این محصول با موفقیت به علاقه مندی ها اضافه شد
این محصول از علاقه مندی ها حذف شد
این محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

راهنمای خرید عطر پاییزی؛ عطر و ادکلن مناسب پاییز کدام است؟

زمان مطالعه مقاله 12 دقیقه
تاریخ انتشار ۱ مهر ۱۴۰۲

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

اکنون که به فصل پاییز رسیده‌ایم، تغییر فصل می‌تواند کاملاً ناگهانی به نظر برسد. گرمای تابستان با روزهای سرد‌ پاییزی از بین می‌رود. اگرچه ممکن است پایان تابستان غم انگیز باشد اما پاییز جذابیت خاص خود را دارد که می‌تواند به عنوان شروعی تازه قلمداد شود. همچینن این فصل زیبا زمان مناسبی برای انتخاب یک عطر پاییزی خاص است.

انتخاب ادکلن مناسب پاییز به معنای پذیرش تغییر و تست کردن رایحه‌های جدید است. اگر عاشق عطر هستید، خود را از کشف نت‌های جدید و لذت بردن از فصل جدید بی‌نصیب نکنید. عطرهای زیادی وجود داشته که پاییز را تداعی می‌کنند. پس اگر به دنبال خرید عطر در پاییز هستید، راهنمای ما را تا پایان بخوانید.

عطر پاییزی در میان برگ ها

عطر پاییزی چیست؟

رایحه‌های پاییزی عطرهایی هستند که مختص فصل پاییز به شمار می‌آیند، به این دلیل که بوی پاییز را با تقلید از گیاهان و رایحه‌های آشنا منعکس می کنند یا حاوی نت‌هایی غنی‌تر و گرم‌تر برای ایجاد آرامش در هوای سردتر هستند. برای مثال، همانطور که کمد لباس خود را با اضافه کردن لایه‌های گرم‌تر در مواد ضخیم‌تر مطابق با روزهای سرد پاییزی تطبیق می‌دهید، منطقی است که عطر خود را متناسب با لباس جدیدتان تغییر دهید و هوس‌های پاییزی خود را برانگیزانید.

پاییز زمانی است که ما لباس‌های بیشتری به تن می‌کنیم، بنابراین انتخاب رایحه قوی‌تری که ماندگاری بیشتری داشته باشد، ضروری است. به همین دلیل، ادوپرفیوم انتخاب خوبی خواهد بود زیر غلظت بالایی دارد و بوی عطر پاییزی را در لایه‌های لباس ماندگار نگه می‌دارد. همچنین، اگر به‌ دنبال چندین رایحه خاص هستید، این امکان را دارید یک عطر تابستانی را انتخاب کنید و سپس آن را با رایحه زمستانی هماهنگ سازید تا یک ترکیب کاملاً خاص و منحصر به فرد ایجاد کنید.

چه عطری مناسب پاییز است؟

ادکلن پاییزی میان برگ‌ها

بسیار محتمل است که افراد در این فصل از رایحه‌های چوبی، میوه‌ای، گلدار و وانیلی استقبال کنند. بنابراین اگر از افرادی هستید که از فعالیت در هوای پاییزی لذت می‌برید، بهتر است رایحه‌های گرم و تند، چرمی و چوبی را انتخاب کنید. مهم است که بین بهترین عطرهای پاییز برای مردان و زنان تمایز قائل شویم. زنان ممکن است از عطرهای کلاسیک لذت ببرند زیرا با پرتقال و نعناع هندی ترکیب شده‌اند. در حالی که به نظر می‌رسد مردان بیشتر به رایحه‌های علفی‌تر و نت‌های تند زیره و گشنیز علاقه‌‌مند باشند.

رایحه وانیل بهترین انتخاب برای عاشقان پاییز نیست! اما از آنجایی که وانیل یک عنصر اصلی در ساخت عطر پاییزی است، عادلانه خواهد بود که آن را امتحان کنید. این رایحه بسیار هیجان انگیز است زیرا می‌توان آن را تقریباً با هر چیزی مخلوط کرده و ترکیبی جادویی ایجاد کرد. انتخاب نت‌های چوبی و دودی که شب‌های گرم را تداعی می‌کنند نیز ایده خوبی است. اگر عاشق چیدن کدو تنبل، پیاده‌ روی یا تهیه نوشیدنی‌های گرم جدید هستید، بهتر است به سراغ رایحه‌های چوب صندل، چوب سدر و رایحه‌های شرقی بروید.

از آنجایی که پاییز گذر بین تابستان و زمستان است، انتخاب یک رایحه باید منعکس کننده چنین حالتی باشد. به عنوان مثال، عطری را انتخاب کنید که دارای نت تابستانی است که شما را به یاد روزهای تابستان میندازد. برای این مهم نارگیل همیشه انتخاب خوبی است. سپس نارگیل را با رایحه‌های خاکی و چوبی مخلوط کنید. بنابراین، بهتر است به سراغ عطر پاییزی بروید که اول تداعی کننده خصوصیات این فصل باشد و سپس به علاقه خود توجه کنید.

بهترین عطرهای مناسب پاییز

محبوب‌ترین ادکلن‌های پاییزی در ویژگی‌های آن نهفته هستند. برندهای بزرگ دنیا توانسته اند با ایجاد رایحه های خاص و تولید محصولات در بسته‌های شکیل، تجربه خرید عطر در فصل پاییز را به اوج برسانند. ما در ادامه به ویژگی‌های مهم بهترین عطرهای پاییزی اشاره می‌کنیم:

۱- سهولت در نحوه استفاده

عطرها نیز وسایلی بسیار شخصی هستند. برخی ممکن است دوست داشته باشند که عطر آنها به تمام بدن اسپری شود، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند کمی از عطر را روی مچ دست یا پشت گوش خود اسپری کنند. هیچ روش درست یا نادرستی برای استفاده از عطر وجود ندارد و همه چیز به نیاز شما بستگی دارد. اما اگر عطری را بخرید که قدرت پخش کنندگی بالایی دارد، تنها کافیست آن را به گردن و مچ دست خود اسپری کنید.

۲- خلق و خو و سبک زندگی

همه روزهای شلوغ و روزهای آرام خود را دارند و ضروری است که عطر شما با خلق و خوی تان مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر یک روز مهم در محل کار خود دارید یا یک قرار ملاقات با یک فرد خاص دارید، استفاده از عطرهای چوبی و ادویه‌ای به افزایش اعتماد به نفس شما کمک می‌کنند. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید در یک روز خاص به بیرون بروید و از طبیعت لذت ببرید، عطر پاییزی گلی و میوه‌ای را استفاده کنید.

۳- قدرت ماندگاری عطر

عطر مناسب پاییز باید حداقل ۱۲ ساعت ماندگاری داشته باشد. همچنین، نباید خیلی قوی یا خیلی ضعیف باشد. عطر نباید به قدری تند باشد که فرد را اذیت کند یا آنقدر ضعیف باشد که احساس کنید هیچ بوی خوبی نمی‌دهید. عطر پاییزی خوب باید قدرت ماندگاری پخش کنندگی مناسبی داشته باشد. افزایش ماندگاری عطر به میزان درصد بالاتر عطر مربوط می‌شود.

۴- قیمت عطر پاییزی

همه ما در مورد عطرهای گران قیمت شنیده‌ایم که بسیار محبوب هستند اما آیا آنها واقعاً ارزش این همه هزینه را دارند؟ هیچ پاسخ قانع کننده‌ای برای این سوال وجود ندارد. اگر عطری را دوست دارید، خواه عطری که گران قیمت است، باید آن را تهیه کنید. به طور کلی، عطرهای معروف که معمولاً ساخت برندهای بزرگ هستند، اغلب قیمت بالایی دارند.

نت‌های عطر مناسب فصل پاییز

عطر برگ های پاییزی

برای اینکه بفهمید کدام عطرها یک رایحه خوب پاییزی را می‌سازند، به این فکر کنید که چه بوهایی خاطرات پاییز را تداعی می‌کنند. به آتش‌ گرفتن چوب، پیاده‌ روی در جنگل‌های خاکی، برگ‌های طلایی پاییزی، چکمه‌های چرمی و نان‌های شیرین دارچینی فکر کنید، همه این بوها را می‌توان با استفاده از روغن‌های معطری که مستقیماً از طبیعت گرفته شده‌اند، در عطرها به تصویر کشید. عطرهای چوبی، شرقی و ادویه‌ای مخصوص پاییز هستند، با اینکه نت‌های گل و میوه هم در این فصل کاربرد زیادی دارند. در ادامه به نت‌های عطر پاییزی اشاره می‌کنیم:

۱- رایحه‌های چوبی

عطرهای چوبی حاوی نت‌های غالب هستند که از چوب و در برخی موارد علف و بوته گرفته می‌شوند. این رایحه‌ها می‌توانند هر بخشی از گیاه یا درختان از جمله تنه، پوست، رزین، خزه و ریشه آنها باشند. برخی از نت‌های رایج شامل چوب سدر، چوب صندل و کاج هستند. رایحه‌های چوبی به دلیل سنگین بودن، ماندگاری بالایی دارند به همین دلیل در فصول سرد سال انتخابی عالی هستند. علاوه بر استفاده ساده از اسانس‌های خام، می‌توان جلوه‌های ویژه‌ای مانند سوزاندن چوب برای ایجاد رایحه‌های دودی و کاراملی که تداعی ‌کننده آتش گرفتن چوب‌های پاییزی هستند را به دست آورد.

۲- رایحه‌های خاکی

عطرهای خاکی در دسته عطرهای چوبی قرار می‌گیرند. این رایحه‌ها با استفاده از اسانس‌های خزه، ریشه، وتیور، نعناع هندی و خزه بلوط، به چند مورد شناخته می‌شوند. عطرهایی با بوی خاکی، شما را به قلب جنگل‌های سرسبز یا پیاده روی در طبیعت در یک بعد از ظهر پاییزی می‌برند. نت‌های زمینی می‌توانند به شدت آرامش بخش باشند. عطرهای چرم و تنباکو زیرمجموعه دیگری از عطرهای خاکی هستند زیرا به طور مشابه غنی و گرمابخش خواهند بود.

۳- رایحه‌های شرقی

عطرهای شرقی عجیب‌ترین رایحه‌ها هستند که از نت‌های تند گرم‌ مانند دارچین، زنجبیل، عنبر، وانیل، زعفران و یاس تشکیل شده‌اند. این نت‌های غنی عطرها را ماندگار می‌کنند و دارای کیفیتی مخملی و پر حس هستند که هم آرامش ‌بخش و هم پیچیده می‌باشند. بیشتر نت‌های این گروه از موادی مانند دارچین، وانیل، عنبر، چوب صندل، بوته میخک و کهربا تهیه می‌شوند. این گروه بویایی دارای حسی قوی با ماندگاری بالا هستند.

دیگر رایحه‌های پاییزی

رایحه‌های کارامل، عسل، ادویه‌های شیرین و شکلات نیز در عطر پاییزی وجود دارند. این نت‌ها تداعی کننده بوی شیرین مربوط به سنت‌های غذا و نوشیدنی در فصل پاییز هستند. مارشمالو برشته شده روی آتش و شکلات داغ با دارچین می‌توانند تداعی کننده این رایحه‌ها باشند. عطرهای گلی معمولاً برای تابستان و بهار مناسب‌تر هستند، اگرچه تعدادی از انواع گل وجود داشته که خاصیت شیرین و گرمی دارند. گل یاس، وانیل و شکوفه پرتقال همگی از این دست گل‌ها هستند که در آب و هوای خنک ماندگاری بالایی دارند.

نت‌های میوه‌ای مناسب پاییز کدامند؟!

میوه مختص تابستان نیست. اضافه کردن نت‌های میوه‌ای به ترکیب عطری می‌تواند تعادلی شگفت‌انگیز بوجود بیاورد. در عطرهای پاییزی خود نت‌های ترش، شیرین و درخشان زیر را جستجو کنید:

  • سیب: پاییز زمانی است که موسم سیب است. این یکی از دلایلی است که عطر سیب بهترین عطر میوه‌ای پاییزی است. علاوه بر این، بوی میوه‌ای، خنک و شیرین آن با رایحه‌های پاییزی دیگر مانند فلفل صورتی و چوب سرو به‌خوبی ترکیب می‌شود.
  • گلابی: گلابی یک طعم کلاسیک پاییزی است. شبیه به سیب است اما ملاحظه می‌شود و زمینی‌تر است. از بوی خفیف شیرین و درخشان آن در عطر خود لذت خواهید برد.
  • انار: نت‌های انار نت‌های ترش و تند را به یک عطر پاییزی اضافه می‌کنند. استفاده و ترکیب عطر انار با دیگر روایح نیازمند ذوق و ظرافت خاصی می‌باشد.

چه عطری مناسب فصل پاییز نیست؟!

ساده بگوییم؛ عطرهای ذاتا شیرین، گلی و ملایم مناسب پاییز نیستند. این مدل عطرها نیاز به زمان و موقعیت مناسب خود دارند.
برای خوشبو ماندن در روزهای نسبتا سرد پاییز، نیاز به عطرهای قوی و محکم‌تری دارید. عطرهایی با طبع تلخ، گرم و تند بهترین انتخاب‌ها برای عطر پاییزی به شمار می‌آیند.

خرید عطر پاییزی

از آنجایی که تابستان بسیار متفاوت از پاییز است، زمان آن است که عطر جدیدی را انتخاب کنید تا منعکس کننده روحیات و شخصیت شما باشد. ترکیبی از نت‌های چوبی و گلی تضمین می‌کند که اثری دلنشین و وحشی ایجاد شود! مشک سیاه تنها کمی تندی اضافه می‌کند، نت‌های گلابی و برگاموت بسیار جذاب هستند و آنیس (Anise) و وانیل سیاه بسیار لذیذ هستند. چیزی به ما می‌گوید که این پاییز، شما خسته نخواهید شد!

در ادامه به معرفی دو عطر مناسب پاییز برند آلفامونته اعم از یک عطر پاییزی مردانه و یک عطر پاییزی زنانه می‌پردازیم:

  • پراسپرو (Prospero)

عطر پراسپرو

پر اسپرو عطر مردانه پاییزی برای آقایانی که عطرهای سنگین تلخ و شیرین را می‌پسندند. ترنج، گل بامیه و زیره سبز نت آغازین Prospero را تشکیل می‌دهند. در ادامه با عطرهای دلربای اسطوخودوس، یاس و بادام مواجهیم و در انتها کهربا، چوب صندل سفید و وانیل جذابیت و ماندگاری این عطر پاییزی مردانه را افزایش می‌دهند.

← جهت بررسی و خرید عطر Prospero کلیک کنید →

  • عطر سانتامونیکا (Santamonica)

سانتامونیکا عطری زنانه مناسب فصل پاییز است که حس طراوتی از جنس گل و گیاه را به خوبی منتقل می‌کند. در نت ابتدایی سنبل و آناناس نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند. در نت میانی زنبق، یاس و فلفل صورتی حسی قوی را منتقل کرده و در نت پایانی خس خس، مشک، نعناع هندی، کهربا و وانیل این عطر پاییزی زنانه را تکمیل می‌کنند.

← جهت بررسی و خرید عطر Santa Monica کلیک کنید →

جمع‌بندی

انتخاب عطر مناسب پاییز باید گرما را تداعی کند و ماندگاری و پخش بوی بالایی داشته باشد. مهم است که ادکلن مناسب پاییز را مطابق با بودجه و علائق خود انتخاب کنید. برای این منظور به سراغ برندهای معتبر بروید و محصولات آنها را تست کنید تا ببینید به کدام یک علاقه دارید. همچنین می‌توانید عطر پاییزی مردانه و عطر پاییزی زنانه برند «آلفامونته» را تهیه کنید تا جذابیت و شخصیت منحصر به فرد و گرم خود را به خوبی منعکس کنید.

موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
مقـــــالات مرتبـــــط مشاهده آرشیو
نظـــــرات کاربـــــران آلفامونتـــــه
    نسیم آذر ۲۸, ۱۴۰۲

    سلام ممنون از مقاله خوبتون ولی بهتر نیست در مورد عطرهای بهاری هم توضیحاتی بدین؟ :))

    آلفامونته آذر ۲۸, ۱۴۰۲

    سلام
    وقت شما بخیر و ممنون از توجهتون
    از لینک زیر میتونید عطرهای بهاری آلفامونته رو چک کنید:
    https://alfamonte.ir/blog/عطر-بهاری/

نظر خود را ارسال کنید

امید داوری 2024-01-31 20:20:34

سلام همین یه عطر پاییزی مردانه رو داشتین؟!!!!!! :)))

آلفامونته 2023-12-19 23:34:23

سلام وقت شما بخیر و ممنون از توجهتون از لینک زیر میتونید عطرهای بهاری آلفامونته رو چک کنید: https://alfamonte.ir/blog/عطر-بهاری/

نسیم 2023-03-14 15:17:23

سلام ممنون از مقاله خوبتون ولی بهتر نیست در مورد عطرهای بهاری هم توضیحاتی بدین؟ :))