این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

خوشبو کردن خانه

زمان مطالعه مقاله دقیقه
تاریخ انتشار ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

یکی از مهمترین عواملی که موجب بوجود آمدن آرامش و راحتی در زندگی افراد می شود داشتن خانه ای خوشبو است .

هر خانه ای علاوه بر اینکه به یک طراحی زیبا و چشم نواز، مبلمان ست شده با محیط و ترکیب رنگی فوق العاده نیاز دارد به جزییات مهمی مانند جریان یک رایحه دلپذیر در فضا یا شنیده شدن موسیقی روح نواز نیز باید توجه کرد. در صورت توجه به همه این موارد قطعا می توانید تجربه زندگی در یک محیط جذاب تر، خواستنی‌تر و آرامش‌بخش‌تری را داشته باشید .

روشهای خوشبو کردن خانه

یکی از مواردی که می تواند تاثیر فوق العاده ای بر کیفیت زندگی داشته باشد خوشبو کردن خانه است . برای خوشبو کردن فضای خانه روشهای بسیار زیاد و ساده ای وجود دارد به کمک این روشها می توان باعث به وجود آمدن محیطی معطر و دل‌انگیز شد.

با استفاده از روشهای زیر می توانید به سادگی محیطی خوشبو و دلپذیر را به خانه خود هدیه دهید.

استفاده ازبخور و گیاهانی که دارای بوی آرام بخش هستند

گیاهان زیادی هستند که دارای رایحه فوق العاده خوشبو و آرامبخش هستند که از میان آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسطوخودوس، وانیل، دارچین، بابونه، میخک، ترنج، نعناع کوهی یا هندی، پرتقال، گریپ‌فروت، لیمو، اکالیپتوس، گل رز، اسفند، کندر، زنجبیل تازه و…

روغن ها و اسانسهای فراوانی وجود دارد که بتوانید در فضای خانه خود از آنها برای خوشبوتر شدن بهره ببرید. استفاده از این گیاهان بسیار ساده است و می توانید به راحتی آن‌ها را درون دستگاه بخور (رطوبت‌ساز) ریخته و از پراکنده شدن این روایح خوش لذت ببرید.

سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که اگر دستگاه بخور نداشته باشیم برای استفاده از این گیاهان باید چکار کنیم؟

اگر دستگاه بخور در منزل ندارید، می‌توانید مقداری از آن‌ها را درون ظرفی از آب بریزید و روی حرارت بگذارید. پس از به جوش آمدن، حرارت آن را کم کنید و از بوی متصاعد شده ناشی از آن لذت ببرید.

البته باید یک نکته را حتما مدنظر داشته باشید که هر گیاهی خاصیت های به خصوص خودش را نیز دارد مثلا وانیل و اسطوخودوس خواب‌آور هستند یا بابونه، ترنج، لیمو و پرتقال تسکین دهنده و آرامش بخش هستند و شما می‌توانید با توجه به نیازتان از آن گیاه استفاده کنید.

استفاده از پنبه آغشته به اسانس خوشبو

این روش نیز بسیار ساده است، به این ثورت که می توانید پنبه خود را به صورت گلوله درآورید و آن را در اسانس مورد علاقه خود قرار دهید و زمانی که به اسانس مورد نظر ما آغشته شد پنبه را درون ظرف گذاشته و در اتاقهایمان قرار دهیم، می توانید پس از گذشت اندک زمانی مشاهده کنید  که چقدر سریع بوی خوش آن فضای اتاق‌تان را عطرآگین می‌کند.

ساخت خوشبو کننده طبیعی

برای ساخت این نوع خوشبو کننده ها کافیست یک بطری اسپری بردارید و درون آن را با ترکیب مساوی آب و آب لیکو ترش پر کنید، پس از ساختن این ترکیب می توانید این محلول را روی پرده ها، مبلمان و سایر لوازم موجود در خانه اسپری کنید و رایحه خوش لیمو را در فضای خانه خود استشمام کنید. همچنین شما می‌توانید به جای لیمو از روغن‌های معطری که مورد علاقه‌تان هست نیز استفاده کنید.

گردگیری روزانه خود را با استمال خوشبو انجام دهید!

یکی دیگر از روش‌های موثر برای خوشبو و معطر کردن خانه، آغشته کردن دستمال گردگیری با اسانس‌های گیاهی مختلف و تمیز کردن خانه با استفاده از همان دستمال است. به این ترتیب، بوی خوش در همه خانه می‌پیچد و فضای خانه سرشار از رایحه‌ای معطر می‌شود.

در صورت عدم حساسیت به عود، از عود استفاده کنید

می توان گفت یکی از ساده ترین روشهای خوشبو کردن خانه استفاده ازعود است. عودها در روایح مختلف در بازار موجود هستند و به راحتی می توانید در هر فروشگاهی آن را تهیه کنید البته در نظر داشته باشید که برای جلوگیری از سردرد ناشی از عود از عودهای با رایحه تند استفاده نکنید و ار عودهای خنک مانند رایحه جنگل استفاده کنید تا اذیت نشوید.

فراموش نکنید به دلیل آلرژی برخی افراد به بوی عود حتما اگر قصد استفاده از عود قبل از آمدن مهمان به خانه تان را دارید از عدم آلرژی مهمانان اطمینان حاصل کنید

استفاده از اسانس بر روی لامپ

در این روش می توانید چند قطره از اسانس خوشبوی مورد علاقه‌تان را روی لامپ و چراغ خانه بچکانید و پس از آن چراغ را روشن کنید. بعد از اینکه مدتی گذشت و چراغ کمی گرم شد، بوی اسانس در خانه می‌پیچد. البته این روش در مواردی کاربرد دارد، که از لامپ‌های رشته‌ای گرم‌شونده استفاده کنیم. این روش برای لامپ‌های ال ای دی جوابگو نیست. همچنین توجه داشته باشید فقط و فقط چند قطره بر  روی لامپ بریزید و از استفاده زیاد که موجب خیس شدن لامپ می شود اجتناب کنید .

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
معرفی ۱۰ عطر برای عید ۱۴۰۳

به‌زودی بهار وارد خانه‌ها می‌شود و با آغاز فصل جدید ممکن است بخواهید در کلکسیون عطرهایتان تجدیدنظر و عطر ۱۴۰۳ […]

ادامه مطلب
نظر خود را ارسال کنید