرقی گلی

عطر شرقی گلی حاوی شکوفه‌های پرتقال و ادویه‌های شیرین هستند. شکوفه‌های پرتقال به عنوان یک ماده تقویت کننده جنسی است و اغلب تصور می‌شود خوش شانسی را به همراه دارد. همچنین میخک یک جوانه گل خشک شده است و ماهیتی گلی به عطر شرقی می‌بخشد.

  • عطر شرقی ادویه‌ای

ادویه‌های مورد استفاده در ادکلن شرقی ادویه‌ای شامل دارچین و وانیل هستند.

  • عطر شرقی وانیلی

نت‌های اصلی عطر رایحه شرقی، شامل کندر و وانیل هستند. بنابراین عطر شرقی وانیلی با بوی شیرین و گلی خود می‌تواند تداعی کننده این گروه بویایی باشد.

  • عطر شرقی چوبی

عطر شرقی چوبی با عنبر تجلی پیدا می‌کند. عنبر یا کهربا بقایای فسیلی رزین درختان است که رایحه‌های چوبی و خاکی را جمع آوری می‌کند و تجربه بویایی حسی و بسیار گرم را به افراد می‌دهد. همچنین چوب صندل و نعناع هندی در عطرهای شرقی چوبی دیده می‌شود. چوب صندل رایحه‌ای بسیار قوی و خاص ارائه می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید جلب توجه کرده و دیگران را مجذوب خود کنید، به سراغ عطر چوبی شرقی بروید. به خصوص، عطر شرقی چوبی در بین آقایان طرفداران زیادی دارد.

بهترین زمان استفاده از عطر و ادکلن شرقی

چه موادی جزو عطرهای شرقی محسوب می‌شوند؟

عطرهای شرقی به دلیل رایحه گرم و ماندگاری که دارند، انتخابی خوبی برای لباس‌های شب و ماه‌های سرد زمستان هستند. از رایحه شرقی گلی که ملایم است، می‌توان در طول روز و در فصول گرم استفاده کرد. بنابراین محدودیتی برای استفاده از عطر شرقی ندارید. همچنین می‌توانید از عطر شرقی در محیط کار، مهمانی‌های رسمی و مراسم خودمانی استفاده کنید.

عطرهای شرقی مردانه و زنانه اغلب از مکان‌هایی مانند هند و عربستان باستان الهام گرفته شده‌اند (برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید). هیچ مجموعه عطری بدون عطر شرقی کامل نیست. عطر شرقی با ترکیبی غنی و حسی از نت‌ها می‌تواند نسبت به گروه‌های بویایی دیگر احساس بسیار خاص‌تری ارائه دهد. در طول سال‌ها، عطرهای شرقی به اشکال مختلف تکامل یافته‌اند. عطرهای شرقی گرم، شیرین و حتی کمی تند، انتخابی عالی برای مردان و زنان هستند.

عطرهای شرقی آلفامونته

آلفا مونته از برندهای مطرح داخلی است که مجموعه‌ای از عطر و ادکلن‌های شرقی بسیار باکیفیت را ارائه می‌دهد.
شما می‌توانید هر یک از انواع عطرهای شرقی زیر را به کالکشن عطر خود اضافه کنید:

  • عطر رندلف (Randolph)

خرید عطر رندلف (Randolph)

عطر رندولف یکی از بهترین عطرهای شرقی مردانه به حساب می‌آید. ترکیب ادویه‌جات، پرتقال خونی و فلفل سیاه در نت آغازین و ادامه یافتن آن با اسطوخودوس و شکوفۀ پرتقال در نت میانی یک نمای دیدنی از عطری شرقی به معرض نمایش می‌گذارد. نت‌های چوبی، خزه، چوب صندل سفید، دانه تونکا و کهربا در نت پایانی، ترکیب رویایی این عطر شرقی-ادویه‌ای-چوبی را به ثمر می‌رسانند.

← جهت خرید عطر Randolph (رندلف) کلیک کنید →

  • عطر هرموسو (Hermoso)

خرید عطر هرموسو (Hermoso)

هرموسوی آلفامونته برخلاف ظاهر ملایمش در دسته عطرهای شرقی زنانه نیز جا می‌گیرد. انگور فرنگی سیاه، ترنج و ترکیبات سبز هسته اولیه این عطر را تشکیل می‌دهند. گل برف، یاس و زنبق نبض عطر را به دست می‌گیرند و در انتها با نت‌های سدر، چوب صندل سفید، وانیل و دانه تونکا آرام می‌گیرند. Hermoso با وجود اینکه طبع شیرین و ملایمی دارد به سبب طبع شرقی خود برای استفاده روزمره در فصول پاییز و زمستان توصیه می‌شود.

← جهت خرید عطر Hermoso (هرموسو) کلیک کنید →

  • عطر کنتس (Countess)

عطر کنتس آلفامونته

عطر کنتس عطر زنانه و شرقی که با طبع گرم و تندی که دارد مختص سردترین روزهای سال طراحی شده. استفاده از گلابی، فلفل صورتی و شکوفه درخت پرتقال در نت ابتدایی به نوعی آرامش قبل از طوفان تلقی می‌شود. ترکیب قهوه و یاس، نت میانی عطر را به جنبش می‌اندازد و ترکیب‌پذیری بی‌نقص سدر، نعناع هندی و وانیل نت پایانی را درخشان می‌کند.

← جهت خرید عطر Countess (کنتس) کلیک کنید →

  • عطر ۱۹۸۸

خرید عطر 1988 آلفا مونته

در مورد عطر ۱۹۸۸ آلفامونته به کرات صحبت کرده‌ایم. خاص‌ترین عطر اسپرتی که می‌توانید داشته باشید. ادکلن ۱۹۸۸ آلفامونته در گروه بویایی شرقی-چوبی قرار می‌گیرد و با طبع گرم و تلخ همراهی جذاب برای شش ماه پایانی سال محسوب می‌شود. بررسی تخصصی عطر ۱۹۸۸ آلفامونته را اینجا بخوانید.

← جهت خرید عطر ۱۹۸۸ کلیک کنید →

  • عطر لارناکا (Larnaca)

عطر لارناکا آلفامونته

برای تعریف ویژگی‌های عطر لارناکا به این چند خط توجه کنید:

«عطر لارناکا رایحه‌ای گرم، تند و (کمی) شیرین دارد، که با گل‌های شرقی مخلوط شده است. البته باید گفت تمام ذهنیت خود را درباره‌ی نت‌های گرم و شیرین و تند دور بیاندازید! زیرا عطر شکلات و قهوه در کنار گیاهان شرقی فرای آن چیزی است که در ذهن شما می‌گذرد.»

عطر زنانه لارناکا یکی از پیچیده‌ترین عطرهای زنانه بازار ایران است! پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه‌ی زیر بزنید.

← جهت خرید عطر Larnaca (لارناکا) کلیک کنید →

  • عطر گاردینر (Gardiner)

عطر گاردینر (Gardiner)

پیشنهاد آخر ما عطر مردانه گاردینر است. گاردینر یک عطر بسیار سنگین و پرجاذبه از شرکت آلفامونته که در گروه بویایی چرمی و شرقی دسته‌بندی می‌شود. فقط به نت‌های ابتدایی این عطر توجه کنید: «آویشن، ترکیبات سبز، زعفران، میوه‌جات، سرو، چای میت». در نت میانی نت‌های یاس، رز و زنبق زرد را داریم و در نت انتهایی خس خس، مشک، سدر ویرجینیا، کهربا، وانیل و چرم سنگینی عطر را دوچندان می‌کنند.

← جهت خرید عطر Gardiner (گاردینر) کلیک کنید →

کلام آخر

عطر شرقی تاریخچه‌ای طولانی و فرهنگی پر جنب و جوش دارد که منعکس کننده رایحه‌های متمایز و فریبنده‌ای است که از خود ساطع می‌کند. ادکلن شرقی به دلیل رایحه بسیار سبک و تازه، گزینه‌ای ارجح برای استفاده روزانه در میان انواع گروه‌های بویایی است. وقتی صحبت از ادکلن شرقی به میان می‌آید، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارند. اگر به دنبال رایحه‌ای هستید که بتواند شما را به مکان‌های دور ببرد و اثری ماندگار به جا بگذارد، عطرهای شرقی بهترین گزینه هستند. برای خرید عطر شرقی می‌توانید از تیم کارشناسان شرکت آلفامونته کمک بگیرید.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظر خود را ارسال کنید