این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

بررسی عطر گرند کنیون (Grand Canyon)

زمان مطالعه مقاله 10 دقیقه
تاریخ انتشار ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

عطر گرند کنیون، ساخته ی مهد هنر و عشق یعنی فرانسه می باشد.

کمپانی آلفامونته، دست به تهیه عطری با رایحه ای جذاب و عجیب زده است. در این عطر از رایحه ی ادویجات تند شرقی در کنار رایحه های شیرین استفاده کرده است که در نت های آن، بوی چرم و تلخی خاصی به مشام میرسد. این ترکیب سه گانه، میتواند این عطر را برای هدیه و حتی استفاده های رسمی، بی نظیر کند.

عطر گرند کنیون

عطر گرند کنیون (Grand Canyon perfume)، از دسته عطرهای خاص هست که دو ترکیب تند و شیرین را همراه با رایحه طبیعت در یک شیشه به عمل آورده است. این شیشه عطر مردانه جذاب، صد میلی لیتر بوده و دارای ماندگاری و پخش بوی راضی کننده ای می باشد.

عطر آلفا مونته(Alfa Monte) با بهترین رایحه ها و کیفیت های ممکن این عطر مردانه را طراحی کرده است.

آکوردهای اصلی: گرم تند ، دارچین ، تنباکو
رایحه اولیه: ترنج ، گریپ فروت ، فلفل صورتی ، لامی
رایحه میانی: زعفران ، دارچین ، فلفل پاپریکا
رایحه پایه: خس خس ، تنباکو ، چرم

حال بعد از آشنایی اولیه با این عطر، سری به رایحه نت های این عطر میزنیم.

رایحه ترنج

این میوه ی محبوب از آن دسته از میوه هاست که به عنوان میوه ی ترش معروف است. عموم ما ایرانیان از ترنج در غذاهای خود مانند کباب استفاده می کنیم که رایحه ای جذاب به غذایمان می دهد و به دلیل ترشی خود، ترکیبی فوق العاده را برای مان رقم می زند.

رایحه گریپ فروت

گریپ فروت که شباهت زیادی به پرتقال دارد، دارای گوشتی سرخ رنگ می باشد.به علاوه این میوه دارای آنتی اکسدان فراوان نیز می باشد. از این میوه در صنایع غذایی بسیار استفاده میشود، اما به دلیل رایحه ی ترش- شرینی که دارد، میتواند در کنار هم نوع خود یعنی ترنج، در یک عطر، رایحه ای فوق العاده را ایجاد کند.

رایحه فلفل صورتی

در اول کار دیدن این فلفل ممکن است شما را یاد توت یا تمشک بیندازد. زیرا کوچک و صورتی بوده و میتواند همین جذاب بودنش، شما را گول بزند. این میوه دارای رایحه تند ولی مخلوط با رایحه مرکبات است که میتواند ترکیبی متفاوت برایتان ایجاد کند. باید گفت که این میوه ممکن است حساسیت زا باشد. پس حتما مواظب باشید.

رایحه لامی

لامی نوعی صمغ از درختان سرده ی لامی می باشد. دارای رنگی سفید و شیری رنگ است. در عوامل مختلفی مانند آرایشی و مخصوصا درمانی به کار می رود و در عطر سازی نیز جایگاه خاص خود را دارد.

رایحه زعفران

این رشته های نازک سرخ، که جزو گرانترین مواد جهان و یه عنوان طلای سرخ حساب می شوند، دارای عطری فوق العاده می باشد که کمتر کسی است آن را تجربه نکرده است. رایحه ای از جنس رگه های سرخ گیاهان بنفش رنگ زعفذان، در این عطر، جذابیتی خاص را به نت های عطری می افزاید.

رایحه دارچین

درخت دارچین از جمله درخت های معروفی است که امروزه یکی از مهمترین ادویه ها را برای ما فراهم میکند. چوب دارچین از درخت دارچین به دست می آید، خشک می شود و به صورت قطعات چوبی خشک شده، یا پودر شده، به بازار وارد میشوند.

رایحه فلفل پابریکا

این فلفل از آسیاب فلفل هایی همچون فلفل دلمه ای یا فلفل تند تهیه میشود. میتوان این فلفل را در دسته ی میزان تندی “نرمال” تا “تند” و “خیلی تند”، دسته بندی کرد. از رایحه تند این فلفل در عطر هایی که عموما برای شب های زمستانی مصرف می شوند، استفاده می شود.

رایحه خس خس

این گیاه علفی، درظاهر، علفی خود رو و بی فایده یا به قولی علف هرز می باشد. اما باید بگوییم که این گونه نیست. در یک توضیح کوتاه، این علف همانند یک سدی زنده در نگهداری آب و خاک عمل میکند. این علف جایگاه ویژه ای در عطر سازی دارد به گونه ای که آن را در کشورهای مختلف مانند هندوستان و ماداگاسکار و غیره، تنها برای مصارف عطر سازی کشت می کنند و پرورش میدهند.

رایحه تنباکو

تنباکو، این گیاه برگ برگ و بوته ای شکل، امروزه در دخانیات به دلیل داشتن نیکوتین، استفاده زیادی دارد. اما این گیاه تنها برای انجام این کار نیست. از روغن های رایحه ای این گیاه در عطر سازی استفاده می کنند. مزیت این کار این است که بوی خوش تنباکو با بوی بد تنباکوی سوخته جایگزین می شود.

رایحه چرم

در فروشگاه های چرمی، رایحه ای خاص همیشه استشمام می شود. رایحه ای سنگین و تلخ که ممکن است گاهی آزاردهنده باشد. عطر سازان با استفاده از این رایحه ی گرم و تلخ، و ترکیب آن با مقادیر مناسب از روغن های دیگر، به ترکیبی دست یافته اند که دیگر این رایحه اذیت کننده نبوده بلکه بسیار لذت بخش و خاص نیز هست.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظر خود را ارسال کنید