این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

عطر جلسات کاری | معرفی ۵ عطر مناسب قرارهای مهم کاری

زمان مطالعه مقاله 10 دقیقه
تاریخ انتشار ۱۴ دی ۱۴۰۲

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

انتخاب عطر برای محیط کار امر آسانی نیست. حتما تا به حال برایتان پیش آمده که قرار کاری مهم دارید و در لحظه آخر برای انتخاب عطر مناسب جلسه کاری خود دچار شک شده‌اید. به مانند سایر رویدادها، جلسات کاری عطر مخصوص خود را دارند. باید حواستان باشد رایحه‌ای که ‌انتخاب می‌کنید از چارچوب فضایی که برایش آماده می‌شوید بیرون نباشد، همخوانی داشته باشد و حتی تاثیرگذار عمل کند.

در این مقاله قصد داریم پنج عطر مناسب جلسات کاری به شما معرفی کنیم و علت آن را توضیح دهیم.

عطر مناسب جلسات کاری

عطر مناسب جلسات کاری

عطر مناسب جلسات کاری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا هیچ عطری مخصوص قرار کاری ساخته شده؟

راستش را بخواهید نه! هیچ عطری صرفا مناسب اینجور میتینگ‌ها ساخته نشده اما از روی ویژگی‌های این نوع عطرها می‌شود انتخاب‌های مناسبی را پیدا کرد.

عطر و ادکلن مناسب جلسات کاری باید در کنار ظاهر خوب شما پیامی را به بقیه حضار منتقل کند. در قرارهای از این دست، چه با درجۀ اهمیت پایین و چه اهمیت بسیار زیاد صحنه‌ای برای تجلی شخصیت شماست. در انتخاب عطر برای قرار کاری، باید سعی کنید نه خیلی فضا را تحت‌الشعاع خود قرار دهید به طوری که آزاردهنده به حساب بیاید و نه خیلی دور و منزوی از مرکز توجهات قرار بگیرید.

گاهی نیاز است حضور شما پررنگ‌تر احساس شود، مثلا شما می‌خواهید یک محصول جدید را معرفی کنید و شخص شمارۀ یک آن جلسه‌اید، چه ایرادی دارد اگر عطری که شما استفاده کردید فضا را در بر گیرد؟ این صحنه متعلق به شماست پس از همۀ توانتان استفاده کنید تا خوب دیده شوید و توجه‌ها را جلب کنید.

گاهی شرایط متفاوت است و نیازی به خودنمایی آنچنانی نیست، در جلسه‌ای که حضور شما در کنار بقیه با نقش یکسان شکل می‌گیرد، بهتر است با عطری نه خیلی سنگین و نه خیلی سبک، دیگران را همراهی کنید. بنابراین بسته به شرایط نوع عطر مناسب قرار کاری‌تان می‌تواند تغییر کند و نباید خیلی در انتخاب عطر مناسب جلسات کاری خود لجبازی کنید!!

ویژگی‌های عطر مناسب جلسه‌های کاری مهم

انتخاب ادکلن مناسب قرار کاری

همانطور که همیشه اشاره کردیم لازم به ذکر است که عطر و سلیقه افراد پیوند دیرینه‌ای دارد و هیچ چیز صفر یا صدی در این مباحث وجود ندارد. اما ما سعی می‌کنیم روال اصولی انتخاب هر عطری را برایتان شرح دهیم.

دو عامل اصلی در انتخاب عطر مناسب جلسات رسمی، اداری و کاری بیش از سایرین مورد توجه است که در ذیل به آن می‌پردازیم:

تحریک کننده یا عجیب و غریب نیست اما همچنان گیرایی و جذابیت زیادی دارد و دیگران را به یاد شما می‌اندازد. برای استفاده از عطرهای عجیب و غریب بهتر است فضاهای غیررسمی‌تری را انتخاب کنید. مثلا عود حیوانی را هیچوقت در دسته رایحه‌های مجاز برای استفاده در این مدل جلسات قرار ندهید.

به دوره خاصی متعلق نیست. قبلا در مورد عطرهای کلاسیک مفصل صحبت کردیم. عطرهای رسمی غالبا ارتباط خوبی با رایحه‌های کلاسیک دارند. عطرهای سنگین چوبی نیز معمولا مرتبط ترین انتخاب‌ها برای این موضوع به شمار می‌روند تا حس استحکام و انسجام را به خوبی به طرف مقابل منتقل کنند.

عوامل دیگری مانند تلخ و سنگین بودن عطر جلسه کاری، از نکات دیگری است که بسته به اهمیت جلسه و موقعیت آن می‌تواند متغیر باشد.

اگر حس کردید افراد بجای نشستن در کنار شما ترجیح می‌دهند بایستند و یا بیش از حد نیاز فاصله می‌گیرند می‌تواند نشانه‌ای باشد بر اینکه در استفاده از عطر خود زیاده‌روی کرده‌اید.

فراموش نکنید این یک قرار کاری است، حتی محبوب‌ترین عطر میوه‌ای که دارید بعید است انتخاب خوبی برای این موقعیت باشد. هرچند که این عطر برای قرار دوستانه و ملاقات‌هایی از این قبیل مناسب باشد اما بعید است در نظر هیئت مدیره و امثالهم تاثیرگذار بنظر بیاید. بنابراین قبل از اسپری عطر مورد نظر به خوبی شرایط را سبک و سنگین کنید و عطر مناسب جلسات کاری‌تان را با دقت انتخاب کنید. اگر حس می‌کنید هنوز در زمینه انتخاب عطر آماتورید، حتما برای شروع، جامع‌ترین راهنمای خرید عطر آلفامونته را بخوانید.

معرفی بهترین عطرهای مناسب قرار کاری

پس از تمامی توضیحاتی که دادیم قصد داریم چند مورد از باکیفیت‌ترین عطرهای برند آلفامونته که عطرهای مخصوص جلسات کاری نیز به حساب می‌آیند را به شما عزیزان معرفی کنیم.

عطر ۱۹۸۸

خرید عطر 1988 آلفا مونته

اولین پیشنهاد به راحتی ادکلن ۱۹۸۸ آلفامونته است. این عطر جذاب چوبی و شرقی با طبع تلخ و گرمش یک انتخاب ایده‌آل برای یک قرار کاری مهم به شمار می‌رود. کلاسیک بودن، تلخی به اندازه و گرمای لازم برای شروع یک ارتباط و همچنین اسپرت بودن این عطر، آن را با اختلاف و بدون هیچ شکی، به بهترین عطر برای جلسات کاری تبدیل می‌کند. ۱۹۸۸ آلفامونته توئیستی قوی از عطر معروف Alexandria II Xerjoff به حساب می‌آید.

عطر رندلف (Randolph)

خرید عطر رندلف (Randolph)

دومین عطری که برای این بخش در نظر گرفته‌ایم عطر اسپرت رندلف آلفامونته است. ترکیب نت‌های ادویه‌ای، پرتقال خونی، اسطوخودوس و شکوفۀ پرتقال با نت‌های چوبی، صندل و کهربا پیچیدگی زیبایی به این عطر بخشیده است. ادکلن رندولف طبعی شرقی-ادویه‌ای دارد و برای قرارهای کاری مهم عطری خلاقانه به‌شمار می‌رود.

عطر سنتنیال (Centennial)

عطر سنتنیال آلفامونته

عطر مردانه سنتنیال، عطر مخصوص آقایان مدیر!! که به قدر کافی توجه روی آنها بوده و می‌خواهند هوشمندی و درایت خود را در غالب یک عطر، برای بار دیگر به رخ بکشند. ادکلن سنتنیال آلفامونته در دسته عطرهای تلخ، گرم و ملایم به شمار می‌رود و یک عطر رسمی نه سنگین و نه سبک به حساب می‌آید.

عطر ریچموند (Richmond)

عطر ریچموند

ریچموند آلفامونته بر خلاف سنتنیال، عطر سنگین‌تری به حساب می‌آید. این عطر مردانه برای آقایانی که می‌خواهند در جلسات خودی نشان دهند پیشنهاد خوبی است. ترکیب ادویه، چوب و چرم بنظر کمی زیاده‌روی می‌آید اما اگر کمی به قلق مقدار استفاده از آن مسلط شوید می‌توانید به بهینه‌ترین حالت ممکن آن را در قرارهای مهم استفاده کنید. ریچموند عطر مناسب جلسات کاری را به خوبی توصیف می‌کند.

عطر اوردوز (Overdose)

خرید عطر اوردوز (Overdose)

آخرین عطری که معرفی می‌کنیم عطری برای خانم مدیرهاست. ترکیب جذاب تلخ و خنک با روحی برآمده از اقیانوس این عطر را به انتخاب مناسبی برای جلسه‌های رسمی تبدیل نموده است. البته که اوردوز آلفامونته عطری اسپرت است اما دلیل اینکه این عطر را به خانم مدیرها پیشنهاد می‌کنیم از این بابت است که تلخی‌اش به اندازه‌ای زیاد نیست که شکلی کاملا مردانه داشته باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم همۀ اطلاعاتی را که باید در مورد عطرهای مناسب جلسات مهم و کاری بدانید را در اختیار شما بگذاریم. در پایان یادآوری می‌کنیم که بسته به نوع جلسه و اهمیت و جدی و یا غیررسمی بودن آن نوع عطر و طبع و شدت آن می‌تواند تغییر کند. اگر این یک جلسه ویژه برای شماست پس باید عطری ویژه نیز برای آن انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و کسب مشاوره دقیق‌تر می‌توانید با تیم کارشناسان آلفامونته تماس حاصل فرمائید.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظر خود را ارسال کنید