این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

نکاتی در مورد عطرها

زمان مطالعه مقاله دقیقه
تاریخ انتشار ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تا به امروز نکاتی در مورد عطر ها با شما به اشتراک گذاشته ایم. در این پست قصد داریم دانستنی هایی در میان بگذاریم که علاوه بر افزودن به اطلاعات شما، به نگهداری و استفاده از عطرهایتان نیز کمکی کرده باشیم.

تا به حال برایتان پیش آمده است در اصل بودن کالای خود شک کنید؟ و دلیل این شک را ماندگاری کمتر عطرتان بدانید؟

البته که در بعضی موارد این شک کاملا بجاست. یکی از مواردی که در هنگام استفاده از عطر باید به آن توجه کنید این است که شرایط پوستی شما چگونه است.

نکاتی در مورد عطر ها

ماندگاری بو

همانطور که در مطالب قبلی صحبت شده بود، پوست های خشک به دلیل کم آبی، عطر را به خود جذب می کنند و همین عاملی است که رایحه عطر پس از مدت کوتاه تری به پایان می رسد. پیشنهاد ما این است که اگر پوست خشکی دارید، حتما از نرم کننده های اختصاصی پوست خود استفاده کنید.

افزایش بوی عطرها

بعد از ایجاد شرایط مناسب پوستی، به محل مناسب استفاده از عطر می رسیم. مناطقی که در بدن نبض دارند، مناسب ترین مکان برای اسپری عطر هستند. البته به دلیل نبض دار بودن و گرم بودن این مناطق، ممکن است بوی عطرتان زودتر از انتظار شما از بین برود. ولی به دلیل پخش بوی بالاتر، ارزش این کار کم نخواهد بود. پیشنهاد دیگر ما استفاده از عطر بر روی قسمتی از موهایتان است. این کار سبب می شود که با هر بار تکان دادن مو، بوی دلپذیری محیط اطرافتان را پر کند.

چرا بیس یا پایه عطر ها، الکل است؟

یکی از خواص الکل، پخش فوری آن و به اصطلاح عامیانه “زود پریدن” است. اگر به صورت کلی پایه عطرها را از الکل درست نکنند، پخش بوی آن تقریبا به صفر می رسد و فقط خودتان هستید که می توانید رایحه عطرتان را استشمام کنید.

تفاوت لوسین و افترشیو (After Shave)

لوسیون بعد از اصلاح باعث انسداد منافذ پوستی می شود؛ ولی افترشیو (After Shave) وظیفه تسکین و خنک کنندگی پوست را بر عهده دارد.

افزایش انقضا عطرها

پیشنهاد اولیه ما این است که جعبه عطر ها را دور نیندازید و همیشه شیشه عطرها را در جعبه مختص خودش نگه دارید. زیرا عوامل مختلفی مانند گرما و نور خورشید می تواند از شیشه عطر عبور کرده و بر محتوای داخل آن تأثیر بگذارد و از عمر مفید آن بکاهد. بنابراین با قرار دادن عطر در جعبه خود، می توانید تا حد قابل قبولی از این کار جلوگیری کنید.

علت تفاوت یک بو در دو نفر

شاید متوجه اختلاف بوی یک عطر روی بدن دو شخص متفاوت شده باشید. عوامل مختلفی مانند رژیم غذایی، جنس و نوع پوست، مواد شیمیایی مورد استفاده روزانه و … می تواند بر نوع بوی عطر روی پوست نیز تاثیر گذار باشد. زیرا روغن های عطری موجود در این عطرها می توانند با مواد روی پوست واکنش دهد و رایحه ای متفاوت ایجاد کند.

چرا برخی از عطرها گران قیمت هستند؟

عطر ها بر اساس خالص بودن و میزان مواد موثر تشکیل دهنده نت هایشان، در چندین طبقه مختلف تقسیم بندی می شوند. جالب است بدانید که تنها برای ساختن ۴۵۲ گرم روغن گل محمدی، تقریبا یک تن گلبرگ گل استفاده می شود که چیزی در حدود سه تا چهار هزار دلار هزینه دارد. همین عامل و میزان مصرفی روغن های عطری، گاها اختلاف قیمت چشمگیری را ایجاد می کنند.

نگهداری از عطرها

نکات مهمی وجود دارد که می تواند به عطر شما عمری طولانی ببخشد. از جمله این موارد دور نگه داشتن عطر از گرما و یا حتی سرمای شدید و نور مستقیم خورشید است. همین طور هیچ گاه فراموش نکنید که درب شیشه عطر خود را کامل و محکم ببندید تا از تبخیر شدن آن جلوگیری شود. این نکاتی در مورد عطر ها با غلظت های مختلف عصارت و درصد تریب با الکل است.

آیا عطر مصارف دیگری بجز استفاده روی پوست دارد؟

همان طور که در پست “ تاثیر بوی رایحه” اشاره کرده ایم، از مصارف دیگر عطر می توان استفاده در مدیتیشن یا مراقبه را نام برد. به این صورت که در هنگام استحمام از چند قطره عطر در وان حمام استفاده کرد تا علاوه بر ایجاد محیطی خوشبو و آرامش بخش، رایحه ی بدن نیز دلپذیر شود و یا در هنگام کارهای منزل چند قطره عطر را داخل آب بجوشانید تا بوی شور انگیز عطر در خانه پخش شود.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظر خود را ارسال کنید