این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

راهنمای خرید عطر مناسب روز پدر و روز مرد!!

زمان مطالعه مقاله 13 دقیقه
تاریخ انتشار ۲۴ دی ۱۴۰۲

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

عطرها هدایایی فوق‌العاده شخصی هستند و هدیه عطر به دیگری، مانند سرودن شعری بدون کلام با نمادهای پنهان در نت‌ها و آکوردها است. به‌‌همین‌دلیل، یکی از بهترین هدایا برای روز مرد، عطر است. خرید ادکلن مناسب هدیه روز مرد و روز پدر هدیه‌دهنده را به هدیه‌گیرنده متصل می‌کند و تا عمق جان دیگری نفوذ خواهد کرد. با این‌حال، هر کسی سلیقه‌ای دارد و هر فردی ممکن است رایحه‌ای را به رایحه دیگر ترجیح دهد. با این وصف، مهم است که ادکلن هدیه روز مرد را به‌شیوه‌ای برای پدر، همسر، برادر یا دوستتان انتخاب کنید که از آن لذت ببرد. ما در فروشگاه عطر آلفامونته معتقدیم که حتی برای سختگیرترین افراد هم عطری وجود دارد. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم اگر به‌دنبال خرید عطر هدیه روز پدر قیمت مناسب هستید و هنوز درمورد انتخاب عطر مرددید، این مقاله را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید.

 انتخاب عطر مناسب هدیه روز مرد

ادکلن هدیه روز پدر

هدیه‌دادن عطر، فرصتی برای هدیه‌دهنده است تا نشان دهد که چقدر در مورد خصوصیات مخاطب خود آگاهی دارد؛ بنابراین، قبل‌از اینکه به خرید عطر بپردازید، به سبک و سلیقه مخاطبتان فکر کنید. اگر به‌دنبال هیجان اکتشاف شخصیت مخاطبتان هستید، از فرصت استفاده و در مورد سلیقه بویایی‌اش صحبت کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. درهرحال، داشتن یک عطر خاص، لذت زیادی دارد. اینکه کسی با رایحه خاصی شناخته شود، طوری که گویی امضای او است و از هسته اصلی وجودی‌اش صحبت می‌کند، بسیار دلنشین است و در نهایت، اینکه شما دوست دارید مخاطبتان از عطرش استفاده کند و استفاده از یک عطر به‌معنای دعوت شما برای کشف جنبه تازه‌ای از شخصیت او است. شما می‌توانید با خرید عطر مردانه آلفامونته، بُعد تازه‌ای به روابطتان ببخشید و به درون دیگری سفر کنید.

نکات مهم در انتخاب عطر هدیه روز پدر

وقتی صحبت از انتخاب عطر برای هدیه‌دادن به میان می‌آید، گزینش از بین محصولات فراوانی که در قفسه‌های فروشگاه‌های عطر وجود دارد، دشوار می‌شود. بااین‌حال، در میان معیارهای زیادی که در انتخاب ادکلن هدیه روز مرد باید در نظر گرفته شود، سن و سال می‌تواند خرید را حساس‌تر کند. بنابراین، بهتر است عطر موردنظرتان را با توجه به اینکه مخاطبتان در چه مرحله‌ای از زندگی خود قرار دارد، تطبیق دهید.

در انتخاب عطر برای پسران نوجوان بهتر است به‌سراغ محصولی بروید که با تغییرات سلیقه و ظاهر آن‌ها که مشخصه این دوره است، سازگار باشد. بنابراین، بهتر است به‌سراغ عطرهایی با رایحه‌های چوبی بروید که مخصوصاً برای شخصیت‌های قاطع، مناسب است. نت‌های چوبی تازه وقتی با نت‌های معطر مانند رایحه اسطوخودوس (به‌عنوان نت غالب) و همچنی نت‌های دریایی ادغام می‌شوند، یک هدیه عالی برای نوجوانان هستند.

انتخاب عطر برای مردان ۲۰ ساله باید حس آزادی، انرژی و جسارت را منتقل کند. عطرهایی با نت‌های سبز متشکل از نعناع، ریحان یا بادیان نشان‌دهنده این پویایی هستند. دهه ۳۰ دوره اعتمادبه‌نفس و قدرت‌طلبی است و مردان ۳۰ ساله معمولا عطر را با توجه به مشخص‌ترین ویژگی شخصیتی خود مانند ورزشکار، حرفه‌ای، حساس، کاریزماتیک و مواردی از این دست انتخاب می‌کنند؛ بنابراین، معمولا عطرهای چوبی در میان مردان این سنین محبوبیت بیشتری خواهند داشت.

دهه ۴۰ عموماً با خودشناسی و میل به اصالت و عمق مشخص می‌شود. برای انتخاب و خرید ادکلن مناسب هدیه روز مرد و روز پدر در این دهه باید به‌سراغ نت‌های ظریف بروید. رایحه‌های چوبی، تلخ و گرم احتمالاً موردعلاقه این مردان هستند. برای مردان ۵۰ ساله‌ای که می‌خواهند تصویری از قابلیت اطمینان و جذابیت طبیعی را منتقل کنند، عطرهای شرقی، چوبی (آکورد کهربایی با جوز هندی، دارچین یا هل و …) و رایحه‌های تند مثل نت‌های وانیلی، چوب صندل یا نعناع هندی مناسب‌اند.

از ۶۰ سالگی به بعد، بسیاری از افراد تشنه رایحه‌های اصیل و طبیعی مانند عصاره گیاهان می‌شوند و عطرهایی پرخاطره را انتخاب می‌کنند که احساسات گذشته‌شان را برمی‌انگیزد. باوجود این، انتخاب عطر به عوامل زیر هم می‌تواند بستگی داشته باشد:

  • سلیقه بویایی: مهم‌ترین قدم در انتخاب عطر مناسب، شناخت سلیقه و ترجیحات هدیه‌گیرنده است.
  • تجربه: برخی افراد ذائقه بویایی غنی‌تری دارند، به‌خصوص اگر زیاد سفر کرده باشند یا اکتشافات بویایی زیادی داشته‌باشند (مانند چشیدن غذاهای جهانی، زندگی در محیطی با غذاهای خوشمزه یا طبیعت‌گردی).
  • لایف استایل: درنظرگرفتن سبک زندگی، فعالیت‌های روزانه و موقعیت‌های خاصی که ممکن است مخاطبتان از این عطر استفاده کند، می‌تواند به شما کمک کند عطری را انتخاب کنید که برای او مناسب باشد.
  • فصل: آب‌وهوا و فصل در انتخاب عطر مهم هستند. عطرهای سبک و باطراوت برای آب‌وهوای گرم و عطرهای تندتر، چوبی و ادویه‌ای بیشتر برای آب و هوای سرد مناسب هستند. بااین‌حال، مشاوران آلفامونته می‌توانند در این زمینه شما را بیشتر راهنمایی کنند.
  • استفاده از ویکی‌پرفیوم: در این وب‌سایت می‌توانید یک نمایه بویایی ایجاد کنید و به بررسی بیش از ۲۰ هزار عطر، ۱۴۰۰ ماده تشکیل‌دهنده و ۹۰۰ برند بپردازید.

و در نهایت، نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که هنگام خرید ادکلن مناسب هدیه روز مرد و روز پدر، لازم نیست ریسک کنید. می‌توانید کمی از عطر مردنظرتان را روی دستتان اسپری کنید و از مخاطبتان بخواهید درموردش نظر بدهد. به این ترتیب، عطری مطابق با سلیقه او سفارش خواهید داد.

انواع عطر و ادکلن مناسب هدیه روز مرد

عطر روز مرد هدیه

دنیای عطر مردانه در حالِ تغییر است و مردان بیشتری نسبت به عطرهایی که استفاده می‌کنند، حساس شده‌اند و می‌خواهند در هر موقعیتی بوی خوبی داشته باشند. بااین‌‌حال، چند فاکتور وجود دارد که باید قبل‌از خرید عطر مردانه بررسی شود، چون مهم است که یک مرد چگونه خود را به دنیا نشان می‌دهد و می‌تواند تاثیرگذار باشد. در ادامه به توضیحاتی درباره عطرهای مردانه مناسب هدیه روز مرد در بازار ایران خواهیم پرداخت.

عطر تند مناسب هدیه روز مرد

عطرهای تند، عطرهایی هستند که از ترکیب نت‌های ادویه‌ای با نت‌های دیگر ایجاد می‌شوند. گفته می‌شود این نوع عطرها اثرات شفابخشی دارند و احساس گرمی و راحتی را به ارمغان می‌آورند. ادویه‌هایی که معمولا در ساخت عطرهای تند استفاده می‌شود، شامل دارچین، جوز هندی، فلفل، هل، نعناع هندی و زنجبیل است. عطرهای تند نه تنها روح بلکه اشتها را هم تحریک می‌کنند. آن‌ها رایحه‌ای گرم و احساسی دارند و برای استفاده در فصل زمستان و ماه‌های سرد پاییز بسیار مناسب‌اند. رایحه شیرین و گرم این عطرها ذهن را مجذوب خود می‌کند. گروه رایحه آروماتیک اسپایسی بیشتر شامل عطرهای مردان مقتدر و سرزنده است. اجزای معطر این عطرها از قبیل نعناع، آویشن، ترخون و رزماری در ترکیب با مرکبات می‌توانند حسی تازه و دلپذیر ایجاد کنند.

عطر پراسپرو (Prospero) آلفامونته

عطر پراسپرو

شاید باور نکنید؛ اما عطر پراسپرو آلفامونته یکی از جذاب‌ترین و ماندگارترین عطرهایی است که یک مرد قدرتمند و متفکر می‌تواند انتخاب کند.
نت‌های سه‌گانه این عطر منحصربه‌فرد تند و شیرین، عبارت‌اند از:

  • نت بالایی: ترنج، گل بامیه، زیره سبز
  • نت میانی: اسطوخودوس، یاس، بادام
  • نت پایه: وانیل، چوب صندل سفید، کهربا

کافی است یک بار عطر پراسپرو برند آلفا مونته (Alfa Monte) را امتحان کنید تا از اولین تا آخرین نت، سرشار از تجربه شور زندگی شوید.

عطر مانژر بلک (Monsieur Black) آلفامونته

عطر مانژر بلک

اگر به‌دنبال رایحه‌های اصیل و وحشی هستید، احتمالاً عطر مانرژ بلک همان عطری است که دلتان را خواهد برد. نت‌های اصلی این عطر جذاب و گیرا، عبارت‌اند از:

  • نت بالایی: فلفل، ترنج
  • نت میانی: شمعدانی، زیره سبز، اسطوخودوس، لامی، فلفل صورتی، خس خس، نعناع هندی
  • نت پایه: سدر، لابدانوم، آمبروکسان

عطر مانژر بلک (Monsieur Black Perfume) یک عطر رسمی، موقر و باشکوه است که می‌تواند با رایحه گس و تند خود توجه همه را به شما جلب کند.

عطر گرم مناسب هدیه روز مرد

برای خرید ادکلن مناسب هدیه روز مرد و روز پدر با رایحه گرم، لازم است بدانید که برخی از نت‌های رایج عطرهای گرم شامل وانیل، مرکبات، مشک، عنبر و نت‌های چوبی مانند چوب صندل یا دانه تونکا است. رمزگشایی از این نت‌ها، از انفجار دلپذیر مرکبات گرفته تا گرمای خاکی چوب‌ها، کلید یافتن رایحه‌ای است که با ترجیحات و سبک شخصی مخاطب شما مطابقت دارد. نت‌های مرکبات، که اغلب در عطرهای مردانه یافت می‌شوند، شروعی با طراوت و نشاط‌آور دارند و انرژی‌بخش هستند. این نت‌ها اغلب با حس تمیزی و شادابی همراه هستند. ترکیبات گلی مثل اسطوخودوس، یاس، رز و بنفشه نیز با حرکت به درون نت‌های میانی عطرهای مردانه، حسی از رمانس و پیچیدگی را نمایش می‌دهند و یک انتقال هماهنگ از طراوت اولیه ایجاد می‌کنند.

عطر ریچموند (Richmond) آلفامونته

عطر ریچموند

عطر ریچموند ویژه مردانی است که روحیاتی خالص، جسور و مهربان دارند. ترکیب نت‌های چوبی و چرمی این عطر تمام فضا را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. نت‌های سه‌گانه عطر ریچموند آلفامونته، عبارت‌اند از:

  • نت بالایی: عود؛
  • نت میانی: چوب و ادویه؛
  • نت پایه: چرم و صمغ کاج.

با خرید عطر ریچموند (Richmond) می‌توانید فرصت‌های زیادی را برای درخشیدنتان ایجاد کنید.

عطر Vip (وی آی پی) آلفامونته

عطر Vip وی آی پی آلفامونته

عطر Vip (وی‌آی‌پی) آلفا مونته با ویژگی خاص دوگانه زنانه – مردانه و نت‌های مجلل و قدرتمند خود می‌تواند هدیه‌ای به‌یادماندنی برای مخاطب خاصتان باشد. نت‌های اصلی این عطر، عبارت‌اند از:

  • نت بالایی: یاسمن و زعفران
  • نت میانی: عنبر، چوب عنبر
  • نت پایه: عود و سدر

اگر دوست دارید هدیه‌ای خاص به مردی مقتدر و دوست‌داشتنی با روحیات گرم و جذاب بدهید، این عطر را فراموش نکنید. وی آی پی آلفامونته توئیست قدرتمندی از Baccarat Rouge 540 محسوب می‌گردد.

عطر لورینزر (Lorinser) آلفامونته

عطر لورینزر

عطر لورینزر با نت‌های گرم و شیرین خود می‌تواند روحیه حتی بدقلق‌ترین مردها را هم تغییر دهد. نت‌های جذاب این عطر شرقی باطراوت، عبارت‌اند از:

  • نت بالایی: اسطوخودوس، ترنج، به لیمو، آناناس
  • نت میانی: دانه لوبیا، خزه درخت بلوط، شمعدانی، رز، سیب، خشکبار
  • نت پایه: چوب صندل سفید، دانه تونکا

عطر لورینزر (Lorinser Perfume) انتخاب خاص مردانی است که بازیگوشی، هوش و اقتدار را در کنار هم دارند و جزو کمیاب‌ترین مردها محسوب می‌شوند.

عطر تلخ مناسب هدیه روز مرد

برای کسانی که به‌دنبال عطرهای پیچیده‌تر هستند، نت‌های چرمی و تنباکو حسی از پیچیدگی و عصیان را ارائه می‌دهند. نت‌های چرمی حس تجمل و ظرافت را منتقل می‌کنند و نت‌های تنباکو می‌توانند رایحه‌ای گرم و کمی دودی ایجاد کنند و در کنار هم عطری تلخ، شیک و جذاب را برای کسانی که از یک رایحه متمایز و به‌یاد ماندنی استقبال می‌کنند، بیافرینند.

بسیاری از عطرهای تلخ مردانه نیز دارای رایحه‌های چوبی مانند چوب صندل، نعناع، چرم، عنبر و گیاهان تلخ مانند زنجبیل و ترنج هستند. این نت‌ها با یکدیگر ترکیب می‌شوند و رایحه‌ای تلخ، چوبی و شیرین ایجاد می‌کنند که برای خرید ادکلن مناسب هدیه روز مرد و روز پدر مناسب است. عطرهای تلخ مردانه معمولاً مدت طولانی رایحه خود را حفظ می‌کنند و با فصول سرد سال سازگار هستند.

عطر کونتیننتال پلاس (Continental+) آلفامونته

عطر کونتیننتال پلاس

عطر کونتینتال پلاس آلفا مونته سرشار از رایحه‌های گیرا و باطراوت و جزو پرفروش‌ترین محصولات شرکت آلفا مونته ایتالیا-فرانسه دسته‌بندی شده است. نت‌های اصلی این عطر، عبارت‌اند از:

  • نت بالایی: ترنج، انگور فرنگی سیاه، آناناس، سیب؛
  • نت میانی: چوب درخت قان، نعناع هندی، رز، یاس مراکشی؛
  • نت پایه: مشک، خزه درخت بلوط، عنبر سائل، وانیل.

اگر می‌خواهید با خرید یک هدیه برای همیشه قلب یک مرد را فتح کنید، توصیه می‌کنیم همین حالا عطر کونتینتال پلاس آلفا مونته را سفارش دهید.

عطر دل آکوا (Dell Acqua) آلفامونته

عطر مردانه دل آکوا

عطر دل آکوا (Dell Acqua) را باید عطر عشاق نامید و این از نت‌های گرم و استوایی آن کاملاً پیدا است. نت‌های سه‌گانه این عطر دلربای مردانه، عبارت‌اند از:

  • نت بالایی: گریپ فروت، لیمو، نعناع، فلفل صورتی، ترنج، گشنیز؛
  • نت میانی: خربزه، یاسمن، چوز هندی، زنجبیل؛
  • نت پایه: رایحه‌های دودی، روایجه‌ی کهربایی، چوب سرو، چوب صندل، نعناع هندی، چوب گهربایی، لادن عنبری.

در وصف عطر دل‌آکوا همین بس که طرفدارانش می‌گویند رایحه این عطر، شفابخش روح و قلب است.

سوالات متداول

  • نت‌های عطر گرم مردانه چیست؟

برخی از نت‌های رایج عطرهای گرم وانیل گرم، مشک، عنبر و نت‌های چوبی مانند چوب صندل یا دانه تونکا هستند.

  • برای روز مرد عطر گرم بخرم یا سرد؟

همه‌چیز بستگی به سلیقه، استایل، سن و موقعیت مورداستفاده هدیه‌گیرنده دارد. رایحه‌های سرد عموماً متکی به نت‌های آبی و مرکبات هستند، درحالی‌که رایحه‌های گرم از نت‌های گل‌ها و میوه‌های آبدار استفاده می‌کنند.

  • عطرهای مردانه تند چه ویژگی دارند؟

عطرهای مردانه تند بیشتر بر روی نت‌های چوبی، ادویه‌ای، گیاهان دارویی و یا حتی نت‌های دودی تمرکز می‌کنند.

سخن پایانی

خرید عطر هدیه روز پدر

رمزگشایی از ترکیبات عطرهای مردانه، درک سمفونی رایحه‌هایی است که در طول زمان آشکار می‌شوند. برای خرید ادکلن مناسب هدیه روز مرد و روز پدر اولین گام این است که به ترجیحات و سبک شخصی مخاطبتان توجه کنید، چون این هدیه، دقیقاً ماهیت شخصیت و سبک زندگی او را به تصویر می‌کشد. مشاوران ما در فروشگاه فروشگاه عطر آلفامونته می‌توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند؛ همچنین می‌توانید از منوی بالای همین صفحه، به قسمت خرید عطر مردانه آلفامونته بروید و عطر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظر خود را ارسال کنید