این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

راهنمای خرید عطر زمستانه و معرفی ۵ عطر زمستانی!

زمان مطالعه مقاله 15 دقیقه
تاریخ انتشار ۲ دی ۱۴۰۲

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

بر کسی پوشیده نیست که خلق و خوی ما با فصل تغییر می‌کند. وقتی در هوای زمستانی در حال تماشای برف هستیم، بدون شک احساس متفاوتی نسبت به زمانی داریم که زیر آفتاب سوزان روی شن‌های ساحل دراز کشیدیم. بنابراین احساسات ما در هر فصل به طور غریزی تغییر می‌کنند.

همه انسان‌ها در هر فصل به یک رایحه خاص توجه می‌کنند؛ اغلب در تابستان رایحه‌های خنک محبوب هستند و زمستان فصلی برای رایحه‌های گرم است. به ویژه در مورد عطر زمستانه باید بگوییم که هدف گرما بخشیدن به روح و جسم است. زمستان فصل شکلات داغ، چایی گرم و پوشیدن لباس‌های پشمی است. همه چیز در زمستان به گرما خلاصه می‌شود.

بهترین عطرهای زمستانه را به خود بزنید، سپس چشمان خود را ببندید و در دل یک جنگل برفی یا یک قصر مجلل از خواب بیدار شوید.

عطر شما همانند لباس روزانه شما بخشی از لباس های روزمره شماست. هنگامی که لباس خود را برای دمای فصلی تطبیق می دهید، به همان اندازه باید به عطر مناسب فکر کنید. اگر احساس می‌کنید که کمی گمراه هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، راهنمای ما را برای انتخاب عطر زمستانی دقیق خود را در انتظار ورود فصل سردتر دنبال کنید؛ در این بررسی به طور کامل در مورد انواع نت‌های زمستانه، نکات مهم در خرید عطر مناسب زمستان و معرفی ۵ ادکلن زمستانه جذاب صحبت می‌کنیم.

عطر زمستانه؛ ویژگی‌های عطر مناسب زمستان

ادکلن مناسب فصل زمستان

عطرهای زمستانه اغلب آرامش بخش‌تر و تندتر از فصول دیگر هستند زیرا اغلب احساس گرما را القا می‌کنند. این عطرها فوق العاده فریبنده خواهند بود و نسبت به عطرهای مخصوص فصل‌های تابستان یا بهار قدرت و ماندگار بیشتری دارند. بدین دلیل که عطرهای زمستانی باید برای مدت زمان طولانی‌تری در هوای سرد دوام بیاورند. درحقیقت، آب و هوا بر روی بوی عطرها تأثیر می‌گذارد. هوای گرم باعث تشدید بوها می‌شود، به همین دلیل است که رایحه‌های سبک‌تر برای فصول گرم مناسب‌تر هستند.

هنگام انتخاب نت عطر زمستانه به تاریکی فکر کنید. منظور ما این نیست که به نیستی و مرگ فکر کنید! بلکه در یک هوای سرد بنشیند، چشم‌های خود را ببندید و به دنبال رایحه‌های سنگین و گرم باشید. عطر مناسب فصل سرد اغلب دارای نت‌های عود، دارچین و رایحه‌های مشک هستند. رایحه‌های سنگین مانند چوب صندل، عنبر، نعناع هندی، وانیل یا ترنج مخصوص زمستان هستند. نت‌هایی مانند چوب سدر، مشک، گل ماندارین و دانه تونکا می‌توانند به ایجاد رایحه‌ای عالی در هوای سرد کمک کنند.

برخی از نت‌های زمستانی ممکن است قوی به نظر برسند و این همان چیزی است که باید به دنبالش باشید. یک رایحه ملایم در زمستان پس از مدت کوتاهی ضعیف می‌شود اما یک عطر زمستانی قوی در طول روز ماندگاری بالایی خواهد داشت. یک رایحه خوب و باکیفیت باید در فصول سرد دوام داشته باشد زیرا سرما خیلی سریع قدرت ماندگاری و پخش کنندگی عطر را کاهش می‌دهد.

رایحه‌های شرقی که بسیار عجیب و غریب هستند، برای یک روز هیجان انگیز زمستانی انتخابی عالی خواهند بود. یک عطر گرم مخصوص زنان در  فصل سرد بخصوص زمستان، نت‌های تند و رایحه‌های قوی از جمله دانه تونکا، مشک و فلفل سیاه را تداعی می‌کند. رایحه‌های عطر مردانه برای زمستان شامل نت‌های چوبی مانند سدر، چوب صندل و نعناع هندی با ترکیب نت‌های رز سیاه و وانیل همچنین چرم هستند که حسی رازآلود ایجاد می‌کنند.

چرا باید عطر مخصوص زمستان بخریم؟

در دماهای پایین، بو به خوبی و همانند محیط گرم بلند نمی‌شود. این موضوع به این دلیل است که مولکول‌های بو در هوای سرد با سرعت بسیار کمتر حرکت می‌کنند. به علاوه، بدن‌های ما برای میزبانی کمتر تغییر می‌کنند؛ گیرنده‌های موجود در بینی ما معمولاً خود را به عمق فرو می‌کنند که می‌تواند حس بو را کاهش دهد. این از تدابیر محافل در برابر هوای سرد و خشک است. برای مقابله با این مسئله، باید عطرهای سنگین با پایه قوی انتخاب کنید تا عطر بماند و متوجه شود.
همچنین به عنوان علم، طبیعی است که عطرهایی را بخواهیم که تمایلات فصلی ما را برآورده کنند. به عنوان مثال، در تابستان، ما به دنبال عطری تازه، مرکباتی یا اقیانوسی هستیم تا پوستمان را تازه کنیم و از آن انرژی بگیریم، در حالی که در زمستان ما به دنبال چیزی گرم‌کننده هستیم.

نکات مهم در خرید عطر زمستانه

عطر زمستانه در برف

عطرهای میوه‌ای با نت‌های تند یا دودی برای زمستان عالی هستند زیرا نسبت به عطرهای میوه‌ای معمولی غنی‌تر و پیچیده‌تر خواهند بود. اما مهم است که در خرید عطر مناسب زمستانه، به نوع پوست خود توجه کند. برای انواع پوست چرب، نت‌های میوه‌ای را انتخاب کنید که خیلی شیرین نباشند. شما باید عطری تند اما نه بیش از حد گرم داشته باشید زیرا این امر می‌تواند هنگام پوشیدن لباس‌های ضخیم باعث افزایش رطوبت و چربی پوست شما شود.

برای انواع پوست خشک به دنبال نت‌های پایه مشک‌دار باشید که  می‌توانند رایحه خود را به اضافه وانیل یا سایر رایحه‌های شیرین که بیش از حد میوه‌ای نیستند به خوبی در فضا پخش کنند. شما عطر زمستانی را با نت‌های شرقی می‌خواهید تا به اندازه کافی پیچیده و تند باشد، بنابراین ادکلن زمستانه خیلی سبک مناسب شما نیست. عطرهای زمستانی حاوی نت‌های شیرین مانند گل‌های سفید نیز برای پوست‌های خشک مناسب خواهند بود.

عطرهای زمستانی می‌توانند هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها عالی باشند اما باید ویژگی‌های خاص آنها را نیز در نظر گرفت. اگر می‌پرسید عطر زنانه مناسب برای فصل زمستان چیست، نت‌های شیرین و گرم را انتخاب کنید. همچنین عطر مردانه مناسب برای فصل زمستان بهتر است شامل رایحه‌های چوبی و گرم باشد. این عطرها باعث می‌شوند تا احساس راحتی کنید و در هر جمعی توجهات را به خود جلب کنید. اگر قصد خرید عطر گرم برای زمستان دارید مقاله «بهترین عطرهای گرم آلفامونته» را بخوانید.

همچنین در خرید عطر مناسب زمستان به نکات مهم زیر توجه کنید:

  • عطر را براساس برند، کیفیت ساخت و مواد اولیه خریداری کنید.
  • عطر باید ماندگاری و قدرت پخش کنندگی بالایی داشته باشد.
  • عطرها از نت‌های ابتدایی، میانه و پایه تشکل شده‌اند.
  • نت‌های ابتدایی بعد از اسپری کردن عطر خودنمایی می‌کنند و ماندگاری کمی دارند.
  • نت‌های میانی بعد از نت‌های ابتدای ظاهر می‌شوند و مانگاری بیشتری دارند.
  • نت‌های پایه اغلب بعد از یک ساعت احساس می‌شوند و بیشترین ماندگاری را دارند.
  • شیشه عطر، نام برند و حروف نوشته روی عطر باید دقیق و باکیفیت باشند.
  • مایع داخل شیشه عطر باید تمیز باشد و هیچگونه مواد ریزی نداشته باشد.
  • مایع داخل شیشه عطر باید پر باشد (نصفه یا سر خالی نباشد).
  • خرید عطر در روزهای خاص مانند تولد و سالگرد ازدواج هدیه‌ای عالی خواهد بود.

بهترین عطرها برای فصل زمستان

عطر زمستانه به خوبی عطرهای تابستانه در محیط‌های گرم پخش نمی‌شود. بدین دلیل است که مولکول‌های بو با سرعت بسیار کمتری در هوای خنک حرکت می‌کنند. علاوه بر این، گیرنده‌های بینی در فصول سرد خیلی دقیق نیستند و سرما عملاً حس بویایی ما را سرکوب می‌کند. این عامل سرکوب به دلیل محافظت بدن از بینی در برابر هوای سرد و خشک است. برای مقابله با این موضوع، باید عطرهای سنگین‌تر را با پایه قوی انتخاب کنید.

طبیعی است که تمایل به عطرهایی داشته باشیم که هوس‌های فصلی ما را برآورده کنند. به عنوان مثال، در گرمای تابستان ما می‌خواهیم رایحه‌ای تازه، مرکباتی یا اقیانوسی داشته باشیم تا پوست را شاداب کند و از غلبه بر حواس خود جلوگیری کند، در حالی که در زمستان به دنبال عطری هستیم که گرم کننده باشد. عطرهای زمستانه باید ماندگاری و قدرت پخش کنندگی بالایی داشته باشند.

عطر دشمنان خاصی نیز دارد! نور خورشید و به طور غیرمستقیم گرما و رطوبت باعث کاهش کیفیت عطر می‌شوند. عطر را در کمد لباس یا میز آرایش خود قرار دهید. دو طرف گردن، داخل مچ دست و آرنج‌ها، نواحی از بدن هستند که برای پخش بوی عطر عالی خواهند بود. از آنجایی که عموماً در فصل زمستان از عطرهای قوی استفاده می‌شود، استفاده از یک اسپری در پشت گردن کافی است.

معرفی ۵ عطر مناسب فصل زمستان

اگر مایل به خرید بهترین عطرهای زمستانه هستید تا نه تنها مشام خود، بلکه حس بویایی آدم‌های اطراف تان را نیز تحریک کنید، ما در ادامه به معرفی پنج عطر مناسب فصل زمستان می‌پردازیم و به شما می گوییم چگونه عطر مناسب زمستان انتخاب کنید.

  • عطر لارناکا

عطر لارناکا

عطر لارناکا محصولی جذاب و هیجان برانگیز مناسب خانم ها از برند آلفامونته است که به دلیل نت‌های خاص و جذابش شناخته می‌شود. این عطر باعث می‌شود تا در هر جمعی بدرخشید. نت‌های این عطر طبق جدول زیر هستند:

نت‌های ابتدایی بادام، قهوه، ترنج، لیمو
نت‌های میانی یاسمین سامباک، شکوفه پرتقال، اوریس، رز بلغاری
نت‌های پایه دانه تونکا، کاکائو، وانیل، پرالین، چوب صندل، مشک، کهربا، چوب ترمه، دارچین، پاتچولی، سدر

پیشنهاد می شود بررسی تخصصی عطر لارناکا را به دقت بخوانید!

  • عطر کنتس

عطر کنتس

عطر کنتس از دیگر عطرهای زمستانه زنانه برتر برند آلفامونته است که رایحه‌های منحصر به فرد و هیجان انگیزی دارد. یک اسپری از عطر کنتس برای همیشه در خاطر همگان باقی می ماند. نت‌های این عطر:

نت‌های ابتدایی گلابی، فلفل صورتی، شکوفه درخت پرتقال
نت‌های میانی قهوه، یاس
نت‌های پایه سدر، نعناع هندی، وانیل
  • عطر ۱۹۸۸

خرید عطر 1988 آلفا مونته

عطر اسپرت ۱۹۸۸ محصولی از شرکت آلفامونته است که هم برای آقایان و هم بانوان قابل استفاده است. این عطر رایحه‌های ماندگار و فوق العاده ‌منحصر به فردی دارد. نت‌های این عطر طبق جدول زیر هستند:

نت‌های ابتدایی سیب، دارچین، رز وود، اسطوخودوس
نت‌های میانی چوب سدر، موگه، گل رز
نت‌های پایه کهربا، چوب صندل، مشک، وانیل، عود

همچنین بخوانید: بررسی تخصصی عطر ۱۹۸۸

  • عطر VIP

عطر Vip وی آی پی آلفامونته

عطر VIP یک عطر اسپرت (زنانه و مردانه) از برند آلفامونته است که می‌تواند شما را به فصل زیبای زمستان دعوت کند و در گرمای خود شما را در آغوش بگیرد. روزهای سرد سال را با این عطر خاص سپری کنید زیرا شما را فردی متشخص نشان می‌دهد. نت‌های این عطر طبق جدول زیر هستند:

نت‌های ابتدایی بالزامیک وانیلی آروماتیک ادویه ای
نت‌های میانی چوب
نت‌های پایه چوب عود
  • عطر ریچموند

عطر ریچموند

عطر ریچموند برند آلفامونته یک محصول جادوییه مردانه است که شما را در رایحه‌های جذاب و خاص زمستانی غرق می‌کند. این عطر به شما احساس اعتماد به نفس و جذابیت می‌دهد. نت‌های این عطر طبق جدول زیر هستند:

نت‌های ابتدایی عود
نت‌های میانی چوب، ادویه جات
نت‌های پایه چرم، صمغ کاج

ریچموند آلفامونته به سبب سنگینی و طبع گرم و تند و تلخی که دارد، نماد یک عطر زمستانی مردانه به شمار می‌رود.

بررسی تخصصی عطر ریچموند (Richmond) رو از دست ندید.

خرید عطر زمستانی

ماه‌های پاییز و زمستان زمانی از سال هستند که بسیاری از مردم مجبورند به سراغ عطرهای خاص بروند. این بدان معناست که آنها به عطری نیاز خواهند داشت که بتواند در برابر سرما مقاومت کند و بتواند با هر لباسی که در این مدت به تن می‌کنند همراه شود. علاوه بر این، برای کسانی که عطرهای پاییزی و زمستانی را دوست دارند، هیچ راهی بهتر از خرید عطری زمستانه وجود ندارد. بدین دلیل که اگر بخواهیم کسی متوجه بوی خوش ما شود، یک عطر با نت‌های گرم و سنگین انتخابی عالی خواهد بود. همچنین فراموش نکنید در خرید عطر زمستانی (چه مردانه و چه زنانه) دقت در انتخاب عطر بسیار مهم است، زیرا که انتخاب نت‌های سبک و روزمره نمی‌تواند آنطور که باید تاثیر خود را نشان دهد.

 

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظـــــرات کاربـــــران آلفامونتـــــه
نظر خود را ارسال کنید

گلناز نتاج 2023-03-15 21:36:18

برای یه آقای 50 ساله، بهترین عطر زمستونه کدومه؟ میخوام به پدرم کادو بدم