این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

تشخیص عطر اصل از تقلبی! ۸ روش برای شناخت عطر اورجینال از فیک

زمان مطالعه مقاله 10 دقیقه
تاریخ انتشار ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

امروزه در جوامع مختلف، افرادی بوجود آمدند که برای سود بیشتر با هزینه کمتر، دست به انجام هرکاری میزنند. امروزه این تقلب ها به عرصه ی فروش انواع عطر نیز وارد شده و تاثیرات منفی بر آن گذاشته است. تاثیراتی مانند: دست بردن بر فرمول عطر، تغییر حجم عطرها و ثبت مقداری دروغین، ساخت شیشه ها و یا بسته بندی هایی بد و بی کیفیت، حمل و نقل اشتباه و نامناسب و تاثیر بر تاریخ انقضا و ماندگاری عطر؛ و بسیار کارهایی دیگر. در این پست قصد داریم چند نکته به شما اطلاع دهیم تا بتوانید تجربه تشخیص عطر اصل از تقلبی داشته باشید.

تشخیص عطر اصل از تقلبی

در این پست به روش هایی برای خرید عطر حضوری اشاره خواهیم کرد. شما میتوانید برای خرید ایمن از فروشگاه های آنلاین به پست “خرید از فروشگاه آنلاین” رجوع کنید.

۱:- فروشنده را بررسی کنید

خرید از مکان هایی که ظاهر مناسب یا نگهداری مناسبی از عطر ها ندارند جدا خودداری کنید. با کمی بررسی و دریافت اطلاعات کافی از عطر مورد نظر، هنگام خرید بدون هیچ مشکلی و با اطلاعات کامل دست به خرید عطر مورد نظر خود خواهید زد. مطمئنا فروشنده بعد از اطلاع از معلومات شما، دیگر دست به تقلب نخواهد زد. برای کسب اینگونه اطلاعات می توانید به فروشگاه مجازی معتبر مانند فروشگاه عطر آلفامونته رجوع کنید.

۲- بررسی عطر قبل از خرید

حتما قبل از خرید هرگونه عطر درمورد آن مطالعه کنید و اطلاعات کافی در مورد ترکیبات عطر، نت های عطری، قیمت و اطلاعات دیگر به دست آورید. حتما از فروشگاه ها و سایت های معطبر فروش عطر بازدید و عطر خود را آنجا انتخاب و با عطر مغازه مورد نظرتان مقایسه کنید. گاهی ممکن است همین عامل باعث شود که شما متوجه اختلافاتی در عطر آن مغازه شده و از خرید آن خودداری کنید.

۳- به قیمت توجه کنید

البته باید گفت که این روش خوبی برای تشخیص اصالت نیست. ولی پیشنهاد میشود که اگر برند عطر یا مدل خاصی مد نظرتان هست، حتما از قبل محدوده ی قیمتی آن را تحقیق کنید. به هیچ عنوان از فروشندگانی که قیمت آنرا بسیار بالاتر یا بسیار پایین تر می دهند، خرید نکنید.

۴- چک کردن بسته بندی

حتما هنگام خرید عطر مورد نظر به آکبند بودن بسته بندی آن دقت کنید. به هیچ عنوان عطرهایی با سلفون آسیب دیده یا جعبه های از قبل باز شده، خریداری نکنید.

۵- بررسی جعبه

هنگام خرید عطر حتما جعبه را از وجود نداشتن هرگونه ایراداتی بررسی کنید. ایراداتی همانند وجود غلط املایی در توضیحات جعبه، توضیحات کوتاه و یا نامتعارف بر روی جعبه، وجود نداشتن بارکد و یا خراب بودن آن، وجود هرگونه کثیفی و یا چسب.

فراموش نکنید که تمامی کالاها دارای شماره سریال هستند، پس در صورت وجود نداشتن یا مشکل داشتن آن، از خرید آن خودداری کنید.

۶- شیشه عطر را مشاهده کنید

برای تشخیص عطر اورجینال از فیک ، شیشه عطر مردانه و عطر زنانه بدلیل ایجاد اختلاف و تمایز میان دیگر برندها و زیبایی کالا، بسیار مورد توجه برند ها قرار میگیرند. پس حتما به شیشه عطر دقت کنید. هرگونه لب پریدگی، قسمت های تیز و غیرصیقلی، درب شل و یا شکسته، وجود نداشتن برچسب بر روی شیشه؛ از نشانه های فیک بودن عطر یا باز شدن آن از قبل است.

۷- رایحه را مقایسه کنید

از این روش همیشه نمیتوان استفاده کرد. اگر عادت به استفاده از یک نوع عطر و یا رایحه را دارید و یا یک عطر اصل را از قبل انتخاب کرده اید و قصد خرید آن دارید، حتما قبل از خرید از فروشنده بخواهید امکان تست را برای شما فراهم کند. یکی از مهم ترین مشخصه عطر اصل، دوره ماندگاری رایحه یا ماندگاری هر یک از نت های آن عطر می باشد.

۸- به رایحه عطر دقت کنید

تمامی عطرها دارای سه نت آغازین، میانی و پایانی هستند. این مورد برای تشخیص عطر اصل از تقلبی قابل تامل تر است. در  هرگونه عطر از اودوپرفیوم ها تا اسپری های ساده این نت ها دارای تفاوت های چشمگیری هستند. در اودو پرفیوم ها نت ها دارای ترکیبات بسیار زیاد و غلیظ هستند. گاها تا چندین ساعت تنها یک نت به مشام میرسد. ولی در آن رو اسپری ها، ممکن است تنها چند رایحه مختلف در یک نت داشته باشند، مدت زمان کمی ماندگار اند. ممکن است بعد از یک ساعت کاملا از بین بروند. پس یکی از بهترین راه تست ماندگاری، ترکیب مناسب رایحه ها و میزان غلظت عطر و زمان تغییر اصولی نت ها خواهد بود.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
معرفی ۱۰ عطر برای عید ۱۴۰۳

به‌زودی بهار وارد خانه‌ها می‌شود و با آغاز فصل جدید ممکن است بخواهید در کلکسیون عطرهایتان تجدیدنظر و عطر ۱۴۰۳ […]

ادامه مطلب
نظر خود را ارسال کنید