این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

دکانت عطر چیست؟ ۵ دلیل برای خرید دکانت عطر!!

زمان مطالعه مقاله 12 دقیقه
تاریخ انتشار ۱۱ دی ۱۴۰۱

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دکانت یعنی چه؟ عطر از محصولاتی است که بسیاری از انسان‌ها در طول روز از آن استفاده می‌کنند و معمولا ماندگاری عطر یکی از مهم‌ترین دغدغه استفاده کنندگان است. همانطور که همه ما می‌دانیم عطرهای اصل با توجه به کیفیت بالا، ماندگاری بسیار خوبی دارند، اما ممکن است که همه افراد بودجه تهیه این نوع عطر را نداشته باشند. اگر شما یک مسافر با تجربه هستید که به چند رایحۀ متفاوت در اندازهٔ کوچک نیاز دارید، یا یک کلکسیونر عطر هستید، یا حتی کسی که تازه شروع به لذت‌بردن از جهان عطرها کرده است، ما تضمین می‌کنیم که در دنیای دکانت ادکلن و عطر از انتظارات شما فراتر خواهیم رفت. حال ممکن است برایتان سوال شود که منظور از دکانت عطر چیست؟ دکانت ادکلن چیست؟ چطور تهیه می‌شود و طرز استفاده از دکانت عطر چیست؟! همراه ما باشید تا در این مقاله به بررسی کامل این نوع از خوشبوکننده‌ها بپردازیم.

انواع دکانت عطر

دکانت عطر چیست؟

دکانت عطر تقلبی نیست و از نمونه‌های اصلی عطر تهیه می‌شود. منظور از دکانت عطر، عطرهای اصلی است که به ترجیح مشتری به صورت دستی در بطری‌های کوچک‌تر ریخته می‌شوند. این بطری‌ها با توجه به سلیقه مشتری می‌تواند به حالت‌های مختلف، رولی، اسپلش و اسپریتز باشند. در این صورت بسیاری از مردم قادر به استفاده از عطرهای اصل با کیفیت بالا خواهند بود. دکانت یا دستریز یا فرآوردۀ عطر امکان تست کردن انواعی از عطرهای اصلی را با قیمتی مقرون به صرفه به مشتریان می‌دهند. قدرت انتخاب گستردهٔ عطرها و ادکلن‌ها از این طریق در حال گسترش است تا به همه کمک کند که بوی مورد علاقۀ خود را پیدا کنند.

علت خرید دکانت عطر چیست؟

خرید دکانت عطر روش محبوبی برای تجربهٔ یک عطر پیش از خرید بطری کامل آن می‌باشد. نمونه‌برداری به شما فرصت می‌دهد تا یک عطر خاص را به‌طور کامل تست کنید و بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید بخصوص وقتی که پول خود را برای خرید یک عطر گران، صرف می‌کنید. با توجه به قیمت دکانت عطر (که بسیار مقرون بصرفه است)، شما می‌توانید چند فراوردهٔ عطری با قیمت مشابه بخرید و آنها را مقایسه کنید تا بتوانید آن عطر ویژه‌ای را که احتمالا برای سال‌های آینده از آن لذت خواهید برد، پیدا کنید.

فواید استفاده از دکانت عطر

پس از آنکه فهمیدیم دکانت عطر چیست و چرا از دکانت ادکلن و عطر استفاده می‌کنیم، اجازه بدهید قبل از خرید دکانت عطر به چند مورد از فواید دکانت عطر نیز اشاره کنیم.

۱- تجربۀ عطرهای مختلف

از آنجایی که عطرهای اصل معمولا در شیشه‌های بزرگ و با قیمت بالا به فروش می‌رسند، بسیاری از افراد قبل از انتخاب این کالا به عطر برای تست نیاز دارند. تا در صورت اطمینان و علاقه به عطر در طی یک مدت زمان، نسبت به پرداخت هزینه بابت حجم زیاد آن مطمئن شوند. تهیه دکانت عطر در شیشه‌های کوچک یکی از روش‌هایی است که می‌تواند به این افراد کمک کند.

۲- استفاده همزمان از چند رایحۀ

بسیاری از استفاده‌کنندگان عطر، معمولا از عطرهایی با رایحه‌های مختلف استفاده می‌کنند. بنابراین خرید عطر گران قیمت با شیشه‌های بزرگ برای آن‌ها لذت بخش نخواهد بود. بنابراین این افراد می‌توانند با صرف هزینه کمتر و خرید دکانت ادکلن در رایحه‌های مختلف، بوی خوش عطرهای اصل در برندهای گوناگون را تجربه کنند.

۳- قابل حمل بودن دکانت

دستریز عطر با توجه به نیاز مشتری در ظرف‌های انتخابی شما ریخته می‌شود. بنابراین شما می‌توانید با توجه به میزان استفاده خود از عطر، عطر نمونه مورد نظر را تهیه کنید. با توجه به اینکه بسیاری از افراد ساعات زیادی را بیرون از منزل هستند، نمی‌توانند شیشه‌های بزرگ عطر‌های اصل را با خود جابه‌جا کنند. بنابراین تهیه شیشه دکانت عطر در حجم دلخواهتان کمک زیادی به حمل آسان این کالا و خوشبو ماندن شما در طول شبانه روز می‌کند.

۴- جلوگیری از هدر رفتن عطر

معمولا عطرها بعد از باز شدن باید طی شش تا دوازده ماه وابسته به نوع عطر استفاده شوند و بعد از آن قدرت ماندگاری آن‌ها کاهش می‌یابد (در این زمینه بخوانید: روش های افزایش ماندگاری عطر و ادکلن). بنابراین ممکن است مقدار زیادی از عطر در شیشه‌های بزرگ به دلیل حجم زیاد، در این مدت زمان استفاده نشده و هدر بروند. بنابراین با استفاده از عطر دستریز شما دیگر نگران هدر رفتن و استفاده نشدن عطر گران قیمتتان نخواهید بود.

۵- قیمت مناسب دکانت عطر

عطر دکانت یک بطری کوچک (شیشه دکانت عطر غالبا کوچک است) پر از رایحه است. این دستریزها به قیمت منصفانه‌ای به فروش می‌رسند. این قیمت معمولاً پایین‌تر از استانداردهای بازار است. اما چگونه فروشندگان می‌توانند این عطرها را با قیمت زیر قیمت معمولی خودشان به فروش برسانند؟ ساده است، اگر شما از این روش‌ها برای خرید عطر با قیمت ارزان استفاده کنید، فروشنده نیز می‌تواند آن را کمی ارزان‌تر به فروش برساند. در حال حاضر، قیمت دکانت‌ها پایین‌تر از قیمت معمول بازار عطر است، اما همچنان سودهای بسیار خوبی را به دست می‌آورند. فروشندگان با تهیه عطر در حجم زیاد و تقسیم آن به بطری‌های کوچک دکانت از نظر سود فروش خود را بیمه می‌کنند.

تفاوت دکانت عطر با سمپل و تستر عطر در چیست؟

تفاوت دکانت عطر، سمپل و تستر

عطرهای اورجینال به صورت‌های مختلفی چون عطرهای مینیاتوری، تسترهای کوچک و سمپل در حجم‌های کم وارد بازار می‌شوند که معمولا افراد به دلیل کاهش هزینه و حمل آسان، از این نوع عطرها استقبال می‌کنند. ما در ابتدا به بررسی نوع دکانت عطر پرداختیم و فهمیدیم دکانت عطر یعنی چه. حال در ادامه به بررسی دو نمونه دیگر می‌پردازیم تا شما در هنگام تهیه این نوع عطرها دچار سردرگمی نشوید و بیشتر در مورد تفاوت دکانت عطر و سمپل عطر بخوانید و بدانید.

 تستر عطر چیست؟

تستر عطر همان عطر اصلی است که شرکت مادر آن را به صورت رایگان در اختیار کسانی که به صورت عمده آن  ادکلن را از شرکت تهیه می‌کنند، قرار می‌دهد تا در هنگام فروش آن، برای مشتریان استفاده کنند. معمولا برای اینکه هزینه تهیه تستر عطر برای شرکت مادر کمتر شود، در بسته بندی و جعبه متفاوتی ارائه می‌شود و بر روی آن عبارت غیر قابل فروش درج می‌شود. در ایران به دلیل این که عطر‌های اصل به مقدار کمی در بازار موجود هستند و قیمت بالایی دارند، فروشندگان تستر را با قیمت پایین تری به فروش می‌رسانند تا همه مردم قادر به استفاده از برندهای اصل باشند. برای تهیه تستر عطر باید این موضوع را در نظر داشته باشید که در کشورهایی چون ترکیه و امارات عطرهایی مشابه نمونه‌های تستر تولید می‌شوند که تشخیص آن توسط افراد متخصص هم بسیار دشوار است. برای مطالعه بیشتر در مورد تستر عطر اینجا کلیک کنید.

سمپل عطر چیست؟

همواره خرید عطرهای گران قیمت در حجم‌های بالا با وسواس زیاد همراه بوده است، زیرا با یکبار اسپری آن بر بدن یا دست، نمی‌توان از انتخاب آن به عنوان عطر مورد علاقه اطمینان یافت. به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده مقدار کمی از عطر را به صورت نمونه در حجم‌های بسیار کمتر تولید می‌کنند و به عنوان عنصری برای معرفی تولیدات خود استفاده می‌کنند. معمولا بسته بندی سمپل عطر در یک جعبه کوچک کارت مانند در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. البته وابسته به برند عطر، این سمپل‌ها در حجم‌های مختلف تولید می‌شوند. شما با تهیه سمپل عطری که انتخاب کرده‌اید و امتحان آن در زمان‌های مختلف، می‌توانید از سازگاری آن با پوستتان و ماندگاری آن اطمینان حاصل کنید و سپس با خیال راحت محصول مورد نیازتان را تهیه کنید.

به طور کلی می‌توان گفت که تفاوت این نوع عطرها در شیوه تهیه و هدف از ارائه آن است. دکانت ادکلن و عطر توسط فروشندگان از شیشه اصلی به شیشه مورد نیاز خریدار ریخته می‌شود. اما سمپل و تستر توسط شرکت برند اصلی تهیه می‌شوند که سمپل به منظور معرفی عطر به خریداران است که در حجم کمتر و بسته بندی کارتی ارائه می‌شود. تستر به صورت رایگان در اختیار فروشندگان قرار می‌گیرد و به صورت رسمی قابل فروش نیست. به یاد داشته باشید که برای تهیه هر یک از این نوع عطرها باید به فروشنده معتبر مراجعه کنید تا محصولات فیک و قلابی به شما فروخته نشود.

دکانت عطر آلفا مونته

منظور از دکانت عطر مقدار کمی از یک عطر است که توسط فروشنده، در شیشه ی کوچک دیگری ریخته میشود که امروزه بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. دستریز عطر می‌تواند هم به عنوان عطر ثابت و هم عطر برای تست، کاربرد داشته باشد. در هر صورت دکانت عطر به شما این امکان را می‌دهد که با صرف هزینه کمتر، عطر برند مورد علاقه تان را در حجم کم تهیه کنید. علاوه بر دکانت، سمپل و تستر عطر هم در بازار موجود هستند که هر کدام از آن‌ها نماینده عطرهای اصل هستند و به نوعی برای معرفی آن تولید می‌شوند.

فروشگاه عطر آلفا مونته به دلیل قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه بودن عطرها نیازی به استفاده از دکانت عطر نمی بیند و به خریداران محترم نیز پیشنهاد می کند با مقایسه قیمت دکانت عطرهای دیگر شرکت ها و عطرهای اورجینال آلفا مونته بهترین تصمیم را در خرید خود بگیرند.

ما در این مقاله به بررسی کامل دکانت عطر و دیگر حالت‌های عطر اصل پرداختیم تا شما عزیزان در هنگام تهیه عطر مورد علاقه تان از آگاهی کافی برخوردار باشید. مجدد تاکید میکنیم برای تهیه دکانت عطر و خرید عطر دستریز همواره به فروشندگان معتبر مراجعه کنید و از خرید دکانت عطر اورجینال لذت ببرید.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظـــــرات کاربـــــران آلفامونتـــــه
نظر خود را ارسال کنید

مهرزاد رجبی 2023-04-15 01:44:49

مرسی واقعا همیشه یه سوال بود برام که دکانت عطر بخرم یا نه که ظاهرا میگید دکانت عطر همون عطر اصله دمتون گرم