این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

انتخاب عطر مناسب هدیه دادن | چگونه عطر هدیه را انتخاب کنیم؟

زمان مطالعه مقاله 15 دقیقه
تاریخ انتشار ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

انتخاب عطر شبیه به انتخاب یک هویت بویایی برای خود یا شخص دیگری است. تصمیم به خرید عطر برای هدیه حساس است، زیرا شما باید سلیقه شخص آن شخص را خوب بدانید. در حالت کلی، یا شما نام عطری که شخص همواره به آن وفادار است را می‌دانید و یا تصمیم دارید به او چیزی جدید، خلاقانه و شاید رایحه‌ای از تعلقات خاطر خود هدیه دهید.

عطر، خاطرات، ارتباط و کانکشنی را بین شما و گیرندۀ هدیه ایجاد خواهد کرد. دقت کنید که وقتی به کسی عطر هدیه می‌دهید شما داوطلبانه چالشی به نسبت بزرگ برای هدیه را انتخاب کرده‌اید، زیرا که انتخاب عطر بحثی سلیقه‌ای، شخصی و متفکرانه است. حتی خود ما هم گاهی در انتخاب عطر (برای خودمان!) دچار شک و تردید بین رایحه‌ها می‌شویم.

سخت است هدیه‌ای داد که معنی‌دارتر و هوشمندانه‌تر از یک عطر جذاب باشد. چرا؟ به دلیل اینکه عطر به اندازه‌ای شخصی است که ممکن است یکی از دشوارترین هدایا برای خرید باشد، بنابراین وقتی که موفق به انتخاب درست شوید، تأثیر آن بسیار زیاد است. و علاوه بر این، هر بار که از عطر استفاده می‌کنند، به یاد شما خواهند افتاد.

عطر مناسب شب یلدا، عطر مناسب ولنتاین و دیگر مناسبت‌ها هرکدام باید ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد. درحالیکه انتخاب عطر مناسب هدیه، ممکن است به نظر یک کار بزرگ و کمی دلهره‌آور بیاید، اما واقعاً نیازی به نگرانی نیست و ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم عطری مناسب را به عنوان هدیه برای دیگران انتخاب کنید.

عطر مناسب هدیه

عطر مناسب هدیه روز مادر، روز پدر، ولنتاین، شب یلدا و...

انتخاب عطر برای هدیه کاری سخت و در عین حال جذاب است. حل این چالش که بتوانید رایحه‌ای درخور و مورد پسند فرد مهمی از زندگیتان را پیدا کنید باید با دقت، ریزبینانه و صدالبته شجاعانه صورت بگیرد. سوای از اینکه شناخت شما از آن فرد و ویژگی‌های اخلاقی اش در انتخاب عطر و ادکلن مناسب هدیه تاثیرگذار است، قصد داریم اصول اولیه انتخاب بهترین عطر برای هدیه را تشریح کنیم تا بهترین روش‌ها را برای عطر هدیه دادن بشناسید.

روش‌های انتخاب عطر هدیه

در انتخاب ادکلن هدیه و یا هر خوشبوکننده دیگر، چند راهکار اساسی وجود دارد که هرکدام را به صورت گزیده برایتان توضیح می‌دهیم.

انتخاب عطر محبوب خودش

اولین و طبیعتا پیش‌پا افتاده‌ترین راهکار این است که از پیش بدانید که فرد مورد نظر شما دقیقا از چه عطری استفاده می‌کند. اگر از آن دسته افراد هستید که علاقه‌ای به ریسک در این هدیه ندارید و یا حتی فرد مقابل شما فردی محتاط به حساب می‌آید،  بهترین راهکار این است که همان عطر محبوبش را در ابعاد و مقدار بیشتر و یا در نهایت ریسک‌پذیری! شاخه‌ای دیگر (ادو تویلت/ادو پرفیوم) از آن رایحه را برایش کادو بخرید! و یا می‌توانید کرم بدن یا لوسیون بدن با همان عطر و رایحه را برایش تهیه کنید.

انتخاب عطری آشنا

با تحقیق و جستجو در اینترنت ویژگی‌های عطر محبوب آن شخص را بررسی کنید. ببینید در چه گروه بویایی‌ای قرار می‌گیرد؟ چه طبعی دارد؟ اینگونه متوجه می‌شوید عطرهای سنگین و تلخ را ترجیح می‌دهد یا طرفدار عطرهای سبک و گلی به حساب می‌آید؟ نت‌ها را بررسی کنید. اگر اسم رز یا یاسمین به چشم‌تان خورد احتمالا باید در دسته عطرهای گلی دنبال عطر هدیه مناسبتان بگردید. اگر صندل و وتیور دیدید بهتر است نگاهی به عطرهای چوبی بیندازید و اگر پرتقال و گریپ فروت در بین نت‌ها بود احتمالا باید عطرهای مرکباتی را بررسی کنید.

حال می‌توانید با تطبیق ویژگی‌های دو عطر (عطر دوستتان و عطری که به عنوان هدیه در نظر گرفته‌اید) از خرید عطر هدیه خود مطمئن شوید و با یک تجربۀ آشنا و البته جدید، دل عزیزتان را بیشتر به دست آورید.

انتخاب عطری جدید

گاهی اینگونه است که با شناختی که از طرف مقابل و خود دارید ترجیح می‎دهید کمی از حریم امن خود فراتر رفته و رایحه‌ای جدید را تست کنید. رایحه‌ای بر مبنای سلیقه و پیشنهاد خود و نه صرفا بر اساس علایق طرف مقابل. البته اینکه چقدر در این زمینه و برای پیشروی دستتان باز است کاملا به شناخت خودتان از آن فرد برمی‌گردد پس لطفا بعدا ما را مقصر نگیرید!!

نکته: قاعده این است که در انتخاب یک هدیه، هنگامی که موضوع هدیه عطر است، سلیقه شخصی خود را فراموش کنیم. هر کس سلیقۀ بویایی خود را دارد. برخی از مردم نت‌های خنک مرکباتی را دوست دارند، دیگران نت‌های چوبی، شیپر، شرقی یا گلی دوست دارند. آنچه شما دوست دارید، ممکن است برای شخصی که می‌خواهید او را خوشحال کنید، جالب نباشد.

توجه به نشانه‌ها

ترجیحات آن فرد چیست؟ سبکش چیست؟ تیپ ظاهری‌اش به کلاسیک نزدیکتر است یا اسپرت؟ فرد مورد نظر فردی پرانرژی و شلوغ است یا که آرامش و سنگینی را ترجیح می‌دهد؟ محل کارش اداریست یا فضای صمیمانه‌تری دارد؟ راستی، جای چه عطری در کلکسیون عطرهایش خالیست؟ (به شیشه‌های نیمه خالی توجه کنید، ببینید علاقه‌اش به کدام سمت بیشتر است؟) عطر مناسب چه فصلی را ندارد؟ عطرهای ساده و ملو را ترجیح می‌دهد یا عطرهای پیچیده با درهم‌تنیدگی نت‌ها را؟ همه اینها مواردیست که می‌تواند در انتخاب نهایی تاثیرگذار باشد زیرا که شما قصد دارید یک انتخاب جسورانه و نوآورانه داشته باشید.

ریسک‌پذیر باشید

همه ما دایره‌ی راحتی‌های خود را در مورد عطر داریم، اما گاهی اوقات خارج از این دایره قدم گذاشتن می‌تواند فرد را به یک دنیای جدیدی از عطر معرفی کند. با پیشنهادهای جدید از عطرهای نیش که ترکیبات ناپیشنهادی و unpopular ارائه می‌دهند، امکان دارد که به فرد فرصت داده شود تا به عطری خارج از دایره بویایی خود آشنا شود، که چیز بدی نیست. یک جایی خوانده بودم که “در انتخاب عطرها، سلیقۀ بد وجود ندارد، فقط سلیقه‌ها متفاوت است”…

زیاده‌روی نکنید

درست همانقدر که پیشنهاد می‌کنیم ریسک‌پذیر باشید، همانقدر گوشزد می‌کنیم که زیاده‌روی نکنید! انتخاب عطری قوی با بوی زیاد و شدید می‌تواند از آن دست موارد باشد. اگر شناخت کاملی از شخص هدیه‌گیرنده ندارید بهتر است عطری معتدل و نه خیلی سنگین برایش انتخاب کنید. خوبی عطرهای ملایم و سبک این است که همیشه برای استفاده روزمره کافی محسوب می‌شوند! عطر و ادکلن هدیه موردی است که خیلی سلیقه‌ای محسوب می‌شود.

روانشناسی هدیه دادن عطر

از منظر روانشناسی، بزرگترین تاثیر عطر هدیه دادن بر طرف مقابل می‌تواند بر حافظۀ وی اعمال شود. استفاده از آن رایحه، یا شنیدن بوی آن رایحه‌ها در فضایی دیگر می‌تواند شما را همواره به خاطر او یادآوری کند. روانشناسان معتقدند قدرت عطرها به قدری زیاد -حتی بیشتر از دیدن و لمس کردن- است که می‌تواند در کسری از ثانیه سیلی از خاطرات خوب و بد را در ذهن فرد بوجود آورد.

معرفی و خرید عطر مناسب هدیه

عطر مناسبتی یا ادکلن هدیه

حال که همۀ این موارد را تشریح کردیم به معرفی چند عطر برای مناسبات و موقعیت‌های ارتباطی مختلف می‌پردازیم به این امید که مورد پسند و علاقه شما قرار بگیرد.

خرید عطر مناسب روز مادر

نخستین جشن‌ها به افتخار مادران در یونان باستان، در طی مراسم‌های معروف به Rhea، مادر خدایان برگزار می‌شد. به مرور زمان این رسم باشکوه و قدرشناسانه در تمامی کشورها رواج یافت. به این مناسبت، خرید عطر برای روز مادر می‌تواند هدیه درخوری باشد. همچنان بهتر است با شناخت قبلی از سلیقه بویایی مادرتان (و یا کسب شناخت از آن) به انتخاب عطری از همان دسته بپردازید.

در غیر این صورت برای انتخاب عطر روز مادر دو راهکار پیشنهاد می‎‌کنیم:

  • با توجه به اینکه روز مادر در ایران، به سبب متصل بودن به ولایت حضرت فاطمه زهرا (س) از تاریخ قمری برگرفته شده است، نمیتوان از تاریخ خاصی به عنوان تاریخ ثابت روز مادر در ایران یاد کرد اما حداقل تا چند سال آینده این روز مبارک در فصول سرد سال جشن گرفته می‌شود. به این سبب پیشنهاد ما برای خرید عطر روز مادر سال ۱۴۰۲ به شما دو عطر زنانه کویینز و مرکوری آلفامونته می‌باشد.

عطر کویینز (Queens)

عطر کویینز

کویینز همانطور که از نامش سرنخ‌هایی در اختیارمان می‌گذارد یک عطر خاص زنانه و پرماجراست. Queens یا «ملکه» آلفامونته، به سبب ترکیب نت‌های میوه‌ای و گلی با ذاتی شرقی، تبدیل به یک عطر جذاب، رازآلود و پیچیده شده است. انار، خرمالو و رایحه‌های سبز مقدمه این عطر را در دست گرفته‌اند. ارکیده سیاه، نیلوفرآبی(مردابی) و گل چمپا نت میانی عطر را جذاب می‌کنند و در انتها با ترکیب نت‌های چوب ماهون، رایحه‌ی کهربایی و بنفشه‌ی سیاه، کویینز به کندی آرام می‌گیرد. خرید این ادکلن زنانه برای روز مادر توصیه می‌شود.

برای خرید عطر کویینز (Queens) کلیک کنید

عطر مرکوری (Mercury)

عطر مرکوری

مرکوری آلفامونته، عطری فریبنده و دلربا برای خانم‌ها به حساب می‌آید. ترکیب رایحه‌های خنک و شیرین با نت‌های چوبی از عطر Mercury یک محصول بسیار جذاب بوجود آورده است. ترنج، پرتقال ماندارین و مرکبات نت پایه این عطر را تشکیل می‌دهند. گل یاسمن نت میانی این عطر را به بهترین شکل اجرا می‌کند. استفاده از نت‌های برگ بو، درخت کاج و سرو در قسمت پایانی عطر، ماندگاری این عطر را دوچندان کرده است. اگر قصد دارید عطری پرشیطنت‌تر از کویینز را برای روز مادر انتخاب کنید پیشنهاد ما مرکوری آلفامونته است.

برای خرید عطر مرکوری (Mercury) کلیک کنید

عطرهای گلی ویژه مادران

  • اگر قصد دارید بدون توجه به فصل و متناسب با شخصیت مادرتان برایش عطر بخرید، پیشنهاد می‌کنیم از عطرهای گلی که نت‌هایی مانند گاردنیا، رز، مگنولیا، شکوفه پرتقال و… دارند عطری انتخاب کنید تا حس روشنایی، لطافت و مهربانی مادرتان را به خوبی منعکس کند. از این جهت که قبلا به صورت مفصل این مبحث را مورد نقد و بررسی قرار دادیم، پیشنهاد می‌دهیم بررسی و خرید عطر گلی را بخوانید.

خرید عطر مناسب روز پدر

خرید عطر برای روز پدر کار به نسبت آسان‌تری از مبحث قبلی به حساب می‌آید. به طور معمول آقایان در زمینه خرید عطر انعطاف و ریسک‌پذیری بیشتری از خانم‌ها دارند. بنابراین اگر مایل باشید پیشنهاد می‌کنیم عطری جدید و تجربه‌ای تازه با پدرتان به اشتراک بگذارید و هوشمندانه‌ترین عطر مناسب هدیه را برایش انتخاب کنید.

عطر پراسپرو (Prospero)

عطر پراسپرو آلفامونته

پیشنهاد اول ما به شما برای خرید عطر روز پدر، عطر پراسپرو (Prospero) آلفامونته است.

عطر پراسپرو نهایت عمق، شجاعت و سنگینی را به استایل ظاهری پدر شما اضافه می‌کند. اگر بخواهیم ویژگی‌های پراسپرو را خوب تعریف کنیم در یک جمله باید بگوییم این بهترین ترکیب از تلخ و شیرین و تند و گرم است. خودتان تصور کنید یک مرد با استایل کلاسیک چه چیزی بجز این را می‌پسندد؟ شروع عطر Prospero با نت‌های ترنج، گل بامیه و زیره سبز است. با نت‌های اسطوخودوس، یاس و بادام نت میانی ادامه می‌یابد و در پایان و نت آخر، با ترکیبی از نت‌های چوبی، وانیل، چوب صندل سفید و کهربا، پراسپرو تکمیل می‌شود. پخش بو و ماندگاری پراسپرو را بیش از دوازده ساعت در نظر می‌گیرند که عدد فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آید. به جرأت می‌گوییم که پراسپرو، بهترین ادکلن مردانه برای هدیۀ روز پدر می‎باشد.

برای خرید عطر پراسپرو (Prospero) کلیک کنید

عطر دکستر (Dexter)

عطر دکستر آلفامونته

عطر دومی که قصد داریم آنرا معرفی کنیم، دکستر (Dexter) آلفامونته می‌باشد. دکستر که به تازگی در سایز ۳۰ میل هم موجود شده، گزینه‌ای محبوب از عطرهای مردانه برای کادو دادن است. برخلاف عطر قبلی (پراسپرو)، دکستر عطری کمی شادتر، کمی سبک‌تر و روزمره‌ای تر است! ذات خنک و میوه‌ای این عطر با کمی تندی ترکیبی خیره‌کننده به مشتریان ارائه می‌کند.
نت اولیه: گریپ فروت، نارنگی ماندرین، نت‌های دریایی
نت میانی: برگ خشک برگ بو ، یاس
نت پایانی: چوب گایاک، خزه درخت بلوط، نعناع هندی و امیر سائل

همچنین برخلاف عطر اول، دکستر آلفامونته برای روزهای گرم همراه بهتری به حساب می‌آید. بنابراین اگر قصد دارید خرید عطر مناسب روز پدر را با کمی آینده‌نگری همراه کنید (روز پدر در سال جاری اواخر بهمن‌ماه است) می‌توانید دکستر را به عنوان عطر مناسب برای هدیه روز مرد یا پدر انتخاب کنید.

برای خرید عطر دکستر (Dexter) کلیک کنید

پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی دقیق‌تر عطرهای مردانه مناسب روز پدر به مقاله “راهنمای خرید عطر روز مرد و روز پدر” مراجعه فرمائید.

خرید عطر برای ولنتاین

عطر روز عشق (ولنتاین)

روز عشق یا Valentine اتفاقی نیست که به تازگی در ایران مرسوم شده باشد. از سال‌های پیش رفته‌رفته این روز اهمیت بیشتری در کشورمان پیدا کرده. زوج‌های جوان و عاشق نیز در این روز به دنبال هدیه‌ای متناسب با این واقعه می‌گردند. به شما پیشنهاد می‌کنیم امسال خرید عطر برای روز ولنتاین را امتحان کنید. اگر بتوانید عطری پیدا کنید که هر دو دوست دارید، استفاده کنید و به اشتراک بگذارید، آن تبدیل به یک راز خوشمزه و اتصالی قوی و نامرئی می‌شود. مگر آنکه اعتقاد داشته باشید عطر جدایی می‌آورد(؟!) که بعداً به این مبحث نیز می‌پردازیم.

در این قسمت به معرفی سه عطر مناسب ولنتاین یا روز عشق خواهیم پرداخت.

عطر وی‌آی‌پی (Vip)

عطر Vip وی آی پی آلفامونته

عطر اسپرت VIP، با نت‌های گرم و شیرین چوبی و کهربایی‌اش انتخابی عالی برای زوج‌های شیک‌پوش امروزیست. ادغام دلربای یاسمن و عنبر و سدر در سه نت مختلف ما را با یک عطر چوبی ویژه روبرو کرده است. ماندگاری این عطر در نوع خود بسیار عجیب است که البته به سبب طبع گرم و شیرین و ذات چوبی‌اش طبیعیست.

نت اولیه:  یاسمن، زعفران

نت قلبی: عنبر، چوب عنبر

نت پایانی: چوب عود، سدر

ادکلن وی‌آی‌پی آلفامونته در دو سایز ۱۰۰ و ۳۰ میل عرضه می‌شود و به سبب همین امر جزو عطرهای قیمت مناسب برای روز ولنتاین به حساب می‌آید.

برای خرید عطر وی‌آی‌پی (VIP) کلیک کنید

عطر ۱۹۸۸

خرید عطر 1988 آلفا مونته

اگر از خوانندگان همیشگی مجله عطر آلفامونته باشید متوجه می‌شوید که در اکثر مقاله‌های این مجله به ۱۹۸۸ آلفامونته اشاره شده. انگاری ویژگی‌های جذاب این محصول تمامی ندارد. ۱۹۸۸ جزو معدود عطرهای بازار ایران است که علاوه بر پخش بوی بالا، ماندگاری فوق‌العاده‌ای نیز دارد. قرار گرفتن این خوشبوکننده در دسته عطرهای شرقی و چوبی، خود به تنهایی بسیار جذاب است. طبع ۱۹۸۸ تلخ و گرم است و برای ایام پایانی سال انتخابی بی‌نظیر است. پیشنهاد می‌کنیم حتما بررسی تخصصی عطر ۱۹۸۸ را بخوانید و بعد به تصمیم‌گیری فکر کنید.

نت اولیه: سیب، دارچین، رز وود، اسطوخودوس

نت میانی: چوب سدر، موگه، گل رز

نت انتهایی: کهربا، چوب صندل، مشک، وانیل، عود

به مانند عطر قبلی، ۱۹۸۸ نیز در دو سایز ۳۰ و ۱۰۰ میل قابل سفارش است. خرید این عطر برای هدیه ولنتاین بسیار هوشمندانه است.

برای خرید عطر ۱۹۸۸ کلیک کنید

عطر اکسکلوسیوو (Exclusivo)

خرید عطر اکسکلوسیوو Exclusivo آلفامونته

پس از معرفی دو عطر سنگین و رسمی‌تر، حال نوبت معرفی عطر اکسکلوسیوو آلفامونته است.

اکسکلوسیوو عطر بسیار ظریفی محسوب می‌شود. طبع خنک، شیرین و آروماتیک این عطر به خوبی می‌تواند به تصورات ذهنی شما از یک عطر رمانتیک نظم ببخشد. انرژی و آرامش نهفته در رایحه‌های دریایی این عطر اسپرت بسیار گیراست. برخلاف دو عطر اسپرت قبلی، اکسکلوسیوو برای فصول گرم و معتدل سال طراحی شده و پخش بوی آن بخصوص در هنگام شب زبانزد است، پس اگر از آن دسته از افراد هستید که عطر را متناسب با فصل آن انتخاب می‌کنید و آنرا به نیت استفاده در روزهای عید و پس از آن انتخاب کرده‌اید، اکسکلوسیوو گزینه ایده‌آلی برای شماست. به ترکیب اسم‌های جذابی که در نت‌هایی که در این عطر عاشقانه بکار رفته دقت کنید:

نت اولیه: لیمو، نعناع، توت سیاه، شکوفۀ پرتقال

نت میانی: گل میموزا، گیاهان سبز، گل رز

نت پایانی: مشک سفید

جذاب بنظر می‌رسد، اینطور نیست؟!

همچنین خرید اکسکلوسیوو به نسبت دو عطر قبلی، خرید عطری ارزان برای ولنتاین محسوب می‌شود.

← برای خرید عطر اکسکلوسیوو (Exclusivo) کلیک کنید →

خرید عطر هدیه تولد

به طبع در این مقاله روش‌های مختلفی برای خرید و انتخاب عطر هدیه معرفی کردیم اما در این قسمت قصد داریم پیشنهادی متهورانه‌تر به شما بدهیم! بیایید اینبار عطر هدیه تولد دوستتان را از روی ماه تولدش انتخاب کنید! انتخاب عطر بر اساس ماه تولد روشی است که ممکن است بسیار برای طرف مقابل جذاب بنظر بیاید!

جمع‌بندی

مناسبت‌ها و مراسمات مختلف نیازمند عطر درخور خودشان هستند. با توجه به نزدیکی زمانی به این مناسبات تصمیم گرفتیم تمرکز خود در این مقاله را بر خرید عطر برای روز مادر، خرید عطر برای روز پدر و خرید عطر مناسب ولنتاین بگذاریم و به زودی و در آپدیت‌های بعدی به مراسمات دیگر نیز خواهیم پرداخت. شما به دنبال چه عطر برای چه مناسبتی هستید؟ در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

اگر تجربه خرید آنلاین عطر ندارید و از این بابت نگران هستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای خرید اینترنتی عطر و ادکلن را بخوانید و پس از آن عطر هدیه برای همسر، پدر یا مادرتان را سفارش بدهید.

همچنین اگر عطر مد نظرتان در بین عطرهای معرفی شده ما نبود می‌توانید فروشگاه خرید عطر آلفامونته را مشاهده فرمائید.

امیدوارم این مقاله خاطره خوبی از تیم آلفامونته برای شما و عزیزانتان به یاد بگذارد.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظـــــرات کاربـــــران آلفامونتـــــه
    محمد ذکائی دی ۲۹, ۱۴۰۲

    سلام مرسی بخاطر مقالتون عطر واسه روز پدر چی بخرم؟

نظر خود را ارسال کنید

آلفامونته 2024-01-19 13:28:07

سلام وقتتون بخیر تو مقاله مجزا بهش اشاره کردیم روی لینک زیر کلیک کنید https://alfamonte.ir/blog/عطر-روز-مرد/

محمد ذکائی 2024-01-19 13:26:37

سلام مرسی بخاطر مقالتون عطر واسه روز پدر چی بخرم؟