این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

موارد مهم در استفاده از عطر

زمان مطالعه مقاله دقیقه
تاریخ انتشار ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

پس از مطالعه انواع عطر از نظر غلظت و مقاله انتخاب و خرید عطر ۲ مورد در استفاده از عطر حائز اهمیت است.

هنگامی می توانید نتیجه دلخواه را از عطر تازه خریده شده اتان دریافت کنید که بهترین شرایط را برای آن فراهم کنید. شاید برایتان جالب باشد ولی باید بدانید در مرحله ی اول باید پوست سالمی داشته باشید.
برای استفاده از عطر باید پوستی تمیز داشته باشید، البته لزوما پوست محلی که می خواهید عطر را اسپری کنید مورد نظر نیست.

موارد مهم در استفاده از عطر

تاثیر عطر روی پوست سالم

اگر بدن شما به هر دلیلی بوی نامطبوع داشت، حتما آن بو را از طریق شستشو یا مواد بو بر از بین ببرید. زیرا به شدت در بوی عطر شما تاثیر منفی می گذارد.
خیالتان راحت باشد. بو بر ها تاثیر منفی در بوی عطر شما ندارند بلکه به تقویت رایحه عطر شما نیز کمک می کنند.

مهم است به هیچ عنوان عطر را در محلی از پوست که از بوبر استفاده کرده اید، اسپری نکنید. فراموش نکنید از عطر بر سطح جراحت ها و نواحی آسیب دیده پوستی استفاده نکنید. در هر مدل عطری که استفاده کنید درصدی الکل به کار رفته است. اما علاوه بر الکل، گاهی رنگ های شیمیایی و یا مواد دیگری نیز در یک بطری عطر استفاده می کنند تا ظاهر و موندگاری عطر را بهتر کنند.

 

تاثیر مرطوب بودن پوست بر پخش شدن بوی عطر
در مرحله ی بعدی پوست مرطوب در بهتر بهره بردن از عطر، کمک زیادی می کند.
اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که پوست خشک دارید، حتما در کنار محافظت از پوستتان فراموش نکنید برای استفاده از عطرتان پوستتان را مرطوب کنید.

زیرا پوستی که مرطوب نباشد عطر را جذب می کند و مدت کمتری را می توانید از رایحه عطر لذت ببرید.
فقط باید گفت مراقب باشید از چه محصول مرطوب کننده ای استفاده می کنید. زیرا ممکن است رایحه محصول با عطر نسازد و بوی خوش عطر با کیفیت خریداری شده را از دست بدهید.

 

موارد مهم در استفاده از عطر

چند نکته وجود دارد که می تواند کمک کند:

۱.    برخی عطر مخصوص به خود دارند و بصورت همیشگی از یک عطر بخصوص استفاده می کنند. به گونه ای که شما هرکجا بوی خوش آن عطر به مشامتان برسد، یاد ایشان می افتید.

برای داشتن یک رایحه ویژه مخصوص خود، می بایست عطری با رایحه خاص انتخاب کنید. پیشنهاد ما برند آلفامونته با عطرهایی با بهترین کیفیت و قیمت هایی مناسب می باشد. با استفاده از این عطرها می توانید در جمع تک بو باشید.

۲.    اگر خواستید خوش عطری از صفات شما باشد، پیشنهادی برای شما داریم. آقایان می توانندکمی از عطر را به موهای کوتاه و مرتب پشت سر خود اسپری کنند. بدین صورت هر زمان که نیاز به پر کردن فضا با بوی خاص خود داشتند، کافی است دستی به موهای پشت سر خود بکشند. با جریان پیدا کردن هوا بین موها، عطر با جانی تازه بو افشانی می کند. این مساله در مورد خانم ها به خاطر مدل های مختلف مو کمی سخت تر می باشد. ولی مطمئنا خودتان می توانید بهترین ناحیه را پیدا کنید.

۳.    اگر پوست شما به مواد شیمیایی یا الکلی حساس است و شما نمی تواند از عطر استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما انتخاب جاگزین است.
در داروخانه ها و عطاری ها برخی شوینده ها مانند شامپو و صابون های معطر هستند که می توانند بوی خوش را برای شما به ارمغان اورند. اما در هر صورت کار یک عطر خوب و موندگاری یک عطر با کیفیت را نخواهند داشت.

۴.    میزان استفاده از عطر بسته به غلظت آن متفاوت است. نمی توان به صورت کلی مقدار مصرفی را بیان داشت. ممکن است عطر شما غلظت و کیفیت خوبی داشته باشد و شما با اصطلاحا یک پیس اسپری کردن بهره کامل را ببرید. اما جالب است بدانید میزان استفاده از هر عطر زمانی مطلوب است که نفر مقابل بوی عطر شما را از فاصله یک الی دو متری تشخیص دهد. اگر این فاصله شنوایی بوی عطر بیشتر شد، بدانید میزانی بیشتر از اندازه لازم از عطر خود استفاده کرده اید.

۵.    بهترین محل برای استعمال عطر نقاطی از بدن است که نبض دارند. که با هر تپش کمی پوست مرتعش می شود و می تواند جریان کمی هوا به وجود آورد. این جریان هوا، هر چند کوچک، به پخش شدن بو نسبت به باقی نقاط بدن موثر تر است. یکی از این نقاط رگ گردن می باشد، و دیگری مچ دست. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در استعمال عطر رخ می دهد، تماس و حرکت دادن ۲ ساعد بر هم بعد از استفاده از عطر بر روی یکی از مچ های دست است.

اگر در مقاله قبلی یادتان باشد، گفته شد گرمای زیاد برای عطر خوب نیست و شما با تماس و حرکت دست ها بر هم، باعث ایجاد گرما می شوید که این عمل رایحه عطر شما را کم می کند.

۶.    در نهایت ممکن است برایتان سوال شود آیا عطر تاریخ انقضا دارد؟
بله، ولی خیالتان از این بابت راحت باشد که به اندازه ی کافی زمان برای استفاده از عطر با کیفیت دارید.
دانستنش خالی از لطف نیست، اگر بگویم عطر ها از ۵ تا ۱۲ سال، بله “۱۲ سال”، تاریخ انقضا دارند و شما توانایی استفاده از آن را با خیال راحت دارید. البته مساله انقضا را با بازدهی کامل عطر پس از گذشتن مدتی استفاده اشتباه نگیرید.

 

موارد مهم در استفاده از عطر

حال اگر احیانا عطری یافتید که ممکن بود منقضی شده باشد، به محتویات داخل ظرف دقت کنید. اگر عطر، یک دست و خوش رنگ بود که نشانه سلامت عطر است. اما اگر دو رنگ شده و در سطح مایع ، روغن ایستاده بود، نشانه آن است که عطر ما فاسد شده و باید دور انداخته شود.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
معرفی ۱۰ عطر برای عید ۱۴۰۳

به‌زودی بهار وارد خانه‌ها می‌شود و با آغاز فصل جدید ممکن است بخواهید در کلکسیون عطرهایتان تجدیدنظر و عطر ۱۴۰۳ […]

ادامه مطلب
نظر خود را ارسال کنید