۱۰ روش افزایش ماندگاری عطر که از آن بیخبرید! ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که برای انتخاب […]
ادامه مطلب
اصطلاح عطر کلاسیک اولین بار در دوره رنسانس که تحول عظیمی در صنعت مد، عطر و تکنولوژی اروپا اتفاق افتاد، به کار برده شد. در دنیای کلاسیک معمولا با نگاهی منحصر به فرد به دنبال تعبیر نظم و سادگی در زندگی هستیم. درکی که جامعه از سبک کلاسیک دارد به معنای چیزی است که به کمال رسیده و عالی ترین محصول فرهنگی است.
عطر کلاسیک به عطری گفته می شود که سال های طولانی از معرفی آن گذشته باشد، ولی باز هم تولید شود.
به کمک خانواده های سلطنتی در جای جای اروپا در دوره ی رنسانس، اتحاد صنعت مد و عطر سازی بیش از پیش پیشرفت کرد.
مسیر رشد صعنت عطرسازی نیز از آنجا آغاز شد.
در دوره ی رنسانس در انگلستان، فرانسه و دیگر ملت های اروپایی به درخواست خانواده های سلطنتی و خاندان های بزرگ اروپا عطرهایی طراحی شدند. در این دوره مردم معتقد بودند حمام کردن و شستشوی بدن باعث انتقال بیماری و شیوع آن می شود.
به جای آن از عطر ها برای از بین بردن بوی بد بدن خود استفاده می کردند. اینگونه بود که استفاده از واژه ی عطر سلطنتی به جای عطر کلاسیک رواج یافت.
این موضوع کاملا واضح است که عطر هرقدر قدیمی تر باشد دارای تاریخچه و داستان بیشتری خواهد بود.
آنها همیشه به نوعی محترم تر از سبک مدرن و امروزی خود بوده اند و برای کسانی که همواره سبک های خاص و عطر اصیل را میپسندند، انتخاب هایی مطمئن تر هستند.
در میان طرفداران صنعت عطرسازی کمتر کسانی هستند که به دنبال انتخاب های ویژه افراد مشهور، سوپر استارها و خانواده های سلطنتی نرفته باشند.
همچنین کمتر شاهد کسانی هستیم که سعی نکرده باشند از سلیقه ی شخصی آنها الگو برداری کنند. این الگو برداری ها و پیروی ها همیشه دگرگونی هایی در فروش یک سری برند ها و محصولات در پی داشته است.
همین موضوع باعث شده خانواده های سلطنتی نگاه ویژه تری به انتخاب عطر کلاسیک داشته باشند.
بدون شک در انگلستان، فرانسه و در بقیه ملت های اروپایی این که هر شخص از خانواده ی سلطنتی یک عطر امضا داشته باشد به یک عرف تبدیل شده بود.
عطرهایی که در پشت ترکیباتشان رازهایی به صورت نهفته محافظت شده بودند.
مد همیشه توسط سبک انتخاب شخصی افراد مشهور شکل می گیرد و معمولاً بر خلاف روند معمول جامعه است.
صنعت مد در ونیز و بخصوص در فلورانس آزادانه پیشرفت کرد. خیاطان ایتالیایی مورد تقاضای همه ی اعضای خانواده های سلطنتی در اروپا بودند. لباس ها معمولاً با عطر مخصوص همخوان با آن ها طراحی می شدند.
آن عطرها را به اکسسوری ها مانند دستکش ها، پوست های طبیعی و خزها و بادبزن می زدند که به راحتی رایحه را در فضا پراکنده کنند.
از جمله عطرهای کلاسیک محبوب خانواده های سلطنتی می توان به عطر شماره ۵ شانل اشاره کرد.
این عطر در قرن بیستم وارد بازار شد ولی هنوز هم یکی از عطرهای پرفروش جهان می باشد.
عطر کلاسیک یکی از محبوب ترین ها میان افراد در سراسر دنیا جای دارد. همین امر موجب شده است که تولید آن تا کنون ادامه پیدا کند.
برند کرید یکی از برندهایی محبوب در بین خانواده های سلطنتی است.
کرید یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده عطر با بیش از ۲۵۰ سال سابقه کاری است. این شرکت از همان ابتدای فعالیتش محبوبیت زیادی را به دست آورد. این محبوبیت پس از گذشت سالیان زیاد هم چنان ادامه دارد.
برند کرید هنوز هم یکی از نام های گران و لوکس در صنعت عطرسازی به شمار می رود.
عطر کلاسیک نیش که در مقابل عطرهای دیزاینری قرار دارند تولیدات محدودی دارند.
کسانی که عطر نیش را انتخاب می کنند لزوما از عطرهای گرانتر و خاص تری استفاده می کنند. بلکه نسبت به عطر هایی که اکثر مردم استفاده می کنند متفاوت تر هستند.
عطر نیش همچنین بیشتر بر روی ارائه ی رایحه های اصیل و خالص و کمتر بر روی تبلیغات و بسته بندی تمرکز دارند.
عطر های نیش بسیار قبل تر از عطر های دیزاینری محبوب بودند و توسط خانواده ی سلطنتی استفاده میشدند.
برند تجاری آلفا مونته با یک هدف متعالی، از یک علت اصیل با صداقت و درستی دفاع می کند. در حالی که جزئی از یک سرمایه گذاری بزرگ هستند قادرند که ایدئولوژی های خود را حفظ کنند. برای مطالعه مطالب بیشتر و آشنایی با عطر اصل برند آلفا مونته(Alfa Monte) به بخش نمایشگاه آلفا مونته مراجعه نمایید.