این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

ifra چیست؟ انجمن بین المللی عطر را بشناسید…

زمان مطالعه مقاله 10 دقیقه
تاریخ انتشار ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

عطرها همواره نقش زیادی در زندگی مردم داشته‌اند. کمتر کسی پیدا می‌شود که در طول روز از عطر و ادکلن خود استفاده‌ای نبرد. بنابراین اهمیت این مسئله ایجاب می‌کند که نظارت‌ها در این حوزه به گونه گسترده‌تری مدیریت شود و به همین سبب IFRA تاسیس شد.

صنعت عطر و ادکلن مانند دیگر صنایع مهم در سطح جهانی، نیاز به یک مرکز واحد، جهت کنترل کیفیت و استاندارد عطرها دارد.

در این مقاله قصد داریم توضیحاتی مختصر و مفید در مورد انجمن بین‌المللی عطر یا IFRA را به شما همراهان همیشگی مجله عطر آلفامونته به اشتراک بگذاریم.

IFRA چیست؟

لوگو سازمان بین المللی عطر IFRA (ایفرا)

IFRA (International Fragrance Association) یا انجمن بین‌المللی عطر خود را اینگونه معرفی می‌کند:

“در سال ۱۹۷۳، صنعت عطر و ادکلن جهانی به هم ملحق شد تا یک انجمن بین‌المللی جدید را تشکیل دهد. ماموریت این انجمن، نمایندگی از منافع جمعی این صنعت و ترویج استفاده ایمن و لذت بخش از عطرها در سراسر جهان است.

تقریباً نیم قرن بعد، سازمان بین‌المللی عطر و ادکلن (IFRA) هفت شرکت چندملیتی و ۲۳ انجمن ملی در ۲۴ کشور از چهار منطقه را گرد هم می‌آورد.

هدف IFRA این است که تأثیرگذار باشد – به این معنی که، عطرهایی تولید کنیم که شادی، رفاه و رنگ را به زندگی مردم بیاورند؛ از طریق ایجاد شغل‌ها و پیشرفت‌های علمی، به رفاه جامعه کمک کنیم؛ و به مسئولیت‌پذیری خود عمل کنیم و ضمن مصون کردن مصرف‌کنندگان از خط قرمزها و رعایت استانداردهای IFRA، به محیط زیست مشترکمان احترام بگذاریم.”

برگرفته از وبسایت رسمی انجمن بین‌المللی عطر و ادکلن https://ifrafragrance.org/

قوانین IFRA یا سازمان جهانی عطر

نظارت بر پروسه ساخت و تولید عطر و ادکلن

وظیفه اصلی IFRA نظارت بر کیفیت عطرها و مواد اولیه تشکیل‌دهنده آنهاست. یکی از عوامل مهم در ریفرمولاسیون عطرها همین محدودیت‌های کنترل‌کننده‌ی سازمان جهانی عطر است.

IFRA همچنین در فعالیت‌ها و همکاری با نهادهای نظارتی، دانشمندان، و دیگر نقش‌آفرینان مشغول است تا به اطمینان از رویکرد مبتنی بر علم، در زمینه سلامت عطرها بپردازد. هدف این انجمن حفظ تعادل بین حفاظت از مصرف‌کنندگان و حمایت از نوآوری و رشد در صنعت عطر و ادکلن است.

اما اگر بخواهیم به صورت کامل‌تری موارد عملکرد و وظایف ایفرا (IFRA) را شرح دهیم، می‌توان آن‌را به پنج دستۀ اصلی تقسیم کرد:

  • ارزیابی سلامت: IFRA با انجام ارزیابی‌های دقیق ایمنی، مخاطرات ممکن مرتبط با مواد عطری را ارزیابی می‌کند. این امر شامل ارزیابی عواملی مانند سمی بودن، حساسیت‌زایی و سایر تأثیرات بهداشتی ممکن است.
  • محدودیت‌ها: بر اساس ارزیابی‌های ایمنی، IFRA محدودیت‌هایی برای استفاده از مواد خاص عطری تعیین می‌کند. این محدودیت‌ها حداکثر غلظت قابل استفاده از یک ماده در یک محصول را مشخص می‌کنند تا ایمنی و سلامت مصرف‌کنندگان تضمین شود و در معرض خطر قرار نگیرد. این محدودیت ممکن است اجازه استفاده از برخی مواد اولیه را به کلی سلب کند.
  • دسته بندی و استانداردها: IFRA مواد عطری را بر اساس قابلیت حساسیت آن‌ها دسته‌بندی کرده و استانداردهایی را برای هر دسته تعیین می‌کند. فرمولاسیون‌های عطر باید به این استانداردها پایبند باشند تا اطمینان حاصل شود که برای مصرف‌کنندگان مشکلی ایجاد نکنند.
  • تحقیقات علمی: IFRA به حمایت از تحقیقات علمی برای کسب بهترین درک از ایمنی مواد عطری مشغول است. این تحقیقات اطلاعاتی مفید را برای توسعه صنعت عطر به ثبت رسانده و کمک می‌کند تا این صنعت با جدیدترین یافته‌های علمی هماهنگ باشد.
  • شفاف سازی: IFRA به اعضای خود، اطلاعات دقیق دربارۀ مواد عطری و پروفایل ایمنی آن‌ها می‌دهد. این شفافیت به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که تصمیمات خود را در مورد استفاده از مواد اولیه با اطلاعات کامل بگیرند و از هیچ ماده‌ی اولیه‌ای بیش از حد مجاز استفاده نکنند.

جمع‌بندی

هنوز هم هستند شرکت‌هایی که در تلاشند از قوانین IFRA جهت کسب سود بیشتر (و یا هر دلیل غیرموجه دیگر) سرپیچی کنند اما بهتر است بدانند جان و سلامت آدمیزاد از هر مسئله‌ای در این جهان مهم‌تر است. شرکت عطر آلفامونته، ضمن احترام به قوانین انجمن بین‌المللی عطر و همینطور مسائل انسانی که از آن پراهمیت‌تر می‌باشد مفتخر به تولید عطرهایی با استاندارد جهانی است و امیدوار است سایر شرکت‌های تولیدکننده عطر نیز در این راه همراه باشند.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه خرید آنلاین عطر آلفامونته دیدن فرمائید.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظر خود را ارسال کنید