این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

عطر پرشده در امارات

زمان مطالعه مقاله دقیقه
تاریخ انتشار ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

در پاسخ به سوال ” عطر پرشده در امارات چیست؟” باید گفت عطر اماراتی یا به صورتی عطر پرشده در امارات از عطر هایی است که بصورت تقلبی و در امارات تولید یا پر شده است. گفتنی است تنوع زیادی در عطرها و مواد سازنده شان وجود دارد. تفاوت هایی از جنس قیمت و گاهی هم مواد یا متریال استفاده شده برای ساخت خود عطر/شیشه عطر/جعبه عطر و غیره که گاهی تشخیص این تفاوت ها بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

عطر پرشده در امارات چیست؟

بعضی عطرهای اماراتی که از گونه عطر فیک هستند. مانند عطر اصلی درست شده و حتی بسته بندی شبیه به برند اصلی عطر را در دو نوع عطر زنانه و عطر مردانه دارا هستند با این تفاوت که با قیمت و کیفیت پایین تر به بازار عرضه می شوند.

 

امارات را می توان یکی از قدرتمندترین عطرسازان جهان دانست، چه در ساخت عطر و چه در کپی کردن آن. در صورت کلی می توان عطرهای اماراتی را به ۲ دسته برند امارات و عطر امارات(عطر پرشده در امارات) دانست.

 

 

برند امارات

همانطور که از نام دسته اول پیداست، روی صحبت ما با برند امارات است. برند امارات نسبت به برندهای دیگر معتبر جهان ارزان تر و اقتصادی تر هستند. البته با این تفاوت که کیفیت و دوام عمری کمتری نسبت به بقیه رقبای خودشان دارند. در یک جمله: نمی توان اینگونه عطرها را عطر فیک نامید. بلکه می توان گفت با پول کمتر، کیفیت قابل قبولی را تجربه خواهید کرد.

گفتنی است برخی از عطر های اماراتی را می توان در میان عطر های گران قیمت در بازارهای اروپا و آمریکا نیز مشاهد کرد. برند امارات به دو دسته عطر کپی از برندهای اصلی و برندهای مخصوص امارات و عطر اصل تفکیک کرد.

 

عطر پرشده در امارات

این دسته که موضوع اصلی پست ما است، از عطرهایی است که بصورت کاملا مشابه و یا “های کپی” از برندهای اصلی در کشورهایی همانند چین و امارات و غیره تولید و بعد از طی تمامی مراحل تولید، بصورت قاچاقی و غیر قانونی وارد بازار فروش می شوند.

 

اشتباه رایج مشتریان

اشتباه رایج ایرانیان هنگام خرید عطرهای عربی، این است که اینگونه عطرها را جزو دسته دوم می دانند. حتی اگر اصل و گران قیمت باشند.

امروزه زبان عربی تنها مختص به کشور های عربی نیست. می توان زبان عربی را در بخش توضیحات بسیاری از کالاهای خارجی، حتی عطرها، مشاهد کرد.

پس خیالتان از عطر اصلی یا ادکلن اورجینال اماراتی راحت باشد.

 

در یک جمع بندی کلی می توان گفت:

عطر های دسته اول همانطور که گفته شد، عطر تقلبی نیستند. بلکه تولید امارات و دارای جنس قابل قبول تا عالی هستند.

اما در آن سوی پرچین، عطرهای اماراتی یا پرشده در امارات از دسته عطر فیک هستند که با ظاهری کاملا مشابه با عطر اصل و بصورت عطر های کپی ( High Copy perfumes )روانه بازار های سیاه و بازارهای فروش عطرها می شوند. متاسفانه بدلیل قیمت پایین، به تعداد بالا خریداری و استفاده می شود.

یادتان نرود هر عطری که به زبان عربی جلد شده بود، نشان از فیک بودن عطر یا پرشده در امارات نیست.

زبان عربی در میان پنج زبان رایج دنیاست و در زیر یا پشت جعبه ادکلن ها یا بسته بندی عطرها حتما توضیحاتی به این زبان دیده می شود. بطور مثال عبارت ( لاستعمال خارجی فقط)
نوشته عربی حتی در برندهای معتبر دنیا مانند دیور نیز دیده می شود و فقط در برخی محصولات که بصورت بوتیکی عرضه می شوند، وجود ندارد. مانند برند شنل.

 

ولی عامل فریب مشتریان در چیست؟

یکی از عواملی که باعث گرانی و محبوبیت عطرها میان مخصوصا ما ایرانیان شده است، غلضت عطر موجود در بازار می باشد. بگونه ای که گاها

غلضت باعث خرید عطرهای با کیفیت پایین تر و حتی گرانتر برای ما می شود.

اما آیا غلضت کیفیت هر عطر را تضمین می کند؟

خیر! جواب خیر است.

عطر اماراتی بدلیل اینکه موادی با کیفیت پایین را از کارخانجات ضعیف اروپایی و آمریکایی خرید می کنند، در ساخت عطر شبیه به اصل چار مشکل می شوند. اسانس عطری و مواد معطر ساخته شده در این کارخانجات درجه دو، با کیفیت پایین درست می شوند. دلیل هم این است که برای پرداخت هزینه کمتر و سود بیشتر، مواد تولید شده نه از لحاظ علمی و نه از لحاظ ماشینی مورد بررسی قرار نمی گیرند و بدون بررسی به فروش می رسند.

پس در همچین شرایطی اماراتی ها دست به دستکاری مواد دریافتی می شوند تا بتوانند با بالاترین سود ممکن، عطر تقلبی خود را بفروش برسانند. یکی از همین کارها غلیظ کردن عطر خود است.باید گفت این ترفند جوابگوی خواسته هایشان نیز بوده است.

عطر غلیظ عربی یا هر منطقه دیگر، نشان از تقلبی بودن آنها نیست. راحت ترین کار خرید از فروشگاه عطر با سابقه و نام آشنا می باشد.

برند آلفامونته در فروشگاه مجازی عطر آلفامونته ( alfamonte.ir) محصولات با کیفیت و مطمئنی ارائه می دهد. شما می توانید با مطالعه ویژگی ها و رایحه عطر مد نظر خود، انتخاب مناسبی داشته باشید.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظر خود را ارسال کنید