این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

معرفی ۱۰ عطر برای عید سال ۱۴۰۳

زمان مطالعه مقاله 15 دقیقه
تاریخ انتشار ۲ فروردین ۱۴۰۳

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

به‌زودی بهار وارد خانه‌ها می‌شود و با آغاز فصل جدید ممکن است بخواهید در کلکسیون عطرهایتان تجدیدنظر و عطر ۱۴۰۳ را متفاوت از سال‌های قبل انتخاب کنید. خصوصیات فصل پرجنب‌وجوش بهار با زمستان سرد و خواب‌آلود فاصله زیادی دارد و شاید بهتر باشد همزمان با خانه‌تکانی، تکانی هم به قوای شامه‌تان بدهید و با خرید بهاری‌ترین عطر برای عید ۱۴۰۳ روح تازه‌ای به کالبدتان بدمید. اگر تصمیم دارید همراه با بهار سرشار از تازگی و طراوت شوید، این مقاله را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید؛ چون قصد داریم ۱۰ عطر از جذاب‌ترین عطرهای بهاری آلفامونته را به شما معرفی کنیم.

عطر سال جدید (۱۴۰۳)

عطر برای عید امسال (1403)

با تغییر فصل، دما نیز تغییر می‌کند و مولکول‌های عطر می‌توانند با سرعت بسیار بیشتری حرکت کنند. این بدان معنی است که یک عطر چوبی یا تند که برای زمستان مناسب است، ممکن است در هوای گرم بهار باعث آزردگی اطرافیان شود. عطر مناسب بهار درست مانند خود این فصل باید سرشار از رایحه‌های نشاط‌آور و سبک باشد. محیط اطراف ما با اکسیری از شکوفه‌ها و چمن‌ها آکنده می‌شود و میل به هرچه عمیق‌تر نفس‌کشیدن را زنده می‌کند؛ اما در چنین فصلی باید به‌دنبال کدام نت‌های عطری باشید؟

از آنجایی که بهار فصل رشد مجدد و جوان‌شدن زمین و طبیعت است، خانواده عطرهای تازه و گلی به بهترین وجه با تغییرات فصل هماهنگ هستند. شما همچنین می‌توانید برای خرید عطر برای بهار ۱۴۰۳ به سمت انواع نت‌های سبز، اقیانوسی، مرکباتی، میوه‌ای و علفی بروید. زیر مجموعه‌های خانواده عطرهای گلی شامل نت‌های گلی ملایم، گل‌های شرقی، تازه و پودری هستند که فضا را با رایحه‌های بی‌نهایت مجلل، شیرین و حسی پر می‌کنند و در کنار نت‌های علفی، خاکی و میوه‌ای حسی سرشار از طراوت را با خود به ارمغان می‌آورند.

ویژگی‌های عطر مناسب بهار

با کنار گذاشتن کت‌ها و پلیورهای سنگین و گرم، شاید بد نباشد که از خودتان بپرسید عطر مناسب فصل بهار چه ویژگی هایی دارد؟ درواقع، پایان فصل زمستان و فرارسیدن روزهای زیبا و رمانتیک بهاری، انسان را به انتخاب رایحه‌ای وادار می‌کند که نزدیک‌ترین شباهت را به لطافت، شاعرانگی، سبکی و تازگی بهار داشته باشد. برخی از افراد دوست دارند در تمام طول سال از عطرهای شاداب، سرزنده و پویا استفاده کنند که نماد بهار است؛ اما بهترین عطرهای بهاری معمولاً ویژگی‌های مشترکی با شخصیت افراد دارند.

افرادی که جذب عطرهای بهاری می‌شوند معمولاً بسیار صادق، سرزنده و درخشان هستند. این افراد سرشار از ایده، زندگی و عاشق طبیعت و لبخند هستند و انرژی زیاد و ظاهری اسپرت و طبیعی دارند. آن‌ها عطرهای الهام‌گرفته از طبیعت را که با رایحه گل‌های تازه، علف‌های بریده‌شده، میوه‌های آبکی، مرکبات، گیاهان معطر و باران آمیخته باشد، دوست دارند. رنگ‌های مورد علاقه‌شان طیف رنگ‌های مرجانی، نارنجی، زردآلویی، صورتی روشن، زرد قناری و سبز چمنی است و با تمام وجود به بهار شبیه‌اند؛ بنابراین باید به‌دنبال عطرهایی با همین خصوصیات باشند. عطرهای بهاری معمولاً سبک، گلی، میوه‌ای، شیرین و ملایم هستند و می‌توانند در هردو دسته گرم یا خنک طراحی شوند.

معرفی بهترین عطر برای عید ۱۴۰۳

حس بویایی ما با تغییرات آب‌وهوایی سرزنده می‌شود و از عطرهای عمیق و سردردآور به سمت رایحه‌های سبک و تازه تغییر می‌کند. تحقیقات نشان داده است که بوی علف‌های بریده‌شده و شکوفه‌ها می‌تواند باعث بهبود خلق و خو و کاهش اضطراب شود. ازسوی‌دیگر، حس بویایی ما در شرایط مرطوب و بارانی تقویت می‌شود؛ چون مولکول‌های عطر می‌توانند راحت‌تر از طریق گیرنده‌های حسی در بینی پخش شوند. شکوفه‌های بهاری رایحه‌ای بسیار لطیف، ملایم، شیرین، مشک‌دار و رویایی دارند و در اغلب عطرهای بهاری به ‌کار رفته‌اند. در ادامه به ۱۰ عطر از بهترین عطرهای بهاری کالکشن آلفامونته اشاره خواهیم کرد.

عطر سکویا

عطر سکویا (Sequoia)

عطر سکویا آلفامونته عنوان جدیدترین عطر زنانه ۱۴۰۳ را به خودش اختصاص می‌دهد. این عطر بسیار جذاب زنانه دارای طبع ملایم و گرم و ماندگاری و پخش بوی بالا است. توئیست عطری آن، ویکتوریا سکرت بامبشل است و نت‌های آغازی با مجموعه‌ای از میوه‌های بهاری استوایی مانند توت فرنگی، نارنگی، آناناس، گریپ فروت و پشن فروت به استقبال شما می‌آیند. این نت‌ها در کنار یکدیگر تداعی‌کننده میوه‌های آبدار ترش و شیرین هستند و ذائقه را به رقص درمی‌آورند. نت‌های میانی یک دسته گل شاداب بهاری از باغ‌های زنبق، یاسمن، ارکیده وانیلی و گل صد تومانی هستند که در کنار توت قرمز تبدیل به رایحه‌ای ملایم و ملس می‌شوند که شامه را سرشار از بوی بهار می‌کند. و نت‌های پایانی با خزه درخت بلوط، روایح چوبی و مشک وارد می‌شوند تا خاطره‌ای چوبی – علفی و شیرین از خود به‌جا بگذارند.

← برای خرید عطر سکویا کلیک کنید →

عطر سامرست

عطر سامرست (Somerset)

سامرست را بی‌اغراق می‌توان جذاب‌ترین عطر ۱۴۰۳ زنانه نامید. این عطر شیرین چوبی – گلی – مرکباتی از منحصربه‌فردترین ادکلن‌های آلفامونته به شمار می‌رود و توئیست عطری آن لالیک لآمور است. نت‌های بالایی با بهار نارنج، ترنج و گل رز آغاز می‌شوند که یک استقبال گرم و مرکباتی است و روح را به وجد می‌آورد. نت‌های میانی ترکیبی از گل‌های یاس، یاسمن و گل مریم هستند. این مجموعه رایحه‌ای گرم، شیرین و گلی دارند. در پایان نیز نت‌های مشک، چوب سدار و چوب صندل خودنمایی می‌کنند و علت ماندگاری این عطر هستند. این نت‌ها رایحه‌ای چوبی، شیرین و شرقی به عطر می‌بخشند. ماندگاری و پخش بوی سامرست بالا است.

← برای خرید عطر سامرست کلیک کنید →

عطر مای کوئین

خرید عطر مای کویین (My Queen) آلفامونته

مای کوئین جذابترین عطر زنانه خنک ۱۴۰۳ از کالکشن بهاری آلفامونته و مخصوص زنانی است که از عشق نمی‌هراسند. این عطر که با توئیست عطری کوکومادمازل شنل قابل مقایسه است، پخش بو و ماندگاری خوبی دارد و یک عطر مرکباتی – گلی به تمام معنا است. توئیست عطری آن، ذن شیسیدو است. نت‌های آغازی با ترکیبی از گل رز، آناناس، ترنج، پرتقال و گریپ فروت، شروع یک تازگی ناب را نوید می‌دهند و سرمنشا گلی – مرکباتی این عطر منحصربه‌فرد محسوب می‌شوند. رایحه گرم، شیرین، آبدار و شاد مرکبات در کنار رایحه سنگین و کلاسیک گل رز تبدیل به یک جادوی تمام عیار می‌شود. سپس نت‌ها میانی با ترکیبی از گل گاردنیا، گل بنفشه، زنبق دره، نیلوفر و سیب وارد میدان می‌شوند و عرصه را به دست می‌گیرند. رایحه این گل‌ها ملایم، پودری، تازه و شیک است و با رایحه سیب تبدیل به معجونی از طراوت می‌شود. نت‌های پایانی شامل پاتچولی، چوب سدر، عنبر و مشک هستند. پاتچولی یا نعناع هندی نتی سرشار از تازگی و کمی تند است و در کنار رایحه چوبی سدر و رایحه شیرین و گرم مشک و عنبر باعث حرارت و پویایی این عطر بهاری آلفامونته می‌شود.

← برای خرید عطر مای کوئین کلیک کنید →

عطر نایکا

خرید عطر نایکا (Naica) آلفامونته

نایکا می‌تواند خاص‌ترین عطر خنک و ملایم زنانه برای بهار ۱۴۰۳ باشد. این ادکلن پخش بو و ماندگاری خوبی دارد و در دسته عطرهای معتدل با رایحه بهشتی و آرامش‌بخش قرار می‌گیرد. توئیست عطری آن اکلت لانوین است. نت‌های بالایی با برگ چای و شکوفه درخت هلو آغاز می‌شوند که دقیق‌ترین پنجره رو به بهار است. نت چای، گس، سبز، علفی و کمی خاکی است و در کنار شکوفه هلو که رایحه‌ای پودری، شیرین و ملایم دارد به اوج می‌رسد. نت‌های میانی شامل پونه، مشک و ویستریا هستند. پونه نتی سبز، خنک، کمی تند و علفی است و در کنار مشک و ویستریا که رایحه‌ای گرم و شیرین دارند، تداعی‌گر عصرهای بهاری است. نت‌های پایانی با چوب درخت سدر، گیاه اوسمانتوس و عنبر شامه را نوازش می‌دهند و رایحه‌ای شیرین و چوبی را خلق می‌کنند.

← برای خرید عطر نایکا کلیک کنید →

عطر آوانت گارد

عطر آوانت گارد آلفامونته

آوانت گارد یک عطر اسپرت برای عید ۱۴۰۳ محسوب می‌شود و مناسب محافل دوستانه و عیددیدنی‌های خودمانی است. نت‌های آغازی با ترکیبی عجیب از مرکبات و فلفل شروع می‌شوند و حسی در نوسان بین شادابی و جسارت را تداعی می‌کنند. شروع این عطر شبیه آغاز افسانه‌های شرقی و توئیست آن، ادکلن گالووی پرفیوم دمارلی است. نت‌های بعدی ترکیبی از یاسمین و زنبق هستند که یک ترکیب شیرین، گرم، مخملی و عاشقانه است. نت‌های پایانی را مشک و عنبر تشکیل می‌دهند که ماندگاری و پخش بوی خوب این عطر را تضمین می‌کند.

← برای خرید عطر آوانت گارد کلیک کنید →

عطر اکسکلوسیوو

خرید عطر اکسکلوسیوو Exclusivo آلفامونته

اکسکلوسیوو جدیدترین عطر یونیسکس ۱۴۰۳ و توئیست عطری آن آکوا سلسیتیا فرانسیس کرکجان است. این عطر، بسیار اسپرت، شیرین و خنک است و با نت‌های لیمو، نعناع، توت سیاه و شکوفه پرتقال آغاز می‌شود. نت‌های لیمو و شکوفه پرتقال رایحه‌ای مرکباتی و شاداب دارند و در کنار رایحه خنک نعناع و رایحه ترش و آبدار توت سیاه ترکیبی فوق‌العاده را می‌سازند. نت‌های میانی شامل گل میموزا، گیاهان سبز و گل رز هستند. میموسا رایحه‌ای ملایم و پودری دارد و گل رز یک نت کلاسیک و شیرین است که در کنار نت‌های علفی و سبز به بهترین حالت خود می‌رسد. نت‌ پایانی مشک سفید است که ماده‌ای صنعتی و بسیار پرکاربرد برای ماندگاری عطر محسوب می‌شود و رایحه‌ای شیرین و ابریشمی دارد. برای شناخت بهتر این عطر، مقاله بررسی عطر اکسکلوسیوو آلفامونته را بخوانید.

← برای خرید عطر اکسکلوسیوو کلیک کنید →

عطر کونتیننتال پلاس

عطر کونتیننتال پلاس آلفامونته

شاید بی‌اغراق بتوان گفت که کونتیننتال پلاس، پرفروش‌ترین عطر مردانه سال جدید خواهد بود. این عطر که مخصوص مردهای قدرتمند و باجذبه است، در گروه بویایی تلخ و خنک قرار می‌گیرد و دارای پخش بو و ماندگاری بالا است. توئیست عطری آن کرید اونتوس مشهور است و نت‌های بالایی با ترکیب جذابی از ترنج، انگور فرنگی سیاه، آناناس و سیب آغاز می‌شوند تا نمایانگر یک آغاز بی‌نظیر باشند. این ترکیب رایحه‌ای ترش و شیرین، آبدار، باطراوت و میوه‌ای دارد. سپس نت‌های میانی با چوب درخت قان، نعناع هندی، رز و یاس مراکشی پا به عرصه ظهور می‌گذارند. این نت‌ها چوبی، خنک و کلاسیک هستند و یک رایحه منحصربه‌فرد و جسورانه را منعکس می‌کنند. نت‌های پایانی شامل مشک، خزه درخت بلوط، عنبر سائل و وانیل هستند و رایحه‌ای شیرین، نرم، مرطوب و جنگلی دارند.

← برای خرید عطر کونتیننتال پلاس کلیک کنید →

عطر دکستر

عطر دکستر آلفامونته

دکستر آلفامونته را می‌توان جالب‌ترین عطر مردانه خنک برای سال ۱۴۰۳ به شمار آورد. این عطر خنک و ملایم پخش بو و ماندگاری خوبی دارد و در دسته عطرهای بهاری مردانه آلفامونته قرار می‌گیرد. توئیست عطری آن اینوکتوس پاکورابان است و نت‌های آغازی مجموعه‌ای مرکباتی – اقیانوسی از گریپ فروت، نارنگی ماندرین و نت‌های دریایی است. نت‌های مرکباتی بسیار نشاط‌آور، کمی شیرین و خنک هستند و نت‌های دریایی رایحه تازگی، طراوت و تمیزی را تداعی می‌کنند. نت‌های میانی  برگ بو و یاس هستند. برگ بو رایحه‌ای کمی خاکی، علفی، تند و گرم دارد و در کنار نت شیرین یاس دریچه‌ای رو به بهار می‌گشاید. نت‌های پایانی شامل چوب گایاک، خزه درخت بلوط، نعناع هندی و عنبر سائل هستند. این نت‌ها چوبی، مرطوب، علفی، خنک و کمی تند هستند و ماندگاری بالایی دارند.

← برای خرید عطر دکستر کلیک کنید →

عطر لورینزر

عطر لورینزر

اگر به‌دنبال یک ادکلن مشابه مونت بلانک لجند برای عید امسال هستید، عطر لوینزر را انتخاب کنید و مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد! این ادکلن شیرین و خنک مردانه با توئیست عطری جذابش می‌تواند تمام نگاه‌ها را به سمت شما برگرداند. نت‌های آغازی این ادکلن با اسطوخودوس، ترنج، به لیمو و آناناس آغاز می‌شوند. اسطوخودوس یک ترکیب آرامش‌بخش است که در کنار نت‌های مرکباتی و آناناس ملس و آبدار تبدیل به یک ماجراجویی شاد خواهد شد. نت‌های میانی ترکیب عجیبی از دانه لوبیا، خزه درخت بلوط، شمعدانی، رز، سیب و خشکبار است که مجموعه‌ای شیرین، علفی، حسی، تازه و نوستالژیک را تداعی می‌کنند و نت‌های پایانی شامل چوب صندل سفید و دانه تونکا هستند که ماندگاری و پخش بوی بالای این عطر را ضمانت می‌کنند.

← برای خرید عطر لورینزر کلیک کنید →

عطر وستروس

عطر وستروس (Westeros) آلفامونته

عطر وستروس جدیدترین عطر مردانه ۱۴۰۳ و محصول جدید آلفامونته است که فرمولاسیونی مشابه ساواج الکسیر دیور را دارد و در دسته بویایی تلخ و ملایم قرار می‌گیرد. نت‌های آغازی این عطر با دارچین، جوز هندی، هل و گریپ فروت شروع می‌شوند. این نت‌ها در کنار هم یک ترکیب ادویه‌ای – شرقی به تمام معنا گرم، شیرین و پرحرارت می‌سازند. نت‌ میانی اسطوخودوس آرامش‌بخش و جادویی است و نت‌های پایانی مجموعه‌ای جذاب و به‌یادماندنی از شیرین بیان، چوب صندل، کهربا، نعناع هندی و وتیور هائیتی هستند که تلخی، شیرینی، چوبی بودن و طراوت را فریاد می‌زنند.

← برای خرید عطر وستروس کلیک کنید →

خرید عطر ۱۴۰۳

در عطرسازی، هر فصلی از سال نت‌ها و رایحه‌های نمادین خودش را دارد و بهار هم از این قضیه مستثنا نیست. توصیه ما این است که در خرید عطر برای عید بهتر است روی عطرهای گلی، میوه‌ای و ملایم تمرکز کنید. بهترین عطرها برای سال ۱۴۰۳ و خداحافظی با زمستان و استقبال از بهار، عطرهای تازه و لطیف آلفامونته هستند که ماندگاری و پخش بوی خوبی هم دارند.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظر خود را ارسال کنید