این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

عطر تلخ؛ راز محبوبیت عطرهای تلخ و معرفی بهترین ادکلن‌های تلخ بازار ایران

زمان مطالعه مقاله 15 دقیقه
تاریخ انتشار ۱۲ مهر ۱۴۰۲

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

عطرها با رایحه‌های دلنشین و متفاوت، همواره خاطرات گذشته را در ذهن تداعی می‌کنند. دنیای عطرها بسیار پیچیده و شگفت‌آور است. یکی از شگفتی ‌سازهای دنیای عطر، برند آلفا مونته، پیشرو در طراحی عطرهایی با طعم تلخ است که پیش از این، فقط مختص آقایان بود. زیرا آقایان با طعم تلخ آن به آرامش و غرور خاصی می‌رسند. از این‌رو عطرهای تلخ ویژه مردان با پرستیژ، سنگین و مغرور است.

امروزه این نوع عطرها در بین خانم‌ها نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. در واقع ادکلن تلخ با رایحه‌های مختلف جذابیت و گیرایی خاصی دارد و علاقمندان زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. عطرهای تلخ بالغ بر صد نوع رایحه و نت دارند و جزو پرطرفدارترین عطرهای دنیا محسوب می‌شوند. اگر مایل هستید با انواع عطر و ادکلن‌های تلخ بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می‌شود مقاله پیش‌رو را تا پایان مطالعه نمایید.

عطر تلخ چیست؟

عطر تلخ، چوب و دانه قهوه

منظور از عطر تلخ، همان رایحه عطر است که در برخی عطرها، تند، شیرین،‌ تلخ و … است. اکثر مردم بیشتر رایحه‌های شیرین عطرها را ترجیح می‌دهند، در حالی که رایحه‌های تند و تلخ نیز بسیار خوشبو و دلنشین هستند. رایحه‌های به کار رفته در عطرهای تلخ دارای طعمی تلخ و سنگین هستند که از صمغ و ریشه گیاهانی مانند قهوه،‌ تنباکو و همچنین چوب، خاک، چرم و انواع مرکبات گرفته می‌شوند. ادویه‌های تند و تلخ نیز در ساخت این عطرها قابل استفاده هستند.

میزان تلخی و تندی عطرها، در اثر ترکیب شدن با اسانس گل‌ها و گیاهان معطر، ملایم و دلنشین خواهد شد. از آن‌جا که در گذشته بیشتر عطر و ادکلن‌های با طبع تلخ، توسط مردان استفاده می‌شد، از این‌رو همواره تصور بر این بوده است که عطر تلخ مختص آقایان است.‌ امروزه شرکت‌های تولید کننده ادکلن تلخ، از میزان تلخی آن کم کرده و آن را متعادل‌تر می‌کنند. از این‌رو خانم‌ها نیز به مصرف این نوع عطر علاقه نشان می‌دهند. از نمونه‌های بهترین عطر و ادکلن تلخ برند ALFAMONTE می‌توان به عطر چلنجرز، عطر ۱۹۸۸ آلفا مونته، عطر کانتیننتال پلاس، عطر گاردینر آلفا مونته، عطر ویسنزا، عطر دل آکوا، عطر پراسپرو، عطر دارک لرد آلفا مونته، عطر آماریلو، عطر ریکسوس، عطر ریچموند، عطر والکان و … اشاره کرد که در ادامه به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم.

انواع عطر تلخ کدامند؟

عطرهای تلخ همچنین از نظر طبع مانند سردی و گرمی نیز دسته‌بندی می‌شوند که در زیر به توضیح هر یک به صورت جداگانه پرداخته خواهد شد.

عطر سرد و تلخ

همان‌طور که گفته شد، رایحه‌های تلخ از بین اسانس‌های سرد یا گرم انتخاب می‌شوند.‌ به عنوان نمونه نعناع هندی جزو نت‌های تلخ سرد چوبی است. انواع رایحه‌های گرفته شده از مرکبات تلخ مانند گریپ فروت و پرتقال تلخ نیز سرد هستند.‌ در تولید بهترین عطرهای خنک و تلخ مردانه و زنانه از این گیاهان استفاده می‌شود.

گیاه افسنطین نیز یکی دیگر از رایحه‌­های تلخ جذاب در دنیای عطر است که به تلخی عطر، یک جریان تازه می‌بخشد. این گیاه از گذشته‌های خیلی دور برای تولید اسانس‌ها کاربرد داشته است. انواع ادکلن تلخ که با استفاده از این رایحه تولید می‌شوند جزو دسته عطر تلخ و خنک با ماندگاری بالا محسوب می‌شوند. در سال‌های اخیر با استقبال زیادی که از نت‌های تلخ شده، این گیاه بیش از پیش ارزش و اعتبار پیدا کرده است. از گیاهان تلخ دیگر کاکائو و قهوه هستند که در هر عطری به کار روند، آن را منحصر به فرد می‌کنند.

عطر گرم و تلخ

برخی از افراد تصور می‌کنند که عطر تلخ (برای تعدیل شدن) باید سرد باشد، در حالی که خیلی از عطرهای تلخ وجود دارند که در عین تلخی، گرم هستند.‌ رایحه‌های چوبی معمولا دارای طبع گرم و تلخ هستند از این‌رو در تولید عطرهای گرم و همچنین تلخ کاربرد دارند. عطرهای گرم و تلخ ماندگاری بسیار بالایی دارند و به دو دسته عطر گرم و تلخ زنانه و عطر گرم و تلخ مردانه قابل دسته‌بندی هستند. عطرهای گرم معمولا مناسب فصول سرد سال بوده و سرمای زمستان را با گرمای خود التیام می‌بخشند. برندهای مختلف زیادی از عطر گرم و تلخ وجود دارد که آلفا مونته جزو یکی از برندهای معتبر عطر و ادکلن تلخ و گرم محسوب می‌شود.

عطر تلخ و تند

یکی دیگر از انواع ترکیبات‌ عطرهای تلخ، رایحه تند و آتشین است. همه‌ی ما وقتی اسم تندی می‌آید به یاد ادویه‌های هندی می‌افتیم. در حالی که تندی تنها مختص ادویه‌جات نیست و عطرها نیز از این خاصیت بهره‌ برده‌اند. رایحه‌های مورد استفاده در این عطرها از ادویه‌های تند شرقی و هندی، دارچین و … گرفته می‌شود. خیلی از افراد تحمل عطر تلخ و تند را ندارند و ممکن است دچار سردرد شوند. از این‌رو به چنین افرادی توصیه می‌شود بیشتر از عطرهای ملایم و خنک استفاده کنند. رایحه‌های تلخ و تند ماندگاری و قدرت پخش بالایی دارند.‌ این محصولات نیز به صورت ادکلن تلخ و تند مردانه و زنانه توسط برند آلفا مونته به بازار عرضه می‌شوند.

ویژگی‌های عطر تلخ

رایحه‌های تلخ

عطر تلخ با ماندگاری و پخش بوی بالا دارای قدرت خارق‌العاده‌ای است. در واقع ادکلن تلخ با تحت تاثیر قرار دادن قوه‌ی بویایی و مشام افراد، در ذهن‌ها و خاطره‌‌ها عمیق و جاودانه می‌شود. ترکیبات به کار رفته در عطرهای تلخ شامل گیاهان علفی، سرخس‌ها، چوب و انواع خزه است. نت‌های عطر تلخ بسیار متفاوت و به قدری جذاب هستند که مشتریان در انتخاب آن‌ها دچار تردید می‌شوند و دوست دارند همه‌ی نت‌های آن را داشته باشند. اگر نت‌های عطر تلخ، گرم و تند باشد، شدت تلخی آن بیشتر احساس می‌شود. این نوع عطرها معمولا دمای بدن را بالا می‌برند از این‌رو برای افراد گرم‌‌مزاج چندان مناسب نیستند. آقایان بیشتر این نوع عطرها را پسند می‌کنند، در واقع تولیدکنندگان در تولید عطرهای ویژه مردان، شدت تلخی را به طور ملموس‌تری بالاتر می‌برند. در حالی که نت‌های خنک و ترش، از تلخی عطر کم می‌کنند و این عطرها، جزو عطرهای اسپرت محسوب می‌شوند.

عطرهای تلخ آلفا مونته تحت استانداردهای بین‌الملی و خاص تهیه و تولید شده و در بسته‌بندی‌های زیبا و جذاب به بازار عرضه می‌شوند. بنابراین اگر به دنبال یک عطر با کیفیت و ایده‌آل هستید پیشنهاد ما به شما خرید عطر تلخ آلفا مونته است.

عطر تلخ مردانه

عطرهای مردانه با رایحه‌های تلخ، شیرین و تند با همراهی نت‌های گرم و سرد قابل تولید هستند. هر رایحه شامل سه بخش طبع، طعم و بویایی است که برای رایحه‌های مختلف، متفاوت است. یکی از جذاب‌ترین رایحه‌های استفاده شده در عطر، طعم تلخ است که می‌تواند گرم یا سرد باشد. بهترین ادکلن‌های تلخ مردانه در همین گروه از رایحه‌های تلخ وجود دارند. برند آلفا مونته از جمله شرکت‌هایی است که در حوزه تولید عطر و ادکلن‌های تلخ، دارای تولیدات بسیاری است.

بهترین عطرهای تلخ مردانه از عصاره گیاهانی مانند کاکائو، انواع چوب‌ها، سایر گیاهان و نیز علف‌های تلخ جنگلی تولید می‌شوند. یکی از رایحه‌های بسیار تلخ، رایحه قهوه و عود است که در تلخ‌ترین عطرها استفاده می‌شود. چوب‌ها بیشتر در ادکلن‌های تلخ با سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند که مناسب برای مجالس رسمی و جدی است. نت‌های گیاهان تلخ برای عطرهای ضد استرس و آرامبخش مناسب هستند. زیرا رایحه موجود در این گیاهان باعث احساس آرامش و اعتماد به‌ نفس در شخص می‌شوند. هر کدام از انواع ادکلن‌های مردانه تلخ، مناسب برای گروه سنی خاصی بوده که با رایحه‌های مختلف آمیخته شده است. قیمت عطر تلخ مردانه با توجه به نوع رایحه و نت‌های آن متفاوت است.‌ قبل از خرید عطر تلخ مردانه، لیست عطرهای مردانه تلخ زیر را مشاهده فرمائید.

بهترین عطرهای تلخ مردانه آلفامونته

همان‌طور که گفته شد انواع عطر و ادکلن تلخ آلفا مونته با رایحه‌های گوناگون به بازار عرضه شده است. مردان شیک پوش دارای روحیه جدی و محکم، علاقه زیادی به ادکلن‌های تلخ با نت‌های مختلف دارند. بنابراین می‌توان گفت نوع عطر انتخابی فرد تا حدودی نشان دهنده شخصیت و احساسات او است‌. از این‌رو هر فردی متناسب با روحیات و شخصیت خود می‌تواند عطر مورد علاقه خود را از بین بهترین عطرها و ادکلن‌های تلخ مردانه و زنانه انتخاب کند. همواره یک رقابت تنگاتنگ بین کمپانی‌های تولید کننده انواع عطر و ادکلن جهت جذب مشتری وجود دارد.‌ در نتیجه برندهای مختلف عطر و ادکلن در دنیا، سعی بر افزودن تنوع و کیفیت به محصولات خود دارند.

عطرهای تلخ مردانه آلفا مونته نیز به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. از جمله معروف‌ترین و معتبرترین انواع عطر تلخ مردانه از برند آلفامونته می‌توان موارد زیر را نام برد:

عطر دارک لرد (Dark lord)

عطر دارک لرد آلفامونته

یکی از معروف‌ترین و بهترین عطرهای تلخ مردانه از برند آلفا مونته، دارک لرد است. این عطر تلخ و گرم مردانه مشتریان مخصوص خود را دارد. عطر دارک لرد با رایحه تلخ و نت‌های دلنشین به بازار عرضه می‌شود. استفاده از فلفل در نت آغازین، کهربا در نت میانی، چرم، عود و نعنای هندی در نت پایانی از این محصول یک عطر تلخ و تند و گرم بی‌نظیر بوجود آورده است. ادکلن مردانه تلخ و گرم Dark Lord برگرفته از بهترین و باکیفیت ترین مواد ترکیبی عطر است. دارک لرد نیز یکی از تلخ‌ترین عطرهای مردانه آلفامونته محسوب می‌شود.

← جهت خرید عطر دارک لرد کلیک کنید →

عطر سنتنیال (Centennial)

عطر سنتنیال آلفامونته

یکی دیگر از عطرهای تلخ شرکت آلفامونته، عطر سنتنیال است که جزو بهترین عطرهای این برند محسوب می‌شود. در واقع می‌توان این عطر را در آمار بهترین عطر گرم و تلخ مردانه به شمار آورد.‌ عطر سنتنیال با ترنج و لیمو در نت بالایی، رازیانه، چوب گایاک و شکوفه زیتون در نت قلبی و چرم، تنباکو و لوبیا تونکا در نت پایه یکی از محبوب‌ترین ادکلن های گرم و تلخ مردانه محسوب می‌شود. Centennial نیز مانند اکثر عطرهای گرم و تلخ مردانه، ماندگاری بسیار خوبی دارد.

← جهت خرید عطر سنتنیال کلیک کنید →

عطر دل اکوا (Dell Aqua)

عطر دل آکوا (Dell Aqua) آلفا مونته

یکی از معروف‌ترین، ادکلن‌های تلخ مردانه از برند آلفا مونته، عطر دل آکوا است. دل آکوا جزو بهترین عطرهای تلخ و خنک مردانه در بین مردان است زیرا جذابیت و کشش خاصی دارد. ادکلن خنک و تلخ مردانه دل آکوا در آمار پرفروش‌ترین ادکلن‌های تلخ و خنک آمده است.

← جهت خرید عطر دل آکوا کلیک کنید →

عطر کونتیننتال پلاس (Continental+)

عطر کونتیننتال پلاس آلفامونته

این عطر نیز مانند سایر عطرهای نامبرده در بالا،‌ در گروه عطرهای تلخ مردانه برند آلفا مونته قرار دارد. کانتیننتال پلاس جزو بهترین ادکلن مردانه خنک و تلخ محسوب می‌شود. در واقع می‌توان کونتیننتال+ را به عنوان بهترین عطر مردانه با بوی تلخ ملایم انتخاب کرد.‌ استفاده از رایحه‌های ترنج، آناناس، سیب و انگور فرنگی سیاه در نت آغازین، چوب درخت قان، نعناع هندی، رز، یاس مراکشی در نت میانی و مشک، خزه درخت بلوط، عنبر سائل و وانیل در نت پایه، این عطر را در زمره عطرهای محبوب آلفامونته قرار داده است. عطر مردانه تلخ و خنک کنتیننتال پلاس مورد علاقه بسیاری از مردان جوان است. این عطر مناسب برای کادو دادن بوده زیرا بسته‌بندی شیک و مدرنی دارد.

← جهت خرید عطر کونتیننتال پلاس کلیک کنید →

عطر پراسپرو (Prospero)

عطر پراسپرو آلفامونته

یکی دیگر از عطرهای پرطرفدار و پرفروش در برند آلفا مونته، پراسپرو است. پراسپرو یک عطر تلخ و گرم مردانه است که ماندگاری بالایی دارد. همچنین می‌توان گفت Prospero یک عطر تلخ مردانه با پخش بوی بالا نیز محسوب می‌شود. این عطر شامل رایحه‌های تلخ با نت‌های گرم است که یک اسپری از آن بر روی لباس، تا مدت‌ها باقی خواهد ماند. ادکلن مردانه تلخ پراسپرو با نت‌های ترنج، گل بامیه و زیره سبز در نت آغازین، اسطوخودوس، یاس و بادام در میانه راه و وانیل، چوب صندل سفید و کهربا در نت انتهایی انتخابی جذاب برای فصل‌های سرد سال به حساب می‌آید.

← جهت خرید عطر پراسپرو کلیک کنید →

عطر گاردینر (Gardiner)

عطر گاردینر (Gardiner)

گاردینر تلخ‌ترین ادکلن‌ مردانه آلفامونته محسوب می‌شود. عطر گاردینر به دلیل دارا بودن رایحه بسیار تلخ، طرفداران ویژه‌ای دارد. عطر تلخ مردانه با پخش بوی بالای گاردینر، از کیفیت خوبی نیز برخوردار است.‌ ما به مردانی که دنبال یک عطر خاص و متفاوت از سایر عطرهای آلفا مونته هستند، خرید این عطر را پیشنهاد می‌کنیم. نت های Gardiner به شرح زیر است:
نت بالایی: آویشن، ترکیبات سبز، زعفران، میوه جات، سرو، چای میت
نت میانی: یاس، رز، زنبق زرد
نت پایه: خس خس، مشک، سدر ویرجینیا، کهربا، وانیل، چرم
برای خرید ادکلن تلخ مردانه گاردینر، می­توان به مراکز خرید معتبر حضوری و یا در صورت وجود اینترنتی مراجعه کرد.

← جهت خرید عطر گاردینر کلیک کنید →

عطر تلخ زنانه

عطرهای تلخ زنانه از برندآلفا مونته بسیار متنوع و جذاب هستند. برای رقابت در بازار انواع عطر زنانه تلخ اعم از سرد و گرم، شرکت آلفا مونته اقدام به تولید نت‌‌های مختلف عطر تلخ از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد طبیعی و مصنوعی کرده است.

ما در این بخش به معرفی یک سری از عطرهای معروف این برند پرداخته‌ایم. اگر به دنبال بهترین عطر تلخ زنانه با ماندگاری بالا هستید محصولات زیر از برند آلفا مونته را امتحان کنید.

بهترین عطرهای تلخ زنانه آلفامونته

برند آلفامونته برای هر دو گروه مردان و زنان، عطرهایی با رایحه‌های متفاوت تولید کرده است. در قسمت بالا به بهترین عطرهای تلخ مردانه اشاره شد. در این بخش نیز در مورد بهترین عطر و ادکلن‌های تلخ زنانه توضیحاتی مختصر و مفید ارائه شده است.

عطر نایکا (Naica)

خرید عطر نایکا (Naica) آلفامونته

عطر نایکا نیز مانند اوردوز جزو دسته عطر تلخ و خنک زنانه در برند آلفا مونته محسوب می‌شود. به همین دلیل این عطر در بین خانم‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است.‌ عطر سرد و تلخ زنانه نایکا برگرفته از عصاره گیاهان، علف‌ها و چوب‌های جنگلی است.‌

نت آغازین: برگ چای، شکوفه‌ی درخت هلو
نت میانی: پونه، مشک، ویستریا
نت پایانی: چوب درخت سدر، گیاه اوسمانتوس، عنبر

استعمال‌کنندگان عطر Naica به دلیل طبع خنکی که دارد، بیشتر برای فصول گرم سال از آن استفاده می‌کنند.

← جهت خرید عطر نایکا کلیک کنید →

عطر وینسنزا (Vincenza)

عطر وینسنزا آلفامونته

از سری ادکلن‌های تلخ و تند می‌توان عطر وینسنزا را نام برد. وینسنزا یک عطر زنانه تلخ و تند ملایم است که در سری عطرهای تند و تلخ آلفا مونته قرار می‌گیرد. این عطر به دلیل تندی که دارد از طرفداران خاصی برخوردار است. اگر شما نیز به دنبال یک عطر منحصر به فرد هستید پیشنهاد ما به شما عطر Vincenza است.

← جهت خرید عطر وینسنزا کلیک کنید →

بهترین عطر تلخ اسپرت

خرید عطر 1988 آلفا مونته

عطر ۱۹۸۸ آلفامونته جزو گروه‌بندی ادکلن تلخ و گرم و تا حدودی تند برند آلفامونته محسوب می‌شود. خانم‌ها و آقایانی که علاقه به نت‌های گرم دارند و در عین حال دوست دارند همراه با آن‌ چاشنی تلخی باشد، عطر ۱۹۸۸ بهترین گزینه برای انتخاب آن‌ها است. در ۱۹۸۸ از عصاره گیاهان تلخ استفاده می‌شود که ماندگاری نسبتا خوبی نیز دارد. عطر اسپرت گرم و تلخ ۱۹۸۸ از بهترین نت‌های میانی تلخ و گرم تشکیل شده است. برای اطلاعات بیشتر مقاله بررسی تخصصی عطر ۱۹۸۸ را بخوانید.

← جهت خرید عطر ۱۹۸۸ کلیک کنید →

جمع‌­بندی

برای اطلاع از قیمت انواع ادکلن‌های تلخ زنانه و مردانه، انواع عطرهای تلخ زنانه، بهترین ادکلن مردانه تلخ و خنک، بهترین ادکلن زنانه خنک و تلخ، بهترین عطر مردانه تلخ با ماندگاری بالا، بهترین عطر مردانه گرم و تلخ،‌ گران‌ترین عطر تلخ مردانه، بهترین عطر تلخ زنانه و … باید به سایت رسمی و معتبر فروش آلفا مونته مراجعه کرد. همان‌طور که گفته شد در سایت مذکور کلیه اطلاعات و توضیحات لازم در مورد هر کدام از انواع ادکلن‌های تلخ برای مشتریان ارائه شده است. در این سایت همچنین اطلاعات مربوط به میزان موجودی عطر در شیشه بر حسب cc، نوع بسته‌بندی و شیوه خرید و ارسال آن وجود دارد.

نت تلخ عطر یکی از رایحه‌های پرطرفدار در بین دوست‌داران عطر و ادکلن است. عطر تلخ با استفاده از رایحه درختانی مانند قهوه و کاکائو، چوب‌ها، ادویه‌های هندی، گیاهان تلخ مانند نعناع هندی و… تولید می‌شوند.‌ این رایحه‌ها اکثرا با نت‌های سرد و گرم همراه شده و باعث تولید عطرهای تلخ با طبع گرم یا خنک می‌شوند. ادکلن تلخ با توجه به نوع رایحه و نت‌های به کار رفته در آن، شامل انواع مختلفی است که در یک تقسیم‌بندی کلی به دو نوع مردانه و زنانه تقسیم می‌شود. برند آلفا مونته در زمینه تولید انواع عطرهای تلخ مردانه و زنانه بسیار فعال است. در پایان پیشنهاد می‌کنیم به بخش خرید عطر تلخ برند آلفامونته نگاهی بیندازید.

← جهت خرید عطر تلخ کلیک کنید →

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظر خود را ارسال کنید