ساواج دیور، بدون شک اولین نامی است که برای محبوبترین عطر مردانه بازار به ذهنتان میرسد. این عطر فرانسوی دوستداشتنی، […]
ادامه مطلب
کلید ساخت عطرهای کلاسیک و نحوه کمک آنها به محصولات عطری از قبیل عطرهای باکیفیت بالا، صابون و برندهای آرایشی، در طول دههها چیست؟ طراحی عطرها، به خصوص عطرهای کلاسیک، کار آسانی نیست، اما عناصر ثابتی وجود دارد که عطرسازان ماهر در فرایند طراحی از آنها بهره میبرند. وقتی کسی کلمه “کلاسیک” را میشنود، چندین تصویر ممکن است به ذهنش برسد. برای برخی، این ممکن است تصاویری از یک لامبورگینی شیک یا مدل تی فورد را تداعی کند. برای دیگران، ممکن است لباس وینتیج دیور و برای برخی یک عطر مانند عطر شماره ۵ شنل باشد؛ یک عطر کلاسیک!
یکی از ویژگیهایی که همه محصولاتی که به عنوان کلاسیک شناخته میشوند را تعریف میکند، شناخت جهانی مرتبط با آنهاست. این ویژگی، حس تازگی و نوآوری محصول را برقرار میکند؛ زیرا پیامی بیکلام از آشنایی و پذیرش به مصرفکننده منتقل میکند. در پایان، انسانها ناخودآگاه در جستجوی لذت حسی عطری هستند که با آن آشنا و راحت هستند. با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که به چه عطری کلاسیک گفته می شود؟ و ویژگیهای ادکلن کلاسیک مردانه و ادکلن کلاسیک زنانه چه تفاوتهایی دارد؟
“عطر میتواند به مردم کمک کند تا با خدایان ارتباط برقرار کنند.” حداقل این اعتقاد برخی از مصریان باستان است، که بر اساس نقشهای هیروگلیفی به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد بازمیگردد. این عطرهای قدیمی از بوهایی تشکیل شده بودند که از مواد گرانبها مانند یاسمین، روغن عود، زنبق و عسل تهیه میشدند. (این یک افسانه معروف است که حتی کلئوپاترا، بادهای عطرآگین را روی بادبانهای قایق خود مالیده بود تا مارک آنتونی قبل از ورود او، بویی از آن استشمام کند.) اگرچه دلایل ما برای استفاده از عطر تغییر کرده، اما آنچه که ما میپوشیم در طول قرون تکامل یافته است. اما این مصریان به چیزی پی برده بودند، زیرا برخی از نتهای مورد علاقهشان همچنان به پسند مردم خوش می آید. امروزه، عطرها هنوز هدف دارند که شکوه و عشق را در یک بطری به ثبت برسانند. داستانهای پشت این عطرها را بیاموزید – و در عین حال در تزئیناتی که در حال انجام آن هستید، کمی فضا را برای آنها ایجاد کنید.
عطر کلاسیک به عطری گفته میشود که توانسته است آزمون زمان را پشت سر بگذارد و همچنان به عنوان یک عطر، بسیار قابل تحسین و مورد تقاضا باقی بماند. این نوع عطرها به طور معمول جذابیتی بدون وابستگی به زمان، کیفیت ساخت برجسته و یک کاریزمای متمایز دارند که در طول سالها تعداد زیادی طرفدار را به خود جلب کرده است. عطرها و ادکلن های کلاسیک به طور معمول یک میراث غنی محسوب شده، ترکیبی نمادین داشته و تأثیر قابل توجهی بر صنعت عطرسازی می گذارند. آنها به خاطر بلندپروازی، اعتدال و توانایی ایجاد هیجان و خاطرات، محبوب هستند.
چندین عامل به تبدیل شدن یک عطر به عطر Classic کمک میکند:
به طور کلی، یک عطر کلاسیک کیفیت استثنایی، جذابیت بیزمان و تأثیری ماندگار در صنعت تولید عطر و افرادی که از آن استفاده میکنند، دارد.
عبارت “کلاسیک مدرن” بسیار در دنیای عطر و بو استفاده میشود، اما واقعا عطر کلاسیک-مدرن چیست؟
عطر کلاسیک مدرن در واقع به عطری اشاره دارد که در دورۀ خود تأثیر زیادی داشته و قسمتی از خاطرات بویایی افراد شده است، صفحهای معطر در داستان خودشان، شاید حتی چندین نسخه جدید با رایحههای مشتق شده از اصلی به وجود آورده باشد. برای تولد یک کلاسیک واقعی، واقعا به یک داستان پشتیبان نیاز داریم – یک تاریخچه که اعتماد را برانگیزد، در حالی که هنوز هم چیزی جدید برای گفتن داشته باشد.
قیمت عطر کلاسیک میتواند به عوامل مختلفی وابسته باشد، که در ذیل به برخی از آن ها اشاره می کنیم:
مهم است بدانید که قیمتگذاری میتواند بین عطرهای مختلف، حتی در دسته عطرهای کلاسیک، به طور قابل توجهی متفاوت باشد. عوامل مذکور فقط برخی از نکات کلیدی هستند که میتوانند بر قیمت ادکلن کلاسیک تأثیر بگذارند.
عطرها با تغییر و تطبیق دادن خود در طول سالیان تکامل می یابند اما این عطر کلاسیک است که همواره بر اصول خود ثابتقدم می ماند و در نهایت به عنوان یک نقطۀ ارجاع معرفی می شود. نیاز به ذکر نیست که یک عطر قدیمی به خودی خود کلاسیک تلقی نمی گردد و همچنین صرفا علاقه و استقبال مردم نیز باعث کلاسیک شدن یک عطر نمی شود.
در پایان این مقاله پیشنهاد می کنیم اگر تجربۀ خرید عطر کلاسیک (Classic) را دارید آن را با ما و کاربران این سایت به اشتراک بگذارید تا تجربه ما نیز از خرید ادکلن کلاسیک و عطر کلاسیک کاملتر باشد.