این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

عطر گرم؛ معرفی ۵ مورد از بهترین عطرهای گرم

زمان مطالعه مقاله 10 دقیقه
تاریخ انتشار ۱۹ دی ۱۴۰۲

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

سرمای زمستان کم‌کم از راه می‌رسد و هیچ عطری بهتر از عطر گرم برای پذیرایی از این فصل وجود ندارد. عطر گرم مناسب زمستان می‌تواند روح شما را به شب‌های دنج کنار شومینه، سرزمین‌های عجایب زمستانی و جشن‌های مقدس آخر سال پیوند بزند. چه طرفدار عطرهای تند هستید، چه ادکلن‌های شرقی و چه رایحه‌های دیگر این مقاله و معرفی عطرهای گرم مناسب فصل زمستان را از دست ندهید، زیرا که قرار است پس از توضیح اینکه «عطر گرم چیست؟» بهترین عطرهای گرم ایران را به شما معرفی کنیم.

عطر گرم

عطر گرم آلفامونته در زمستان

عطرهای گرم عطرهایی هستند که رایحه ای غنی، عمیق و حسی دارند. این عطرها معمولاً دارای نت‌های لذیذ، چوبی و گاهی تند هستند که همگی حسی گرم و دلپذیر به آن‌ها می‌دهند.

عطرهای گرم اغلب در رایحه هایی با بوی کلاسیک ارائه می‌گردند که نیرویی آرامش بخش به همراه دارند.

گرمی موجود در عطرهای گرم علاوه بر آرامش بخشی می‌تواند گاهی هیجان‌آور هم باشد. تصور کنید ترکیب یک نت چوبی آرام مانند وانیل با یک نت برّنده از جنس ادویه‌های شرقی، جذاب نیست؟

نت‌های عطر گرم

حال وقت آن است که ببینم نت‌های عطر گرم را معمولا چه موادی تشکیل می‌دهند؟

نت‌های خانواده عطرهای گرم ممکن است بسته به سبک عطرها متفاوت باشند. اما به طور کلی، رایحه های اسطوخودوس، ترنج، یاس، سدر، زنبق، تمشک، کاپوچینو، چوب صندل، نعناع هندی، عنبر، وانیل و دانه تونکا از رایج‌ترین نت‌های به کار رفته در عطرهای گرم به حساب می‌آیند که در ذیل به بررسی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

نت اسطوخودوس

نت اسطوخودوس

اسطوخودوس یا لوندر (Lavender) گیاهی کوهستانی است که در بخش‌های مدیترانه‌ای رشد می‌کند و اغلب آن را با خواص آرامش‌بخش و شیرین‌اش به یاد می‌آورند. می‌گویند در قدیم گروهی برای دفع کابوس و یا داشتن خوابی راحت از گیاه اسطوخودوس (لوندر) در زیر بالش خود استفاده می‌کردند؛ تاریخچه استفاده از اسطوخودوس در عطرسازی نیز به همین موضوع برمی‌گردد. کاهش استرس، خاصیت ضدعفونی و بهبود درد معده از دیگر فواید این گیاه به شمار می‌آید.

از اسطوخودوس اکثرا به عنوان نتی ملایم در عطرهای گرم استفاده می‌شود تا تعادل عطر را به خوبی برقرار کند. اسانس اسطوخودوس به سبب طبع سرد این گیاه عطرهای معتدل‌تر را برای فصل بهار و تابستان نیز مناسب می‌کند.

نت یاس

نت یاس یا یاسمن

یاسمین، یاس یا Jasmine، گیاهی از خانواده (تیره) زیتونیان و (راسته) نعناسانان در گیاه‌شناسی به حساب می‌آید. (برای شناخت بیشتر خانواده‌ها در زیست‌شناسی کلیک کنید) نام این گل ریشه در زبان فارسی دارد. یاس بومی حدود ۲۰۰ منطقه اوراسیایی، اقیانوسیه‌ای و استرالیاییست. امروزه بیشترین استفاده از گل جازمین یا یاسمن در صنعت عطرسازیست. در کشورهای شرق آسیا غالبا از این گل‌ها در مراسمات و جشن‌های مذهبی استفاده می‌شود.

اسانس روغنی طبیعی یاس رایحه‌ای شیرین مخدرگونه دارد. بوی یاس اگر چه گلی است، اما پس‌زمینه‌هایی از عطرهای حیوانی در آن وجود دارد. چیزی در مورد رایحه یاس وجود دارد که شما را به خود جذب می کند. یاس (Jasmine) رایحه ای عمیق و تند دارد که از هر عصاره گیاه زنده‌ای، قوی‌تر و احساسی‌تر است. می‌گویند که یاس یکی از مردانه‌ترین نت‌های گلی به حساب می‌آید.

برای تولید ۱ گرم از اسانس طبیعی یاس برای عطرسازی، به حدود ۸۰۰۰ شکوفه یاس احتیاج می‌باشد به همین سبب اسانس یاس یکی گران‌ترین اسانس‌های موجود در صنعت عطر به شمار می‌رود.

نت سدر

نت چوب سدر

چوب سدر (Cedar Wood) یکی از رایج‌ترین نت‌های مورد استفاده در عطرها و صنعت عطرسازی محسوب می‌شود. رایحه چوب سدر از روغن استخراج شده درختان مخروطی که بومی منطقه مدیترانه، کوه‌های هیمالیا، کوه‌های اطلس در مراکش و ویرجینیا در ایالات متحده هستند، به دست می‌آید.

چوب سدر، دارای بویی خشک، مشخصاً چوبی و صمغی است. ذات این رایحه گرم و سنگین است و یکی از پرطرفدارترین نت‌های گرم در صنعت عطر و ادکلن به شمار می‌رود.

نت پچولی یا نعناع هندی

نت پچولی

پچولی (Patchuli) ملقب به نعنای هندی، گیاهی به شکل یک درختچۀ بزرگ به ارتفاع حدود یک متر با برگ‌هایی شبیه به برگ‌های نعناع است. این گیاه اصالتاً از جنوب شرق آسیا است و اصلی‌ترین تولیدکنندگان آن هند، اندونزی، چین، ماداگاسکار و فیلیپین هستند.

پچولی بویی چوبی-خاکی، مرطوب و تاریک دارد و از رایحه‌های محبوب عطرسازان بخصوص در نت پایه به شمار می‌رود. پچولی نیز مانند سدر، صندل، عنبر و وانیل نت گرم از جنس عطرهای چوبی به حساب می‌آید. (درباره عطر چوبی و نت‌های آن بیشتر بخوانید)

ویژگی‌های عطر و ادکلن گرم

حال که با عطر گرم و نت‌هایش بیشتر آشنا شدید وقت آن است که با دیگر ویژگی‌ها و خصوصیات عطر و ادکلن‌های گرم آشنا شویم تا بدانیم در هنگام خرید عطر گرم باید به چه نکاتی توجه کرد.

چگونه می‌توانم عطر گرم را تشخیص بدهم؟

  • بسته بندی عطرهای گرم رنگ‌ها تیره (مایل به قهوه‌ای یا سیاه) دارند (البته این موضوع می‌تواند برای برخی عطرهای گرم صدق نکند و طبیعتا بسته به میل سازنده عطر متغیر است).
  • روی جعبه این عطرها معمولا به گروه‌های بویایی و ترکیبات سازنده آن اشاره شده، مثلا وجود پررنگ نت‌های چوبی در مشخصات عطر می‌تواند نویدبخش یک عطر پرانرژی و گرم باشد.

عطر گرم مناسب چه فصلی است؟

به طور معمول عطرهای گرم مناسب فصل پاییز و زمستان هستند و سرمای شش ماه دوم سال را به زیباترین شکل پذیرایی می‌کنند. البته ترکیب نت‌های گرم با نت‌های مرکباتی و میوه‌ای میتواند عطر را کمی معتدل‌تر و مناسب چهارفصل سال کند.

بطور کلی استفاده از عطر در فصل مناسب آن یک امر پیشنهادیست و طبیعتا هیچ محدودیتی برای استفاده از طبع‌های عطر در فصول مختلف وجود ندارد. در این راستا پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌های «راهنمای خرید عطر مناسب پاییز» و «راهنمای خرید عطر مناسب زمستان» را بخوانید تا در این تصمیم‌گیری آسوده‌خاطرتر باشید.

عطر گرم از کجا بخرم؟

خرید عطر گرم تقریبا در تمامی عطر فروشی‌های کشور امکان‌پذیر است، تنها کافیست به فروشنده مشخصات عطر گرم مد نظر خود را بدهید و یا از او بخواهید چند عطر گرم با پیش‌نیازهایتان به شما معرفی کند. پیشنهاد ما به شما برای خرید عطر گرم در تهران، مراجعه به نمایندگی‌های رسمی آلفامونته و یا سفارش اینترنتی عطر گرم از صفحه خرید عطر گرم آلفامونته می‌باشد. توجه فرمائید که خرید عطر گرم ارزان قیمت صرفا با توجه به اولویت قیمت در خرید گزینه مناسبی نیست، عطرهای گرم آلفامونته دارای گواهینامه بوده و از استانداردهای صنعت عطرسازی پیروی می‌کند.

در بخش بعدی چند نمونه از عطرهای گرم آلفامونته را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین عطرهای گرم

تنوع عطرهای گرم ALFAMONTE به قدری است که هر مشتری‌ای را برای خرید وسوسه کند، در ادامه به معرفی ۵ عطر گرم پرطرفدار آلفامونته خواهیم پرداخت.

عطر یارن (Yarn)

خرید عطر یارن (Yarn)

اولین پیشنهاد ما به خانم‎های عزیز خواننده این مقاله، عطر گرم جدید یارن آلفامونته است. یارن یک عطر زنانه گرم مناسب فصل پاییز و زمستان است که به دلیل طبع گرم و ملایمش در روزهای اول بهار نیز پیشنهاد می‌گردد. یک عطر گرم برای سه فصل!!

نت آغازین: اسطوخودوس، پرتقال ماندارین، توت سیاه، Petitgrain

نت میانی: اسطوخودوس، شکوفه پرتقال، یاسمن

نت پایانی: وانیل ماداگاسکار، مشک، سدر، عنبر

یارن آلفامونته محصول سال ۲۰۲۳ این شرکت است و به دلیل ماندگاری و پخش بوی بالا با وجود تم گلی آن یک عطر گرم جدید قیمت مناسب به حساب می‌آید. قبل از سفارش، بررسی تخصصی عطر یارن آلفامونته را حتما بخوانید.

← جهت خرید عطر یارن (Yarn) کلیک کنید →

عطر کنتس (Countess)

عطر کنتس

دومین پیشنهاد ما به خانم‌های خوش‌سلیقه، عطر کنتس (Countess) آلفامونته است. کنتس بر خلاف عطر قبلی (یارن)، کمی جدی‌تر، سنگین‌تر و رسمی‌تر به حساب می‌آید. استفاده از نت‌های قهوه، سدر، نعناع هندی و وانیل به جذابیت این عطر گرم زنانه افزوده است. عطر Countess در دسته عطرهای گرم و تند زنانه قرار می‌گیرد.

نت آغازین: گلابی- فلفل صورتی- شکوفه درخت پرتقال

نت میانی: قهوه- یاس

نت پایانی: سدر- نعناع هندی- وانیل

کنتس یک عطر زنانه گرم لاکچری به حساب می‌آید. این عطر برای جلسات کاری یا قرارهای رسمی در فصول سرد سال توصیه می‌شود. استفاده از نت محبوب یاس در میان نت‌های چوبی دوست داشتنی نشان از جسارت طراح این عطر و همچنین مشتری آن دارد. بررسی تخصصی عطر کنتس آلفامونته نیز در وبسایت این شرکت موجود است.

← جهت خرید عطر کنتس (Countess) کلیک کنید →

عطر کورنلیا (Cornelia)

عطر کورنلیا

پس از معرفی دو عطر گرم زنانه، حال نوبت به معرفی یک عطر گرم اسپرت مناسب برای خانم‌ها و آقایان رسیده است. به مانند کنتس، عطر کورنلیا نیز در دسته عطرهای سنگین گرم، تند و تلخ قرار می‌گیرد. فوران نت‌های چوبی در نت پایانی این عطر را به شدت رسمی و کلاسیک جلوه می‌دهد.

نت آغازین: ترنج ، اسطوخودوس ، سیب، نارنگی مندرین

نت میانی: بنفشه ، یاس ، شمعدانی

نت پایانی: چوب گایاک، نعنای هندی، چوب صندل سفید، هل، وانیل، فلفل

همانطور که می‌بینید پس از نت‌های دلربای شیرین و گلی ابتدایی، هرچه به پایان نزدیک‌تر می‌شویم ریتم موسیقی این عطر اوج بیشتری را تجربه می‌کند. چندلایه بودن کورنلیا از ویژگی‌های جذاب این عطر است که آن را به یک عطر رازآلود نزدیک کرده است.

← جهت خرید عطر کورنلیا (Cornelia) کلیک کنید →

عطر رندلف (Randolph)

خرید عطر رندلف (Randolph)

عطر اسپرت گرم دیگری که معرف حضورتان می‌کنیم رندلف است. رندلف نیز ادکلن گرم مردانه-زنانه جدید آلفامونته به حساب می‌آید. در توصیف این عطر از عظمت باغ‌های فرانسه مثال می‌زنند، ترکیب بی‌نظیری از ظرافت و شکوه.

نت آغازین: ادویه‌جات، پرتقال خونی، فلفل سیاه

نت میانی: اسطوخودوس، شکوفه پرتقال

نت پایانی: نت‌های چوبی، خزه، چوب صندل سفید، دانه تونکا، کهربا

ادکلن گرم Randolph ترکیبی از نت‌های شرقی، ادویه‌ای و البته چوبی در نت‌های پایانی را دارد. جسارت زیادی در ترکیبات این عطر نهفته که سنگینی مردانگی و ظرافت زنانگی‌اش را به خوبی به نمایش می‌گذارد. به دلیل وجود نت‌های چوبی این عطر کمی به سمت عطرهای مردانه گرایش پیدا کرده است.

← جهت خرید عطر رندلف (Randolph) کلیک کنید →

عطر ریچموند (Richmond)

عطر ریچموند

آخرین عطری که قرار است به شما معرفی کنیم یک عطر مردانه گرم از برند آلفامونته است. ریچموند آلفامونته با انبوهی از نت‌های چوبی و کمی شرقی از دسته عطرهای گرم مردانه شجاعانه به شمار می‌رود.

نت آغازین: عود

نت میانی: چوب، ادویه جات

نت پایانی: چرم، صمغ کاج

همانطور که مشاهده می‌کنید برخلاف عطرهای قبلی، ریچموند عطر پیچیده‌ای نیست، برعکس عطری‌ست که در عین سادگی تاثیرگذاری بالایی دارد. تداخل انواع نت‌های چوبی با ادویه‌جات جدیت این عطر را به خوبی نمایش می‌دهد. ادکلن گرم مردانه ریچموند، با طبع گرم و تلخ در خانواده عطرهای چوبی-چرمی قرار می‌گیرد و انتخابی بی‌نظیر برای سردترین روزهای سال است.

← جهت خرید عطر ریچموند (Richmond) کلیک کنید →

جمع‌بندی

امیدوارم خواندن این مقاله به شما در خرید عطر گرم، اعم از عطر گرم مردانه، زنانه و یا عطر گرم اسپرت مد نظرتان کمک کند. شما برای انتخاب و تهیه عطر گرم خود می‌توانید به فروشگاه‌های آلفامونته در سراسر کشور مراجعه کنید و یا از طریق صفحه خرید عطر گرم که در پایان مقاله به آن اشاره می‌کنیم اقدام فرمائید. همچنین اگر تجربه خرید عطر گرم از برند ما را دارید آنرا در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

جهت مشاهده قیمت و خرید عطر گرم کلیک کنید

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظر خود را ارسال کنید